Підсумки п'ятого пленарного тижня парламенту: аналіз РПР
Цього пленарного тижня депутати приділили чимало уваги економічному блоку й проголосували низку законопроектів (N2531а, 3153 та 2418а), що забезпечують більш ефективне державне регулювання діяльності та стимулювання розвитку бізнесу в Україні. Пакет законопроектів створює інтегровану систему державного нагляду, встановлює єдиний порядок стягнення адміністративно-господарських санкцій та підвищує відповідальність посадових осіб органів державного нагляду.
Окремо хочу відмітити законопроект N3153, що встановлює тимчасовий мораторій на проведення перевірок бізнесу. У цьому напрямку є різні думки, але важливо розуміти важливість мораторію на перевірки з точки зору не заважання бізнесу нормально працювати. Водночас не варто забувати про справедливий баланс між стимулюванням бізнесу та захистом прав споживачів. Мав можливість особисто долучитись до розробки цього законопроекту й відстоював такі позиції у його тексті.
Крім того, ухвалено в цілому законопроект N4496, який передбачає лібералізацію експорту послуг. На цей закон чекали багато представників малого і середнього українського бізнесу, фрілансерів, які працюють з іноземними компаніями.
Прийнятий за основу законопроект N3665 дає поштовх до запровадження інституту медіації, що сприятиме поширенню практики вирішення спорів несудовими методами.
Тривожним дзвіночком цього тижня був законопроект N5318, авторства позафракційного депутата Юрія Дерев'янка. Документ створює серйозні загрози діяльності громадських організацій в Україні. Проектом закону закладається вимога подачі декларацій не лише керівниками громадських організацій, що отримують грантові кошти, але й особами, що надають послуги таким організаціям.
Той факт, що законопроект в рекордні строки пройшов шлях від реєстрації до винесення у сесійний зал свідчить про спробу переключити увагу громадськості зі скандальних декларацій самих депутатів на питання декларування статків антикорупційних активістів та в цілому послабити позиції громадських організацій. До слова, низка важливих реформаторських законопроектів місяцями чекають на винесення у сесійну залу, тоді як подібні закони можуть легко збирати голоси та прийматися у надзвичайно короткі строки.
Про загрози ухвалення цього законопроекту застерігає також Представництво Європейського Союзу в Україні. Зокрема в представництві ЄС наголосили, що не можна прирівнювати громадських активістів до народних депутатів та держслужбовців. Громадські організації в Україні є більш підзвітними та прозорими, аніж деякі державні органи. А вимоги іноземних донорів стимулюють їх розвивати проектну та фінансову відкритість, що підтверджується регулярними аудитами, які здійснюють за міжнародними стандартами.
Ще одною ключовою подією цього пленарного тижня стало ухвалення в першому читанні президентського законопроекту N5180 Про Вищу раду правосуддя. Цей закон в ідеалі має забезпечити ефективну та прозору діяльність ключового органу судової системи. Реанімаційний Пакет Реформ підтримує необхідність ухвалення закону про Вищу раду правосуддя, але лише за умови, що документ, винесений на друге читання, буде відповідати тим критеріям, які забезпечать реальну незалежність ВРП і суддів від політиків та олігархів, очищення суддівського корпусу від недоброчесних суддів, дозволять гарантувати справедливу і ефективну дисциплінарну процедуру щодо суддів, підзвітність Ради суспільству та не допустити кругової поруки в судовій системі.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.