Сергій Дацюк Філософ

СТАВКА БІЛЬША ЗА ЖИТТЯ

13 квітня 2018, 10:31

Зараз, коли світ знаходиться на межі ядерної війни, якраз настав момент подумати про життя. Це час осмислити значення життя людства, окремих цивілізацій, окремих націй і окремих людей, що впливають на прийняття рішень щодо того, жити чи вмерти.

Ставка у будь-якій війні – більша за життя. Життя не є граничною ставкою. Бо за вищі смисли повсякчас в історії віддавали життя – і не лише окремі люди, але і цілі народи. Вищими за життя є смисли, що пов'язані зі свободою, позитивною перспективою, гідністю та самоповагою.

Не кожному вистачить духовних сил зробити ставку вищу за життя. Не кожен може кинути виклик, який приймуть. Бо прийняття виклику це честь, за яку потрібно боротися до кидання виклику.

Україна досі не здатна зробити ставку в нинішньому світі.

В світі є чотири способи на те, щоб зробити ставку, яку приймуть сильні гравці світу (США, Європа, Китай): 1) Економічний та політичний рівень багатства, який дозволяє почуватися рівним серед сильних навіть без ядерної зброї (наприклад, Японія); 2) Ядерна зброя, яка дозволяє навіть без високого економічного та політичного розвитку змушувати рахуватися сильних (Росія, Північна Корея); 3) Готовність віддавати життя задля перемоги, хоч і не маючи ні високого рівня розвитку, ні ядерної зброї (наприклад, В'єтнам); 4) Високий інноваційний потенціал, який змушує визнавати незалежність і право на самовизначення (Гонконг, Сінгапур).

Недавно один український політик заявив, що "ядерне роззброєння України було історичною помилкою". Тобто ми добровільно віддали останній ресурс своєї сили в обмін на ніщо. І за час революції та війни ми не здобули жодного ресурсу, який би могли використати як ставку в світовій війні.

Ядерне роззброєння для України не фатальне. А фатальне те, що українці не можуть зробити жодну з цих ставок – високий економіко-політичний розвиток, ядерна зброя, готовність віддавати життя, високий інноваційний потенціал. Український правлячий клас не поважають у світі, а відтак не поважають і українців.

Був такий момент, коли під час Майдану-2013-2014, ми зробили дуже потужну ставку. Але ставка не зіграла. Шулери, цинічно посміхаючись, спокійно переграли нас тих, хто робив таку ставку.

- Ей! – крикнули ми, – це ж ставка нашого життя, як ви можете грати крапленими картами?

- Ми заберемо всі ваші життя, які ви поставили, і все одно виграємо, – відповіли шулери, – бо ви лохи, а лохів учать.

Сильні світу цього кинули Україну так само, як український правлячий клас кинув власну громаду. Прямо "картина генерального мордобитія"

Так, розумію, це неприємно визнавати. Рабів використовують, допоки вони хочуть лишатися у рабстві. Хто не здатен робити ставки більші за життя, не вартий самого життя.

Чому я ненавиджу і в той же час поважаю Росію? Бо Росія сказала – навіщо нам світ, якщо там не буде Росії. Тобто Росія готова піти на будь-який ризик, щоб відстоювати свої інтереси, навіть на ризик ядерної війни.

А Україна не готова йти на ризик війни. Правлячий клас переконав українців, що мир це краще, ніж війна, бо життя найцінніше. І це найбільша брехня українського правлячого класу. Вільна людина починається з моменту, коли вона усвідомлює цінності вищі, за життя.

Тому я люблю, але не поважаю нинішню Україну.

Десятки життів українців втрачено, а нас все одно ніхто не поважає. Знаєте чому це так?

Життя рабів нічого не варте. Бо вартість має лише життя вільних людей. Допоки ми дозволяємо своєму правлячому класу над нами знущатися, принижувати нас, брехати нам і маніпулювати нами, наші життя ні для кого не будуть варті. Нас не поважатимуть. Нас будуть ігнорувати.

Не треба себе тішити і брехати самим собі – нас таки дійсно у світі не поважають. Ми не можемо торгуватися, бо нам немає чого виставити на торги. А геополітичне положення, яким ми намагаємося торгувати, нами не гарантується і нами ж втрачається.

А найголовніше – та самоповага, яку українці здобули одразу ж після Майдану 2013-2014 років, була втрачена в ході безуспішних спроб Революції Гідності. Нас не просто не поважають, ми самі себе не поважаємо. І "слава Україні!" тепер звучить все рідше.

Самоповага це основа свободи і позитивної перспективи. Кожного разу коли ми закриваємо очі на брехню, на корупцію, на маніпуляції, на здирництво, на крадіжки – ми втрачаємо невелику частину самоповаги. Підсвідомо ми знаємо а таких ситуаціях, що ми люди другого сорту, і саме це знання постійно принижує нас і не дозволяє досягати вершин.

Думаєте, еміграція вирішить цю проблему? Ніколи за жодних обставин. Емігрантів завжди будуть вважати людьми другого сорту, бо вони представляють країну, яка не змогла звільнитися, яка лишилися у рабстві. Навіть якщо емігрант буде приховувати країну свого походження, то підсвідомо він не буде себе поважати.

Хто зрікся раз, змушений буде ще не раз зрікатися. І ці зречення кожен раз ранитимуть його все більше.

Революцію до кінця не довели. Почали воювати, побоялися смертей і почали торгуватися за мир. На інновації не відважилися, почали мляво робити реформи за чужими зразками. Правлячий клас почав здирничати і торгувати на крові, ми з цим фактично змирилися. Ніби заявили, що розриваємо економічні відносини з Росією, а потім виявилося, що вони успішно розвиваються навіть в умовах війни. Війну війною досі не називаємо. Покарати злочинців з високим статусом не можемо.

У нас немає жодних підстав для самоповаги.

А як Україна може досягнути поваги у світі, якщо з самоповагою у неї суцільні проблеми?

Є лише один спосіб змусити себе поважати інших – почати поважати себе самим. Тобто зробити щось таке, за що буде варто себе поважати.

Наперекір усьому світу можна поновити ядерну зброю. Наперекір обставинам стати країною інновацій, які радикальніші за будь-які реформи за чужими зразками. Громада може змусити правлячий клас до відповідальності. Або правлячий клас може схаменутися і почати радикально змінювати економічну, політичну та культурну моделі задля проривного розвитку. Або зрештою взяти і відвоювати втрачені території, не зважаючи на жертви.

Лише так здобувається самоповага.

Бо ставка більша за життя і є основою життя.

Коментарі — 29
Semen Bublikov _ 17.04.2018 20:55
IP: 81.95.183.---
Може комусь тре престати дивитись на світ через призму власних комплексів. Може почати з самоповаги до себе, тоді й до України вона виникне. Хоча країні від того, що її не поважає цей нікому не відомий філософ ні холодно, ні жарко.
boh _ 17.04.2018 17:12
IP: 194.44.142.---
Категорично проти жертв та ядерної зброї. Життя важливіше за все, бо дається тільки один раз. Нечесно закликати когось віддати життя. Зі своїм власним життям людина можна робити, що вважає за потрібне. Щодо рабства – треба залишити рабам право вибору, а вони самі повинні визначитись, що їм дорожче – життя чи свобода...
Віктор Дніпров _ 17.04.2018 14:44
IP: 37.55.109.---
Елена Величко:
Самоповажайтесь. Разом з автором. Коли перестанете свмі себе принижувати?
Mike_Kharkov _ 16.04.2018 09:50
IP: 178.137.189.---
Janko Askatasuna:
...перезаснування держави! Ні соціалізму,ні лібералізму – тільки національний солідаризм! Самоповага з"явиться відразу,а повага світу – слідом.
Знов таки – який такий "національний"? що це таке? етнічний?
Облиште, "етнічний солідаризм" фактично буде приблизно такий – ніякої шкільної програми, ніяких вчителів, тільки солідаризм учнів (а практично під проводом нахаб з кулаками). І дійсно, навіщо пхати у наше джерельно чисте етнічне таких собі Ньютонів, Ейнштейнів та Лейбніців з Больцманами, а тим паче агресорів Лобачевських:)
Ні, теорія вже давно є – етнічна диктатура аж до повного "одужання", під проводом "вождя нації". Так?
.
Так який такий "національний солідаризм"? коли ж дійде до укр. націоналістів, що нація це не етнос, що давно вже діють у світі більш потужні об'єднувачі ніж етнічне. Потрібно тільки поставити паруса під ті вітри. Де капітан?
Елена Величко _ 14.04.2018 14:13
IP: 178.95.234.---
Елена Величко:
Ще раз хочу підкреслити, що у подіях 2014 року приймали участь усі версти населення йніхтто достаменно не знає, скільки полягло, бо ще багато й здоров"я втратили та інше.
Й що нам обіцяли? Що нам обіцяли усіляки "пакети та пакетики" реформ? Де ці кардинальні зміни? А що, класно, пообіцяли. покрасувались, заробили собі та "дяді", що підкинув копійчину, щоб його "інтерес" врахували -ЦЕ ВСЕ ПАСКУДСТВО ТА ЖЛОБСТВО, що прийшло на благородних поривах достойних та навіть й не зовсім, але людей, що мали надію... Тому, ЖИТТЯ САМЕ МАЄ ЗНАЧЕННЯ, бо треба берегти життя достойних людей, бо, коли люди роб.лять для людей й ціною життя, а це все болото виладзить та бахвалиться, знищу.є все – то ЗАЩО такі цінні життя було віддано? Тому Автор неправий, бо ЖИТТЯ були віддані, саме ЩОБ ЖИТТЯ БУЛО достойне, бо ніхто не хоче в цій зробленій огиді жити.
_ABM_ _ 14.04.2018 12:48
IP: 77.123.63.---
"Русская История до Петра Великого – одна сплошная панихида, а после Петра Великого – одно уголовное дело!" (Ф.И. Тютчев)
Janko Askatasuna _ 13.04.2018 20:44
IP: 35.190.200.---
Автору – повага! Як і більшості (це аж диво!-коментаторів).
Звичайно,поновлювати ядерний арсенал немає сенсу:озброєння може бути дешевше й ефективніше для застосування і технологічна база для нього є. Але і це, і все інше неможливе без ПЕРШОГО й очевидного кроку: перезаснування держави! Ні соціалізму,ні лібералізму – тільки національний солідаризм! Самоповага з"явиться відразу,а повага світу – слідом.
Елена Величко _ 13.04.2018 20:31
IP: 178.95.234.---
"Або правлячий клас може схаменутися і почати радикально змінювати економічну, політичну та культурну моделі задля проривного розвитку. " (с)
В тому й справа, що не сформувався ніякий правлячий клас та благородні традиції. Хіба те, що допустили у 90-х – то було формування?... Й ще, не тільки ті, хто були на Майдані, робили, щоб в нас
вийшла інша країна. Це робив майже увесь Київ, люди в інших городах, скільки людей берегли порядок на вулицях, скільки гроші давали, скільки давали підтримку... Тому, треба робити, але робити так й тими силами, щоб це було виправдано – щоб усе це болото змінилось.
Volodymyr Tkachuk _ 13.04.2018 19:41
IP: 213.174.4.---
Народ зрозумів, що ресурси суспільного ладу, започаткованому більшовиками сто років тому, закінчилися. Щоб оминути катастрофу, треба терміново придумувати інший суспільний устрій або хоч повертатися до інституцій характерних для року хоча б 1913-го. Іншого не дано. А тепер погляньмо на кандидатів у наступні президенти, погляньмо на всі 432 зареєстровані партії, кожен якщо і допускає якісь зміни, то тільки в рамках суспільного ладу, який є на сьогодні, в рамках системи, про яку всі розуміють, що вона мертва. Жоден з політиків не може промовити для всього народу просту і зрозумілу річ, що маємо картину Рєпіна "Приплыли". Єдина вина народу, що він не спромігся на людей, які були б у змозі вивести країну з цього мороку.
Aleks Rinko _ 13.04.2018 17:32
IP: 77.52.41.---
Александр 1:
...Хіба це не повага до держави?...
Ні.
Зброю нам продають, гроші дають у кредит, безвіз дали в обмін на продаж землі, а піддержують у протистоянні з путіним тому, що РФ з ракетами біля кордону з НАТО поганий сусід. Яка ж же повага?
Дішло до того, що генпрокурору!!! скасували візу у цівілізований світ, а презідент бігає та ловить Трампа щоби потиснути йому руку, при тому, що Янукович займався з Обамою дружніми обнімашками...
Andriy Panchenko _ 13.04.2018 17:08
IP: 95.158.49.---
Ставку ми зробили – здали зброю, пан автор трохи призабув.
Проблема лише в тому, що ми ніякого значення ні для кого не маємо, окрім як для себе, а себе ми не любимо, це вже довела влада, що знищує країну 27 років поспіль і народ, який голосує ногами та бере пакетики з гречкою.
13м _ 13.04.2018 16:07
IP: 35.205.118.---
Не соціологічний чи якийсь інший, чисто логічний та субективний прогоноз, перед виборами, почнеться "злив" сильно "правих" та сильно "лівих".
Mike_Kharkov _ 13.04.2018 15:51
IP: 178.137.189.---
Закінчиться все так, як воно є у природі та історії людства – народи, що не в змозі дали ладу власному суспільному життю стають сировиною для інших. Особливо коли вони мають цінні ресурси. Це зараз вже йде по відношенню як до України, так і Росії.
Символічну фразу "Бітлз розвалили СРСР" можна продовжити – свобода розвалює феодалізм, феодальні заскорузлі мізки, що не в стані поворушитися, позбутися звичок. Звісно біля тієї свободи кормляться й світові вовки, але все одно перше, що потрібно зробити аби не стати здобиччю – чесно позиціонувати себе у світі, свою історію, вміння, рівень, традиції, душу. Не брехати. То перша точка відліку, яка вимагає мужності. От з цього й почнеться самоповага.
А зараз ми занадто далеко зайшли по шляху брехні собі (а зовні ще й підбадьорюють), а в кінці його тільки розпад.
Alexx Roven _ 13.04.2018 15:46
IP: 35.205.157.---
"СТАВКА БІЛЬША ЗА ЖИТТЯ" решили Турчинов и Яценюк и и отправили молодежь под пули снайперов
13м _ 13.04.2018 14:55
IP: 35.190.213.---
На мій субєктивнй, поглдяд те, що зараз коїться з моєю країною – жах, Крїну У, шляхом різноманітних політ. технологій, різноманітні політ. ексеперти т техноли, ТБ та ін. недолугі боти, перетворюють в Країну "Z". Чим, це закінчиться???
13м _ 13.04.2018 14:13
IP: 35.189.212.---
Уфілософському блозі, таке питання: "Що для Вас важливіше, Україна понад усе, чи против рашки понад усе???
13м _ 13.04.2018 14:08
IP: 104.199.37.---
Яку допомогу??? Дуж цікаво, з приводу фінансової, загуглите стосовно Грецію, зрівняйте її територію та неселення та ще геополітичне становище.
13м _ 13.04.2018 14:05
IP: 35.195.42.---
Викристовують чи поважають?
Александр 1 _ 13.04.2018 13:50
IP: 188.163.12.---
Не можна погодитись з автором, що Україну не поважають в світі. Весь цивілізований світ підтримує Україну, визнає, як незалежну державу, на яку напав агресор. Надає досить велику допомогу, в тому числі фінансову, військову, політичну, визнає наданням асоціативного членства з ЄС та безвізу. Хіба це не повага до держави? Світ був в захваті від українців, які спромоглися на дві цивілізаційні революції – Помаранчеву та Революцію Гідності.

Звісно, що у різних країн є різні особисті інтереси, тому не можна розраховувати на абсолютну та безумовну допомогу Україні у всьому, або на відсутність критики. Україна проходить тяжкий шлях випробувань і робить це досить успішно. Тому не треба психувати і закликати до необдуманих та безвідповідальних кроків (повернення ядерної зброї чи військовий спосіб повернення територій). Це юнацький романтизм, а потрібен дорослий реалізм.
Елена Величко _ 13.04.2018 13:26
IP: 178.95.234.---
Спочатку було СЛОВО...
Така промова Автора викликає катарсис.
Самоповага народжується від розуміння, від солідарності у суспільстві, самоповага як і суспільство ТВОРИТЬСЯ. Тому Революція Гідності не змогла зразу усе зробити, бо був заклик та сили, але не було усвідомлення, що робити. Чому прийшли ті, хто був на Майдані, різні, бо ВОНИ РИЗУКУВАЛИ. воги робили, тому отримали владу. Змінили щось? Так. Але тепер саме процес державотворення повинен робитись усвідомлено та ІНШИМИ методами. Цьому процесу потрібен План та убрати усі мантри, у цьому процесі треба знайти яскраву формулу економіки та стилю життя. Тому зміни ідуть, але не усвідомлені дії – то управляємий хаос, що не дає результату. Згодна з Автором, що тільки кардинальні зміни, що самі зробимо та грандиозні – то нам дасть самоповагу – то вже буде Держава та громадяни.
Добротовський Михайло _ 13.04.2018 13:02
IP: 178.92.40.---
Ставити життя на все інше, що не пов"язане з Небесним Отцем всього живого – банальне зливання свого життя в унітаз історії...
Alexx Roven _ 13.04.2018 12:43
IP: 35.195.100.---
"Сильні світу цього кинули Україну так само, як український правлячий клас кинув власну громаду. "
- Дацюк все чаще начинает называть вещи своими именами. На 5 году глазки приоткрываются...
Нинель Руднева _ 13.04.2018 12:33
IP: 37.115.255.---
дякую автору,все честно та вірно...З одним тільки не погоджуся,те що ви по Росії сказали...як тільки прийде час Ч,нікому буде ставати на захист своєї землі...бо там все штучне...Як орангутанти в груди бити намагаючись щось виразити...на тому й все...бо там Душі немає...ще й досі співають "ми за ценой не постоим",повірте,нікому стояти... Й для тих хто тут заспокоює на рахунок ядерної війни...Хіба це головне...коли людей в рабів повертають...
Mike_Kharkov _ 13.04.2018 12:16
IP: 178.137.189.---
Самоповага побудована на брехні є брехливою самоповагою. Спочатку треба розібратися в тім, що потрібно поважати, а що ні, в собі. Інакше маємо й будемо мати пихатість, а не самоповагу.
Навряд чи потрібно ставати у позу драчунів як то коїться зараз по світу, то не наша гра, і правил поки не знає ніхто, а ми станемо Моською вчергове. Нас вже використали, і своя і чужа влада, а намагання видати це за набуття гідності вже дістало. За що і за кого п. Дацюк кличе віддавати життя? за чорну скриню?
Я нагадаю як у нормальної людини повинна народжуватися самоповага (на мою думку): у процесі творення, дій, людина щось зробить і звірить з кращими зразками, і тоді самоповага сама зародиться від гарно зробленого. Такі люди, що роб-лять постійно розважливо красиві речі і є еліта, вони не можуть халтурити, і тут є коріння самоповаги, вона набувається не за п'ять хвилин. І так народжуються народи, що себе поважають – з білою скринею.
Андраш Пан _ 13.04.2018 12:16
IP: 31.172.136.---
Цілком згодний з доктором35.
Атомної війни не буде.

Але не тому, що наслідки непередбачувані. А тому, що російська еліта, як і вся пострадянська, раби. Вони шляхом маніпуляцій з приватизацією стали рабовласниками, проте так і не перестали бути рабами.

А отже, на відміну від Кім Чен Ина, чи іранських айятол, якби в останніх була ядерна зброя, російські правителі ніколи не застосують ядерну зброю проти місця де лежать їхні гроші, знаходяться їхні маєтки, живуть іхні сім'ї, коханки і коханці, і де вони самі збираються жити, коли закінчиться можливість грабувати російських лохів з числа так званої "вати".

Проти України застосувати таку зброю вони могли б. Проти Заходу – ніколи.
Це все, що треба знати про ситуацію зараз.
Aтака Путіна1114 Уряд реформ315 Україна та Європа931 Корупція1116 Свобода слова545
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter