15 березня 2020, 11:41

Коронавірус та адекватність заходів запобігання епідемії

Як вже відомо, зараз міжфракційна група на базі Комітету ВРУ з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування напрацьовує пакет рішень щодо запобігання епідемії коронавірусу. Цей пакет складатиметься з двох законопроектів. Один стосуватиметься медичних змін, а другий запобіжних заходів, зокрема алгоритму дій правоохоронців. Чи це потрібно? Так, приклад Кернеса в Харкові, який спробував ігнорити рішення уряду про карантин, аж поки не було відкрито провадження щодо цього, гарна цьому ілюстрація. Запобігти завжди легше ніж побороти.



Але диявол в детялях. За пропозицією МВС спочатку було подано проект, відповідальність у якому вводилася не за поширення коронавірусу, а взагалі інфекційних захворювань. Подяка Ользі Стефанишиній від фракції "Голос", Вікторі Сюмар, членам робочої групи та комітету на чолі з Михайлом Радуцьким – добилися виправлення що чітко лише щодо коронавірусу та поки що на 3 місяці (з можливим подовженням).



Та лишилася ще один виклик – криміналізація відповідальності за умисне поширення. Не будемо вдаватися в деталі доведення "умисності", бо це дуже складно і процеси триватимуть довше ніж процес над Насіровим, але давайте розберемося що дає криміналізація поширення коронавірусу По-перше, як я вже писав, дуже складно буде довести, відтак породжуватиме відчуття безкарності. Тобто не працюватиме. По-друге, дає поле для маніпуляції правоохоронцям (або платиш хабар і ми не бачимо умисності, або...). Чи спокусяться наші "реформовані" поліцейські, слідчі ДБР та інших структур – питання риторичне. По-третє, як відслідкувати зараження? Порушення умов карантину – так, спеціальне зараження...

Ну і основне. Нам треба не в'язниці хворими на коронавірус наповнити, бо до чого це призведе в нашому стані системи ув'язнення можна тільки уявляти. Нам треба ЗАПОБІГТИ епідемії.

Тому найбільш логічним було б впровадження адміністративної відповідальності з максимальними штрафами саме за порушення карантину. Поставши перед перспективою сплатити великі кошти, людина тричі подумає чи варто їй йти на порушення режиму. Якщо ж порушить, то стягнути куди швидше, кошти в бюджет і на лікування хворих. А не довгий процес, оплачений з бюджету, з наших з вами податків і, у дуже небагатьох випадках, утримування в'язня за наш кошт.

Саме за такий підхід бореться наша Оля Стефанишина з фракції Голос у робочій групі. Сподіваюся, його підтримає вся група і комітет.

Та це тільки запобігання поширенню. Дуже важливо знайти механізми зменшення негативного впливу на бізнес, безпекову, соціальну сферу, тощо. Тому нас чекає дуже складна робота. Юлія Клименко, ще одна колега з фракції Голос закликає терміново створити антикризовий штаб М'яч на стороні уряду. Не можете – кличте, допоможемо.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Операція "Тоталітаризація". Як влада намагається стежити за українцями

Спроба українського уряду використати сучасні технології для боротьби з поширенням COVID-19 перетворилася на небезпечну й невдалу пародію на досвід розвинених країн Українська влада не втомлюється щодня доводити свою некомпетентність та приймає дедалі більш абсурдні рішення...

Запобігати чи карати. Яку тактику обирає уряд?

У сюрреалістичному серіалі "Українська влада проти коронавірусу" новий епізод – "Кара без злочину" В чому ключова помилка уряду при введенні карантинних заходів? В тому що він намагається за свої недопрацювання карати громадян...

Коронавірус та адекватність заходів запобігання епідемії

Як вже відомо, зараз міжфракційна група на базі Комітету ВРУ з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування напрацьовує пакет рішень щодо запобігання епідемії коронавірусу...

Про Сивохо, Данілова та "приватну позицію" радника Секретаря РНБОУ

Радник офіційної особи чи то на державних, чи то на громадських засадах ніколи не буде сприйматися як приватна особа. Просто подивіться інформаційні повідомлення – проросійську мірну платформу створює не громадянин Сивохо, а саме радник Секретаря РНБОУ Сивохо (співпадіння прізвищ не випадкове, це одна людина)...

Правда і маніпуляції щодо відставки генпрокурора або хто зупиняє реформу ГПУ

Ініціатори висувають претензію, що генпрокурор провалив роботу щодо посадки топ-корупціонерів і навіть називають конкретні справи: справа Садового, справа короля контрабанди Альперіна, справа Мангера, тобто не активий у намаганні знайти відповідь на питання "Хто замовив Катю Гандзюк?" Упустимо що справи по топ-корупції веде Спеціалізована антикорупційна прокуратура, а рішення про посадки приймає суд...

Гра в довгу: сценарію швидкого миру немає. Його блокує Росія.

12 пунктів мюнхенської змови, "формула Штайнмаєра", Мінськ-2,3 та іже з ними – плани написані для України без України. Але це на нас напала Росія, це у нас окуповано Крим та окремі райони Донбасу...