1 червня 2015, 18:41

Поки стомлені сонцем депутати не розбіглися

Радість початку літа співпала з професійною тривогою. Традиційно літо дуже мляво політичний сезон і якщо для більшості країни відпустки переважно припадають на другу половину липня-серпень, то у парламенті вже з червня зібрати потрібні 226 голосів навіть "ригам" не завжди вдавалося.

Теплий кінець травня продемонстрував, що навряд-чи АТО та складана економічна ситуація змусить народних обранців переглянути звички, набуті попередниками: сумнозвісне переголосовування законопроект про державну службу 18 раз, на минулому сесійному тижні не повторилося, але кілька важливих законів так довелося ставити на голосування не раз і не п'ять.

Навіть не зважаючи на літо, яке і суспільство по-трішки буде відвертати від пильної уваги до процесу реформування, рівень незадоволеності його темпами росте. А відтак, потреба виплеску цього незадоволення нікуди не зникне, а просто відкладеться. Можливо саме тому у міністерствах на рівні середньої ланки вже гуляють чутки, що боси (міністри та заступники) дають існуючому складу КМУ 4 місяці максимум, а далі – кожен за себе. Ну, КМУ, як і Яремі – написав заяву пішов (в наших умовах навіть натяк на політичну відповідальність то доля романтиків), а от депутати то залишаться. І здогадайтеся, проти кого може вихлюпнутися згадуване незадоволення...



Реанімаційний Пакет Реформ пропонує кілька простих, а тому дієвих засобів показати на початку літа, готовність ВРУ забезпечувати хоча б певних напрямках "життя по-новому", а саме:

- внести в зал і підтримати подання ГПУ щодо зняття недоторканості з Сергія Клюєва. Детальніше про корупційні "геройства" власника "Укрпідшипника", який голосував за диктаторські закони 16 січня 2014 року тут. Нагадаємо, Регламентний комітет не зміг визначити чи обґрунтоване подання ГПУ, а відтак передав це питання на вирішення в зал. Дуже хочеться вірити, що до 6 червня, коли за даними Центру протидії корупції ЄС зніме санкції з Олени Лукаш, Дмитра Табачника, Сергія Клюєва та Януковича-молодшого депутати дадуть старт реальній боротьбі з високопосадовою корупцією. Принаймні саме цього вимагатимуть активісти у вівторок 2 червня під Верховною радою України: зняти недоторканість з корупціонера Клюєва або на перевибори. А так щоб напевне, то вартувало б приймати законопроект 2010, який не дозволить клюєвим (щодня!) обдирати державу на мільйони, використовуючи корупційні схеми щодо сонячної енергії;

- Розпочати роботу над ухваленням законопроекту про місцеві вибори 2831-2, який пропонує справді відкриті партійні списки, а не їх імітацію, як це відбувається у альтернативних до нього трьох (!) законопроектах. Нагадаємо, що це саме та ініціатива, яку розробили громадські експерти групи РПР Виборча реформа, ГМ "ОПОРА", IFES, КВУ спільно з робочою групою при голові ВРУ, яку очолив народний депутат Олександр Черненко. 28 травня від був зареєстрований у залі першим віце-спікером Андрієм Парубієм, Олександром Черненком та ще 16-тю депутатами від Блоку Петра Порошенка, Народного фронту та Самопомочі (Наталія Веселова, Владислав Голуб, Світлана Заліщук, Сергій Лещенко, Мустафа Наєм, Руслан Сидорович, Іванан Климпуш-Цинцадзе, Олег Лаврик, Андрій Вададурський, Ярослав Маркевич, Ірина Сисоєнко, Олена Сотник, Павло Різаненко, Олена Бойко, Вікторя Пташник та Леонід Ємець). На жаль, частина депутатів БПП та НФ, а також фракції Радикальної партії та Батьківщина обрали імітацію замість реформи. Дуже сподіваємося, що Олег Ляшко та Юлія Тимошенко зможуть подолати свої амбіції та вузькополітичні інтереси та підтримають справжні відкриті списки, а не їх імітацію;

- привести державного аудитора – Рахункову палату – у відповідність до європейських стандартів законопроектом 2072, поданим Президентом, над яким дуже плідно працювали депутати бюджетного комітету, профільну групу в якому очолював Іван Крулько та група РПР Публічні фінанси на чолі з Віктором Тараном;

- запровадити дієву форму взаємодії суспільства та влади через е-петиції. Законопроект 2299 поданий Президентом України за ініціативи команди Дмитра Шимківа, активно доопрацьований депутатами та громадськими експертами групи РПР "еДемократія" на чолі з Сергієм Лобойком та Діаною Проценко

- зробити роботу комітетів, погоджувальних рад та й кожного депутата заокрема більш відкритою (вільний он-лайн доступ, стенограми, протоколи, плани, інформація про депутатів та помічників – все на офіційному сайті) законопроектом 1591 та викоренити кнопкодавство, як клас 1895. Дані законопроекти розроблялися за участі експертів на лише РПР, а й руху Чесно, Інституту Медіа Права та іншими активістами. При нагоді, юристи ВРУ закликають відхилити 1895 знаєте чому? Бо він накладає подвійне покарання за кнопкодавство – відсторонення від роботи на певний період часу (з відповідним зняттям оплати) та права бути керівником робочих органів в парламенті чи у міжпарламентських групах. А яка логіка, щоб нас на міжнародній арені представляли порушники законів?

- запустити нарешті регуляторну гільйотину, законопроектом 1069, яка дозволить переглянути всі регуляторні функції держави на предмет їх необхідності, а якщо влада не доведе таку необхідність – за рік вони скасуються по замовчуванню. Ініціатива групи РПР "Дерегуляція", ініціативи "Easy Business" та народних депутатів Оксани Продан, Ольги Бєлькової, Оксани Юринець, Олександр Кужель та Віктора Галасюка.

- не допустити відродження МРЕУ у новій іпостасі "сервісних центрів МВС" законопроектами 2567 та 2568. Відповідно до процесу децентралізації та закону "Про адміністративні послуги" функції встановлення послуг, контролю за їх виконанням та їх надання має бути розведене. Надавати їх мають незалежні від центральної влади, підконтрольні місцевій владі Центри надання адміністративних послуг. Чиновники від міліції ж, хочуть залишити собі власну корумповану жилу і розробляти її во віки віків. І це всі під прикриттям "реформи правоохоронних органів".

План мінімум до літніх канікул: прийнятий закон про місцеві вибори 2831-2, закон про держслужбу 2490 та працю в органах місцевого самоврядування 2489, розібратися з кнопкодавами 1595, почати роботу над змінами до Конституції щодо децентралізації, судової гілки влади та над змінами до закону про КМУ, розпочати масштабну дерегуляцію та роботу над бюджетом і можна йти на канікули. Якщо совість дозволить це зробити в країні у стані війни та економічної кризи. Бо роботи, насправді, навіть лише за пріоритетами РПР – на місяці та роки, а не на неповних 3-4 тижня.



А, ще кілька моментів – з 1 липня у нас всі підприємці мають встановлювати касові апарати за суто корупційною схемою, оскільки встановлення може здійснювати лише одна компанія, яку пов'язують з Олександром Януковичем. При тому вона не може надати послуги всім, бо таксометри вона не встановлює. Також 1 липня закінчується мораторій на перевірки і є шанс вирішити таки питання з захистом прав споживача не коштом наповнення країни контарфактом та фейками (якщо взяти ринок масла, то до 60% продукції фейк, від якого страждає як споживач, особливо у теплий літній період так і добропорядний виробник, а відтак бюджет). Але поки у цьому напрямку депутати не поспішають думати...ще ж по цілих 7 пленарних днів (у 3 вівторка, 2 четверга і по дві п'ятниці та середи, коли депутати працюють півдня). Чергова демонстрація реформ по-українськи – влада пропонує непродумане до кінця рішення, відкладає його втілення до кінця і, не знайшовши вирішення, переносить реформу...Не набридло бігти граблями?

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Операція "Тоталітаризація". Як влада намагається стежити за українцями

Спроба українського уряду використати сучасні технології для боротьби з поширенням COVID-19 перетворилася на небезпечну й невдалу пародію на досвід розвинених країн Українська влада не втомлюється щодня доводити свою некомпетентність та приймає дедалі більш абсурдні рішення...

Запобігати чи карати. Яку тактику обирає уряд?

У сюрреалістичному серіалі "Українська влада проти коронавірусу" новий епізод – "Кара без злочину" В чому ключова помилка уряду при введенні карантинних заходів? В тому що він намагається за свої недопрацювання карати громадян...

Коронавірус та адекватність заходів запобігання епідемії

Як вже відомо, зараз міжфракційна група на базі Комітету ВРУ з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування напрацьовує пакет рішень щодо запобігання епідемії коронавірусу...

Про Сивохо, Данілова та "приватну позицію" радника Секретаря РНБОУ

Радник офіційної особи чи то на державних, чи то на громадських засадах ніколи не буде сприйматися як приватна особа. Просто подивіться інформаційні повідомлення – проросійську мірну платформу створює не громадянин Сивохо, а саме радник Секретаря РНБОУ Сивохо (співпадіння прізвищ не випадкове, це одна людина)...

Правда і маніпуляції щодо відставки генпрокурора або хто зупиняє реформу ГПУ

Ініціатори висувають претензію, що генпрокурор провалив роботу щодо посадки топ-корупціонерів і навіть називають конкретні справи: справа Садового, справа короля контрабанди Альперіна, справа Мангера, тобто не активий у намаганні знайти відповідь на питання "Хто замовив Катю Гандзюк?" Упустимо що справи по топ-корупції веде Спеціалізована антикорупційна прокуратура, а рішення про посадки приймає суд...

Гра в довгу: сценарію швидкого миру немає. Його блокує Росія.

12 пунктів мюнхенської змови, "формула Штайнмаєра", Мінськ-2,3 та іже з ними – плани написані для України без України. Але це на нас напала Росія, це у нас окуповано Крим та окремі райони Донбасу...