1 лютого 2016, 13:13

Чи політизація напередодні звіту уряду дозволить депутатам працювати ефективно

Якщо аналізувати минулий тиждень роботи парламенту, то дуже чітко відслідковується політизація суто управлінського процесу підготовки та прийняття законопроектів. І це стосується не лише змін до Регламенту за принципом "якщо влада не може виграти за правилами, то вона змінює правила", а й таких речей як блокування відновлення електронних декларацій, впорядкування накладання штрафів Антимонопольним комітетом України. Про пустий зал в середу та п'ятницю взагалі говорити не доводиться – такі рецидиви старого у парламенті часу "жити по-новому" вчергове демонструють, що падіння довіри до законодавчого органу цілком аргументоване.

Та навіть за таких умов парламент зміг прийняти ряд позитивних рішень, а саме:



- внормувати контроль концентрацій з боку АМКУ (2168а). Співавторами цієї євроінтеграційної та важливої для економічного розвитку ініціативи разом з громадськими експертами є Пташник Вікторія, Кужель Олександра, Журжій Андрій, Кацер-Бучковська Наталія, Климпуш-Цинцадзе Іванна, Голуб Владислав, Алексєєв Ігор, Острікова Тетяна.

- запровадили конкурсний набір на керівні посади в культурі (2669д). Ініціатива Ірини Подоляк та групи РПР "Культура" була якісно вдосконалена співавторами Миколою Княжицьким, Сергієм Тарутою та Марією Матіос.

- направили на оцінку КСУ зміни щодо правосуддя (3524). Президент почу позицію парламенту про можливість ВРУ висловлювати недовіру Генеральному прокурору. Звісно, це суперечить європейській традиції, але оскільки залишався політичний вплив Президента, то логічно для парламентсько-президентської залишити впив і парламенту. На жаль, це чітко демонструє – ГПУ лишається політичним інструментом.

- направили на доопрацювання в комітет закон про НКРЕКП (2966). Створено робочу групу на чолі з Ольгою Бєльковою, в яку ввійшли експерти Dixi Group та РПР. Тому є шанс на якісний законопроект, який дозволить зробити формування тарифів відкритим, а орган максимально незалежним, але підзвітним та прозорим.

- почали розгляд закону про приватизацію (2319а-д). Ініціатива Міністерства економічного розвитку та торгівлі, вдосконалена профільним комітетом на чолі з Андрієм Іванчуком, дозволить не лише розблокувати приватизацію, а й не допустити в цей процес політичних російський капітал (а він в цій країні по факту весь є політичним).

Дуже багато таки не встигли через політизацію та очікування переформатування/відставки уряду. Деталі – в другій частині нашої інфографіки по аналізу минулого тижня.



Саме тому більшість пріоритетів від експертів Реанімаційного Пакету Реформ на цей тиждень для парламент – борги минулого тижня:



- не лише скасування правки Деркача-Мисика щодо відтермінування електронних декларацій, а й зобов'язання для топ-чиновників обов'язково продекларуватися електронного в 2016 року відповідно до законопроекту 3787. Ініціатива експертів РПР на чолі з Дмитром Котляром, співавторами якої виступили перший віце-спікер Парубій Андрій, віце-спікер Сироїд Оксана, депутати Найєм Мустафа-Масі, Заліщук Світлана, Фірсов Єгор, Лещенко Сергій, Шкрум Альона, Попов Ігор, Рябчин Олексій.

- захист професійної діяльності журналістів (1630). Ініціатори Кондратюк Олена, Абдуллін Олександр, Червакова Ольга, Княжицький Микола, Ємець Леонід, Семерак Остап, Опанасенко Олександр, Сюмар Вікторія, Сочка Олександр була підтримана групою РПР "Медіа-реформа"

- унормування процедури банкрутства фізичних осіб (2353а), як альтернатива популістичним крокам а-ля "долар по 5.10" для позичальників. Приємно, що колектив депутатів-непопулістів налічує кілька десятків осіб на чолі з Сергієм Алексеєвим, а до розробки були долучені експерти економічного блоку РПР

- захист прав ув'язненних (2708). Співавторами ініціативи є депутати Пацкан Валерій, Паламарчук Микола, Іщенко Валерій, Горват Роберт, Гудзенко Віталій та експерти РПР і Харківської правозахисної групи

- право на перегляд вироків прийнятих за старим радянським Кримінально-процесуальним кодексом 60-го року (2033а). Так, таких людей небагато, але несправедливість від цього лише більша. Подолати її пропонують ініціатори віце-спікер Сироїд Оксана, Чумак Віктор, Сотник Олена, Гопко Ганна, Ємець Леонід, Крулько Іван та експерти РПР, ЦППР та інших громадських організацій.

- посилення відповідальності працівників ДФС та інших контролюючих органів у стосунках з платниками податків (1265). Ініціатива Продан Оксани, Чумака Віктора, Агафонової Наталії, Ничипоренко Валентина, Кобцева Михайла, Журжій Андрія, Курячого Максима, Кірша Олександра, Галасюка Віктора, підтримана експертами економічного блоку РПР.

Насправді, план більш ніж здійсненний. Але подивимося, чи політизація напередодні звіту уряду, а відтак і переформатування КМУ дозволить депутатам працювати ефективно та відкрито.

При нагоді – триває процес підготовки додатку до Коаліційної угоди на 2016 рік. З одно боку це тішить, бо нарешті політики згадали про базовий документ діяльності більшості та визнали малу ефективність його виконання (лише 30% від запланованого на 2015 рік), а з іншого, поки що ця робота повністю закрита від громадськості. І тут може бути помилка, яку постійно роблять в підготовці змін до Конституції: ініціатива розроблено кулуарно не матиме розуміння та підтримки в суспільстві. Експерти РПР готові долучитися до розробки додатку та дати свої оцінки щодо пріоритетів на 2016 рік у роботі більшості. Бо проблеми в уряді не лише від персоналій, а й від неадекватності пріоритетів та механізмів діяльності. Будемо міняти це разом.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Операція "Тоталітаризація". Як влада намагається стежити за українцями

Спроба українського уряду використати сучасні технології для боротьби з поширенням COVID-19 перетворилася на небезпечну й невдалу пародію на досвід розвинених країн Українська влада не втомлюється щодня доводити свою некомпетентність та приймає дедалі більш абсурдні рішення...

Запобігати чи карати. Яку тактику обирає уряд?

У сюрреалістичному серіалі "Українська влада проти коронавірусу" новий епізод – "Кара без злочину" В чому ключова помилка уряду при введенні карантинних заходів? В тому що він намагається за свої недопрацювання карати громадян...

Коронавірус та адекватність заходів запобігання епідемії

Як вже відомо, зараз міжфракційна група на базі Комітету ВРУ з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування напрацьовує пакет рішень щодо запобігання епідемії коронавірусу...

Про Сивохо, Данілова та "приватну позицію" радника Секретаря РНБОУ

Радник офіційної особи чи то на державних, чи то на громадських засадах ніколи не буде сприйматися як приватна особа. Просто подивіться інформаційні повідомлення – проросійську мірну платформу створює не громадянин Сивохо, а саме радник Секретаря РНБОУ Сивохо (співпадіння прізвищ не випадкове, це одна людина)...

Правда і маніпуляції щодо відставки генпрокурора або хто зупиняє реформу ГПУ

Ініціатори висувають претензію, що генпрокурор провалив роботу щодо посадки топ-корупціонерів і навіть називають конкретні справи: справа Садового, справа короля контрабанди Альперіна, справа Мангера, тобто не активий у намаганні знайти відповідь на питання "Хто замовив Катю Гандзюк?" Упустимо що справи по топ-корупції веде Спеціалізована антикорупційна прокуратура, а рішення про посадки приймає суд...

Гра в довгу: сценарію швидкого миру немає. Його блокує Росія.

12 пунктів мюнхенської змови, "формула Штайнмаєра", Мінськ-2,3 та іже з ними – плани написані для України без України. Але це на нас напала Росія, це у нас окуповано Крим та окремі райони Донбасу...