Сергій Дацюк Філософ

КРИЗА ДЕРЖАВНОСТІ

02 листопада 2020, 16:12

Не впевнений, що взагалі маю писати. У мене зникла солідарна позиція, Я майже ні з ким не можу солідаризуватися – ні з націонал-патріотами, ні з проросійськими силами, ні з компрадорами, яких сьогодні більшість.

Ті, з ким я можу солідаризуватись, сьогодні – маргінали. Отже я пишу з маргінальної позиції.

Недавно один експерт на Фейсбук сформулював чіткий принцип відносно нинішньої кризи: політична криза вирішується конституційними засобами, а конституційна криза вирішується політичними засобами.

Проблема лише в тому, що в Україні розгорнулася не просто політична чи конституційна, а державницька криза.

Політична криза це конфлікт найбільш впливових політичних сил, який дійсно можна вирішити в рамках Конституції.

Конституційна криза це конфлікт передбачених Конституцією інститутів, який не може бути вирішений в рамках Конституції, і тому потребує політичного компромісу задля певних змін до Конституції.

НАБУ, НАЗК, САП, АКС – це неконституційні органи, які водночас мають право втручатися в діяльність конституційних інститутів та є прямими інструментами зовнішнього управління.

Діяльність цих органів неможливо ввести в нинішню Конституцію шляхом окремих правок, бо вони порушують сам конституційний принцип суверенітету України.

Нова з нуля написана Конституція держави, яка унормовує нинішнє зовнішнє управління, смислу не має, бо проголошувати рабську залежність країни негідно і ганебно.

Більше того, ми не можемо також вирішити нинішню кризу державності політичними засобами, бо політична більшість обстоює сьогодні саме компрадорську позицію.

Тобто ми маємо кризу державності з найбільш імовірною перспективою повної дисфукції політичної системи, антагоністичного протистояння різних частин українського суспільства, продовженням територіального розпаду країни та функціональним розпадом держави.

Ось тому я щиро і безкомпромісно вважаю націонал-патріотів, проросійські сили та компрадорів або некомпетентами, які не розуміють, що роблять, або негідниками.

Саме тому я вважаю позицію суверенної України сьогодні маргінальною – суверенна Україна сьогодні жодній впливовій політичній силі не потрібна.

З цієї маргінальної позиції я можу лише ще раз нагадати про необхідність прийняття розробленої нашою ініціативною групою інаваційної Конституції як єдиного способу вийти з кризи державності.

Якщо інаваційний конституційний процес запустити негайно, у нас є шанс зберегти Україну хоча б у такому вигляді.

Інакше це доведеться робити пізніше, але вже у фрагментованій територіально і фукціонально країні.

powered by lun.ua
Коментарі — 21
Влад Дорошенко _ 04.11.2020 13:35
IP: 93.72.24.---
Криза державності має початок в кризі бажань.
Які лунають у нас прагнення?
Кінець епохи бідності+по нас не стріляти?
Назвіть ще щось важливіше цього, що обговорюється в укр ТВ і Інтернеті.
Ще – не вмери від вірусу. Але бажання щеневмерлості і так 30 років є в нашому гімні.
От кожен з нас воює зі своєю бідністю, а в цілому, вона перемагає.
Max Mykhaylenko _ 04.11.2020 04:43
IP: 31.134.105.---
Дисфукція – це зачьот!
Mike_Kharkov _ 03.11.2020 20:20
IP: 178.137.54.---
Олександр Гальченко:
"НАБУ, НАЗК, САП, АКС – це неконституційні органи, ... є прямими інструментами зовнішнього управління." – саме так, – руки геть відь суверенної та незалежної корупції! Це наші селюки (аКа народ України)...
Вимагаймо негайного повернення на посади ріднесеньких сбушників бриля, демчину, ... далі всіх... неконституційно люстрованих!
Ніт зазіханям клятих гейропеців!
И вас, естественно, не смущает то обстоятельство, что органы создавались не просвещенной Европой вообще, а очень конкретными товарищами из органов очень конкретных стран? и выполняют задачи, соответственно, не просвещенной Европы вообще...
И посмотрите на результат 5-ти летней "борьбы", где он? неужели вся просвещенная Европа не могла за столько времени справиться с какими-то полуграмотными селюками? даже неконституционными методами... А может таки задачи стоят иные?
Олександр Гальченко _ 03.11.2020 18:33
IP: 134.249.91.---
"НАБУ, НАЗК, САП, АКС – це неконституційні органи, ... є прямими інструментами зовнішнього управління." – саме так, – руки геть відь суверенної та незалежної корупції! Це наші селюки (аКа народ України) і ми будемо їх розводити-доїти завдяки законодавчому створенню та силовому прикриттю корупційних схем козацької старшини!

Вимагаймо негайного повернення на посади ріднесеньких сбушників бриля, демчину, ... далі всіх... неконституційно люстрованих!

Ніт зазіханям клятих гейропеців!
Lobo _ 03.11.2020 15:13
IP: 82.117.234.---
Проблема полягає у повній відсутності морального авторитету усіх гілок влади.
Ну як може судити про відповідність законів щодо конституції особа, що не тільки має величезні незадекларовані статки, але і купує нерухомість у ворожій країні?
І як може бути гарантом конституції особа, що багато разів цю конституцію порушувала?
Доки не з'являться моральні засади для державних інституцій, доти влада буде лише проявом примусу.
Країні потрібен авторитет. Авторитет базується на визнанні спільних цінностей. Ані президент, ані Верховна Рада, ані суди усіх інстанцій авторитету не мають. Армія ще і досі не втратила авторитету. Має авторитет Ріфмастер, але майже рік у в'язниці сидить.
Mike_Kharkov _ 03.11.2020 11:38
IP: 134.249.228.---
Не вижу что, собственно, изменилось. Да, в сфере политики новый конфликт. Но и политика, и сама Украина-91 есть результат баланса интересов. И все ключевые игроки за рубежом, народом пользуются лишь для легитимности. Противостояние с фронта перекинулось на уровень Конституции, ну и что? это не кризис государственности, а тактический прием игроков. Сама государственность в руках нерезидентов.
В этом смысле народ можно сказать маргинал, как младенец:)
Но, видимо, существенней понимать кризис государственности как степень лишения народа прав на государство, как изоляцию от управления, принятия решений, как манипулятивность народом. И как следствие, лишение системы обратной связи. Это же происходит и в развитых странах под брендом "кризис демократии", мы не одиноки, но там причины другие, а следствие то же – социотехнологии так развились, что сам социум им уже не нужен:), а благо социума давно устаревший критерий.
Igor Kolyada _ 02.11.2020 21:31
IP: 178.94.189.---
Так,в Україні "криза державності",бо проблема в тому,що все менше та менше людей розуміють значення термінів "держава","влада","свобода","права" та "повноваження," обов*язки" та "зобов*язання".
І Ваша "інаваційна Конституція" так само нічого цього не розкриває,а тому навіть її прийняття – нічого не змінить.
НЕВИКОНАННЯ ОБОВ*ЯЗКІВ та ЗОБОВ*ЯЗАНЬ посадовими особами держави – ось фактор,який призводить і наразі призвів Україну до "кризи державності",і саме про це треба казати і обговорювати,а не приймати нову Конституцію.
Sergii Gutsaliuk _ 02.11.2020 21:20
IP: 195.20.4.---
О каком суверенитете вы пишите? Суверенитете элиты на бесконтрольное воровство? Или суверенном праве граждан Украины на бедность? С этой точки зрения, действительно, антикоррупционная реформа навязана внешним влиянием. Такая себе борьба с коррупцией в обмен на безвиз и деньги МВФ. Но вопрос в том, что внешнее влияние сделало то, что что тридцать лет не смогло сделать ни гражданское общество ни политики. Только полный маргинал может считать ДАННОЕ внешнее влияние негативным или позорным, Вы поэтому называете себя маргиналом?
Богдан Огульчанський _ 02.11.2020 21:10
IP: 93.74.25.---
"Ось тому я щиро і безкомпромісно вважаю... або некомпетентами, які не розуміють, що роблять, або негідниками".
А людину, яка будує висновки на твердженні, що Україна в глобальному світі здатна існувати, не прихиляючись до наявних угрупувань держав – як назвати??
Щоб бути насправді незалежною, державі треба мати: колосальний людський та природний потенціал (їх наслідком є економічний потенціал), потужний військово-промисловий комплекс (краще ядерний) та стабільну систему ідеологічних (релігійних) цінностей, що усталена віками. Таких держав у світі щонайбільше 5-7. Думати решті 180 про незалежність – дурість.
Анатолий Герасименко _ 02.11.2020 21:06
IP: 77.111.247.---
Oleh Zavadsky:
Oleh Zavadsky:
Якщо не відбудеться наступної революції, не проведеться радикальна зміна структури влади та її носіїв – ми приречені.
Абсолютно погоджуюсь щодо необхідності радикальних змін! Але, питання в тому, яким шляхом цього досягати. Чергова революція в нашій країні, як показує практика, нічого не вирішує. Бо, радикальної структури влади і перерозподілу засобів виробництва в нашій країні після кожної революції не відбувається. Навпаки – словом "революція", кожного разу вузьке коло дуже безсоромних і безсовісних людей намагається виправдати неприкритий дерібан основних ліквідних фондів. Тобто, справжня революція не відбувається, бо не змінюється політичний устрій держави. Дуже боюся, що дехто може задля досягненя влади піти шляхом, про який казав В.Ленін: перетворення війни імперіалістичної у війну громадянську. Тоді про країну можна забути назавжди.
Denis Orlov _ 02.11.2020 20:28
IP: 91.218.192.---
Киевский Петро:
Привет рабовладельцам... Развал государства это сложный и неизбежный процесс. Аналогичные ситуации в других сообществах, заложили основу США... Только как раз не как поставщики рабов (ха-ха, привет кацапам), а как поставщики прослоек свободолюбивых и устремленных людей. Все эти современные ирландцы, итальянцы и т.п. США – из аналогичных условий приплыли...
Denis Orlov _ 02.11.2020 20:24
IP: 91.218.192.---
Ну, Сергей недавно писал, и даже оптимистично раділ (радоваться все ж не поднимается рука написать), что государства уже нет и это констатация факта. Понятно, что раз нет, то теперь это будет проявляться в самых разных и даже удивительных местах и явлениях... Сила инерции и инертность общества и индивидов, дело знАчимое... Про конец 2-й украинской республики и Романенко говорил. Да и я грешным делом перед выборами 2019 замечал, что наш Зеленский – пожалуй самый быстрый вариант полного, но главное быстрого, развала Украины... Но жизнь есть и не только в государстве...
Василий Васин _ 02.11.2020 19:37
IP: 77.123.93.---
Oleh Zavadsky:
Абсолютно погоджуюсь!
Єдине, на мою думку, уточнення, стосується висновку:
"Якщо не відбудеться наступної революції, не проведеться радикальна зміна структури влади та її носіїв – ми приречені."
Зміна структури влади і її носіїв відбудеться виключно еволюційним шляхом, і змінювати їх будуть люди, яким зараз орієнтовно 10-15 років, після повної природної зміни (читай фізичної немічі або смерті) покоління діючих наразі совкових функціонерів і нуворишів.
Oleh Zavadsky _ 02.11.2020 19:14
IP: 178.133.229.---
Невже вірите в те, що інший текст Конституції щось змінить?
У цих совків, котрі при владі, і в котрих ж та ж мета, що і в попередників за часів совєцького союзу, в них нема жодної перестороги, ані ціннісної, ані юридичної, у тому, що вони творять.
Вони і далі будуть грабувати і продавати абсолютно все: підприємства, нерухомість, землю, країну.
Ніяка Конституція не завадить тим, хто не планує нею керуватися.
Було 3 історичних шанси відрізати комуно-комсомоло-злодіїв від влади: акт незалежності, ромачюранчева революція, революція гідності.
Жодного разу не дотиснули. Десь хтось спокусився, десь хтось попустився.
А так не пройде. Німеччина засудила всіх націонал-соціалістів. Вішали їх в таких кількостях, що фізично не встигали. Потім штазі і компартію. У Берліні приміщення штазі досі як привид стоїть.
Якщо не відбудеться наступної революції, не проведеться радикальна зміна структури влади та її носіїв – ми приречені.
І порятунком тоді стане вивести хоча б частину країни.
Василий Васин _ 02.11.2020 18:53
IP: 77.123.93.---
"Якщо інаваційний конституційний процес запустити негайно, у нас є шанс зберегти Україну хоча б у такому вигляді."
Еге ж! Все елементарно, Ватсон!
"Абдула – паджигай!"
ХТО має запустити? Який МЕХАНІЗМ запуску?...?...?...?

Я теж знаю як напевне вирішити теперішнє, і взагалі усі спірні питання!!! Записуй, Сергію і всі притомні!
ВСІ українці, від завтра, стають МУДРИМИ, ЧЕСНИМИ, ПОРЯДНИМИ – і ми блискавично будуємо найкращу у світі державу!
"Абдула – паджигай!"...
Елена Величко _ 02.11.2020 17:33
IP: 92.112.153.---
За 30 років посіяне гуманітарне зло в державі, що можна охарактеризувати одним словом – "свавілля",
яке полягає не тільки в ігноруванні одними прав інших та беззахисність, це свавілля полягає в тому,
що НЕ БУДУВАЛИ суспільне благо, руйнували те, що є...- що, до речі,
ПРЯМО ЗАБОРОНЕНО діючою Конституцією. Все це ми наразі бачимо.
Вихід є у тому, щоб, нормальне життя відносно громадян повернути, бо в нас навіть самий НИЗ
піраміди з необхідного не працює, – бо нема.
А Піраміда так не може бути далі побудована, якщо унизу НІЧОГО...
Анатолий Герасименко _ 02.11.2020 17:25
IP: 46.149.95.---
Висновок насправді дуже простий і невтішний: країна приречена! Механізм руйнації, або ліквідації країни, який полягає в антагоністичності гілок влади, штучно створеного розділу громадян за політичними, релігійними та саітоглядними переконаннями вже запущений. Я впевнений, що прийдешній новий 2021 рік стане останнім для України. Принаймні, у нинішньому її вигляді. Турбує насправді інше: створення нової державності, на уламках старого базису буде проходити мирно, чи суцільний громадянський конфлікт все ж таки неминучий?
Елена Величко _ 02.11.2020 17:23
IP: 92.112.153.---
Почала читати вашу інаваційну Конституцію, тільки початок, є ідеї...До речі, слухала збір людей,
щодо формування нового – досить розумні та такі, що можна довіряти люди.
Однак, припустимо по темі, - й у Конституції вашій є – "не мають права зловживати правом" (приблизно,
зміст вірний)...Й у поточні те саме...й багато прописано ПРАВ громадян...
Моя думка така, що нема часу вводити новації глобального масштабу, бо ОДИНИЦІ взагалі розуміють,
що значить держава та функції відносно громадян, одиницям МОЖНА ДОВІРИТИ дійсне управління.
Тобто, за 30 років права,фактично, зруйновані, їх нема кому реалізовувати та знищена фінансова та гуманітарна база для цього – вірне бачення та СОВІСТЬ, – це ж нікуди не запишеш.
Треба ФОРМУВАТИ нову гідність у суспільстві, зараз, негайно. Бо, коли люди не мають нічого, а все вішають-та-вішають ярмо...а деякі дозволяють мільйони собі гребсти...- тут нічого не допоможе. Розумієте? Ви, пане Автор знаходитесь у ІНШІЙ, аніж уявляєте собі державі...
Віктор Совщак _ 02.11.2020 17:15
IP: 188.163.12.---
...шанс зберегти Україну...Зі статті... Автор звісно завжди слідкував, а то і приймав участь у житті України незалежної... І точно знає, що про крах України сто разів, періодично, заводили всякі, автор їх називає "націонал-патріотами, проросійськими силами, чи компрадорами, але Україна, слава Богу, живе... Можна дискутувати про її (України) життя, але то іншими разом, а зараз, власне, про життя... Життя дається від природи, і втратити його не так просто...Скільки там на світі самогубців -одиниці відносно загальної кількості населення світу, скільки загинуло на війнах -багато, але то війна... Україна не самогубець, і їй війною ніхто не загрожує...В УЦкраїні йде громадянська війна, гібридна як кажуть, В такій війні преможцем буде той, хто за державу, бо в Ураїні, щоб там хто не казав, більшість за державність... Дивіться навіть білоруси -за...Так у громадянській війні все буває, смерть в т.ч. Ось зараз ми й побачимо ось цю СМЕРТЬ. До цього йшли тільки словесні бої
Nikitta Marchenko _ 02.11.2020 16:38
IP: 194.44.34.---
Напасть на Швецию и сдаться? Или на Британию?
Юрій Бобровницький _ 02.11.2020 16:35
IP: 192.162.132.---
Щось Ви дуже далеко зайшли. Є проблема суддів, які наділені винятковими повноваженнями, але фізично-це колективний тупіцький. Потрібно або переформатувати КС, або зменшити його вплив, раз цей орган незрозуміло що. Це робиться, як Ви правильно зауважили, політичними засобами. І тоді вже, як отримаємо чесний суд, будемо мати справу із відповідністю чи невідповідністю законів Конституції. Але, у всякому разі, це буде меншою проблемою, бо робитиметься не через вплив кешу. Так, теоретично можуть бути проблеми і при патологічно чесних суддях, напр., з медреформою, бо безкоштовна медицина. То в поліклініках і далі проситимуть ходити з ваткою, а медреформу заріжуть.
І я не бачу, чому антикор. органи направлені проти суверенітету. А навіть якщо направлені, чому зовн. управління не можна ввести у Конституцію. Члени ЄС он всі мають конституції і всі керуються з Брюселя.
Зеленський69 Корупція1435 Aтака Путіна1284 Україна та Європа1126 Уряд реформ420
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter