Ігор Головань Адвокат, керуючий партнер Адвокатського об'єднання "Головань і партнери"

Альтернатива для "чорнобильців"

07 грудня 2011, 14:05

Нахабство і цинізм, з яким наше українське чиновництво порушує права "чорнобильців", мало кого має дивувати.

Адже держава давно застосовує щодо своїх публічних зобов'язань відомий у певний колах вислів "борги віддають тільки боягузи". При цьому цим, вибачте, принципом, послуговується не тільки "теперішня влада". Всі минулі діяли аналогічно. Саме тому такі категорії наших співгромадян як "чорнобильці" та "діти війни" змушені поневірятися по судах, щоб отримати належне їм за законом. І навіть маючи на руках чинні судові рішення, мало того, що не можуть домогтися їх виконання, змушені терпіти образи і знущання.

Причин такого стану речей багато. І головна – безвідповідальність. Якби тим, хто отримав на свою користь судові рішення, відшкодовувались хоча б втрати на правову допомогу, і справ було б менше, і рішення б виконувались більш акуратно.

Про це я писав, наприклад, тут і тут.

Що показово, у вирішенні проблеми відшкодування витрат на послуги юристів не зацікавлені ні влада, ні опозиція. Адже опозиція планує у майбутньому стати владою, що з людми обходитиметься приблизно так, як і влада теперішня. То чого, як кажуть, під себе копати?

Тому "чорнобильцям"- протестувальникам радо надають намети, труни для демонстрацій-похорон і моральну підтримку. В той же час, ніхто не допомагає у вчиненні необхідних юридичних кроків.

Чи не тому, що намети і демонстрації дехто бачить як шлях до влади, а від паперової роботи кому користь?

Щоправда, дехто з "чорнобильців" таки вдався до дивного кроку – звернувся до адвоката.

І зараз ми взяли до провадження півтора десятка таких доручень. Одразу скажу, це не благодійність, наші клієнти сплатили гонорар. Адже ми не політики, ми адвокати, як кажуть на заході greedy lawyers. А що гонорар символічний, так ми ще й соціально відповідальні.

З дозволу деяких наших клієнтів ми вирішили опублікувати матерали їх справ.

Щоб усі побачили, наскільки "заїлися" ці люди. Які шалені гроші вимагають вони від бідної держави. Наскільки законні їх вимоги і наскільки обґрунтовані чиновницькі відмовки.

Приклад перший.

Марченко Віктор Миколайович, інвалід 3 групи, віднесений до 1 категорії осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Відповідно до законодавства, а саме Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" з урахуванням Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" Віктор Миколайович має право на пенсію в розмірі 6 мінімальних пенсій за віком та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, в розмірі 50 % мінімальної пенсії за віком.

Право своє на пенсію Віктор Миколайович змушений був доводити в суді, воно підтверджено Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 05.11.2008 р. по справі N2-а-25223/08, яка залишена без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 15.01.2009 р.

І до жовтня 2011 року Управління Пенсійного фонду України у Ворошиловському районі м. Донецька виплачувало пенсію у відповідному розмірі.

А з листопада 2011 року без будь-яких письмових пояснень і розрахунків виплати зменшили. З 5845 грн. 80 коп. до 1489 грн. 80 коп.

Зауважу, що розповіді про відсутність коштів у бюджеті мене дивують. Адже мова йде про кошти, на які людина має право за законом і фактично отримувала два роки. І що можна сказати про законодавця, який у такому випадку, точно знаючи розмір витрат, не передбачив їх у бюджеті?

За цим посиланням на нашому сайті бажаючі можуть ознайомитися з документами, що ми їх підготували у справі Марченка.

Основна мета на першому етапі – поставити крапки над "і", а саме, задокументувати факт зменшення пенсії, встановити хто конкретно і на яких підставах приймав відповідні рішення.

Далі буде...

Коментарі — 19
Ігор Головань _ 08.12.2011 09:08
IP: 212.66.32.---
Uruz:
В основному ми даємо "толковые платные консультации".
Uruz _ 08.12.2011 08:41
IP: 46.175.160.---
Мне интересно, Игорь Головань так много пишет и типа ратует за людей, а похвастаться реальными делами он может? Какую общественную реальную деятельность он ведет? Дает ли он толковые бесплатные консультации? Или это непозволительно, ведь ему необходимы деньги на поддержание определенной статусности? Но мы не в Америке и дорогой костюм производит впечатление только на лохов, умный человек сраную душу и под дорогим костюмом вычислит.
NestorMakhno _ 08.12.2011 00:26
IP: 94.179.224.---
Ігор Головань:
european:
"Законопроект було знято з розгляду" – факт.
законопроект від ПР діє – це теж факт.
ці факти не залежать від партійної дисципліни.
Законопроекти ідентичні – факт.
Ініціатори уряд Тимошенко і уряд Азарова – факт.
Пропонований у законопроектах порядок відшкодування співпадає з встановленим постановою уряду Єханурова – факт.
Обидва законопроекти зняті з розгляду.
Однак я не бачу, щоб якась з політичних сил була зацікавлена у вирішенні проблеми відшкодування витрат. Результат – права людей не захищені. Навіть отримавши позитивне судове рішення людина програє, оскільки залишається у у збитку.
Зараз у першому читанні прийнятий урядовий законопроект 8393, який може трохи покращити ситупцію, але з огляду на звичаї наших суддів, не набагато.
+100!
Борисович _ 07.12.2011 22:59
IP: 94.248.85.---
Прочитав постановление окружного админсуда (судя по тексту – типовое), увидел ему альтернативу:

Марченко, судя по тексту постановления, был военнослужащим, который участвовал в ликвидации последствий аварии на ЧАЭС (1 категория), и в 2007-м году он получил "привязанную" к этому участию инвалидность (3 группа).

Закон Украины "О статусе ветеранов войны, гарантии их социального статуса" (http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=3551-12) определяет круг лиц, охватываемых понятием "ветеран войны", к которым относится "инвалид войны", к которым приравнен инвалид-военнослужащий, получивший инвалидность в связи с ликвидацией аварии на ЧАЭС.

Статья 10 этого Закона определяет круг лиц, на который распространяется его действие. Там чёрным по белому упомянуты не ветераны войны, а члены семей МЁРТВЫХ ветеранов войны.

Другими словами, этот Закон распространяется не на живых ветеранов войны, а на членов их семей после смерти этого ветерана.
freedom666 _ 07.12.2011 17:13
IP: 77.123.253.---
Игорь, читайте библию, если христианин и не возмущайтесь:"Рабов увещевай повиноваться своим господам, угождать им во всем, не прекословить" (Тит.2:9)
Ігор Головань _ 07.12.2011 17:02
IP: 212.66.32.---
vinil:
ftw:
По-моему отличная инициатива опубликовать эти документы. Кто-то да прочитает, может и сам обратится в суд. Во всяком случае – это социально, согласен
Именно таким образом, используя помощь активных людей, судившихся с банками и выкладывавших документы и справки в сети, я выиграл БЕЗ АДВОКАТОВ и взяток дело в ПЕЧЕРСКОМ суде против Укрпромбанка. Только благодаря сообществу заинтересованных граждан, таким же способом свои дела выигрывали сотни вкладчиков. Грамотность и знание вопроса – всегда принесут пользу каждому.
Чому ж без адвокатів. Документы и справки в сети з великою вірогідністю з'явилися не без участі адвокатів
vinil _ 07.12.2011 16:51
IP: 92.113.22.---
ftw:
По-моему отличная инициатива опубликовать эти документы. Кто-то да прочитает, может и сам обратится в суд. Во всяком случае – это социально, согласен
Именно таким образом, используя помощь активных людей, судившихся с банками и выкладывавших документы и справки в сети, я выиграл БЕЗ АДВОКАТОВ и взяток дело в ПЕЧЕРСКОМ суде против Укрпромбанка. Только благодаря сообществу заинтересованных граждан, таким же способом свои дела выигрывали сотни вкладчиков. Грамотность и знание вопроса – всегда принесут пользу каждому.
Ігор Головань _ 07.12.2011 15:47
IP: 212.66.32.---
Viktor124:
Умный однако человек этот Игорь Головань. Он хочет что бы им работу давали депутаты, направляя чернобыльцев по адвокатским конторам. Вот только работа эта будет сизифовой. Деньги за услугу оплати, а решение суда известно, ни один судья против теперешней власти не пойдет. А если кто то и рыпнется то потом очень пожалеет. Это вам господин Головань не 2009 год.
То что оппозиция не дорабатывает как с чернобыльцами, так и с другими протестными группами населения это правильно, но заставить депутатов работать на хитрых адвокатов, это извините перебор.
Это вы уважаемый перепутали бизнес с политикой. А это две большие разницы, как говорят в Одессе.
Опозиція не допрацьовує у законотворчій діяльності перш з все.
Viktor124 _ 07.12.2011 15:32
IP: 46.119.5.---
Умный однако человек этот Игорь Головань. Он хочет что бы им работу давали депутаты, направляя чернобыльцев по адвокатским конторам. Вот только работа эта будет сизифовой. Деньги за услугу оплати, а решение суда известно, ни один судья против теперешней власти не пойдет. А если кто то и рыпнется то потом очень пожалеет. Это вам господин Головань не 2009 год.
То что оппозиция не дорабатывает как с чернобыльцами, так и с другими протестными группами населения это правильно, но заставить депутатов работать на хитрых адвокатов, это извините перебор.
Это вы уважаемый перепутали бизнес с политикой. А это две большие разницы, как говорят в Одессе.
ftw _ 07.12.2011 15:24
IP: 95.134.176.---
По-моему отличная инициатива опубликовать эти документы. Кто-то да прочитает, может и сам обратится в суд. Во всяком случае – это социально, согласен
Ігор Головань _ 07.12.2011 15:22
IP: 212.66.32.---
european:
"Законопроект було знято з розгляду" – факт.
законопроект від ПР діє – це теж факт.
ці факти не залежать від партійної дисципліни.
Законопроекти ідентичні – факт.
Ініціатори уряд Тимошенко і уряд Азарова – факт.
Пропонований у законопроектах порядок відшкодування співпадає з встановленим постановою уряду Єханурова – факт.
Обидва законопроекти зняті з розгляду.
Однак я не бачу, щоб якась з політичних сил була зацікавлена у вирішенні проблеми відшкодування витрат. Результат – права людей не захищені. Навіть отримавши позитивне судове рішення людина програє, оскільки залишається у у збитку.
Зараз у першому читанні прийнятий урядовий законопроект 8393, який може трохи покращити ситупцію, але з огляду на звичаї наших суддів, не набагато.
european _ 07.12.2011 14:57
IP: 93.74.195.---
"Законопроект було знято з розгляду" – факт.
законопроект від ПР діє – це теж факт.
ці факти не залежать від партійної дисципліни.
Ігор Головань _ 07.12.2011 14:54
IP: 212.66.32.---
european:
Ігор Головань:
...Зацікавлена? А докази? Звернення? Законопроекти? Я писав, що стосовно відшкодування витрат на правову допомогу позиції старого і нового уряду співпадали http://blogs.pravda.com.ua/authors/golovan/4c1f0fd255ce6/
самі пишете – "Законопроект було знято з розгляду". ким? помаранчовою більшістю у ВР.
"сині" такого не зробили. чорнобильську акцію біля кабміна 29-го листопада, здається, масово підтримали саме БЮТ.
будь ласка, будьте акуратні. не вистачало ще, боб і ви розповідали, що "всі однакові" – ПР тілько того і треба.
Я, знаєте, партійною дисципліною не зв'язаний. Для мене факти залишаюься фактами.
european _ 07.12.2011 14:50
IP: 93.74.195.---
Ігор Головань:
...Зацікавлена? А докази? Звернення? Законопроекти? Я писав, що стосовно відшкодування витрат на правову допомогу позиції старого і нового уряду співпадали http://blogs.pravda.com.ua/authors/golovan/4c1f0fd255ce6/
самі пишете – "Законопроект було знято з розгляду". ким? помаранчовою більшістю у ВР.
"сині" такого не зробили. чорнобильську акцію біля кабміна 29-го листопада, здається, масово підтримали саме БЮТ.
будь ласка, будьте акуратні. не вистачало ще, боб і ви розповідали, що "всі однакові" – ПР тілько того і треба.
Ігор Головань _ 07.12.2011 14:45
IP: 212.66.32.---
Colonello:
.
:) – зайнялися своєю справою?... – ну й чудово!...
.
:) – а справами оборони та ВПК – нехай військові спеціалісти займаються!...:Р
.
Займатися своєю справою і не припиняли. І про ВПК будемо говорити як матимемо час і натхнення
Ігор Головань _ 07.12.2011 14:44
IP: 212.66.32.---
european:
Дякую. повага вам і успіхів.
єдине прохання – не слід мазати владу і опозицію однією фарбою, а також писати, що опозиція "не зацікавлена" у позитивному вирішення. питання.
Зацікавлена – хоче б стому, що матиме вдячних прихильників у разі такого вирішення. тому кажет робить свою справу – політики допомагають, привертаючи увагу, надаючичи підтримку і допомогу акціям, а юристи – юридичними діями. так і має бути.
Зацікавлена? А докази? Звернення? Законопроекти? Я писав, що стосовно відшкодування витрат на правову допомогу позиції старого і нового уряду співпадали http://blogs.pravda.com.ua/authors/golovan/4c1f0fd255ce6/
Kremak _ 07.12.2011 14:38
IP: 77.122.209.---
Помогите старичкам.иначе тихо и незаметно.благодаря этой ненасытной власти.уйдут в мир иной.
european _ 07.12.2011 14:35
IP: 93.74.195.---
Дякую. повага вам і успіхів.
єдине прохання – не слід мазати владу і опозицію однією фарбою, а також писати, що опозиція "не зацікавлена" у позитивному вирішення. питання.
Зацікавлена – хоче б стому, що матиме вдячних прихильників у разі такого вирішення. тому кажет робить свою справу – політики допомагають, привертаючи увагу, надаючичи підтримку і допомогу акціям, а юристи – юридичними діями. так і має бути.
Colonello _ 07.12.2011 14:35
IP: 109.201.239.---
.
:) – зайнялися своєю справою?... – ну й чудово!...
.
:) – а справами оборони та ВПК – нехай військові спеціалісти займаються!...:Р
.
Корупція1155 Уряд реформ337 Україна та Європа955 Aтака Путіна1123 Свобода слова550
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter   Вконтакте