21 грудня 2015, 13:04

Бюджетна епопея: чергове коло бігу по граблям чи вихід з цього порочного циклу?

Останній тиждень в парламенті у 2015 році традиційно вже буде присвячений прийняттю бюджету. Не будемо згадувати, що минулого року парламентарі нам обіцяли, що таке трапляється востаннє. Упустимо те, що розгляд змін до Податкового кодексу мав би завершитися в червні 2015 року, щоб за півроку бізнес та громадяни змогли ознайомитися та пристосуватися до цих змін. Навіть не згадуватимемо про те, що бюджет має розглядатися мінімум 100 днів між внесенням та прийняттям в цілому. Планування та дотримання термінів це розкіш, яка доступна країнам з діючими інституціями (органами влади), які дбають за сталий розвиток. Ми ж досі, за поданням влади, діємо у форматі реагування, застрибування в останній вагон потягу, який вже давно рушив. Просто давайте спробуємо навіть в таких умовах зробити все, щоб не лише формально прийняти щось під назвою "Бюджет 2016", а закласти в цей програмний документ речі, які дозволять як зафіксувати певний рівень економічної стабільності, так і закласти те, що забезпечить вихід з порочного кола щорічного "бігу по бюджетних граблях".

Саме для цього, експерти Реанімаційного Пакету Реформ, проаналізували урядовий комплекс щодо бюджету та змін до Податкового кодексу і запропонували своє бачення, як їх вдосконалити за доступний часовий ресурс. Звісно, ряд суттєвих пропозицій не змогли потрапити, зокрема про перехід на середньострокове бюджетне планування (не на рік, а на три роки). Та не все одразу – і так роботи дуже багато (детальніше в інфографіці).



Окрім бюджету та супровідних документів експерти РПР пропонують зосередитися ще на таких законопроектах:



- направити до Конституційного Суду на оцінку зміни до Конституції щодо судової реформи (3524), напрацьованих спільно Конституійною комісією та громадськими експертами, подані Президентом України. Звісно, без ухвалення пакету імплементаційних законів одночасно з конституційними змінами неможливо реалізувати ту судову реформу, яку очікує суспільство. Закони, зокрема, повинні передбачати втілення таких положень: установлення чітких строків переходу до триланкової системи та реорганізації судів вищого рівня; запровадження ефективних механізмів проведення оцінювання суддів і конкурсів та забезпечення участі громадськості у цих процедурах; визначення прозорого для суспільства порядку добору суддів Конституційного Суду, а також конкурсного добору кандидатів на посаду Генерального прокурора. Разом з тим, експерти РПР не погоджуються із необхідністю запровадження монополії адвокатури на представництво в судах у положеннях Конституції (за наявності передумов і розвинутої адвокатури це можна зробити і законом), а також відстроченням ратифікації Римського статуту Міжнародного кримінального суду на 3 роки;

- втілити рекомендації Президента та прийняти в цілому законопроект спрямований на зменшення бюрократії у стосунках вимушених переселенців та держави (2166)

- унормувати процедури визнання банкрутом фізичної особи (2353а)

- захистити ув'язнених від сваволі адміністрації пенітенціарної системи (2708)

- впровадити конкурсну процедуру відбору керівників в культурній сфері (2669д)

- розморозити унормування процедури формування та діяльності Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (2966). Справа в тому, що на даний момент є певний компроміс між політиками, експертами як українськими так і європейськими, щодо можливості доопрацювання процедури формування складу НКРЕКП та термінів втілення цих змін. Але для цього потрібно надати можливість комітету доопрацювати урядові ініціативи через направлення законопроекту на повторне перше читання в комітет.

Є всі можливості закінчити рік в робочому форматі. Зрештою, дуже не мало вдалося зробити, що визнали наші європейські партнери, надавши позитивний звіт щодо виконання вимог Плану візової лібералізації. Та це все одно лише бонус і без належної бюджетної бази не запрацює ні Національне антикорупційне бюро України чи Спеціальна антикорупційна прокуратура, а на конкурси на посади в новій державній службі навряд-чи прийдуть нові гідні службовці. І чим далі ми затягуватимемо, тим важчим буде вирішення питань функціонування пенсійної системи чи стимулювання малого та середнього бізнесу через дерегуляцію та лібералізацію.

Відкладенні рішення коштують набагато дорожче. Тому так необхідно вирватися з порочного кола бігу по бюджетних граблях в грудні кожного року.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Операція "Тоталітаризація". Як влада намагається стежити за українцями

Спроба українського уряду використати сучасні технології для боротьби з поширенням COVID-19 перетворилася на небезпечну й невдалу пародію на досвід розвинених країн Українська влада не втомлюється щодня доводити свою некомпетентність та приймає дедалі більш абсурдні рішення...

Запобігати чи карати. Яку тактику обирає уряд?

У сюрреалістичному серіалі "Українська влада проти коронавірусу" новий епізод – "Кара без злочину" В чому ключова помилка уряду при введенні карантинних заходів? В тому що він намагається за свої недопрацювання карати громадян...

Коронавірус та адекватність заходів запобігання епідемії

Як вже відомо, зараз міжфракційна група на базі Комітету ВРУ з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування напрацьовує пакет рішень щодо запобігання епідемії коронавірусу...

Про Сивохо, Данілова та "приватну позицію" радника Секретаря РНБОУ

Радник офіційної особи чи то на державних, чи то на громадських засадах ніколи не буде сприйматися як приватна особа. Просто подивіться інформаційні повідомлення – проросійську мірну платформу створює не громадянин Сивохо, а саме радник Секретаря РНБОУ Сивохо (співпадіння прізвищ не випадкове, це одна людина)...

Правда і маніпуляції щодо відставки генпрокурора або хто зупиняє реформу ГПУ

Ініціатори висувають претензію, що генпрокурор провалив роботу щодо посадки топ-корупціонерів і навіть називають конкретні справи: справа Садового, справа короля контрабанди Альперіна, справа Мангера, тобто не активий у намаганні знайти відповідь на питання "Хто замовив Катю Гандзюк?" Упустимо що справи по топ-корупції веде Спеціалізована антикорупційна прокуратура, а рішення про посадки приймає суд...

Гра в довгу: сценарію швидкого миру немає. Його блокує Росія.

12 пунктів мюнхенської змови, "формула Штайнмаєра", Мінськ-2,3 та іже з ними – плани написані для України без України. Але це на нас напала Росія, це у нас окуповано Крим та окремі райони Донбасу...