Мінмолодьспорт на шляху реформ: прозорість, децентралізація, інновації
У цьому блозі хотів би прозвітувати про основні результати діяльності Міністерства молоді та спорту України на шляху реформ у 2015 р. Відзначу лише найголовніше. Позитивних змін, насправді, більше. Майже всі вони стосуються багатьох громадян України.
Перше: Мінмолодьспорту запрацювало в максимально прозорому режимі. Суспільство має знати, на що витрачаються державні кошти. Ми перейшли на електронні закупівлі та відкрили інформацію про всі бюджетні витрати Міністерства. Таким чином – разом із громадськістю – зупиняємо чимало потенційних порушень.
Друге: Міністерство відмовляється від надлишкових функцій. Розроблено та направлено на розгляд Верховної Ради пакет змін до законодавства про фізичну культуру і спорт. Ця робота потрібна, щоб відомство перейшло від "совкового" на європейський формат діяльності.
Третє: Впроваджено нову автоматичну і прозору формулу фінансування видів спорту. Вона прибирає ручний розподіл бюджетних коштів чиновниками міністерства, включно із Міністром. Кошти платників податків йдуть за тими спортсменами і видами спорту, які показують результат.
Четверте: підвищення автономії національних спортивних федерацій. В Україні будується європейська модель відносин держави і спорту. 1 вересня розпочинається державний експеримент, який ми проводимо разом із чотирма федераціями. Ці громадські організації отримають більше повноважень щодо розвитку своїх видів спорту.
Автономія федерацій передбачає також більшу відповідальність перед державою за досягнення спортивних результатів та ефективність використання коштів платників податків.
П'яте: збереження системи масового дитячо-юнацького спорту. На шляху реформ важливо зберегти те, що дає результат. В дитячо-юнацьких спортивних школах займаються понад 500 тис. юних українців. Це базові осередки дозвілля, формування фізичної культури і здорового способу життя для наших дітей. У 2015 році Міністерством, спільно із Урядом та профільним комітетом Верховної Ради, вдалося зберегти від закриття 534 ДЮСШ. Для їх підтримки було виділено 100 млн. грн. субвенції із Держбюджету.
Шосте: Міністерством за підтримки Програми розвитку ООН дано старт інноваційним проектам у молодіжній сфері:
"Спортіфай" – сучасна онлайн-платформа і мобільний додаток. Тут можна легко знайти інформацію про всі існуючі у своєму місті спортивні заклади та послуги. Портал також містить просвітницькі відео про різні види спорту. Це допомагатиме популяризувати масовий спорт та здоровий спосіб життя серед молоді.
Всеукраїнська програма "Молодіжний працівник". Система спільних тренінгів для держслужбовців всіх рівнів і молодіжних лідерів. Вони разом вивчають кращі практики країн Євросоюзу з роботи із молоддю. Подібна програма успішно реалізується в Литві. Радянське ставлення українських чиновників до молоді – має, нарешті, відійти в минуле.
Портал "Моя кар'єра". Завдяки порталу в 2015-16-му роках понад 170 тис. представників учнівської молоді зможуть безкоштовно пройти міжнародний профорієнтаційний тест "Магеллано Університет".
Сьоме: Вперше за останні роки проведено чесний, прозорий та некорупційний конкурс молодіжних проектів на які виділяється державна фінансова підтримка. Конкурс проходив в режимі онлайн-трансляції. До конкурсної комісії входили представники авторитетних міжнародних фондів.
Хочу окремо зазначити, що за цей рік на міжнародних змаганнях українські спортсмени завоювали 240 медалей в олімпійських видах спорту, з них 61 золоту, 72 срібних та 107 бронзових. З не олімпійських видів спорту – 746 медалей. 278 – золотих, 223 – срібних та 245 – бронзових. Нам є чим і ким пишатися!
Все це лише перші кроки та здобутки на шляху реформ. Попереду нас чекає багато роботи. Загалом, потрібно усвідомлювати, що якісні реформи потребують певного часу, терпіння та максимальної виваженості. Повноцінне громадське обговорення змін, максимальна відкритість та врахування конструктивних пропозицій. Для нас – це головна запорука успіху проведення реформ у спортивній та молодіжній сфері.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.