Сергій Дацюк Філософ

В якому світі ми живемо?

04 червня 2018, 12:33

Схоже ми все більше живемо в різних світах. Особисто я все більше віддаляюся від того світу, в якому живуть експерти та журналісти, які з фейкових новин роблять події та їх обговорюють.

Я вже більше року веду антагоністичну боротьбу за альтернативний порядок денний. Але поки що я не виграю у цій боротьбі. Я не здатен змагатися з телебаченням та глупством принаймні політиків та експертів.

Українське телебачення знищило вільний вибір повсякденного наративу та вільний вибір експертного дискурсу через повністю викривлений штучний і відірваний від актуальності та перспективи порядок денний.

Сутнісна розмова про Україну є зараз неможливою так само, як напередодні другого Майдану 2013-2014, оскільки відмова від мислення стала нормою життєдіяльності більшості, а вільний вибір наративу в суспільстві став неможливий.

Українська громада вже декілька місяців поспіль змушена обговорювати не економічні та політичні події, а наслідки політтехнологічних розробок та провокацій українських спецслужб. Нажаль в цьому беруть участь значна кількість непоганих і доволі розумних експертів та журналістів.

Зрозумійте просту річ – будь-яка політтехнологія чи провокація спецслужб не має ефективного результату, якщо вона не підтримується новинним наративом та експертним дискурсом, які власне роблять їх важливими та визнають як елемент порядку денного.

Наприклад. Чи можемо ми знати, що відбувається з українською економікою і з чого потрібно починати розмову про це сьогодні? Ну, напружте мислення та уяву... Відсотки зростання, інвестиції, нові економічні кампанії Президенти чи Уряду?

Зовсім ні. Говорити потрібно було б про можливість України взагалі мати незалежну українську економічну політику... Ось суть – ми вже декілька років поспіль живемо за рахунок МВФ і під прямий диктат МВФ. А тепер, увага, запитання в студію – чи можна, доволі довго живучи на боргові запозичення, розвиватися на перспективу?

Можна, якби була програма набуття економічної суб'єктності. Чи може ви знаєте таку економічну програму, яка би показувала, коли ми перестанемо жити в борг? Ну які тоді розмови про економічний розвиток можна вести? Я коли слухаю економістів-експертів, які говорять про розвиток, то одразу ж перемикаю канал, у мене немає вже емоцій, я просто бережу свій час.

Так само з антикорупційною боротьбою. Не може система корупції боротися сама з собою. Її боротьба з собою веде лише до концентрації корупції за рахунок відкритої конкуренції корупціонерів, тому що антикорупційні органи виконують роль хижаків – вони знищують слабких корупціонерів і залишають лише найбільш сильних корупціонерів.

Ось факт – публічно відомо про корупцію Президента, принаймні з тієї самої книги, яку влада публічно оголосила фейком. І де подання на імпічмент усіх цих НАБУ, САП, НАЗК? Не можуть ініціювати імпічмент головного корупціонера країни? Тоді навіщо вони потрібні? В чому смисл їх існування? В розслідування дрібної корупції?

То що ж тоді роблять усі ці інституційні антикорупціонери? Насправді, вони здійснюють еволюцію корупційної системи – знищуючи слабких, вони закріплюють позиції сильних.

Публічний наратив новин викривлено – ми взагалі не знаємо, що насправді відбувається в Україні, ми знаємо лише те, про що нам розказує маніпулятивне телебачення. Публічний дискурс експертних дискусій зумовлений цим викривленим наративом – ми взагалі не можемо розпочати жодних змістовних обговорень.

Це плата українській громаді за її відмову від повстання в кінці минулого року. Не захотіли вибороти право на негайні зміни – тепер терпіть абсурд наративної неволі та дискурсивної наруги.

Або ж починаймо змістовну розмову поза телевізійним наративом – в клубах та громадських рухах про новий суспільний договір і нову політичну систему.

powered by lun.ua
Коментарі — 14
Mike_Kharkov _ 07.06.2018 10:33
IP: 178.137.189.---
Ну і улюблений мій приклад, буне. Лі Куан Ю навчався з друзями за кордоном, а повернувшись звідти зміг перетворити дійсність народу на західну. Причому там мова не йшла ні про яке повернення, що й нам треба прийняти. Повинна змінюватися система у країні на нову, тільки на нову, бо саме таке формулювання блокує те, що зараз робить олігархія – маскує тоталітарні та грабіжницьки методи під старину, під етномотиви. Отже мова йти про докорінну зміну системи, влади, законів і як слідство менталітету. І це вже можна поєднувати з нац. особливостями, які повинні бути вторинні. Це тому, що після навернення у цивілізацію самі нац. особливості зміняться на нові, і не можна триматися за старі як то зараз робиться. Це я б сказав такий шлях у нове українство, бо кожна мати бажає дітям кращої долі вже віки. Ну, ось воно, тільки потрібні докорінні зміни і джерело живлення для цього, на жаль, не в Україні.
Mike_Kharkov _ 07.06.2018 10:06
IP: 178.137.189.---
бун:
Якщо відкриєте Н.Яковенко "Українська шляхта", то здивуєтеся, скільки українців навчалося на Заході
Так, навчались на заході і розвивали західну думку. А власних ані філософських шкіл, ані інших наукових не було та й бути не могло, у той час як західні філософи були продуктом власних шкіл, розвитку суспільства. Подібна ситуація й зараз – все життєздатне тікає на захід, де може жити.
То ж тільки декомунізація та деколонізація за прикладом країн колишньої народної демократії. Іншого не дано. Ваша пропозиція не є реальною через міжнародне законодавство. На жаль.
Потрібна деідеологізація як в країнах н.д., а в нас йде заміщення одної тотал. ідеології іншою – це різні процеси.
.
Далі, міжн. законодавство стосується держав, а не народів, тому народ до народу звернутися може. В тому ж і ідея, що скажімо народ Німеччини вже буде звертатися до свого уряду, а не народ України. Був би гарний прецедент.
бун _ 07.06.2018 07:45
IP: 77.123.160.---
Mike_Kharkov:
бун:
"Нам" потрібно не повернутися, а навернутися у європейську цивілізацію.
Навернутися через повернення. Якщо відкриєте Н.Яковенко "Українська шляхта", то здивуєтеся, скільки українців навчалося на Заході, друг Вишоватого Немирич, наприклад, навчався в Кембриджі. Все це було до того, як Україна в половині 17ст. стала колонією Варшави та Москви. То ж тільки декомунізація та деколонізація за прикладом країн колишньої народної демократії. Іншого не дано. Ваша пропозиція не є реальною через міжнародне законодавство. На жаль.
Mike_Kharkov _ 06.06.2018 14:56
IP: 178.137.189.---
Це може бути сайт (наприклад, УП:)) з якоюсь системою авторізаціїю Існують же у світі системи електронного голосування.
Mike_Kharkov _ 06.06.2018 13:58
IP: 178.137.189.---
"починаймо змістовну розмову поза телевізійним наративом – в клубах та громадських рухах про новий суспільний договір і нову політичну систему"
==
Знову пропоную стару ідею. Якщо вже тало зрозумілим, що в межах виборчого процесу задача зміни системи не вирішується, то слід шукати інший шлях. Наприклад, можна організувати збір підписів по Україні під зверненням до народів Європи та Штатів з проханням надавити на власні уряди аби змінити політичну систему в Україні. Надати нам свої суди, поліцію, армію на деякий час укорінювання нових правил життя. Для підписа змінити систему народ вже дозрів, проблема лише у тому хто почне такий збір.
Mike_Kharkov _ 06.06.2018 10:18
IP: 178.137.189.---
бун:
...щоб подивитися на себе своїми європейськими очима, нам потрібно повернутися до витоків сучасної європейської цивілізації – англійця Джона Локка, француза Вольтера, американця Джеферсона, а, очевидно, до їхнього наставника українця Андрія Вишоватого, стаття в Фокусі "Суд Бога – это суд Ума. Как философ из Подляшья вдохновил Вольтера, Джона Локка и отцов-основателей США"
Облиште, буне.
"Нам" потрібно не повернутися, а навернутися у європейську цивілізацію. Всі ці статті у "Фокусі" не більше ніж фокус:), іллюціонізм, не можна вважати Вишоватого продуктом українства, бо він продукт Європи – народився у РП, освіта РП, за духом продовжувач справи діда (італійського теолога). Кінець кінцем Амстердам, бо рідне середовище виявилося нерідним. Те ж саме чекало б його і в сучасній Україні, про що й каже Дацюк – нема дискуссій, тобто, нема мислення, болото.
Елена Величко _ 05.06.2018 17:00
IP: 178.95.99.---
Тобто, перше й необхідне – це ВИМАГАТИ економічних прав на життя.
Й це ПОВИННА ЗРОБИТИ ВЕРХОВНА РАДА, а саме – гарантований ДІЙСНИЙ прожитковий мінімум
для людей та адекватну ЗП, в залежності від складності професії та кваліфікації. Якщо "бізнесок " не хоче платити – не потрібен такий бізнес, бо й не бізнес це, а САМЕ ЦЕ Є РАБСТВО.
Тобто ми, фактично, загрались у вибори, а ситема рабства прогресує та з"їла усі права, в тому числі й на життєзапезпечення людей. Перекручена "економіка" працює в мінус, бо не працює нормальне ціноутворення, у тому числі трансферне. Інфляція робиться спеціально через різьке підняття цін – на газ у рази та інше, та щоб не піднімати ЗП. Тобто як тільки підняли ЗП – зразу роб.лять підняття цін у рази – та інфляцію – а вже потім, мовляв – от вам, до чого ЗП призвела – це маячня-НЕ ЗП призвела, а така економічна політика. Й таким залякуванням тримають усіх у тіні та на мізер та щоб НІЧОГО не міняти, а видоювати усе та продавати сировину на свій гаманець.
Елена Величко _ 05.06.2018 16:45
IP: 178.95.99.---
Dar Asten:
Згодна з вами, що рабів створюють умови: згадаймо як з тих самих синів та дочок королів робили рабів – тут вже не можна казати, що вони були у такому ж рабстві як і народ.
Тобто система рабства – то система зроблена, а зроблена вона таким чином, що
у людей забирають усі ОСНОВНІ ПРАВА, дають мізер або нічого тим, хто не хоче слугувати ОЗУ. Таким чином з людей, спеціалістів роб.лять рабів, що слугують цим потворам та їх викривленим забаганкам.
ТОМУ, без нової економіки, що викине на смітник усе це спотворене економічне шобло – не вийде.
Послухайте, що казала на останній нараді в ВР Тимошенко про глобальну мафіію – це ті. хто роками тут робив болото – саме вони узяли владу...
Mike_Kharkov _ 05.06.2018 14:52
IP: 178.137.189.---
Dar Asten:
затуркали ці олігархічні ЗМІ. Як бачимо, з українців виходять дуже добрі раби, бо вони навіть собі не зізнаються, що вони раби.
===
Не зовсім так. Щоб не бути рабом треба знати що таке свобода, тобто, побути якийсь час свободним, а краще народитися та жити свободним. Такого українцю не було дано, ми так і не вийшли з феодалізму. А ті хто таки зазнав свободи змогли її відчути лише покинувши рідне середовище, яке тиражує рабство.
Нам лише мріяти хоча б про буржуазні свободи та бурж. революцію... Так ні ж, вже загоняють у велике та солодке рабство з назвою "нація", суто етнічну форму рабства, що обмежує всі свободи задля чергових "великих ідеалів",з яких, звісно, стирчить шило олігархічного тоталітаризму.
Тож, ми не вже раби, а все ще раби, сформовані природними умовами країни.
Dar Asten _ 05.06.2018 09:01
IP: 35.235.227.---
"Не захотіли вибороти право на негайні зміни – тепер терпіть абсурд наративної неволі та дискурсивної наруги." – С.Д.
Пане Дацюк, хвороба українського суспільства значно глибша, ніж просто "захотіти" чи "не захотіти". Тут уже клініка. Люди вже не просто не можуть, вони не хочуть взагалі розуміти, що відбувається. Це навіть не страусина позиція, це позиція рабів, так їх затуркали ці олігархічні ЗМІ. Як бачимо, з українців виходять дуже добрі раби, бо вони навіть собі не зізнаються, що вони раби. Ото таке, імхо. Дай бог помилитися.
бун _ 05.06.2018 06:51
IP: 77.123.160.---
Janko Askatasuna:
Колего Сергію! З цим текстом я цілком згоден! Цитую: "боротьбу за альтернативний порядок денний". Отож! Чому не відгукнулися на кілька моїх закликів зайти на мою сторінку та обговорити ПРЕДМЕТНО?...Не треба боятися націоналістів і християн. То Вас лякають "націоналістами", щоб розумніші люди не єдналися.
Бо щоб подивитися на себе своїми європейськими очима, нам потрібно повернутися до витоків сучасної європейської цивілізації – англійця Джона Локка, француза Вольтера, американця Джеферсона, а, очевидно, до їхнього наставника українця Андрія Вишоватого, стаття в Фокусі "Суд Бога – это суд Ума. Как философ из Подляшья вдохновил Вольтера, Джона Локка и отцов-основателей США".

Тобто вийти з фейкового сарайсько-московського світу і повернутися у свій рідний світ.
Janko Askatasuna _ 05.06.2018 04:20
IP: 35.235.227.---
Колего Сергію! З цим текстом я цілком згоден! Цитую: "боротьбу за альтернативний порядок денний". Отож! Чому не відгукнулися на кілька моїх закликів зайти на мою сторінку та обговорити ПРЕДМЕТНО?...Не треба боятися націоналістів і християн. То Вас лякають "націоналістами", щоб розумніші люди не єдналися.
Mike_Kharkov _ 04.06.2018 15:54
IP: 178.137.189.---
"ми взагалі не знаємо, що насправді відбувається в Україні, ми знаємо лише те, про що нам розказує маніпулятивне телебачення. Публічний дискурс експертних дискусій зумовлений цим викривленим наративом – ми взагалі не можемо розпочати жодних змістовних обговорень"
===
Ну, десь так. Крім того, скачуть стада ботів, що паралізують будь-яке обговорення. Але я б не сказав, що то плата громаді за щось, це логічне обживання держави її господарями – тепер вони зайняли весь інф. простір. Фактично олігархія має індульгенцію на володіння державою з населенням, в обмін вона дозволила аби кордон між НАТО та Росією проходив по її території. Звідси слідує, що українці опинилися в ситуації заручників, і допомагати нам нікому. Чи стане олігархія модернізувати країну у такій ситуації? скоріш як більшість буде вижимати зі ще працюючого обладнання все що може та продавлювати "олігархопатрітизм" щоб ніхто не рипався. Тобто, молимось та чекаємо на дощ:)
Vladimir Levchenko _ 04.06.2018 14:42
IP: 176.102.49.---
Уважаемый Сергей, вы возможно и правы, но, отсутствие экономики, порождает отсутствие государственной внутренней и внешней политики, которые и призваны обслуживать экономику. Плясать то нужно от печки! Так как, вместо экономики у нас "Схемы", то "Политика", и "СМИ", обслуживают эти схемы грабежа Украины.

Снова, скажу банальную вещь: грабить и заметать следы лучше всего на пожаре, вот и горит Украина, который год, и вряд ли кто из "Схем" думает тушить этот пожар из человеческих судеб и жизней. Они уже готовятся к переезду на ПМЖ, грабя остатки и отрабатывая (легализуя) награбленное, судьба Лазаренко мало кого из них прельщает.

Многие уже примеряют, а некоторые уже напялили на себя костюмчики спасителей Отечества в изгнании, кто в Москве, кто в Вене, кто и подалее... Ничего нового...
Зеленський69 Корупція1435 Aтака Путіна1284 Україна та Європа1126 Уряд реформ420
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter