28 січня 2016, 12:50

Хто грає проти прозорої приватизації?

Приватизація в Україні заблокована і відповідальність за це лежить на Верховній Раді, яка зробила 15 невдалих спроб прибрати законодавчі перепони на шляху приватизації. 26 січня парламент вчергове не зміг проголосувати за законопроект 2319а-д, який на думку авторів із МЕРТ, ФДМУ та комітету з економічної політики, має дати старт прозорій приватизації в Україні.

Законопроект має на меті прибрати дві міни. По-перше, заборонити російському капіталу брати участь в приватизації українських держкомпаній, причому перевіряти будуть до кінцевих бенефіціарів, а не лише номінальних власників. Сьогодні, незважаючи на режим санкцій, для росіян шлях відкритий. По-друге, скасувати вимогу про обов'язковий продаж через біржу 5-10% акцій великих держкомпаній перед приватизацією. Стратегічний інвестор купувати 5% акцій через біржу не буде – немає гарантій, що саме він виграє конкурс і отримає весь пакет, а от наші ділки з 5% зможуть сісти на шию хоч іноземному інвестору, хоч державі.



Ухвалення законопроекту 2319а-д дозволить:

• підвищити ефективність підприємств/активів, а відтак і економіки в цілому;

• усунути стимули для корупції, а відтак і очистити політичну систему;

• збільшити надходження до бюджету;

• дерегулювати економіку, а відтак і створити підґрунтя для розвитку конкуренції та деолігархації.

Звісно, велику приватизацію можна розпочинати і за старим законодавством хоч завтра. Проте одна з цих мін обов'язково спрацює, і це зруйнує будь-яку довіру до приватизації та загальмує процес надовго. Це розуміють і в уряді, і в профільному комітеті, який підтримав законопроект, а також депутати із БПП, НФ, Батьківщини, Самопомочі та Радикальної партії, які голосували "за".

Приватизація це не лише можливість залучити інвестиції до українських підприємств та закрити дефіцит бюджету без додаткових запозичень, це ще і потужний удар по корупційним інтересам, які вільно орудують в держкомпаніях. Ті, хто сьгодні не голосує за прозору приватизацію мають або викласти чіткі аргументи проти – таких ми поки що не чули, або визнати, що ситуація, коли держкомпанії залишаються осередком корупції їх повністю задовільняє.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Операція "Тоталітаризація". Як влада намагається стежити за українцями

Спроба українського уряду використати сучасні технології для боротьби з поширенням COVID-19 перетворилася на небезпечну й невдалу пародію на досвід розвинених країн Українська влада не втомлюється щодня доводити свою некомпетентність та приймає дедалі більш абсурдні рішення...

Запобігати чи карати. Яку тактику обирає уряд?

У сюрреалістичному серіалі "Українська влада проти коронавірусу" новий епізод – "Кара без злочину" В чому ключова помилка уряду при введенні карантинних заходів? В тому що він намагається за свої недопрацювання карати громадян...

Коронавірус та адекватність заходів запобігання епідемії

Як вже відомо, зараз міжфракційна група на базі Комітету ВРУ з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування напрацьовує пакет рішень щодо запобігання епідемії коронавірусу...

Про Сивохо, Данілова та "приватну позицію" радника Секретаря РНБОУ

Радник офіційної особи чи то на державних, чи то на громадських засадах ніколи не буде сприйматися як приватна особа. Просто подивіться інформаційні повідомлення – проросійську мірну платформу створює не громадянин Сивохо, а саме радник Секретаря РНБОУ Сивохо (співпадіння прізвищ не випадкове, це одна людина)...

Правда і маніпуляції щодо відставки генпрокурора або хто зупиняє реформу ГПУ

Ініціатори висувають претензію, що генпрокурор провалив роботу щодо посадки топ-корупціонерів і навіть називають конкретні справи: справа Садового, справа короля контрабанди Альперіна, справа Мангера, тобто не активий у намаганні знайти відповідь на питання "Хто замовив Катю Гандзюк?" Упустимо що справи по топ-корупції веде Спеціалізована антикорупційна прокуратура, а рішення про посадки приймає суд...

Гра в довгу: сценарію швидкого миру немає. Його блокує Росія.

12 пунктів мюнхенської змови, "формула Штайнмаєра", Мінськ-2,3 та іже з ними – плани написані для України без України. Але це на нас напала Росія, це у нас окуповано Крим та окремі райони Донбасу...