2 листопада 2020, 16:12

КРИЗА ДЕРЖАВНОСТІ

Не впевнений, що взагалі маю писати. У мене зникла солідарна позиція, Я майже ні з ким не можу солідаризуватися – ні з націонал-патріотами, ні з проросійськими силами, ні з компрадорами, яких сьогодні більшість.

Ті, з ким я можу солідаризуватись, сьогодні – маргінали. Отже я пишу з маргінальної позиції.

Недавно один експерт на Фейсбук сформулював чіткий принцип відносно нинішньої кризи: політична криза вирішується конституційними засобами, а конституційна криза вирішується політичними засобами.

Проблема лише в тому, що в Україні розгорнулася не просто політична чи конституційна, а державницька криза.

Політична криза це конфлікт найбільш впливових політичних сил, який дійсно можна вирішити в рамках Конституції.

Конституційна криза це конфлікт передбачених Конституцією інститутів, який не може бути вирішений в рамках Конституції, і тому потребує політичного компромісу задля певних змін до Конституції.

НАБУ, НАЗК, САП, АКС – це неконституційні органи, які водночас мають право втручатися в діяльність конституційних інститутів та є прямими інструментами зовнішнього управління.

Діяльність цих органів неможливо ввести в нинішню Конституцію шляхом окремих правок, бо вони порушують сам конституційний принцип суверенітету України.

Нова з нуля написана Конституція держави, яка унормовує нинішнє зовнішнє управління, смислу не має, бо проголошувати рабську залежність країни негідно і ганебно.

Більше того, ми не можемо також вирішити нинішню кризу державності політичними засобами, бо політична більшість обстоює сьогодні саме компрадорську позицію.

Тобто ми маємо кризу державності з найбільш імовірною перспективою повної дисфукції політичної системи, антагоністичного протистояння різних частин українського суспільства, продовженням територіального розпаду країни та функціональним розпадом держави.

Ось тому я щиро і безкомпромісно вважаю націонал-патріотів, проросійські сили та компрадорів або некомпетентами, які не розуміють, що роблять, або негідниками.

Саме тому я вважаю позицію суверенної України сьогодні маргінальною – суверенна Україна сьогодні жодній впливовій політичній силі не потрібна.

З цієї маргінальної позиції я можу лише ще раз нагадати про необхідність прийняття розробленої нашою ініціативною групою інаваційної Конституції як єдиного способу вийти з кризи державності.

Якщо інаваційний конституційний процес запустити негайно, у нас є шанс зберегти Україну хоча б у такому вигляді.

Інакше це доведеться робити пізніше, але вже у фрагментованій територіально і фукціонально країні.

powered by lun.ua

Є МИСЛЕННЯ – Є МОВА

Пустопорожні дискусії про мову ні до чого не ведуть, бо вони не виходять на сутнісний рівень. Це показало обговорення мого відео. Що таке взагалі мова? Яка у конкретної української мови перспектива і як довго проживе українська мова? Існує гіпотеза Сепіра-Уорфа, що не реальність нормує мову, а мова нормує реальність...

Тим, хто ще вірить в незалежність України

Цей день, 1 грудня, потрібно перейменувати в день нехтування вибором народу України. 16 липня 1990 року Верховною Радою УРСР була прийнята Декларація про державний суверенітет України...

ВИРВАТИСЯ З ЦИКЛІЧНОГО ЧАСУ

Життя в соціальному часі – мистецтво, яке має дуже мало спільного з досвідом, хіба що наш досвід постає з митарств по світу, і ми змогли пізнати різні соціальні часи, живучи різним часом в різних місцях з перевагою різного соціального часу...

КРИЗА ДЕРЖАВНОСТІ

Не впевнений, що взагалі маю писати. У мене зникла солідарна позиція, Я майже ні з ким не можу солідаризуватися – ні з націонал-патріотами, ні з проросійськими силами, ні з компрадорами, яких сьогодні більшість...

ЩО САМЕ ВБИВАЄ?

Що саме надмірно вбиває людей під час епідемії коронавірусу? Це питання ставити незручно – його не бажають ставити експерти, на нього не бажають відповідати політики...

СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ УКРАЇНИ: ЧОТИРИ КІМНАТИ

За роки просування слова "стратегія" ми досягли неабияких успіхів. Тепер практично кожен експерт своє бачення називає стратегічним, виконавча (!) влада проводить стратегічні сесії (стратсесії), Президент затвердив чергову Стратегію національної безпеки України, а Парламент навіть збирається провести парламентські слухання по темі стратегічного розвитку України...