9 лютого 2011, 13:15

Так кодекс, чи не кодекс?

Плюралізм у владній верхівці, яка сьогодні "консолідована" як ніколи, починає зашкалювати. Не так давно всі були свідками "високих отношеній" заступника голови президентської адміністрації Ганни Герман і міністра освіти Дмитра Табачника, аж тут з'явилася чергова фронда. Проти побажань глави держави пішов міністр юстиції.

До історії питання. Після розгромної критики міжнародними і вітчизняними спостерігачами Закону про місцеві вибори, президент Янукович зробив реверанс в бік заходу, пообіцявши розробити і прийняти найближчим часом Виборчий Кодекс. Не знаю, хто підказав Януковичу це солодке слово "кодекс", але воно йому явно сподобалось, бо дуже добре лягало в перелік тих багатьох кодексів, над якими зараз активно працює уряд "реформаторів".

Грант сказав – гарант зробив. Була створена спеціальна робоча група по реформуванню виборчого законодавства, яка мала б вже до травня видати "на гора" проект нового Виборчого кодексу. 1 лютого лідер фракції ПР в парламенті Олександр Єфремов пообіцяв, що кодекс буде прийнятий ще на цій сесії.

Дарма, що в парламенті вже зареєстровано кілька таких проектів, над одним з яких (внесений Ю. Ключковським, С. Гриневецьким, С. Подгорним, В. Сінченком) довгий час працювали кращі українські та міжнародні експерти і який отримав позитивний висновок Венеціанської комісії. Влада вирішила заново вигадати велосипед.

Про роботу "робочої групи", яка провела вже три засідання, навіть говорити не хочеться. Там, як у Державній Думі РФ – не місце для дискусій. Ті нечисленні представники опозиційних фракцій, які туди потрапили, ні на що не впливають. Інформовані люди говорять, що проект нового Закону про вибори народних депутатів (проект закону, зауважте, а не Кодексу) вже практично написаний в кабінетах Мінюсту, а робоча група лише створює імітацію експертного обговорення. Якщо вірити джерелам, то проект нового парламентського закону мало чим відрізняється від закону про місцеві вибори: змішана система, дискримінаційний принцип формування виборчих комісій, висування мажоритаників лише партіями (причому висувати кандидата на округ може лише обласний осередок партії) і т.д.

У зв'язку з цим хотілося б почути чітко артикульовану відповідь з вулиці Банкової: думка про непотрібність Виборчого Кодексу – це особиста ініціатива Олександра Лавриновича чи зміна позиції Президента України, який після повернення Конституції-96 несе повну відповідальність за слова і дії виконавчої гілки влади?

powered by lun.ua

На 132 окрузі у Корнацького знову хочуть вкрасти перемогу?

Перемогу тут здобув кандидат від Блоку Порошенка Аркадій Корнацький, який за підсумками протоколів з усіх виборчих дільниць здобув 21411 голосів і випередив на 272 голоси головного опонента Василя Капацину (21139 голосів)...

Вибори на «мажоритарці»: нові часи – старі проблеми

Абсолютно нові для мене досвіди, про які варто писати окрему літературу. А поки-що коротко. Вперше за 20 років спостереження за виборами провів всю кампанію в полях...

Дострокові вибори парламенту: зараз або ніколи

Ще місяць тому, говорячи про перспективи проведення дострокових парламентських виборів, мало хто ставив під сумнів сам факт їх проведення. Дискутували лише про прийнятну дату, легітимні механізми розпуску парламенту та новий виборчий закон...

Врятувати вибори

Після фарсу з так-званим "референдумом" в Донецькій і Луганській областях терористи там почали методично "зачищати" ті окружні виборчі комісії, які ще працюють...

Чесні вибори повинні робити чесні комісії

Виборча кампанія в розпалі. Кандидати зареєструвалися і зараз їх штаби зайняті комплектацією виборчих комісій. До 9 квітня мають подати свої представників в окружні і до 1 травня – в дільничні...

Без зміни законодавства призначення виборів у Києві – акт виключно символічний

Вибори в Києві призначили. Це добре. Але цього мало. Треба міняти Закон про місцеві вибори. Два тури на виборах мера, в обласні та міські ради – пропорційна система, в районні – мажоритарна...