1 вересня 2015, 11:31

Вибухи політичної сліпоти коштують дуже дорого

Мій друг-пластун, який зараз воює на Сході, залишивши вдома дружину і двох маленьких діточок, весь час пише: я та тисячі хлопців на Сході воюємо, щоб ви мирно жили в омріяній нами Україні. Вчора, коли політична дискусія вилилася у збройне протистояння і стала причиною пролиття крові, він знову повторив ці слова. Але найболючіше було те, що в них була гіркота і відчуття даремності жертовності всіх наших героїв АТО. Бо вчора програли всі: прихильники змін, які не змогли організувати їх пояснення та аргументацію, а відтак знизили їх рівень підтримки та противники, які замість конструктивної дискусії почали впадати в істерику. І так справа, яка мала б б єднати країну, справа передачі повноважень, ресурсів на їх виконання, а відтак реальної влади з центру на місця, тепер омита невинною кров'ю. Дуже хочеться щоб вона не стала даремною і всі ті хто причетний до розробки, пояснення, прийняття та втілення рішень, ставилися до кожного з цього етапів з необхідною відповідальністю.

Сьогодні розпочнеться нове скликання парламенту. Верховна Рада України має затвердити новий Порядок денний сесії, включивши в нього законопроекти, які планує розглянути до середини січня 2016 року. Ми, експерти Реанімаційного Пакету Реформ, вже подали свої пропозиції щодо законопроектів які варто включати в цей план та й ті, які б вартувала відхилити через не включення в нього. Радує, що такі ініціативи як реформа державної служби (законопроект N2490) , про прозорість фінансування політичних партій (законопроект N2123а) та 11 законопроектів з бази РПР які пройшли перше читання за Регламентом першочергово включаються до Порядку денного сесії. Дуже сподіваємося, що затягування їх розгляду не буде, бо більшість з них (8 з 13) вже готові до голосування в залі.



Але лише укладання плану роботи цей тиждень не має обмежуватися. Тому ми пропонує найпріоритетніші на думку наших експертів рішення, які має прийняти парламент:

1. Делегувати членів від Верховної Ради України до таких конкурсних комісій:

- по обранню керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури (7 представників)

- співробітників реформованих прокуратур (5 комісій по 3 представники),

- членів Національного агентства з питань запобігання корупції (1 представник).

Такі делегування фактично завершать інституційне забезпечення двох ключових реформ за які громадськість загалом та експерти Антикорупційної групи та Групи РПР реформування правоохоронних органів, разом з колегами з Центру протидії корупції, Центру політико-правових реформ, Трансперенсі Інтернешнл Україна, Центру політичних студій та аналітики просували з квітня минулого року. І як влада так недалекоглядно затягувала весь цей час. Але крига скресла і парламент не може затягувати ці процеси. Тому призначення має відбутися якомога швидше, але без втрати якості делегованих представників – це мають бути незаангажовані політично професіонали та моральні авторитети, а не виконавці партійних наказів.

2. Нарешті розпочати процедуру заміни 12 членів Центральної виборчої комісії у яких не лише завершився термін повноважень вже більше року, а й які були причетні до встановлення результатів найбільш фальсифікованих виборів до парламенту 2012 року.

3. Оперативно розглянути і прийняти рішення по наступним, готовим до розгляду законопроектам:

- 2087а "Про внесення змін до деяких законів України у сфері державних закупівель щодо приведення їх у відповідність з міжнародними стандартами та вжиття заходів з подолання корупції". Розроблений командою Міністерства економічного розвитку та торгівлі на чолі з заступником міністра Максимом Нефьодовим та представниками Антикорупційної групи РПР, експертами ТІ Україна та Центру політичних студій та аналітики. Можна багато що написати, але напишу лише одну цитату вже згадуваного Максима Нефьодова: "законопроект гарантує вступ України до WTO GPA (угоди Світової організації торгівлі про державні закупівлі) і відкриття нових ринків для українських експортерів". Тобто дасть змогу українським компаніям приймати участь у закордонних тендерах на рівних умовах з місцевими фірмами;

- 1831 "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прозорості власності засобів масової інформації, а також реалізації принципів державної політики в сфері телебачення і радіомовлення" авторства народних депутатів Миколи Княжицького та Вадима Денисенка, доопрацьований за участі не лише профільного комітету на чолі з Вікторією Сюмар, а й групою Медіа-реформа РПР та експертами Інституту Медіа Права. Головна мета – прозора медіа-власність, а відтак її деолігархізації і вже точно зменшення впливу російського політичного капіталу;

- 2166 Про внесення змін до деяких законів України щодо посилення гарантії дотримання прав і свобод внутрішньо переміщених осіб, спрямований на зменшення бюрократичних перепон для вимушених переселенців. Прийняття цієї ініціативи, співавторами якої є депутати Гліб Логвинський, Валерій Пацкань, Альна Шкрум, Ірина Геращенко, Григорій Немиря та експерти організацій-партнерів РПР "Право на захист", "Крим SOS" та "Восток СОС", не зможе замінити несправедливість щодо фактичного позбавлення переселенців права голосу, але принаймні зменшить ті незручності, які вони змушенні відчувати у стосунках з державою при оформленні свого статусу.

- 2431 Про внесення змін до законодавства про захист економічної конкуренції щодо визначення органами Антимонопольного комітету України розміру штрафів за порушення законодавства про захист економічної конкуренції. Законопроект групи народних депутатів на чолі з Вікторією Пташник та експертів групи РПР "Євроінтеграція. Зона вільної торгівлі", ініціативи "Сильніші разом" та ключових юристів у сфері захисту конкуренції має на меті встановити правила накладання штрафів АМКУ відповідно до міжнародних стандартів. Для збільшення інвестиційної привабливості та подолання корупції це дуже важливий крок, бо закриває можливість маніпулювати штрафами АМКУ в темну.

Так, є дуже багато позитивних законопроектів, які готові до розгляду. Це і 2844 про стимулювання механізму індустріальних парків, і 0957 щодо активізації електронної комерції, і 1248 щодо створення молодіжних центрів з метою активізувати роботу з молоддю, зокрема в національно-патріотичному вихованні. Всі вони попередньо включенні в порядок денний цього тижня і мають шанс бути розглянуті, а їх розгляд однозначно позитивно вплине на реформування відповідних галузей економіки чи державного управління. Більш глибоко питання як зробити українську економіки ефективною і чим в цьому може допомогти процес податкової реформи та прийняття бюджету ми матимемо змогу поговорити 10 вересня на форумі "Які реформи стануть фундаментом українського економічного дива?", місце проведення: БЦ "Парус" (вул. Мечникова, 2), початок об 11:00. Бо вже наступного тижня (до 15 вересня) уряд мав би внести перший проект бюджету до парламенту.

Роботи вистачить всім і на всі пленарні та комітетські тижні. От би тільки наближення місцевих виборів не піднімало градус популізму та впадання в емоції. Бо дуже дорогою ціною платить країна за такі спалахи політичної сліпоти – життям своїх кращих дітей.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Операція "Тоталітаризація". Як влада намагається стежити за українцями

Спроба українського уряду використати сучасні технології для боротьби з поширенням COVID-19 перетворилася на небезпечну й невдалу пародію на досвід розвинених країн Українська влада не втомлюється щодня доводити свою некомпетентність та приймає дедалі більш абсурдні рішення...

Запобігати чи карати. Яку тактику обирає уряд?

У сюрреалістичному серіалі "Українська влада проти коронавірусу" новий епізод – "Кара без злочину" В чому ключова помилка уряду при введенні карантинних заходів? В тому що він намагається за свої недопрацювання карати громадян...

Коронавірус та адекватність заходів запобігання епідемії

Як вже відомо, зараз міжфракційна група на базі Комітету ВРУ з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування напрацьовує пакет рішень щодо запобігання епідемії коронавірусу...

Про Сивохо, Данілова та "приватну позицію" радника Секретаря РНБОУ

Радник офіційної особи чи то на державних, чи то на громадських засадах ніколи не буде сприйматися як приватна особа. Просто подивіться інформаційні повідомлення – проросійську мірну платформу створює не громадянин Сивохо, а саме радник Секретаря РНБОУ Сивохо (співпадіння прізвищ не випадкове, це одна людина)...

Правда і маніпуляції щодо відставки генпрокурора або хто зупиняє реформу ГПУ

Ініціатори висувають претензію, що генпрокурор провалив роботу щодо посадки топ-корупціонерів і навіть називають конкретні справи: справа Садового, справа короля контрабанди Альперіна, справа Мангера, тобто не активий у намаганні знайти відповідь на питання "Хто замовив Катю Гандзюк?" Упустимо що справи по топ-корупції веде Спеціалізована антикорупційна прокуратура, а рішення про посадки приймає суд...

Гра в довгу: сценарію швидкого миру немає. Його блокує Росія.

12 пунктів мюнхенської змови, "формула Штайнмаєра", Мінськ-2,3 та іже з ними – плани написані для України без України. Але це на нас напала Росія, це у нас окуповано Крим та окремі райони Донбасу...