10 березня 2015, 19:49

Конституційна реформа повинна бути публічною, інакше вона не має шансів

Щоразу, створюючи підготовчі комісії для напрацювання нової редакції Конституції, Президенти України ставали на одні і ті ж самі граблі – наповнювали їх представниками різних гілок влади, закладаючи тим самим шлях не до компромісу, а до взаємопоборювання за повноваження. Саме тому, експерти Реанімаційного Пакету Реформ ще в січні пропонували Порядок денний для підготовки змін для Конституції України з метою їх професіоналізації та деполітизації.

Здається таки Президент почув, якщо не кожного, то громадських експертів: 3 березня, підписуючи указ про створення Комісії, Президент України Петро Порошенко запевнив, "що максимально сприятиме залученню до процесу найкращих фахівців та найавторитетніших політиків", експерти РПР сподіваються, що зможуть долучитися до роботи Комісії.

Відгукуючись на позицію Гаранта Конституції, експерти конституційної групи Реанімаційного Пакету Реформ спільно з Національним університетом "Києво-Могилянська Академія" презентували свої пропозиції щодо кандидатів до включення в склад цієї Конституційної комісії:

"Ми, як представники експертного середовища вітаємо такий крок влади, адже самі про це просили ще в січні. Водночас, ми наполягаємо на кількох важливих аспектах. По-перше, більшість членів Конституційної комісії мають складати авторитетні незалежні фахівців в сфері конституційного права. По-друге, проекти змін до конституції повинні напрацьовуватися та вноситися на розгляд Парламенту відповідно до тих чи інших тем: децентралізації влади, адміністративно-територіальної реформи, судової реформи, статусу народних депутатів, реформи виконавчої влади, тощо." – зазначив директор Центру Політико-Правових Реформ, головний експерт конституційної групи РПР Ігор Коліушко.

Список кандидатів наступний:

1. Василенко В.А. Професор Національного університету "Києво-Могилянська академія", доктор юридичних наук

2. Головатий С.П. Президент-засновник Української правничої фундації, член-кореспондент Академії правових наук України, член Венеціанської Комісії від України (1995-2001; 2005-2009), віце-президент Венеціанської Комісії (1997-2001), представник ПАРЄ у Венеціанській Комісії (2010-2013), член Міжнародної асоціації конституційного права, доктор юридичних наук, професор

3. Кириченко Ю.М. Експерт, менеджер групи конституційна реформа Реанімаційного пакету реформ

4. Козюбра М.І. Суддя Конституційного Суду України у відставці, завідувач кафедри загальнотеоретичних та державно-правових наук Національного університету "Києво-Могилянська академія", член-кореспондент Національної академії правових наук України, доктор юридичних наук, професор

5. Коліушко І.Б. Голова правління Центру політико-правових реформ

6. Ключковський Ю.Б. Президент Інституту виборчого права, доцент кафедри загальнотеоретичних та державно-правових наук Національного університету "Києво-Могилянська академія"

7. Мусіяка В.Л. Науковий консультант Центру економічних і політичних досліджень імені Олександра Разумкова, кандидат юридичних наук, професор

8 Ганущак Ю. І. Директор Інституту розвитку територій, експерт робочої групи РПР з питань децентралізації

9 Куйбіда Р. О. К.ю.н., заступник голови правління Центру політико-правових реформ, головний експерт робочої групи РПР з питань судової реформи і реформи прокуратури

10 Жернаков М. В. К.ю.н., суддя, експерт робочої групи РПР з питань судової реформи і реформи прокуратури.



Тепер м'яч на полі Президента України – пропозиції оприлюдненні та надісланні на адресу Адміністрації Президента.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Операція "Тоталітаризація". Як влада намагається стежити за українцями

Спроба українського уряду використати сучасні технології для боротьби з поширенням COVID-19 перетворилася на небезпечну й невдалу пародію на досвід розвинених країн Українська влада не втомлюється щодня доводити свою некомпетентність та приймає дедалі більш абсурдні рішення...

Запобігати чи карати. Яку тактику обирає уряд?

У сюрреалістичному серіалі "Українська влада проти коронавірусу" новий епізод – "Кара без злочину" В чому ключова помилка уряду при введенні карантинних заходів? В тому що він намагається за свої недопрацювання карати громадян...

Коронавірус та адекватність заходів запобігання епідемії

Як вже відомо, зараз міжфракційна група на базі Комітету ВРУ з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування напрацьовує пакет рішень щодо запобігання епідемії коронавірусу...

Про Сивохо, Данілова та "приватну позицію" радника Секретаря РНБОУ

Радник офіційної особи чи то на державних, чи то на громадських засадах ніколи не буде сприйматися як приватна особа. Просто подивіться інформаційні повідомлення – проросійську мірну платформу створює не громадянин Сивохо, а саме радник Секретаря РНБОУ Сивохо (співпадіння прізвищ не випадкове, це одна людина)...

Правда і маніпуляції щодо відставки генпрокурора або хто зупиняє реформу ГПУ

Ініціатори висувають претензію, що генпрокурор провалив роботу щодо посадки топ-корупціонерів і навіть називають конкретні справи: справа Садового, справа короля контрабанди Альперіна, справа Мангера, тобто не активий у намаганні знайти відповідь на питання "Хто замовив Катю Гандзюк?" Упустимо що справи по топ-корупції веде Спеціалізована антикорупційна прокуратура, а рішення про посадки приймає суд...

Гра в довгу: сценарію швидкого миру немає. Його блокує Росія.

12 пунктів мюнхенської змови, "формула Штайнмаєра", Мінськ-2,3 та іже з ними – плани написані для України без України. Але це на нас напала Росія, це у нас окуповано Крим та окремі райони Донбасу...