Володимир Фесенко Політолог, керівник Центру політичного аналізу "Пента"

Щоденник місцевих виборів-2020 (26 липня – 9 серпня 2020 р.)

10 серпня 2020, 23:41

Виборча кампанія набирає обертів. Наприкінці липня – на початку серпня значно посилилася рекламна активність і політичних партій, і окремих кандидатів.

Почала активну загальнонаціональну рекламну кампанію партія "Слуга народу" під гаслом "Україна – це ти!". Журналісти і фахівці згадали, що таке словосполучення вже використовувала Юлія Тимошенко, але тоді ці слова були частиною передвиборного гасла. Для більшості українців це гасло буде скоріше асоціюватись з популярною піснею Тіни Кароль. Очевидно, що це повторення спроби ототожнення партії Президента Зеленського з широкою масою виборців. Минулого року це було в більш агресивній і мобілізуючій формі – "Зробимо їх разом!". Зараз обрано більш м'яке і абстрактне гасло – ототожнення з країною, що далі можна трансформувати в ототожнення з конкретним регіоном і містом.

Зверну увагу на інше. Для місцевих виборів (на відміну від президентських і парламентських) зазвичай не потрібні передвиборні гасла для всієї країни. Але "Слуга народу" діє за моделлю загальнонаціональної кампанії. Можливо це має компенсувати відсутність потужних і відомих кандидатів і мери і депутати місцевих рад.

Загальноукраїнську рекламну кампанію зараз проводять "Слуга народу" і три нових партії – "За майбутнє", "Перемога Пальчевського" і "Пропозиція". Інші партії або ще не починали свою загальнонаціональну рекламну кампанію, або рекламні кампанії будуть проводити місцеві осередки з врахуванням регіональної специфіки.

Судячи за повідомленнями ЗМІ, найбільш масштабну рекламну кампанію проводить партія "За майбутнє". Також ця партія намагається залучити на свій бік впливових представників місцевих еліт. Так, наприкінці липня з'явилось повідомлення про приєднання до цієї партії мера Черкас Анатолія Бондаренко, який став відомим своєю гострою полемікою з Президентом Зеленським.

Серед лідерів за масштабами рекламної кампанії також і партія "Перемога Пальчевського". Пальчевський робить ставку на свій персональний бренд. Звідси і назва партії і зміст реклами з його зображенням. Андрій Пальчевський намагається повторити шлях Зеленського, критикуючи і владу і опозицію, позиціонуючи себе як "правдоруба".

Цікавий сюжет нинішнього етапу виборчої кампанії – жорстка полеміка між "Голосом" і "Євросолідарністю". Не вдаючись в подробиці, відзначу, що це обумовлено саме логікою передвиборної боротьби, близькістю електоральних ніш цих двох партій, змаганням за виборців, які коливаються між цими політичними силами.

В Києві почали свою рекламну кампанію окремі кандидати на посаду міського голови: Ірина Верещук і Олександр Попов. "Батьківшина" висунула на цю посаду Олексія Кучеренка. Навколо цього висування виникла певна дискусія. Але насправді для "Батьківщини" це правильне рішення (і політично і політтехнологічно). Серед всіх потенційних кандидатів на пост мера Києва від партії Юлії Тимошенко, Олексій Кучеренко був найвідомішим і найрейтинговішим. Він також володіє необхідним управлінським досвідом і професійним статусом (фахівець з ЖКГ), що позитивно буде сприйматись частиною виборців у Києві, які схиляються голосувати за досвідченого і професійно компетентного господарника, а не просто за політичного висуванця.

За даними соціологічних опитувань беззаперечним лідером в електоральних перегонах в Києві залишається чинний мер Віталій Кличко. Опитування, проведене Соціологічною групою "Рейтинг" 26-27 липня 2020 серед жителів Києва, показало, що в рейтингу кандидатів на виборах мера Києва лідирує Віталій Кличко, за якого б віддали свої голоси 41,7% тих, хто визначився з вибором і має намір прийняти участь в голосуванні. С. Притулу підтримали б 11,6%, І.Верещук – 9,4%, А.Пальчевського – 9,0%.Але балотування С.Притули поки що офіційно не підтверджено.

Опитувань по окремих містах та регіонах зараз стає все більше, але часто густо їх проводять або невідомі структури, або компанії з сумнівною репутацією. Тому краще зіставляти дані різних опитувань і брати до уваги в першу чергу дані більш авторитетних компаній.

8 серпня Центральна Виборча Комісія (ЦВК) затвердила Календарний план основних організаційних заходів з підготовки та проведення місцевих виборів 25 жовтня 2020 року. Але сам виборчий процес вже розпочався. Зокрема з 27 липня по 5 серпня включно обласні, районні, міські організації політичних партій вносили до ЦВК подання щодо кандидатур до складу обласних, районних, міських, районних у місті Києві виборчих комісій. Формування складу цих комісій має завершитись до 10 серпня включно. В цьому році подано рекордну кількість подань до складу територіальних виборчих комісій (ТВК). У 2015 році ЦВК сформувала 618 територіальних виборчих комісій, в які було внесено 13529 кандидатур. У 2020 ЦВК формує 532 ТВК, до яких внесено орієнтовно 27000 кандидатур.

Також 8 серпня ЦВК призначила на 25 жовтня 2020 року 1439 перших виборів депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів в усіх 24 областях України. Одночасно ЦВК визначила перелік територіальних громад Донецької та Луганської областей, на території яких неможливо провести місцеві вибори. Це ОТГ вздовж лінії зіткнення. Зазначене рішення було ухвалено на підставі інформації, наданої Донецькою та Луганською військово-цивільними адміністраціями. При цьому Комісія зазначила, що всю відповідальність за визначення відповідних територій несуть ті органи, які надали відповідну інформацію. Очевидно, що ЦВК страхується і це не випадково. З високою вірогідністю це рішення викличе критику з боку окремих політичних сил. Партія "Слуга народу" вже відреагувала, заявив, що не вітає таке рішення, але ставиться до нього з розумінням. При цьому наголошується, що мова має йти не про скасування виборів, а про їх відкладення.

powered by lun.ua
Корупція1399 Україна та Європа1117 Донбас26 Уряд реформ419 Зеленський56
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter