Дмитро Тузов Політичний оглядач

Однорівневе мислення

18 серпня 2018, 18:17

Київська міська держадміністрація відхилила проект сучасної трирівневої розв'язки на Шулявці. Через невідповідність містобудівним нормам. І це зрозуміло. Певно, що ці самі містобудівні норми затверджували одразу після жовтневого перевороту. Або ще раніше. Коли Києвом їздили, переважно, кінськими возами й броньовиками з кулеметами "Максим" на даху. Тоді ще не було на наших вулицях мільйонів "євроблях". Хіба-що перші моделі щойно запущеного в Америці конвеєру компанії "Форд". А розробляли ці норми, певно, ще інженери імператорської академії наук, які всерйоз вважали, що швидкість в 30 кілометрів на годину є небезпечною для життя. Вони, певно, й гадки не мали про всі ці реверсивні кільця, тунелі й естакади, які зменшують тисняву на дорогах в кілька разів.

Загалом, нічого нового у рішенні КМДА немає. Наші міста десятиліттями розвиваються в одній площині: розв'язки у стилі "кленовий листок" й одно – рівневі магістралі. Це – як типові малогабаритні квартирки в панельних багатоповерхівках на Оболоні й Троєщині. Дуже рідко архітектурна думка конструкторів наших міст виходить за межі цих одновимірних "містобудівних норм" й дивує нас естакадами й тунелями, розводячи транспортні потоки в кілька рівнів. Як вдається "протиснути" такі "новації" (яким, насправді, не менше сотні років) – важко сказати. Пробоїни в системі, контрольованій старою архітектурною мафією можна пояснити тимчасовою втратою знавцями норм пильності. Лише цим пояснюється той факт, що поодинокі сучасні проекти просто не встигають розчавили ще на стадії креслень. Але "традиціоналісти" швидко оговтуються й блискавично наводять порядок, повертаючи концепції нашого містобудування до тих славетних часів, коли вулицями їздили кінські екіпажі.

Адже, коли прибічники багаторівневих рішень встигають якимось дивом реалізувати свої проекти, наші міста втрачають шарм глухої провінції, у якій життя плине повільно й спокійно, а в повітрі, ніби зависають пахощі кінської життєдіяльності. Хоча, насправді, ніяких запахів вже давно немає. Кияни, як й мешканці інших наших міст давно вже дихають суцільним вихлопом бензинових й дизельних двигунів, який концентрується у щільних корках, пробках й багатокілометрових заторах.

І знаєте що: я щодня їжджу крізь ту шулявську розв'язку. І мені справді прикро, що наші з вами гроші будуть вбухані у будівництво нової розв'язки старого типу. Яка, насправді, нічого не змінить. Знову щодня ми газуватимемо у кілометровій черзі бажаючих вчасно потрапити на роботу. А всі ті, давно існуючі багаторівневі винаходи міських архітекторів, залишаться мешканцям інших мегаполісів планети. Звісно, ми бережемо традиції. Й надалі втрачатимемо дорогоцінний час свого життя в автомобільних заторах, але ніколи не порушимо діючі, певно, ще з часів губернатора Бібікова, "містобудівні норми".

Отже, вітаємо представників традиційно-архаїчної школи забудови наших міст. Ви знову отримали просто блискучу перемогу й гроші на реалізацію проекту минулих століть. Треба сказати, все це сталося за активної допомоги КМДА.

Якби ми жили у Парижі, я б сказав, що тим, хто затверджував ретроградний варіант, плювати з Ейфелевої вежі на голови звичайних городян. Але, оскільки ми мешкаємо у Києві, скажу інакше: плювали вони з вікна мерії й департаменту містобудування й архітектури на голови киян, які звернулись до керівництва міста з петицією й проханням підтримати сучасніше транспортне рішення.

Коментарі — 9
Дмитро Тузов _ 21.08.2018 18:14
IP: 35.235.227.---
Нарочницкий Кирилл:
Как я вас огорчил. Человек с "прекрасной русской фамилией" (закончивается на -ов) должен был пламенно поддержать аннексию Крыма, получить орден за войну на Донбассе из рук Суркова и рассказать очередную историю о "распятом" мальчике. Или девочке. Вот тогда бы вы меня не называли "русофобом", мы бы пили с вами пиво и шепотом разрабатывали планы создания "кнр" (не путать с Китаем). Не сложилось. Понимаю печаль.
Дмитро Тузов _ 20.08.2018 19:03
IP: 35.235.227.---
Lutsky Vasil:
Ваше визначення "порохоботства" і є ознакою примітивності мислення. Заспокойтеся, все перераховане (українська мова, армія, НАТО, безвіз, томос) – це не досягнення Януковича. Це те, що ваша бригада просто не змогла зупинити. Один раз спробували це зробити – не підписали Асоціацію з ЄС. Довелось тікати з країни й запрошувати війська РФ.
Дмитро Тузов _ 20.08.2018 17:04
IP: 35.235.226.---
Нарочницкий Кирилл:
Хамство – стабільна риса прихильників Януковича. Вчаться у вождя. Прізвище моє чим тобі не подобається, власник фейкового аккаунту у ФБ? А тепер по-суті. Підміна понять ось у чому полягає: ваша братва, насправді, не була відлучена від влади. Ви лише з переляку злили свого шефа. Як і Янукович вас злив, тікаючи з України. Але ви залишились при владі. Навіть після революції. Ахметов як володів Україною, так нею й користується, реалізовуючи схеми на кшталт "Роттердам+".
Андрій Павловський _ 19.08.2018 08:29
IP: 46.211.157.---
Про що Ви... Корумповане оточення Кличка нічого крім откатів не турбує!
Дмитро Тузов _ 19.08.2018 01:01
IP: 46.219.216.---
Нарочницкий Кирилл:
Щось ви так скромно не назвали інші "будівництва століття", як то Межигір"я чи Сухолуччя... Ми їх бачили. Станції метро й розв'язки Янукович не будував – все це зводили коштом українського бюджету. Так що пісні в стилі "спасибо партии и вождю за наше счастливое детство"- не проходять. Наприклад, станцію Деміївська відкрили 15 грудня 2010 року – ще до президентства Януковича. Взагалі, такі інфраструктурні проекти реалізовують в межах 5 – 10 років, і той, хто перерізає стрічку, фактично, приймає подарунок від "папєрєдніков", які виділяли гроші, проектували, забивали сваї й будували. Стосовно "позвать Януковича назад" – так вся країна чекає. Суд же іде. Хай відповідає за те, що зробив з країною – починаючи з непідписання економічної угоди з ЄС (Асоціації), що й призвело до протестів. А про запрошення російських військ на територію України, що засвідчив тодішній представник РФ в ООН Чуркін треба нагадувати?
Денис Гнатюк _ 18.08.2018 23:40
IP: 195.60.228.---
Нарочницкий Кирилл:
...вышли на Майдан и свергли Президента-строителя, Президента-творца, Президента-долларповосемьнольпять...
Хряк вже давно ніхто, а вірний холуй за звичкою йому зад лиже)))
Oleksandr Mazurkevych _ 18.08.2018 21:16
IP: 92.249.91.---
Александр Зубр:
А може проблеми таки у вас? Їзжу там рідко, але ніколи не виникало проблем. А, ні. Як Вперше їхав у 2012 – пропустив поворот один раз. Після цього проблем не було.
Валерій Потюк _ 18.08.2018 19:59
IP: 91.124.255.---
дуже просте рішення проблеми.запросіть кітайців я не жартую вони сьогодні будують у всьому світі.проектують найновіші рішення і гарантовано якісно.особисто бачив пятирівневі розвязки.
Александр Зубр _ 18.08.2018 18:56
IP: 93.74.171.---
"Дуже рідко архітектурна думка конструкторів наших міст виходить за межі цих одновимірних "містобудівних норм" й дивує нас естакадами й тунелями, розводячи транспортні потоки в кілька рівнів. " – и это хорошо! Старые добрые развязки прекрасно работают, а новые просто существуют чтобы позабавить водителя и поиграть в игру "Угадай где выедешь". Чем плоха была развязка у моста Патона? Зачем там построили турбину, по которой хрен разберешься куда ехать? Про развязку Южного моста я уже вообще молчу, ее не клянет только немой.
Україна та Європа963 Корупція1170 Aтака Путіна1130 Уряд реформ348 Мовне питання179
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter