8 липня 2010, 15:27

Марена

Про русалок я розповідала минулого року, тому зараз на черзі – Марена.

Але спочатку нагадаю, що в суботу, 10 липня, знов відбуватиметься фестиваль "Країна мрій".

Тому треба піти за ОЦИМ посиланнячком і почитати, що відбуватиметься на Літературній сцені. І особливу увагу зверніть на такі от заходи:

СЦЕНА В ДВОРИКУ МУЗЕЮ ГОНЧАРА

15-30, читання-реконструкція поеток-двотисячниць "Обдарування Марени"

МІНІ-СЦЕНА "КУРІНЬ"

14.00 – 14.30 – Олена Захарчеко читає уривки з нової книги

І ще отаку гарну афішу намалював нам стронґовський:



А поки ви обдумуєте те, що прочитали і побачили, то я розкажу про Марену.





У більшості джерел, які мені довелося з цієї теми читати, вона фігурує або як опудало, або як дерево, або як богиня темних сил, смерті та іншої неприємної гидоти.

Насправді все не так погано.

Зокрема, ще на початку минулого століття на Слобожанщині "робили Марену" молоді дівчата.

Для цього вони зранку, в переддень свята Івана (Купала) викачувалися в цибулі – щоб вовки не чіпали – і йшли до лісу, нарвати лісових квітів. Потім робили з хусток ляльку – Марену, прикрашали її квітками і несли через усе село, співаючи біля кожних воріт – а з кожних воріт виходили їх слухати люди, вибігали діти, виносили якісь ягоди чи що інше.

Обійшовши село, дівчата йшли до води і кидали ляльку у воду, втікаючи якнайскоріше – бо останню Марена забере з собою.

Крім того – не можна було там лишатись, бо з води випливали русалки і забирали собі хустки і квіти – то власне для них і було, а русалки, як я вже розказувала минулого року, то такі істоти, з якими краще не бачитись.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Активісти, комуністи, комсомольці і Голодомор

Перші з них прийшли в село Комиші нині Сумської області, а тоді – Харківської губернії, 1918 року. Ті, перші, були дикі і жорстокі. Вони сказали, що вони – комуністи, нова власть, і першим ділом змусили церкву заплатити їм за те, що вони її не закриють...

Ветерани Великої Вітчизняної

Я сиділа в архіві СБУ і читала справу. Справа була товста, по одному вбивству комуніста судили шість чоловік. Всі вони на допитах признавались спокійно і щиро, що вступили в УПА, що ходили на збори (збори?) і читали листівки (нащо?) а потім признавались, що вбили "комуніста", прийшли на вечорниці де він випивав, викликали за хату і вбили а труп кинули в річку Устю...

Тернові хустки – на онучі. Про Голодомор

Вона багато любила розказувати про себе. Про те, як батько її шив чоботи, як вона впала з коня, як ходила до школи, як валили в селі церкву і розкопували могли священників, щоб дістати золоті хрести...

Путін не спить

Є така традиція – проводити паралелі. "От в Росії такого-то року було так", ну і в нас теж має бути, як в Росії того року. Ці всі прогнози зазвичай не збуваються, просто потім той, хто писав, тихо не нагадує, що він був говорив...

В Росії зараз відбувається Майдан

Коли я натрапляю на чергову статтю про те, що Росії скоро кінець, уже навіть не серджуся. Це наш інформаційний фон з ранньої весни. "Зелені чоловічки захопили Крим, Росії скоро кінець", "В Донецьку, Луганську і Харкові зворушення, але не бійтесь, бо Росії скоро кінець"...

Що сьогодні святкуємо?

Не треба святкувати – кажуть деякі, це просто день пам'яті, могло б усе закінчитись абсолютно не так, було страшно, дуже страшно. І досі нічого не закінчилось – додають інші...