20 травня 2015, 12:11

Місія дня: остаточно вилікувати парламент від паталогії 16 січня

Верховна Рада України, у своїй історії має безліч славних вчинків та не меншу кількість ганебних сторінок, які для демократичного парламентаризму є паталогічними. Деяких з них вже вдалося позбутися, хоча час від часу ще їх рубці дають себе знати, як, наприклад, ганебне явище "тушкування", яке було надзвичайно популярне у парламенті 5-7 скликань, але в існуючому можна згадати лише перехід депутата Сергія Мельничука, який пройшов за списками Радикальної партії Олега Ляшка до групи професійних тушканів Єремеєва-Ливтина-Поплавського "Воля народу". А деякі дають рецидиви і то дуже гострі. Можна сказати з переходом у хронічну стадію. Однією з таких найнебезпечніших хвороб є "патологія 16 січня". Назва цілком зрозуміла – вона приурочена до масової фальсифікації "голосування" за "диктаторські закони", які спричинили загострення протистояння на Майдані, а відтак до кровопролиття.

Характерними симптомами цієї патології: закритість роботи органів парламенту, закритість інформації про депутатів, постійне порушення Регламенту ВРУ, неперсональне голосування. На жаль, і в цьому скликанні, хай не в таких кількостях, але постійно фіксується неперсональне голосування (лідери у цьому ганебному змаганні, звісно, представники тушкогруп "Воля народу" та "Відродження", але, на жаль, присутні і представники діючої коаліції). Щодо комітетів, то моніторингова ініціатива "Відкрито" фіксує ускладнення доступу преси до засідань комітетів і у цьому скликанні і повну закритість 5 комітетів (будівництва, містобудування і ЖКГ; соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення; екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи; податкової та митної політики та фінансової політики і банківської діяльності) станом на лютий 2015 року і, на жаль, ситуація змінилися не кардинально.

Тому, експерти Реанімаційного Пакету Реформ, Руху Чесно та Інституту Медіа Права спільно з партнерами-народними депутатами запропонували ліки від патології 16 січня, а саме:



- проти закритості комітетів законопроект 1591, який дозволяє он-лайн трансляцію засідань комітетів, чітко встановлює терміни появ на сторінці парламенту планів діяльності, порядків денних, стенограм засідань комітетів та Погоджувальних рад, розширює інформацію, яку має надати депутат про себе та своїх помічників на сторінці парламенту в Інтернеті;



- антикнопкодавний законопроект 1895, який пропонує стягувати з кнопкодавів штрафи, зокрема і позбавляти посад в комітетах та міжнародних групах співпраці (і це логічно – нема чого кнопкодавам ганьбити Україну за кордоном чи очолювати комітети).

Дивно, але Регламентний комітет пропонує відправити законопроекти на доопрацювання, парламентською мовою – заморозити їх розгляд. Чому дивно? Бо саме цей комітет мав би дбати за якість роботи парламенту та дотримання Регламенту де є пряма норма заборони неособистого голосування. Чому ж не дивно – бо виконуючий обов'язків голови Павло Пинзеник, представник фракції Народний Фронт, колишній помічник Миколи Мартиненка, який розуміє, що кнопкодавство чи не єдиний варіант зібрати потрібні голоси за часто мало якісні законопроекти, які подають частина міністерств (як, наприклад, пакет "реформи МВС", яки розглядатиметься завтра). Але позиція Павла, так виглядає, санкціонована. Бо законопроекти поставили на середу, ближче до обіду, коли в залі мінімум депутатів.

Громадськість дуже пильно стежитиме за голосуванням за цими законами, які мають стати ліками проти патології "16 січня". Ми зафіксуємо кожну фракцію, кожен голос, щоб виявити уражених, які на мають бажання лікуватися.

То ж, шановні лідери фракцій та депутати, вибір за вами.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Операція "Тоталітаризація". Як влада намагається стежити за українцями

Спроба українського уряду використати сучасні технології для боротьби з поширенням COVID-19 перетворилася на небезпечну й невдалу пародію на досвід розвинених країн Українська влада не втомлюється щодня доводити свою некомпетентність та приймає дедалі більш абсурдні рішення...

Запобігати чи карати. Яку тактику обирає уряд?

У сюрреалістичному серіалі "Українська влада проти коронавірусу" новий епізод – "Кара без злочину" В чому ключова помилка уряду при введенні карантинних заходів? В тому що він намагається за свої недопрацювання карати громадян...

Коронавірус та адекватність заходів запобігання епідемії

Як вже відомо, зараз міжфракційна група на базі Комітету ВРУ з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування напрацьовує пакет рішень щодо запобігання епідемії коронавірусу...

Про Сивохо, Данілова та "приватну позицію" радника Секретаря РНБОУ

Радник офіційної особи чи то на державних, чи то на громадських засадах ніколи не буде сприйматися як приватна особа. Просто подивіться інформаційні повідомлення – проросійську мірну платформу створює не громадянин Сивохо, а саме радник Секретаря РНБОУ Сивохо (співпадіння прізвищ не випадкове, це одна людина)...

Правда і маніпуляції щодо відставки генпрокурора або хто зупиняє реформу ГПУ

Ініціатори висувають претензію, що генпрокурор провалив роботу щодо посадки топ-корупціонерів і навіть називають конкретні справи: справа Садового, справа короля контрабанди Альперіна, справа Мангера, тобто не активий у намаганні знайти відповідь на питання "Хто замовив Катю Гандзюк?" Упустимо що справи по топ-корупції веде Спеціалізована антикорупційна прокуратура, а рішення про посадки приймає суд...

Гра в довгу: сценарію швидкого миру немає. Його блокує Росія.

12 пунктів мюнхенської змови, "формула Штайнмаєра", Мінськ-2,3 та іже з ними – плани написані для України без України. Але це на нас напала Росія, це у нас окуповано Крим та окремі райони Донбасу...