Чергова атака на ефективність реформи державної служби
Три робочі дні поспіль дуже ефективно та по суті працює комітет з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування на чолі з Сергієм Власенко. З п'ятниці по вівторок вже розглянули 1293 з 1306 правок до Проект Закону про державну службу, розробленого експертами Реанімаційного Пакету Реформ, Центру політико-правових реформ, Нової країни, Професійний уряд, Цільової команди Реформа державного управління, Національної ради реформ, вичитано, звільнено від лобістських та ретроградських пропозицій. Остаточний ривок заплановано на сьогодні. Є шанс що ця реформа, "реформа N1" зважаючи на її системність та важливість (не змінимо чиновників, не змінимо управління державною, то ж всі інші реформи буксуватимуть), таки отримає законодавчу базу. Ну і як наслідок ми матимемо:
1) виключно конкурсний добір на усі посади державної служби;
2) відмежування від посад державної служби інших посад – політичних, патронатних, обслуговуючих тощо;
3) обмеження політичної діяльності державних службовців;
4) особлива увага добору і захисту вищого корпусу державної служби;
5) підвищення сталої частки (посадового окладу) в структурі оплати праці державних службовців.
Але є одне але. Формальний ініціатор законопроекту Кабінет Міністрів України, представники якого довший час взагалі не реагували на те що реформа відлежується в шухляді без руху в Парламенті, вирішив зарезервувати за міністрами право призначати і звільняти керівників департаментів та окремих відділів. Відповідно до пропозицій громадськості, ці призначення та звільнення має здійснювати, за результатами відкритого конкурсу, державний секретар.
В чому різниця? В підходах: міністр персона політична, делегується коаліцією, керується "політичною доцільністю", матиме спокусу політично впливати на керівників департаментів, а держсекретар посада не політична, адміністратор-управлінець, який керується інтересами структури (детальніше в інфографіці).
Ми закликаємо представників КМУ припинити спроби ускладнити реалізацію принципу політичної незаангажованості управлінської вертикалі державних службовців і не ставити її в залежність політичної боротьби. Депутатам комітету та всьому депутатському складу бажаємо зваженого рішення для повноцінного запуску "реформи N1".
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.