28 травня 2011, 20:00

Захист фундаменту Десятинної церкви. Все як завжди?

Заради сьогоднішнього мітингу на захист Десятинної церкви я навіть не пішла зранку до Книжкового Арсеналу (де мала хвалитися новою книжкою). Взяла дітей і прийшла на громадську акцію.

От цікаво, що навіть у найправославніші для Києва часи ніхто не пробував зачіпати руїни Десятинної церки. Не розумію, чого саме зараз померлі давні кияни ожили – Десятинна церква, тобто її руїни, вже який день займають весь той інфопроостір, що ще лишився від спроб арешту Юлії Тимошенко і суду над Юрієм Луценком.

А це було оголошено на сьогодні громадську акцію на оборону від забудови.

Мітинг був у "кращих" традиціях такого роду заходів, яких українські активісти дотримуються вже який рік.

На сцені, з мікрофоном, стояли чи то організатори чи то хто, вони мляво розказували про цінність руїн церкви і закликали збирати сміття.

Кругом сцени бродили люди. Чи то сонні, чи то щось комусь винні, обережно штовхаючись і перепрошуючи.

Біля маленької церкви, тим часом, якісь хлопці стали скандувати "ганьба Іудам в рясах", а церква, натомість вдарила у дзвони.

"Ну от... почалось..." – скрушно зітхнув той, що на сцені. І гукнув до тих, що скандували: "Ідіть краще сюди, позбираємо сміття..."

Народ став підтягуватись до церкви, в надії, що хтось комусь таки дасть в морду.

Кияни, що святкували День Міста, і туристи, що забрели подивитись, полякались.

"Это Крещатик, да?" – поцікавився в мене якийсь турист, напевне, здалеку, цікаво приглядаючись до того, що робиться.

Біля сцени стала якась пані з плакатом: "Попов, не прячься за попов", очі в неї були дуже злякані.

Мій син, який все це сприймав по-своєму, підняв голову і спитав:

"А нащо вони сьогодні будуть сміття збирати?"

Я не знала, як йому пояснити.



Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Активісти, комуністи, комсомольці і Голодомор

Перші з них прийшли в село Комиші нині Сумської області, а тоді – Харківської губернії, 1918 року. Ті, перші, були дикі і жорстокі. Вони сказали, що вони – комуністи, нова власть, і першим ділом змусили церкву заплатити їм за те, що вони її не закриють...

Ветерани Великої Вітчизняної

Я сиділа в архіві СБУ і читала справу. Справа була товста, по одному вбивству комуніста судили шість чоловік. Всі вони на допитах признавались спокійно і щиро, що вступили в УПА, що ходили на збори (збори?) і читали листівки (нащо?) а потім признавались, що вбили "комуніста", прийшли на вечорниці де він випивав, викликали за хату і вбили а труп кинули в річку Устю...

Тернові хустки – на онучі. Про Голодомор

Вона багато любила розказувати про себе. Про те, як батько її шив чоботи, як вона впала з коня, як ходила до школи, як валили в селі церкву і розкопували могли священників, щоб дістати золоті хрести...

Путін не спить

Є така традиція – проводити паралелі. "От в Росії такого-то року було так", ну і в нас теж має бути, як в Росії того року. Ці всі прогнози зазвичай не збуваються, просто потім той, хто писав, тихо не нагадує, що він був говорив...

В Росії зараз відбувається Майдан

Коли я натрапляю на чергову статтю про те, що Росії скоро кінець, уже навіть не серджуся. Це наш інформаційний фон з ранньої весни. "Зелені чоловічки захопили Крим, Росії скоро кінець", "В Донецьку, Луганську і Харкові зворушення, але не бійтесь, бо Росії скоро кінець"...

Що сьогодні святкуємо?

Не треба святкувати – кажуть деякі, це просто день пам'яті, могло б усе закінчитись абсолютно не так, було страшно, дуже страшно. І досі нічого не закінчилось – додають інші...