Саша Дрік Радник Міністра оборони України

"Золоті" казарми: Міноборони розбирається із корупційними схемами на кількарічному будівництві вартістю майже 3 млрд грн

09 лютого 2020, 20:37

У жовтні 2019 за рішенням Міністра оборони Андрія Загороднюка була запущена велика перевірка по будівництву казарм поліпшеного планування – масштабного проекту вартістю близько 3 млрд грн, який розпочався у 2017 і з тих пір перетворився в клубок корупційних схем.

За ці кілька місяців низку матеріалів Міноборони вже направило в правоохоронні органи. Недавно ДБР повідомило про підозру директору підприємства, яке виконувало будівельні роботи з будівництва казарм, бо той "вносив недостовірні відомості до актів приймання виконаних будівельних робіт та заволодів бюджетними коштами в особливо великих розмірах на загальну суму в понад понад 6,2 мільйони гривень". І це ще – квіточки. Загалом відомо про щонайменше три десятки проваджень, а масштаби зловживань у попередні роки вражають.

Про що йдеться?

У 2017-2019 планувалось побудувати та ввести в експлуатацію 184 казарми поліпшеного планування для військовослужбовців-контрактників: у 2018 році – 91 та у 2019 році – 93 об'єкти. Втім на кінець 2019 було побудовано та введено в експлуатацію лише половину. При цьому більшість коштів, ясна річ, вже були витрачені.

За попередніми результатами перевірки (яка охоплює всі 184 об'єкти, всіх підрядників і відновлює по суті весь хід проекту протягом кількох років) на цьому будівництві діяла низка корупційних схем та зловживань з боку посадових осіб Міноборони.

Тут і визначення переможцями торгів організацій, чиї цінові пропозиції не відповідали вимогам та мали бути відхилені. І штучне створення передумов до укладання договорів з підрядниками, які не були достатньо забезпечені технікою та персоналом, а відтак взагалі не мали можливості здійснювати будівництво. І необґрунтоване збільшення очікуваної вартості закупівель та будівництва, і безпідставне розірвання договорів (або ж не прийняття рішень щодо припинення їх дії), і перенесення строків виконання робіт, що призводило до збільшення вартості виконаних будівельних робіт.

Протягом 2017 – 2019 років вартість однієї казарми неодноразово і необґрунтовано збільшувалась, фактично – вдвічі перевищуючи первинну встановлену вартість.

При цьому з укладених у 2018 – 2019 роках 230 договорів станом на кінець грудня 2019 року було розірвано 77. У більшості випадків через дві причини: відставання від графіків і ненадання документів про відпрацювання попередньої оплати (авансу). Як показують попередні результати перевірки, іноді – лише для того, щоб витратити ще більше грошей.

Фактично ми говоримо про завищення витрат бюджетних коштів з подальшим перерахуванням на рахунки підрядників у вигляді сплати за роботи, які не виконувались чи виконувались не в повному обсязі. При цьому відповідальні за прийняття рішень, вочевидь, достеменно знали про неспроможність підрядників належно виконати умови договорів.

Міноборони надзвичайно активно співпрацює з правоохоронними органами – це принципова позиція. За багатьма об'єктами вже тривають досудові розслідування (загалом відомо про щонайменше 30) за фактами укладення договорів за завищеними цінами, службового підроблення офіційних документів (актів прийому робіт), проведення процедур публічних закупівель із порушенням законодавства, розтрати державного майна та заволодіння грошовими коштами шляхом зловживання службовим становищем. Де можна одразу прийняти кадрові рішення – такі рішення приймаються, де зібрані факти порушень для правоохоронних органів – матеріали направляються.

Безумовно, всі винні мають нести відповідальність. Невідворотність відповідальності – один із ключових принципів подолання корупції і записана окремим пунктом в плані дій Міноборони на виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів.

Втім не менше нас зараз цікавить – як виконати всі зобов'язання Міноборони і при цьому попередити подібні порушення в майбутньому. Раніше писала, що для цього Міноборони будує систему внутрішнього контролю і управління ризиками, окрім того, будівництво об'єктів інфраструктури і житлове забезпечення визначено окремим пріоритетом для усунення умов корупції – про це детальніше трохи згодом.

Але толерувати корупцію тут точно ніхто не буде. Обов'язково повідомляйте про всі відомі факти!

powered by lun.ua
Коментарі — 9
iip _ 10.02.2020 13:43
IP: 31.40.110.---
Victoria Nasirova:

Представители частей ВСЕГДА участвуют в комиссиях и подписывают акты приемок...
Дополняя предыдущий комент, можно, в данном случае казарм, поинтересоваться таким. Любой порядочный член комиссии, если он "не в теме", может легко поделить стоимость казармы на её площадь и получить несусветную цифру, о которой пишет Дрик. И сравнить хотябы со стоимостью квадрата строящегося гражданского жилья в той местности. Это элементарно.
Поэтому, вывод по механизму приёмки работ очевиден.
И как на это реагируют "представители частей"?
iip _ 10.02.2020 13:33
IP: 31.40.110.---
Victoria Nasirova:
iip:
Представители частей ВСЕГДА участвуют в комиссиях и подписывают акты приемок...
Это известно, НО – только "участвуют" под страхом увольнения и санкций.
Обратите внимание на то, что комиссия, подписывая Акт приёмки соглашается НЕ только с функциональной пригодностью изделия или пригодностью результатов работы, НО и со СТОИМОСТЬЮ работ. В случае любых подозрений НЕзависимая комиссия должна назначать аудит и экспертизу цены.
Те комисси, что есть – пляшут под дудуку минобороны. Как иначе представители военных могли пропустить, например, Молот по цене космического спутника или пластилиновый бронежилет?
Andrey Sparish _ 10.02.2020 11:53
IP: 95.67.48.---
Бла-бла-бла... Все воруют, а мы не такие и все будет по другому... С чего бы вдруг? Ни одного имени в статье нет! Как будет перестроена система принятия решений – ответов нет! Один призыв: верте мне, просто верте, как в бога.
Victoria Nasirova _ 10.02.2020 11:45
IP: 46.219.224.---
iip:
Представители частей ВСЕГДА участвуют в комиссиях и подписывают акты приемок. На мой взгляд не реализована давняя идея – реальный раздел МО и ВСУ (ГШ). МО не должно ни проверять ВСУ и не должно отчитываться перед ним и наоборот конечно. Министр никак не должен влиять на НГШ. В МО не должно быть военных должностей. В МОУ должны реализовывать госзаказ, а ВСУ осуществлять приемку заказанного.
iip _ 10.02.2020 11:04
IP: 31.40.110.---
"...нас зараз цікавить – як виконати всі зобов'язання Міноборони і при цьому попередити подібні порушення в майбутньому..."

До тих пір, доки один злодійкуватий чиновник буде роботи замовляти, його злодійкуватий кум буде їх виконувати, а третій злодійкуватий чиновник то усе буде "контролювати", а споживач результатів робіт буде в стороні – це все завжди буде погонею цуценяти за своїм хвостом.

Міноборони створює комісії, міноборони замовляє, міноборони знаходить замовника, міноборони контролює, міноборони приймає роботи... І що пані Дрік тут не зрозуміло?

І військову техніку, і бронежилети, і казарми, і гуртожитки повинні ПРИЙМАТИ і підписувати Акти виконаних робіт ті, хо потім буде на цій техніці та у цих бронежилетах воювати, а у тих казармах та гуртожитках жити.

Створіть реальні ПРИЙМАЛЬНІ комісії не із дружбанів чиновників міноборони, а із тих військових "з передка", кому то все призначається – і всі проблеми зникнуть, як з яблунь дим...
Анатолий Зинченко _ 10.02.2020 09:36
IP: 185.200.61.---
В Украине создана уникальная государственная система которая включает коррупцию как неизбежную составляющую любого инвестиционного проекта.
Grigoriy Degtyarev _ 10.02.2020 08:33
IP: 94.45.82.---
Про гниду бирюкова главное не забудьте
Serg Mez _ 09.02.2020 21:51
IP: 178.150.97.---
Украине нужны достаточно простые понятные вещи.
Только очередная власть приходит, чтобы набивать свои карманы за счет всего народа.

Украине нужна деолигархизация и демонополизация, резкое уменьшение коррупции, стимуляция экономическими методами ИННОВАЦИЙ и производства товаров и услуг с ВЫСОКОЙ ДОБАВОЧНОЙ СТОИМОСТЬЮ (например, экспорт муки/макаронных изделий – вместо экспорта зерна, мебели – вместо леса-кругляка, масла – вместо семян подсолнечника, стали – вместо руды или чугуна, производство и экспорт продукции машиностроения, ВПК, двигателей, турбин, авиационной техники, вертолетов, программных продуктов), прозрачные правила ведения бизнеса, верховенство права, равенство всех перед законом и НЕОТВРАТИМОСТЬ НАКАЗАНИЯ ЗА ПРЕСТУПЛЕНИЯ.

P.S. А добро должно быть с кулаками. Организованное и эффективное.
Пока справедливости в стране нет.
Нужны посадки крупных коррупционеров – на будущее, чтобы другим не повадно было.
Volodymyr Khomenko _ 09.02.2020 20:52
IP: 46.219.216.---
Коли будуть названі імена мародерів на крові? Поки вищою формою покарання буде усунення від посади – корупція не припиниться. Побажаємо успіхів та рішучості генералу Віктору Чумаку.
Корупція1410 Зеленський61 Свобода слова578 Україна та Європа1121 Мовне питання187
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter