Анатолій Гриценко Український політик, міністр оборони (2005—2007), голова Комітету ВР України з питань нацбезпеки і оборони (2007-2012), голова Підкомітету з протидії відмиванню брудних коштів (2012-2014), голова Координаційної ради партії "Громадянська позиція". Доцент Києво-Могилянської академії. Полковник запасу.

Уряд хоче відновити техогляд приватних автомобілів – маємо зупинити цю корупцію!

10 травня 2019, 16:12

Уряд хоче відновити техогляд приватних автомобілів – маємо зупинити цю корупцію обсягом $100 млн щороку та ще й під гаслом євроінтеграції!

Спочатку історія. Понад 10 років тому, 4 лютого 2009 року, я виступив з ініціативою і зареєстрував законопроект N4014 про скасування техогляду для приватних автомобілів. Два роки переконував, що це знущання 10 тисяч працівників тодішньої ДАІ над дев'ятьма мільйонами власників авто і гігантська загальнодержавна корупційна схема з продажу талонів обсягом мінімум $100 млн щороку. Доводив, що техогляд є фікцією, адже більшість водіїв купують талони, щоб не витрачати часу й нервів, а навіть якщо хтось і проходить огляд, то ніякий талон-папірець не гарантує і не може гарантувати справність машини протягом двох років.

Уряд, насамперед нинішній Генпрокурор, а тоді міністр МВС Луценко, рогами в землю впирався, аби залишити техогляд. Лякав "горами трупів на дорогах", хоча прекрасно знав, що лише 3-5% ДТП спричиняються технічним станом авто, а переважна більшість – поганими дорогами, порушенням правил, насамперед перевищенням швидкості, пияцтвом водіїв, купленими правами без навичок водіння та ін.

Щоб довести урядову аргументацію до повного абсурду, ми тоді у Львові публічно провели експеримент. Купили старий-розбитий "вушастий Запорожець", у якого не було навіть двигуна/трансмісії, зі спущеними колесами він "пройшов техогляд" і на буксирі ми його притягли під будівлю львівської обласної ДАІ. Той убитий "Запорожець" з "талоном техогляду" простояв там як пам'ятник корупційному техогляду, на нього вилазили туристи сфотографуватися – доки ДАІшникам не набридло і вони вночі його кудись відтяли від сорому подалі...

Врешті, у 2011 році техогляд був скасований. Історія завершилася. Запізно, але успішно.

Тепер сьогодення. Уряд Гройсмана, тепер уже в особі не МВС, а Міністерства інфраструктури, вирішив знову відновити техогляд. Розмістив на сайті Міністерства законопроект. Так само раз на два роки. Тепер уже через інші уповноважені структури. Яких знову таки визначатимуть чиновники, хоч і іншого Міністерства. Така сама гігантська корупційна історія, тільки тепер подається як вимога євроінтеграції...

Якщо хтось колись здуру щось не те підписав з європейцями, тоді негайно проведіть консультації-переговори і поясніть партнерам чітко – відновлення корупційних схем більше не буде! Відновлення фіктивного контролю – не буде! Відновлення всевладдя чиновництва – не буде! Якщо наші машини їдуть закордон і там є певні вимоги партнерів щодо техогляду – добре, тоді ці й лише ці машини перед виїздом перевіряйте, але не всі підряд і не кожні два роки, аби морочити голову мільйонам водіїв заради набивання кишень чиновників!

powered by lun.ua
Коментарі — 20
Oleh Lychak _ 13.05.2019 11:00
IP: 35.235.226.---
Несправжньому полковнику – ти в пасинка свого (той що Разумков) спитав, скільки бабок вавакян вже порахував за цей "техогляд"? То ж не дури людей...
Олександр Юренко _ 12.05.2019 04:11
IP: 35.235.226.---
Правильна позиція.Дійсно-громадянська.І справа надто важлива.Більше.ніж спектакль з томосом.
ivd _ 11.05.2019 21:58
IP: 35.235.226.---
Сергей Папков:
І ще раз – ми ВЖЕ маємо систему техоглядів комерційного транспорту.
Ми ВЖЕ маємо систему "сертифікації" імпортованих автомобілів.
Ми ВЖЕ бачимо, як все це перетворено (переважно) на профанацію.

То може, спочатку, хоч на тому мізерному "полі" дочекаємося порядку?
ivd _ 11.05.2019 21:55
IP: 35.235.226.---
Сергей Папков:
То може, спочатку,:
-узаконимо провокацію хабаря;
-запустимо, нарешті, антикорупційні "органи";
-відновимо відповідальність за незаконне збагачення (в той чи інший спосіб);
-дочекаємося, коли від керування міністерствами будуть прибрані хоча б відверто "законнозбагачені" діячі;
-побачимо перші посадки коррупціонерів вищого рангу;

і аж ПОТІМ – спробуємо збудувати український TUV?

Чи не здається Вам, що обговорювана пропозиція – то не про техогляд, зовсім? А про черговий "поток" – і не більше.
ivd _ 11.05.2019 21:50
IP: 35.235.226.---
Наразі Мінінфраструктури, очолюване "законнозбагаченим" міністром, демонструє повну нездатність організувати чесну роботу навіть мізерної кількості компаній, що проводять так звану "сертифікацію" авто. Ті з них, які роблять це чесно, а не "простоочі" – меншість. А їх в країні – навіть не по одній на область...

Те саме стосується техогляду комерційного транспорту, навести лад при проходженні котрого "законнозбагачений" міністр вже, здається, і не намагається. Та сама проблема – машина заїзжає, її фоткають на стенді (тіпа – все перевірили), власник платить 100 долларів і їде далі без жодного контролю.

То які є шанси на те, що "новий покращений євро-техогляд", який треба організувати щонайменше на тисячі СТО в країні, не буде тупим корупційним обдираловом піпла?

Моя відповідь – ніяких.
Oleh Lychak _ 11.05.2019 09:53
IP: 35.235.226.---
Толік, не звізди, зеПацики авакяна вже порахували кому і скільки в кишеню впаде. Ну і тобі щось кинуть, не май людей за лохів
Viktor Golubitsky _ 11.05.2019 08:52
IP: 35.235.226.---
Лучше проверьте техническое состояние поезда Киев-Борисполь. Может меньше будет ломаться...
Viktor Golubitsky _ 11.05.2019 08:52
IP: 35.235.226.---
Лучше проверьте техническое состояние поезда Киев-Борисполь. Может меньше будет ломаться...
Viktor Golubitsky _ 11.05.2019 08:50
IP: 35.235.226.---
Правильно, пане Анатолий!
Александр Исак _ 11.05.2019 08:41
IP: 35.235.226.---
Головне питання не в тому чи потрібне ТО ТЗ а в тому чи буде регульована вартість тих послуг, Кожен поважаючий себе водій періодично провіряє своє автоб,то яка різниця де йому заплатити за огляд свого авто,якщо буде адекватна вартість послуг.
Ніна Драган _ 10.05.2019 23:00
IP: 35.235.226.---
Коли ви, пане Гриценко, постраждаєте від чужого технологічно несправного автотранспорту, бо за відсутністю техогляду дехто їздить на відверто несправних тарадайках без гальм, тоді ви поміняєте нарешті свою популістичну пластинку?
Сергей Папков _ 10.05.2019 21:09
IP: 35.235.226.---
Пане Гриценко, Вам не здається, що це дуже нагадує популізм?
Звичайно, навіть реальне проходження техогляду не гарантує справність машини протягом 2-х років.
А хіба випробування ліфта гарантує, що він не обірветься через тиждень, а випробування будівельного крана гарантує, що він не завалиться через місяць? Об'єктивно ні! То ці випробування також треба відмінити? Вони нічого не гарантують, але все ж зменшують вірогідність аварії. На скільки зменшують, як часто мають проводитися випробування і яким чином – то вже питання для дискусії. Так само і з техоглядом.
А щодо корупції, то ТО мають проводити не структури поліції чи МВС, а сертифіковані СТО за регульованою ціною. І ці СТО мають нести відповідальність (в т.ч. і кримінальну), якщо з авто протягом певного гарантійного терміну станеться аварія з технічних причин.
Ну і нарешті треба узаконити провокацію хабаря, щоб будь-хто ніколи не був впевнений чи йому дійсно дають за щось гроші, чи збираються посадити в тюрму.
hrim _ 10.05.2019 18:16
IP: 35.235.227.---
Александр Зубр:
Соревнование популистов продолжается? А давайте и регистрацию автомобилей отменим. Пусть кто как хочет так и ездит. Без номеров.
Кстати, о коррупции. Во главе МВД стоит честнейший и достойнейший Аваков, который оценен и ЗЕ, и Коломойским, которого даже на Премьера метят. О какой коррупции в МВД можете говорить?

ЗЫ. Оказывается, техосмотр – это "морочити голову мільйонам водіїв". Весь мир так делает, только вот у нас это плохо – регулярно проводить ревизию технического состояния автомобиля...

И кто-то ж за Вас голосовал...

ЗЗЫ. Когда были техосмотры, проходил их честно. Ненапряжно раз в два года потратить полдня.
+++
Archibald Goodwine _ 10.05.2019 17:27
IP: 35.235.226.---
Внаслідок незадовільного стану дороги та невідповідності стану їх покриття Держстандарту в мене полетіла підвіска і авто тепер не відповідаєж нормам техогляду. Винен я чи Міністерство інфраструктури?
Дима Станко _ 10.05.2019 17:15
IP: 35.235.226.---
Мнение чувака распродавшего армию своей страны за копейки, имеет очень большую ценность.
Александр Исак _ 10.05.2019 17:04
IP: 35.235.227.---
Хай буде техогляд автомобіля,але тоді хай введуть техогляд стану доріг, а так гра в одні ворота,авто перевіряєм а дороги, та чорт з ними. Крім того скільки буде коштувати ліцензія для СТО? Від того буде залежати вартість техогляду.
Dolento _ 10.05.2019 16:55
IP: 35.235.226.---
Полковник Гриценко правий, бо злодії готові повітря продавати, аби мати зиск!
Александр Зубр _ 10.05.2019 16:33
IP: 35.235.227.---
Соревнование популистов продолжается? А давайте и регистрацию автомобилей отменим. Пусть кто как хочет так и ездит. Без номеров.
Кстати, о коррупции. Во главе МВД стоит честнейший и достойнейший Аваков, который оценен и ЗЕ, и Коломойским, которого даже на Премьера метят. О какой коррупции в МВД можете говорить?

ЗЫ. Оказывается, техосмотр – это "морочити голову мільйонам водіїв". Весь мир так делает, только вот у нас это плохо – регулярно проводить ревизию технического состояния автомобиля...

И кто-то ж за Вас голосовал...

ЗЗЫ. Когда были техосмотры, проходил их честно. Ненапряжно раз в два года потратить полдня.
Євген Сичук _ 10.05.2019 16:31
IP: 35.235.226.---
техогляд транспорту потрібно починати з гіперлупа
Александр Ивашенко _ 10.05.2019 16:27
IP: 35.235.227.---
Абсолютно верно.
Aтака Путіна1186 Уряд реформ391 Корупція1287 Україна та Європа1064 тітушки18
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter