2 листопада 2016, 23:25

Завтра на каналі Рада: закон про іноземних антикорупційних агентів

Завтра у Порядку денному стоїть закон про іноземних агентів. Так-так, ви не помилилися – саме закон 5318 про іноземних агентів, перелік яких пропонується надати право визначати Національному агентство з питань запобігання корупції – НАЗК серед організацій, які ставлять собі за мету боротьбу з корупцією та отримують на реалізацію цих проектів коштів міжнародних партнерів.Таку геніальну ідею 28.10 запропонував народнйи депутат Юрій Дерев'янко, видно образившись, що йому, штатному борцю з корупцією довелося продемонструвати свої мільйони в системі е-декларування.

"суб'єктами, на яких поширюється дія Закону, визнаються усі без винятку фізичні особи, які: 1) отримують кошти, майно в рамках реалізації в Україні програм (проектів) міжнародної технічної або іншої, в тому числі безповоротної, допомоги у сфері запобігання, протидії корупції, або виконують роботи, надають послуги, фінансування (оплата) яких здійснюється безпосередньо або через третіх осіб за рахунок такої допомоги; 2) є керівниками або входять до складу вищого органу управління, інших органів управління громадських об'єднань, інших непідприємницьких товариств, що здійснюють діяльність, пов'язану із запобіганням, протидією корупції, та/або беруть участь, залучаються до здійснення заходів, пов'язаних із запобіганням, протидією корупції (пункт 4 статті 3 Закону у редакції проекту) " (з висновку Головного науково-експертного управління ВРУ).

Їх зобов'яжуть подавати електронні декларації. Здавалося б – блага мета, показати на що живуть антикорупціонери. Ми й самі над цим думали і планувати, принаймні в Transparency International Ukraine, запровадити е-декларування для керівництва та співробіників з січня 2017 року. Але диявол у деталях.

Так от, вирішило посольство, скажемо, Данії, привезти антикорупційних експертів з усього світу і провести конференцію в Києві. За цим законом е-декларацію має заповнити керівник закладу де буде конференція проводитися, фірма-постачальник харчів на цей захід, а якщо (і таке може бути), приватний підприємець організовуватиме прибирання цього залу.

Мета закону дуже проста – відбити можливості чи принаймі максимально ускладними їх для міжнародних партнерів України інвестувати в боротьбу з корупцією. Бо без таких інвестицій не було б ні НАБУ, ні НАЗК, ні електронного декларування.

А тепер проаналізуйте красу гри: 28.10 законопроект реєструється, 02.11 на нього вже є позитивний висновок комітету Кожем'якіна та Головного науково-експертного управління ВРУ, а на 03.11 він вже стоїть в порядку денному. Для порівння, законопроект про можливість перегляду справ незаконнозасудженних 2033а через відсутність якого помер недавно Олександр Рафальський з січня 2016 року ніяк не потрапить на розгляд. Не кажучи вже про прослушку для НАБУ. Бо на цей законопроект, тобто його форсований розгляд є політична воля більшості керівників фракцій, і тих що з вилами, і тих що за 12 тис. зарплати з Луї Вітоном...

Я очікував реакції на е-декларування з боку наших топ-корупціонерів, але не такої топорної і хоча б після 21 листопада, після сесії Європарламенту де може розглядатися питання візової лібералізації. Та маємо те що маємо.

П.С. Щоб не було маніпуляцій, що цей вся ця критика через спробу примусити нас, антикорупціонерів-грантожерів, електроно декларуватися тут вам декларація провідного антикорупціонера Віталія Шабуніна http://bit.ly/2eoMX9Y (вже давно і без закону). Свою обіцяю поставити на сайті ТІ до 9.12 – Всесвітнього дня боротьби з корупцією. Це суттєво менший термін ніж надавався топ-чиновникам, але спробую не затягувати до двох годин до півночі.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Операція "Тоталітаризація". Як влада намагається стежити за українцями

Спроба українського уряду використати сучасні технології для боротьби з поширенням COVID-19 перетворилася на небезпечну й невдалу пародію на досвід розвинених країн Українська влада не втомлюється щодня доводити свою некомпетентність та приймає дедалі більш абсурдні рішення...

Запобігати чи карати. Яку тактику обирає уряд?

У сюрреалістичному серіалі "Українська влада проти коронавірусу" новий епізод – "Кара без злочину" В чому ключова помилка уряду при введенні карантинних заходів? В тому що він намагається за свої недопрацювання карати громадян...

Коронавірус та адекватність заходів запобігання епідемії

Як вже відомо, зараз міжфракційна група на базі Комітету ВРУ з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування напрацьовує пакет рішень щодо запобігання епідемії коронавірусу...

Про Сивохо, Данілова та "приватну позицію" радника Секретаря РНБОУ

Радник офіційної особи чи то на державних, чи то на громадських засадах ніколи не буде сприйматися як приватна особа. Просто подивіться інформаційні повідомлення – проросійську мірну платформу створює не громадянин Сивохо, а саме радник Секретаря РНБОУ Сивохо (співпадіння прізвищ не випадкове, це одна людина)...

Правда і маніпуляції щодо відставки генпрокурора або хто зупиняє реформу ГПУ

Ініціатори висувають претензію, що генпрокурор провалив роботу щодо посадки топ-корупціонерів і навіть називають конкретні справи: справа Садового, справа короля контрабанди Альперіна, справа Мангера, тобто не активий у намаганні знайти відповідь на питання "Хто замовив Катю Гандзюк?" Упустимо що справи по топ-корупції веде Спеціалізована антикорупційна прокуратура, а рішення про посадки приймає суд...

Гра в довгу: сценарію швидкого миру немає. Його блокує Росія.

12 пунктів мюнхенської змови, "формула Штайнмаєра", Мінськ-2,3 та іже з ними – плани написані для України без України. Але це на нас напала Росія, це у нас окуповано Крим та окремі райони Донбасу...