Гра в напрестки навколо законодавчого забезпечення реформ
Чи важливі у проведенні реформ дві години? Дуже важливі, можна сказати критично. Це дуже добре демонструють маніпуляції з законопроектами у Порядку денному парламенту, коли буквально за кілька годин він змінюється достатньо кардинально.
Отож, зважаючи на традицію перетворення четверга у "день реформ" – всі найкардинальніші рішення плануються саме на цей день, не дивно що вже звучать ідеї зробити його єдиним днем голосування по суті, експерти Реанімаційного Пакету Реформ розробили просту інфографіку по законопроектах які сприяють реформам, та які їх знищують (див. малюнок нижче). Дякуємо за ідею-прохання депутатам, які попросили від нас такі рекомендації. Бо зрозуміло, що не можна бути експертом в усіх питаннях, а в нашій ініціативі понад 25 експертних група та близько 300 активістів – майже весь порядок денний можемо перекрити експертизою;).
Ми зробили рекомендації на базі порядку денного на тиждень. Та вже о 22.00 ситуація змінилася і то кардинально – у розкладі зникли 5 з запланованих законопроектів та з'явилися ряд нових. Все б нічого, можна було б списати на робочі моменти, якби не кілька суто політичних зникнень, а саме:
- Знято з розгляду законопроект про запровадження в Україні європейських стандартів державного аудиту та формування керівництва Рахункової палати 2072. Зважаючи на позицію віце-спікера Оксани Сироїд, таке зникнення, яке технічно можна аргументувати тим, що апарат не встиг (за тиждень з моменту розгляду законопроекту Бюджетним комітетом) підготувати документи, насправді є прикриттям для вихолощення конкурсу на керівні посади в палаті з метою поставити свою/своїх людей. Чи це правда – покаже подальша доля цього проекту, прийняття якого вимагає виконання Угоди про асоціацію з ЄС.
- Зняття з розгляду реальної реформи прокуратури 2404-1 та залишення лише квазіреформи 2667, яка дає змогу Генеральному прокурору Шокіну майже одноосібно призначити Антикорупційного прокурора. Все б нічого, але ви чули успіхи генпрокуратури по боротьбі з макрокорупцією, яка має імена Пшонка, Янукович, Клюєв (їх активи у 200 млн. євро вже розморожені в Австрії і, відповідно до чуток, навіть продані), Єфремови, Ахметови, тощо? І не почуєте.
- Знято з розгляду комплекс пенсійної реформи, ініційованої Павлом Розенком. Експерти групи РПР "Пенсійна реформа" найбільше зосереджували роботу на темі скасування спецпенсій (окрім бойових військових) та створення адекватної накопичувальної системи 2767. Дивна позиція профільного комітету на чолі з Людмилою Денисовою, який рекомендував відкласти розгляд у довгу шухляду і спричинила відкладення. Шкода, що навіть така важлива сфера не захищена від боротьби за авторство, замість боротьби за якість.
- З позитиву – знято негативні 2335 (дискредитація Зовнішнього незалежного оцінювання, ініційована екс-ректорами (конфлікт інтересів, самі розумієте), позитивно оцінена мастодонтами "ректорського" руху Поплавським, Ківаловим та іже з ними) та корупційний про сецпослуги МВС 2567 – міліція сама придумує, сама встановлює ціну та сама надає "послуги" населенню. І це в добу децентралізації, коли всі послуги мають надавати незалежні від виконавчої влади Центри надання адміністративних послуг (як це працює – запитайте у Вінниці та Львові, хоч і там немає меж вдосконаленню).
Що показово – аргументуючи зняття 2072 неготовністю документів, керівників парламенту та Коаліції не хвилює відсутність рішень комітетів по міліцейському пакету 2561, 2562 та 2567, розкритикованого громадськістю. Подвійні стандарти української політики...
У сухому залишку Реанімаційний Пакет Реформ рекомендує підтримати законопроекти про запровадження європейських стандартів у розслідування важких кримінальних злочинів через створення Державного бюро розслідувань (2114), регулятрону гільйотину, яка дасть змогу за рік перевірити всі регуляторні функції на доцільність (1069), посилити інституційну спроможність НБУ (2743).
Ми не рекомендуємо приймати законопроекти: 2561 який консервує структури МВС з усіма їх фабриками, заводами та пароплавами, тобто з усіма непритаманними органу управління у сфері внутрішньої безпеки функціями та структурами, а також дає чиновникам МВС доступ до всіх баз даних та 2562 про зміни до правил дорожнього руху, за якими (до чого тут ПДР я ну просто ніяк не збагну) адмінзатримання збільшується з 3 до 24 годин – збоченські сни Захарченка стають реальністю. Якщо вже прагнути змін ПДР, то доцільніше брати за основу і тільки за основу 2652-1, альтернативний, де цієї та інших "забаганок" Авакова немає.
Загалом, рецидив паталогії 16 січня надалі дає себе знати. Тому дуже сподіваємося що незаражені паталогією депутати таки зможуть відстояти реформи від їх імітації чи дискредитації. Позиція громадських експертів за ключовими законодавчими ініціативами Вам у допомогу.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.