Чи пройде парламент тест на антикорупційну спроможність?
Перший пленарний тиждень липня протестує депутатів на спроможність реально протидіяти корупції та продовжувати реформи.
Реанімаційний пакет реформ разом з партнерськими антикорупційними громадськими організаціями "Центр протидії корупції" та Автомайданом, вимагають від народних депутатів дати згоду на арешт народного депутата Олександра Онищенка, який, за даними слідства, організував злочинну групу та декілька років поспіль зухвало грабував країну, нанісши збитки на суму 3 мільярди гривень.
Справа Онищенка є знаковою ще й тим, що це перше масштабне антикорупційне розслідування, що проводиться створеними у минулому році новими антикорупційними правоохоронними органами ¬- Національним антикорупційним бюро та Спеціальною антикорупційною прокуратурою. Отже, незважаючи на голоси "всепропальщиків", вони працюють.
Ми сподіваємось, що відповідно до регламенту, в депутатів вистачить сили волі проголосувати тричі: за притягнення до кримінальної відповідальності, затримання та арешт цього народного депутата. Якщо цього не відбудеться, то діючі народні депутати, відверто поставлять себе по одну сторону барикад з відвертими імітаторами та саботажниками боротьби з корупцією: тими суддями і прокурорами, які своїми рішеннями дозволяють корупціонерам уникати покарання. А це означатиме, що як і судова система, і органи прокуратури, нинішній склад парламенту також має пройти антикорупційну люстрацію і дострокове перезавантаження.
Крім того, експерти Реанімаційного пакету реформ закликають народних депутатів на цьому пленарному тижні підтримати низку важливих законодавчих ініціатив для продовження реформ в Україні:
У напрямку реформи енергетичного сектору -Законопроект про Національну комісію N2966-д, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (ініціатори Олександр Домбровський та 11 інших депутатів), винесений на розгляд у другому читанні. Законопроект визначає незалежний від парламенту та президента правовий статус Комісії, чіткі межі компетенції та повноваження НКРЕКП у відповідності до стандартів, що діють в ЄС. Ухвалення цього законопроекту стане першим кроком у напрямку забезпечення відкритості та прозорості формування тарифів на енергоресурси, чого так вимагає сьогодні українське суспільство.
У напрямку реформи децентралізації -¬ Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо добровільного приєднання територіальних громад) N4772, (ініціатори: Микола Федорук та 23 інших депутати). Законопроект запроваджує механізми нарощування території об'єднаної територіальної громади до меж, які відповідають Перспективному плану спроможної територіальної громади, шляхом добровільного приєднання територіальних громад. При цьому перехід у нову якість для об'єднаної територіальної громади повинен відбуватись після досягнення нею параметрів, які свідчать про її фактичну спроможність. 4772 є першим в пакеті законопроектів (інші -¬ 4773, 4390, 3390), які усувають формальні перешкоди на шляху утворення спроможних територіальних громад, що є базовим етапом в проведенні реформи децентралізації.
У напрямку антикорупційної реформи ¬ – Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо діяльності Національного антикорупційного бюро України N4812, (ініціатори: Ганна Гопко, Віктор Романюк, Леонід Ємець, Ігор Алєксєєв). Ухвалення цього законопроекту дозволить Антикорупційному бюро самостійно знімати інформацію з каналів зв'язку (робити прослуховування). На даний час Бюро здійснює прослуховування через СБУ, що створює ризики витоку або втрати інформації. Як показує вже отриманий досвід розслідувань НАБУ, без ухвалення цього законопроекту, корупціонери зберігатимуть можливість "зачистити" свої справи від беззаперечних доказів, поки ці докази не опинилися в Антикорупційному бюро.
У напрямку захисту довкілля – Проект Закону про оцінку впливу на довкілля N2009а-д, (ініціатор Анатолій Дирів). Законопроект має на меті встановлення правових та організаційних основ оцінки впливу на довкілля, та забезпечення виконання міжнародних зобов'язань Україною щодо участі громадськості у прийнятті екологозначимих рішень через запровадження процедури оцінки впливу на довкілля, яка враховуватиме вимоги Оргуської конвенції та конвенції ЕСПО, імплементувавши їх у національне законодавство разом із положеннями Директив 2003/4/ЄC та 2011/92/ЄС (кодифікація). Цей доопрацьований законопроект уже втретє буде винесений на розгляд парламенту в першому читанні, сподіваємося цього разу успішно.
У напрямку економічної дерегуляції ¬- Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо усунення адміністративних бар'єрів для експорту послуг N4496, (ініціатори: Вікторія Пташник та 11 інших депутатів). Прийняття законопроекту сприятиме зменшенню адміністративних бар'єрів під час укладення зовнішньоекономічних договорів (контрактів), зарахування валютної виручки, а також бухгалтерського обліку та фінансової звітності для експорту послуг.
У напрямку податкової реформи РПР наполягає на включенні у порядок денний – Проекту Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо захисту прав платників податку на додану вартість N3810, (ініціатори: Тетяна Острікова та 8 інших депутатів). Метою законопроекту є захист законних інтересів платників податків (в т.ч. аграріїв) під час здійснення органами ДФС своїх функцій по контролю правомірності формування податкового кредиту з податку на додану вартість, забезпечення рівних можливостей для отримання бюджетного відшкодування ПДВ.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.