Тимофій Бадіков Громадський діяч

Робота медзакладів з НСЗУ: ні в службу, ні в дружбу, – опитування

30 липня 2020, 19:08

В мережі здійнялась хвиля обурення з боку лікарів, викликана проблемами з електронною системою охорони здоров'я, зі звітністю та іншими питаннями, за які відповідає Національна служба здоров'я (НСЗУ).

Взаємодія медичних закладів з Нацслужбою здоров'я пов'язана з цілою низкою технічних, фінансових і комунікаційних проблем. Про це свідчать результати онлайн дослідження, яке ініціювала серед працівників медичних закладів Громадська організація "Платформа здоров'я".

Менше 2% лікарів, які взяли участь в досліджені, повідомили, що не мають проблем при роботі з НСЗУ. Найпоширеніша проблема, з якою стикаються 76% медзакладів – це збої в роботі електронної системи охорони здоров'я (ЕСОЗ). Ось типові коментарі лікарів щодо умов роботи, в яких вони опинилися:

"Неможливо адекватно працювати, коли ЕСОЗ висне"

"Відмінити е-направлення або доопрацювати систему щоб не зависала, бо зараз працювати дуже важко, не має часу займатися хворими, зробили з лікарів операторів ПК"

"Попробуйте за 15 хв оглянути пацієнта, встановити діагноз, призначити лікування, виписати препарати в різних додатках та на паперових носіях, створити епізоди і т.д в електронному вигляді, виписати лікарняний лист, зареєструвати в журналі, а якщо лишитися час – ласкаво посміхніться пацієнту та побажайте "більше не хворіти"... І скільки у вас пішло часу? В скільки гривень ви б оцінили свою працю?...та ще зараз і COVID вам в допомогу..."


Більше половини (52%) закладів стикнулися з незрозумілою формою бухгалтерської звітності, яку називають знущанням над бухгалтерами.

В трійку поширених проблем при роботі закладів з НСЗУ потрапила недостатність навчальної бази для роботи з ЕСОЗ (майже 40% голосів). Зокрема, це стосується потреби в навчанні з кодування хвороб і інтервенцій, роботи з електронними направленнями, роз'яснень по бухгалтерському звіту. Лікарі потребують більше заходів та матеріалів для навчання.

Більше чверті учасників дослідження зазначили, що стикаються з незрозумілою системою кодування діагнозів або невідповідністю кодів захворювань, та проблемами фінансування (в згенерованому звіті НСЗУ кількість послуг не відповідає фактично внесеним лікарнею).

"Діагнози "ВІЛ" не кодуються, якщо у дитини/ дорослого це виявили вперше, в "Діагноз" це вивести не можна, що за своєю суттю – замовчування статистики.

Якщо на "паперовій історії хвороби" у пацієнта може бути більше 10 діагнозів, то в "пролікованому випадку" максимум тільки 10, виразних роз'яснень з цього приводу – немає", – скаржаться лікарі.

Майже 20% закладів первинної ланки стикнулися з незрозумілою формою звітності по задекларованим пацієнтам.

"Звіт про заключені декларації не співпадає з електронним обліком. Кожен місяць знімаються кошти. І не зрозуміло, у якого лікаря відбуваються зміни з деклараціями"


Лікарі зазначають, що пов'язана з цим проблема – це наявність дублів декларацій, неможливість редагувати декларації осіб, які змінили документи або дані про яких були введені з помилками. Все це призводить до неправильного перерозподілу коштів.

Близько 15% учасників опитування повідомили, що стикнулися з проблемами при заключенні договорів з НСЗУ на медичне обслуговування. Зокрема, затягнуто у часі перегляд умов перезаключення договорів по оплаті послуг.

Загалом, майже 70% медиків в тій чи іншій мірі не задоволені роботою з НСЗУ. Більше 30% відзначають незрозумілість роз'яснень, які надає Нацслужба здоров'я. 65% опитаних висловили незадоволення в тій чи іншій мірі своєчасністю та інформативністю відповідей НСЗУ на їхні листи. 28% оцінили роботу інформаційно-довідкової служби НСЗУ як незадовільну.

Більше половини учасників опитування незадоволені рівнем комунікації та підтримки Комунальних неприбуткових підприємств з боку НСЗУ. Дехто з учасників нарікає, що НСЗУ не прислухається до керівників медзакладів на місцях, приймає рішення не розуміючи ситуації на місцях.

Участь в опитуванні взяли 244 працівники медичних закладів з 25 регіонів України. 45,6% представляют первинну ланку, 54,4% – вторинну ланку надання медичної допомоги. Опитування тривало з 23 по 30 липня 2020 року. Анкета розроблена з урахуванням коментарів медпрацівників в соцмережі, а також на підставі результатів опитування в закритих спеціалізованих Фейсбук-групах.

В рамках дослідження більшість учасників надали свої коментарі та рекомендації, до яких сподіваюся, дослухаються НСЗУ та МОЗ. Коментарі/побажання дивіться за посиланням:

https://drive.google.com/file/d/1Rk3Ly5YCiEMvQSRGS7bZ9uolVB8gmryD/view?usp=sharing

Нагадаю, що НСЗУ закуповує послуги у закладів за кошти державного бюджету. З 1 квітня 2018 року фінансування первинної медичної допомоги здійснюється за умовами договорів про медичне обслуговування. З 1 квітня 2020 року фінансування спеціалізованих медзакладів відбувається за умовами договору з НСЗУ про надання послуг за програмою медичних гарантій за фактично надані послуги. Заклад отримує оплату від НСЗУ на підставі поданого звіту про надані послуги.

















powered by lun.ua
Україна та Європа1108 Зеленський48 Aтака Путіна1268 Уряд реформ415 Донбас21
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter