20 жовтня 2017, 12:45

Відкриті партійні списки: окремі думки щодо застосування

Повністю підтримуючи потребу запровадження електоральної системи на базі відкритих партійних списків, хочу зазначити, що на мою думку це не панацея. Від ситуації в Україні в принципі немає панацеї, проблеми задавненні більше ніж на 20 років не лікуються одним єдиним рішенням. Але тепер по пунктам:

- що таке відкриті списки? Це здатність голосувати не лише за партію/блок, але і ранджувати її членів. Тобто обираєте партію, в ній обираєте людину чи людей, яким довіряєте. Коли партія долає бар'єр, то проходить пропорційно до набраних голосів кількість партійців, які набрали найбільше кількість голосів. Одразу ж скажу, що місце лідера традиційно захищене, але ось партійних спонсорів можуть посунути ті, хто має більший рівень довіри

- чим позитивні відриті списки? Конкурентністю. Не лише партії змагаються між собою, як це в партійній системі, а й члени партій в межах списку. Меншою корумпованістю ніж мажоритарка – при відкритих системах країна ділиться на округи, але округи достатньо великі, щоб скупляти їх оптом було дорого. Та навіть за таких умов без покарання за виборчі злочини – скупляти можливо. Оптом. Чи є для цього ресурс – дивіться в електронні декларації. Чи можна запобігти – дивіться список справ, порушених за злочини на виборах. Не густо.

- в чому ризик відритих списків? Складність процедури. Кожна партія подає регіональний список, відтак треба голосувати не лише за список, а й за людей в ньому. Уявляєте цю процедуру в папері А навантаження на виборчі комісії? Вихід – електронні вибори. Чи це реально з діючою ЦВК (навіть не кадровим складом, а самоусвідомленням цієї структури та персоналом) – ні. Знову ж таки, хакери у нас куди крутіші за урядових захисників інформації. Відтак роль ЦВК критична, а там і досі Охендовський.

- чи гарантують відкриті списки нову якість політики? Не факт. Обирати будемо з того що є. Під впливом олігархТБ. З відразою до політики значної частини продуктивних людей і пасивністю і готовністю продаватися значної частини суспільства. Можна було б обмежити рекламу – та хто це проконтролює, якщо малодієва правоохоронна та судова системи

Резюме – відкриті списки, напевно, найкраще що може бути в країні де політичні партії нагадують скоріше фан-клуби лідерів та спонсорів. Але за умови контролю за політичною рекламою, дієвою електронною системою виборів, адміністровано ЦВК яка має високий рівень довіри, ну і невідворотність покарань (саме невідворотністю, а не показовою демонстрацією вибіркових) за виборчі порушення. А для цього всього треба час.

Я підтримую цілком просування відкритих списків, але дуже прошу всіх – не спрощуйте. Не формат списків визначає якість політики, а комплекс правил та люди, які їх наповнюють (в більшій мірі) та за них голосують (в меншій мірі). Хоча формат таки має значення.

#ВласнаПозиція

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Операція "Тоталітаризація". Як влада намагається стежити за українцями

Спроба українського уряду використати сучасні технології для боротьби з поширенням COVID-19 перетворилася на небезпечну й невдалу пародію на досвід розвинених країн Українська влада не втомлюється щодня доводити свою некомпетентність та приймає дедалі більш абсурдні рішення...

Запобігати чи карати. Яку тактику обирає уряд?

У сюрреалістичному серіалі "Українська влада проти коронавірусу" новий епізод – "Кара без злочину" В чому ключова помилка уряду при введенні карантинних заходів? В тому що він намагається за свої недопрацювання карати громадян...

Коронавірус та адекватність заходів запобігання епідемії

Як вже відомо, зараз міжфракційна група на базі Комітету ВРУ з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування напрацьовує пакет рішень щодо запобігання епідемії коронавірусу...

Про Сивохо, Данілова та "приватну позицію" радника Секретаря РНБОУ

Радник офіційної особи чи то на державних, чи то на громадських засадах ніколи не буде сприйматися як приватна особа. Просто подивіться інформаційні повідомлення – проросійську мірну платформу створює не громадянин Сивохо, а саме радник Секретаря РНБОУ Сивохо (співпадіння прізвищ не випадкове, це одна людина)...

Правда і маніпуляції щодо відставки генпрокурора або хто зупиняє реформу ГПУ

Ініціатори висувають претензію, що генпрокурор провалив роботу щодо посадки топ-корупціонерів і навіть називають конкретні справи: справа Садового, справа короля контрабанди Альперіна, справа Мангера, тобто не активий у намаганні знайти відповідь на питання "Хто замовив Катю Гандзюк?" Упустимо що справи по топ-корупції веде Спеціалізована антикорупційна прокуратура, а рішення про посадки приймає суд...

Гра в довгу: сценарію швидкого миру немає. Його блокує Росія.

12 пунктів мюнхенської змови, "формула Штайнмаєра", Мінськ-2,3 та іже з ними – плани написані для України без України. Але це на нас напала Росія, це у нас окуповано Крим та окремі райони Донбасу...