28 березня 2016, 17:14

Чим довша криза, тим ближчі вибори та шанс реваншу

Затягування вирішення урядово-парламентської кризи наближає реванш. Найкраща ілюстрація цього – вибори в Кривому Розі. Неготовність політиків розуміти вагу моменту, того, що кожен день недовідставленого уряду та недорозваленої коаліції це цвях у труну здобутків Революції гідності дивує. Звісно, жити сьогоденням, намагатися всіляко втриматися на плаву день-два це теж стратегія, але не веде нікуди крім повернення старої системи, за якої все було погано, але стабільно та зрозуміло. Бо зараз і не добре, і не зрозуміло, і ніякої стабільності, а про розвиток взагалі не йдеться.

Найбільша вада політиків сьогодні – нестача політичної відповідальності. Поманіпулювавши "технократичним" урядом (насправді громадські експерти говорили про позапартійний професійний уряд з чітким технічним завданням, але політики все сприйняли як їм вигідно) вирішили створити політичний. Недалекоглядно, але нехай – прийміть хоч якісь рішення. Зважаючи на рівень недовіри між ймовірними членами коаліції, цей уряд буде точно недовговічний. І все одно рано чи пізно буде уряд, який технічно виводитиме ситуацію зі стану піке, в першу чергу через недовіру суспільства до влади. Не хочете зараз – творіть політичний уряд, хай бере відповідальність і працює. Свої пропозиції до Плану дій ми вже надавали.

При цьому саме парламент має зробити все, щоб урядово-парламентська криза не повторилася знову. Тому експерти Реанімаційного Пакету Реформ закликали ВРУ цього тижня зосередитися на:



- Вдосконаленню роботи Кабінету Міністрів України та Центральних органів виконавчої влади (законопроект 2354а). В ідеалі, що реформою державної служби чи загалом адміністративною реформою опікувався віце-прем'єр нового уряду. Бо реформа N1 не має до цього часу адміністратора, а тому уряд її просто саботує



- Запровадити більш прозору та ефективну роботу парламентських комітетів (1591) та позбавитися ганебної практики кнопкодавства (1895). Це будуть реальні кроки щодо реалізації пропозицій Пета Кокса щодо реформування українського парламенту

- Відставити Віктора Шокіна та призначити наступного Генерального прокурора відповідно до європейських стандартів прозорості, професійності та доброчесності

- Захистити в'язнів від сваволі адміністрацію тюрем (2708) та запровадити механізм перегляду неправомірних вироків за ще радянським законодавством (2033а). Ні одного, ні другого не має бути в країні, яка пишається геройством Надії Савченко

- Провести День економічного розвитку з пріоритетним розглядом питань, які можуть просунути Україну в рейтингу Doing Business. Розповіді про умовність цього рейтингу від лукавого – іноземні інвестори орієнтуються саме на такі рейтинги. Тому краще взяти і зробити

- Почати роботу над унормуванням відповідно до європейських стандартів закони про регулятора в сфері ЖКГ та енергетики НКРЕКП. З квітня знову зростуть тарифи, а суспільство так і не знає, що справді у них входить і сумнівається в незалежності регулятора, який їх встановлює

Вже не вперше чуєте такі наші пропозиції? Справді, деяким з них майже рік. Та часи кризи саме й демонструють спроможність або неспроможність влади відповідати на виклики. Поки відповіді не те що непереконливі, а, скоріше, банально відсутні. Виникає питання – а чи є у нас влада, принаймні в її урядово-парламентському вимірі. Цей тиждень покаже.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Операція "Тоталітаризація". Як влада намагається стежити за українцями

Спроба українського уряду використати сучасні технології для боротьби з поширенням COVID-19 перетворилася на небезпечну й невдалу пародію на досвід розвинених країн Українська влада не втомлюється щодня доводити свою некомпетентність та приймає дедалі більш абсурдні рішення...

Запобігати чи карати. Яку тактику обирає уряд?

У сюрреалістичному серіалі "Українська влада проти коронавірусу" новий епізод – "Кара без злочину" В чому ключова помилка уряду при введенні карантинних заходів? В тому що він намагається за свої недопрацювання карати громадян...

Коронавірус та адекватність заходів запобігання епідемії

Як вже відомо, зараз міжфракційна група на базі Комітету ВРУ з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування напрацьовує пакет рішень щодо запобігання епідемії коронавірусу...

Про Сивохо, Данілова та "приватну позицію" радника Секретаря РНБОУ

Радник офіційної особи чи то на державних, чи то на громадських засадах ніколи не буде сприйматися як приватна особа. Просто подивіться інформаційні повідомлення – проросійську мірну платформу створює не громадянин Сивохо, а саме радник Секретаря РНБОУ Сивохо (співпадіння прізвищ не випадкове, це одна людина)...

Правда і маніпуляції щодо відставки генпрокурора або хто зупиняє реформу ГПУ

Ініціатори висувають претензію, що генпрокурор провалив роботу щодо посадки топ-корупціонерів і навіть називають конкретні справи: справа Садового, справа короля контрабанди Альперіна, справа Мангера, тобто не активий у намаганні знайти відповідь на питання "Хто замовив Катю Гандзюк?" Упустимо що справи по топ-корупції веде Спеціалізована антикорупційна прокуратура, а рішення про посадки приймає суд...

Гра в довгу: сценарію швидкого миру немає. Його блокує Росія.

12 пунктів мюнхенської змови, "формула Штайнмаєра", Мінськ-2,3 та іже з ними – плани написані для України без України. Але це на нас напала Росія, це у нас окуповано Крим та окремі райони Донбасу...