30 березня 2016, 10:24

ЧИ Є СЕНС У ПЕРЕФОРМАТУВАННІ НИНІШНЬОЇ ВЛАДИ?

Більше місяця триває політична криза і вирішення її так і не знайдено.

Проста публічна констатація факту відсутності Коаліції в Парламенті потребувала у парламентарів більше місяця, хоча практично всім громадянам було зрозуміло, що її нема.

Наявний Парламент та Президент спробували переконати українську громаду у тому, що нинішній склад Парламенту здатен створити нову Коаліцію та новий Уряд.

Наскільки це взагалі можливо і чи є сенс у переформатуванні нинішньої влади?

Давайте подивимось.

"Радикальна партія" не ввійде до нової Коаліції, оскільки її вимоги не враховані: відмова від особливого статусу для Донбасу, заборона на продаж сільгоспземель, заборона на підвищення пенсійного віку, скасування оподаткування пенсій.

"Самопоміч" не ввійде до нової Коаліції, оскільки її вимоги не враховані: вона не вірить в серйозні реформи в Україні, в прийняття закону про пропорційні вибори та відкриті списки, в вибори нових ЦВК та генерального прокурора.

"Батьківщина" може ввійти в Коаліцію, але висуває ще більший список вимог, ніж обидві попередні фракції – 18 законів, зокрема по податку землі, по мораторію на продаж землі до 2020 року, по тарифах, по ренті на газ, по оподаткуванню пенсій.

Тобто три фракції з колишньої Коаліції висунули вимогу у вигляді ультиматумів. А Тимошенко прямо заявила: "Ми не віримо жодному слову жодного уряду, жодному слову депутатських фракцій, керівників держави, тому що скільки разів нам казали, що все буде зроблено, а потім нічого не відбувалося".

Тобто в країні не тільки недовіра громади до нинішньої влади. У нас в Парламенті недовіра міноритарних фракцій Коаліції до мажоритарних фракцій.

Як бачимо, ці три фракції намалювали чітку позицію, яка відокремлює інтереси громади від інтересів нині діючих владних чи мажоритарних фракцій Коаліції – БПП та НФ.

У самих мажоритарних фракціях теж криза.

"Народний Фронт" до останнього обстоював продовження існування нинішнього Уряду, не маючи ні підтримки української громади, ні підтримки Парламенту, ні навіть підтримки БПП і самого Президента. Водночас в новому Уряді НФ теж претендує на своїх представників, що виглядає несправедливо.

БПП провела кадрову чистку незгідних з її політикою. Також БПП є ініціатором створення нової Коаліції та нового Уряду. Схема цього подається дуже негідно і принизливо для України – Президенту потрібно відзвітувати в США про подолання політичної кризи.

Але чи є взагалі сенс у переформатуванні нинішньої влади, тобто в створенні нової Коаліції та нового Уряду?

Адже мажоритарні фракції ніяк публічно не відреагували на звинувачення свого ж представника у корупції Президента та Прем'єр-міністра. Тобто владні фракції не дали політичну оцінку першому досвіду реформ, який призвів до кризи.

Виникає просте запитання до правлячого класу – навіщо вам Парламентська Коаліція та публічна Коаліційна Угода, якщо ви не здатні зберігати довіру в Коаліції та виконувати цю Угоду?

Вам це потрібно, щоб відзвітувати в США та в ЄС?

Але який сенс для української громади у новій Парламентській Коаліції та Новій коаліційній Угоді, якщо ви навіть публічно не проаналізували причини краху попередніх?

Тому сенс продовження існування нинішньої влади у переформатованому вигляді дуже примарний.

Навіть створені нова Коаліція та Новий Уряд не дадуть змоги подолати політичну кризу.

Нова Коаліція та Новий Уряд не можуть відновити довіру в Парламенті і, що більш важливо, не відновлять довіру громади до влади.

В цьому сенсі немає різниці, входять міноритарні фракції у Коаліцію чи не входять. Їх умови шантажу – це фактично пункти їх програм на позачергові парламентські вибори.

Єдиний сенс, який можна побачити у нинішньому переформатуванні влади, це дати Парламенту можливість прийняти новий закон про вибори, призначити новий ЦВК та створити тимчасовий Уряд на час перевиборів.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Катастрофа

Наша катастрофа має внутрішні причини, війна лише каталізувала кризу до катастрофи. Зазвичай ніхто не може підготуватись до катастрофи незмінним, бо це буде лише агонія: помреш стомленим...

Незвичайний панегірик на 33-тю річницю незалежності України

Вже – 33, це вік Христа на хресті і Його причастя духу. Так і ми в 33 на хресті, бо розпинають. Може й нам – пора до духу? Але чи готові ми до духу з душами, обтяженими неволею у країні, яка і досі не стала незалежною? Оголошення незалежності країни – це лише оголошення постколоніального статусу...

Що таке поразка?

З Древньої Греції через Корнелія Тацита, потім через міністра МЗС Італії часів Муссоліні Галеаццо Чано і в класичному її вигляді у Джона Кеннеді прийшла до нас відома фраза: "У перемоги сто батьків, а поразка – сирота"...

Як ми уявляєм перемогу?

Недавно один дуже віруючий у перемогу звинуватив мене в тому, що я не вірю в перемогу. Більшість думає, що уявлення про перемогу у всіх однакові...

Момент істини

1. Ми не витримуємо ліберальний шлях в Україні. Не дивлячись на війну, ми досі не воюємо ні за свободу, ні за вольності, ні за волю. Ми воюємо за націю, за своє, за своїх...

Правила катастрофи

Якщо ти живеш просто, то будь-яка складна угода для тебе кабальна. У складному світі будь-яка локальна війна є війна глобальна. Нагромадження простих рішень у складному світі веде до краху...