Олексій Гарань Історик-міжнародник, політолог, політконсультант, учасник багатьох "авантюрних" проектів, що стали успішними

Війна і ток-шоу

22 червня 2015, 10:32

Армійських командувачів і генералів, керівників силових відомств знімають із своїх посаді і в США, і в Британії, і в Ізраїлі. Це обговорюється у пресі, і в "жовтій" також. Стає, за необхідності, предметом слухань у профільних парламентських комітетах, робляться прес-конференції у відповідних відомствах.

Але важко уявити ситуацію, коли генерали і офіцери виходять разом із політиками різних мастей на ток-шоу, де відбувається не пошук істини чи експертне обговорення, а "базар": хто гучніше, емоційніше, дошкульніше ударить опонента, завойовуючи прихильність аудиторії, де тобі тут же виставлять відповідні рейтинги підтримки. На цю спокусу піддаються і члени правлячої коаліції, які намагаються вирішити коаліційні проблеми у прямому ефірі. Силовики і політики змагаються у гру "ти – корупціонер; ні, ти сам корупціонер", "це ти вкрав; ні, ти сам вкрав". Гадаю, що і головному воєнному прокурору не варто звітувати про розслідування на ток-шоу: він має дати свою прес-конференцію у своєму відомстві, або ж на іншому відповідному майданчику ("кризовий медіа-центр" тощо). І, звичайно ж, важко уявити як в США, Британії, Ізраїлі на ток-шоу під час війни з'являються комбати чи рядові солдати і теж разом з політиками займаються взаємними звинуваченнями. Приклад Ізраїлю, до речі, вартий вивчення: демократія і свобода слова поєднуються із воєнною цензурою.

А у нас? Путін лише посміхається, як українські політики (у тому числі члени коаліції і ті, хто називають себе демократами) черговий раз топлять один одного у гонитві за примарними рейтингами. Отак і виграється росіянами інформаційна війна. Щоправда, Путін не оригінальний. Так само діяли проти демократій всі диктатори, з Гітлером і Сталіним на чолі. Але демократія мусить себе захищати, а не підігравати свідомо чи несвідомо Путіну, якому потрібна дестабілізації в країні.

Що робити?

1. Владі – діяти рішуче. Люди втомилися чекати, коли вже посадять когось із високопосадових корупціонерів, хабарників, представників старого режиму або старих ділків у новій обгортці. А про "посадки", справи, передані до суду – широко повідомляти.

2. Членам коаліції – годі з'ясовувати стосунки у прямих ефірах. У Вас є для цього є інші механізми всередині коаліції, слухання у профільних комітетах.

3. Силовики – країні звітують не на ток-шоу за сумнівним принципом "хто вище б'є, той краще грає". Ваша звітність – ефективність роботи.

4. Журналісти – замість того, щоб розхитувати країну, робіть серйозні експертні обговорення і думайте: що можна обговорювати у прямих ефірах, а що краще на певний час лишити за кадром під час війні.

І це не наступ на свободу слова, а наступ на "базар", на якому виграє лише один покупець. Той, що стоїть у тіні і намагається смикати за ниточки.

powered by lun.ua
Коментарі — 27
Spirito _ 28.06.2015 11:35
IP: 93.72.102.---
- Какой должна быть политика Украины к Донбассу и Крыму после Минских соглашений – статья
Lexa62 _ 22.06.2015 18:41
IP: 178.95.146.---
А яке нам діло до посмішок Путіна?
Нам своє робити. Які експерти б нам показали нашого військового прокурора "у всй красі"?
Щодо коалійції, то просто смішно. Якби це була коаліція, то обєднувальним фактором мала б бути коаліційна угода (а що ще?)... А хто з членів коаліції насправді зацікавлений у її втіленні? І угода – карго, і коаліція – карго і експерти наші в більшості – карго.
vasyl484 _ 22.06.2015 17:28
IP: 188.130.197.---
Пане Гарань, а я з вами не погоджуюсь і був про вас кращої думки. Хоч бачив вас на майдані під час революції 2014 року неодноразово. Оскільки в нас демократія і ви в цьому погоджуєтесь, то ми вільні громадяни України вимагаємо тотального контролю і підзвітності нашої влади нам. А не подобається це владі нехай гарант вводить воєнний стан і затикає нам роти.
80000 _ 22.06.2015 15:33
IP: 46.202.51.---
Волонтери з канадської діаспори вимагають в української влади повністю забезпечити українських військових, виплатити їм заборгованість, побороти корупцію в Міноборони та прозвітувати про це.
В іншому разі погрожують мінімізувати співпрацю із українськими владними структурами та радитимуть зробити це уряду Канади.Таке звернення до президента, прем'єра та глави Верховної Ради України було надіслано від організацій "Ukrainian Canadian Activist Society", "Волонтерська Сотня Монреалю" та "Automaidan Toronto".
Канадці вимагають перестати КРАСТИ та ЗНИЩИТИ КОРУПЦІЮ в МО...і це пролунало на весь світ...так от Гарань...владу вже називають злочинною найбільші партнери – це вже повний капєц жидівському кагалу...
Miki2 _ 22.06.2015 14:24
IP: 93.72.11.---
О! Пішла тяжола артілєрія... а то шпана задовбала
wed _ 22.06.2015 14:22
IP: 107.178.222.---
Бачу, Гарань тепер появляється в блогах на УП тільки для того, щоб підлизати владі... ганебно.
1) обов"язкове "за все добре"
2) претензії до людей, що ведуть публічну політику за те, що "виносять сміття з хати"
3) претензії до Наливайченка за ефір в Шустера... хоч нічого не каже за його звільнення за 30 секунд БЕЗ заслуховування чи звітування
4) радить журналістам брати приклад з Московії, де журналісти завжди тримають ніс по вітрі

І НЕ каже за те, що звільнили голову СБУ НЕ за через недоборобки, але з питань політ. доцільності.
І НЕ каже за те, що в Кабміні, ГШ, ГП... знаходиться масса бездарей та корупціонерів, котрі прооте політ.доцільні і тому не знімаються.

Не сподівався, що Гарань так швидко зробиться провладним примітивом... тепер бракує, щоб ще закрив коменти, як деякі з інших провладних дятлів і можна буде в його теми і не заглядати.
valsh01 _ 22.06.2015 14:14
IP: 104.154.34.---
Бог ты мой, как влияет уровень политического интеллекта политконсультантов от "места сидения". Всем Гарань раздал ЦУ – власти, коалиции, силовикам, журналистам. Особенно умилил совет власти – действовать решительнее и про свои успехи громко трубить в СМИ. Одного никому не посоветовал – не врать своему народу, как врали раньше, говорит ему правду про то, что происходит в стране, не бояться поднимать даже острые и неприятные для власти темы. Для меня, и уверен, не только для меня, вся правда (какая бы она не было горькой и противной) для народа лучше, чем увещевания "В Багдаде всё спокойно". И прикрываться военными тайнами, когда журналисты с политиками и очевидцами обговаривают Илловайск, контрабанду в АТО или дискредитацию добровольческих батальонов – не просто глупо, а преступно. Поскольку опять нас ведет в эпоху одного правильного мнения, темников, гос.пропаганды, лживых СМИ. Вроде как проходили, что это плохо. Или наступать на грабли – наша национальная забава?
Danyla _ 22.06.2015 13:58
IP: 188.230.48.---
Дуже з повагою ставлюся до Вас, пане Гараню, але на запитання "Що робити?". Відповім так: "Чекати!"

У нас в країні, щонайменше 55% iдiотів, котрі голосують за відвертого олігарха! Голосують за людину, яка цій олігахічно-злочинній системі завдячує буквально yсім в цьому житті!
Чи здатна ця людина руйнувати цю систему? Чи здатна вона зрізувати ту гіляку, на котрій їй зручно сиділося усі ці 24 роки? Чи здатна вона реформувати судову гілку влади? Та звичайно що ні, навіщо їй цей клопіт з реформованими судами? Адже одного чудового дня, цей реформований суд його запитає "А як ти Петю накопичив свій первинний капітал? А у який спосіб ти приватизовував державну власність, землю?"
Єдиним способом провести "ДЕОЛІГАРХІЗАЦІЮ" – це "ЧЕКАТИ" Час сам її проведе... Люди не вічні, і олігархи в тому числі... А судячи з дітей олігархів Пінчука, Ахмєтова, Коломойського, Порошенка... то вже помітно, що на них природа добряче відпочила, а з цього дoхoдяги, синkа Петі, ще й добряче познущалася.
steev _ 22.06.2015 12:58
IP: 91.124.226.---
Після виступу у Шустера головний військовий прокурор має подати у відставку, адже ВОНО зробило ведмежу послугу всій УКраїні, оприлюднивши на широкий загал про "звірства" бійців батальйону "Торнодо". Навіть, якщо це відповідає дійсності, є ж інші форми роботи із злочинцями. А не трубити "во всю івановскую, деталізуючи випади деяких колишніх зеків. Хіба про них не було відомо раніше? Але маємо те, що маємо. Тепер кацпські канали на увесь світ показують цей синхрон Матіоса, підкреслюючи, що таке могло б бути з усіма мешканцями Донбаса, якби місцеві ополченці за підтримки православної Росії не встали на захист тамтешнього населення. Вловлюєте момент проколу високопосадовця? Баран бараном! Але хтось же його тримає на цій посаді...
Miki2 _ 22.06.2015 12:31
IP: 93.72.11.---
Bratiichuk:
Автор правий, але є одне "но"... І в такій ситуаціїи лише висвітлення їх "роботи" в медіях може щось змінити. Бо ми вже все-таки маємо громадянське суспільство. Приклад? Будь ласка. То що з ЛуганДоном та Кримом торгівля йде повним ходом і про її розміри, суспільство взнало якраз на Шустері. З фактами, фотографіями і т.п. Там же взнали хто це кришує і чиї довгі вушка виглядають з цих афер. Тому Порошенко вигнав Шустера зі всіх каналів. Вже добирається до 112. Але не реагувати вони не могли, памятаючи про Майдан. І ми бачимо, що там вже почалися зміни на краще. Ще не критичні зміни, але все-таки. То що в армії бардак, генштаб-кубло зрадників, генерали крадуть, забезбечення армії на волонтерах-ми теж в основному дізнаємося на таких шоу. А інакше було б- все хорошо, прекрасная маркиза.
Оцей таваріщ все прально поніме. Всі інші, включно з тьотками (крім мене, звичайн), - балвани
rabbik _ 22.06.2015 12:29
IP: 104.197.73.---
руслан49:
Тут тільки варто відзначити на якому телеканалі це відбувається. Чи це садомазохізм влади, чи ідиотизм, але невже хтось думає, що телеканал 112 Курченко працює в Україні для того, щоб заробляти гроші власнику.
невже хтось думає що Циля на цьому каналі проводить 3-х годинні бенефіси за красивиє глаза.
а не працює на Москву.

проколовся ти Русланчик зі своєю богинею.:-)
стукаєш по клавішах швидше ніж головою думаєш
Bratiichuk _ 22.06.2015 12:23
IP: 146.148.61.---
Автор правий, але є одне "но". Якби наша влада працювала на державу, так як влада Ізраїлю, то я 100% підтримав би автора. Але Порошенко, Яценюк та іже з ними прйшли до влади не для того щоб боротися з корупцією, а щоб очолити її. І в такій ситуаціїи лише висвітлення їх "роботи" в медіях може щось змінити. Бо ми вже все-таки маємо громадянське суспільство. Приклад? Будь ласка. То що з ЛуганДоном та Кримом торгівля йде повним ходом і про її розміри, суспільство взнало якраз на Шустері. З фактами, фотографіями і т.п. Там же взнали хто це кришує і чиї довгі вушка виглядають з цих афер. Тому Порошенко вигнав Шустера зі всіх каналів. Вже добирається до 112. Але не реагувати вони не могли, памятаючи про Майдан. І ми бачимо, що там вже почалися зміни на краще. Ще не критичні зміни, але все-таки. То що в армії бардак, генштаб-кубло зрадників, генерали крадуть, забезбечення армії на волонтерах-ми теж в основному дізнаємося на таких шоу. А інакше було б- все хорошо, прекрасная маркиза.
Miki2 _ 22.06.2015 12:22
IP: 93.72.11.---
Причому тут шоу? У нас є можливість наживо бачити у Шустера діючих екземплярів українського сьогодення. Я би, ще додав, - щаслива можливість, бо те, що видають на свої подібних "шоу" інші модератори, по якості в стєльку не годиться шустерівському рівню. Цінно, особисто для мене, що Савік, прикметно не перебиваючи (а це вищий пілотаж в журналістиці), дає змогу вислухати, та подивитися в фейс запрошеним, вислухати їх версії теми... От, як останній раз, коли дивився і слухав прокурора Матіоса...

Я зразу згадав Зойку-2002, коли я їй давав гроші на бутік, а вона скуплялася в сек-хенді і їла сиру картошку, аби потім на зекономлені гроші злинять з одним студєнтом в Балаклаву... Привезла, зараза, мені звідтіля низку бичків, ... посолонцювати, начеб-то...
Я тоді Шустера не дивився, а якби таке було, то в жизні б не поставив того студєнта менеджером по продажі рарітєтних откриток
rabbik _ 22.06.2015 12:21
IP: 104.197.41.---
До речі.
Няша прокурорша минулого тижня дістала звання генерал майора.
так хто сміється останнай.??
шерстить кримських татар аж гай шумить.
ось у кого треба вчитися нашим прокурорам.
руслан49 _ 22.06.2015 12:07
IP: 37.52.19.---
Тут тільки варто відзначити на якому телеканалі це відбувається. Чи це садомазохізм влади, чи ідиотизм, але невже хтось думає, що телеканал 112 Курченко працює в Україні для того, щоб заробляти гроші власнику.
Bratiichuk _ 22.06.2015 11:59
IP: 130.211.150.---
x
Fill_90 _ 22.06.2015 11:58
IP: 95.132.94.---
Гадаю, автор чудово розуміє, що втілюючи п.1, ми мали би зовсім інше ток-шоу.
rabbik _ 22.06.2015 11:55
IP: 130.211.123.---
Ольжич:
Прокурор -вуйко,який з гір спустився,"Самопоміч",С.Шустер-провокатор іноземних спецслужб
прокурор.????
він такий прокурор як з мене балерина.
він брат Марії Матіос, генерал майор КГБ ще в радянські часи.
голова КГБ Львівської області.
вони з Шустером закрутили це шоу для раша ТВ
Viacheslav _ 22.06.2015 11:40
IP: 77.52.137.---
Тисячу разів підтримую автора!
Усю ця балаканина на різноманітних ток-шовах призводить лише до одного: у полемічному запалі часто вибовкують те, про що не варто говорити вголос. Спецам з однієї суміжної країни не потрібно навіть утримувати тут свою аґентуру – достатньо просто уважно переглядати шови...
Александр 1 _ 22.06.2015 11:38
IP: 92.113.27.---
Ось приклад: УП надало інформацію, що бійці "Азова" потрапили у аварію у машині швидкої допомоги. Бійці кажуть, що везли раненого товариша з Широкіно, "Ланос" не поступився дорогою. А УП наводить неперевірену інформацію "свідків": бійці були п'яні. Тобто на весь Азов вилитий бруд. При цензурі таке було б неприпустимо.
Ольжич _ 22.06.2015 11:37
IP: 37.19.170.---
Прокурор -вуйко,який з гір спустився,"Самопоміч",С.Шустер-провокатор іноземних спецслужб створюють цирк,який ще фінансується Садовим,що рветься до влади і всіх "мочить",а малороси все це споживають не роблячи висновків. Думайте українці. Цю шоблу треба вимітати з України.Шустер наривається – обнаглів,пора зупиняти.
Александр 1 _ 22.06.2015 11:32
IP: 92.113.27.---
trakt:
На якій підставі ви хочете обмежити свободу слова?
На підставі того, що державні інтереси незрівнянно вище шоу-розваг.
rabbik _ 22.06.2015 11:23
IP: 104.197.59.---
Александр 1:
Дуже зрозуміла думка. Підтримую на 100%, про що вже не раз висловлювався. Не можна на шоу обговорювати не лише питання війни, навіть політичні та економічні питання,
Шурік перегрелся, ілі криша паєхала.
А как же твоя Ціля.
Єйо 3-х часовиє бенефіси у Шустера.
Ти хочеш лішіть єйо любімого занятія.????
ктоже будет нам картінкі показивать і учіть заполнять субсідії.
каториє нам обойдуться дороже чем сніженіє таріфов.
trakt _ 22.06.2015 11:19
IP: 95.132.186.---
Александр 1:
Дуже зрозуміла думка. Підтримую на 100%, про що вже не раз висловлювався. Не можна на шоу обговорювати не лише питання війни, навіть політичні та економічні питання, бо то є змагання популістів та їх спекуляції у найгірший час для країни. В такий час свобода слова повинна бути жорстко обмежена. Тому що обговорення у рамках шоу державних проблем під час війни, це все одне, що проводити зібрання жильців дому під час пожежі у прямому ефірі, на якому критикувати дії пожежників, показувати обгоріли трупи та наслідки пожежі, та викликаючи до мікрофонів командирів та рядових пожежників. Це неприпустимо. Як що без шоу неможна, то обговорюйте на тих шоу мерзотні дії РФ та викривайте їх брехню.
На якій підставі ви хочете обмежити свободу слова?
Александр 1 _ 22.06.2015 11:14
IP: 92.113.27.---
Дуже зрозуміла думка. Підтримую на 100%, про що вже не раз висловлювався. Не можна на шоу обговорювати не лише питання війни, навіть політичні та економічні питання, бо то є змагання популістів та їх спекуляції у найгірший час для країни. В такий час свобода слова повинна бути жорстко обмежена. Тому що обговорення у рамках шоу державних проблем під час війни, це все одне, що проводити зібрання жильців дому під час пожежі у прямому ефірі, на якому критикувати дії пожежників, показувати обгоріли трупи та наслідки пожежі, та викликаючи до мікрофонів командирів та рядових пожежників. Це неприпустимо. Як що без шоу неможна, то обговорюйте на тих шоу мерзотні дії РФ та викривайте їх брехню.
Україна та Європа1004 Річниця Майдану76 Майдан 2013524 Уряд реформ366 Aтака Путіна1153
ОСТАННІ ЗАПИСИ
Дар'я Каленюк

30 підозрюваних в Австрії у розслідуванні за заявою Центр Протидії Корупції

16
Юрій Луценко

Справа по розстрілах на Майдані готова для передачі в суд. Рішення – за парламентом

Сергій Лямець

Даст ли Шепелев показания против Тимошенко? Вспоминаем депутата-миллионера, хищения из ''Родовида'' и заказные убийства

3
Віктор Уколов

Росіяни фінансували передвиборчу піраміду для Тимошенко?

Аксинья Куріна

Топ-12 фильмов Международного кинофестиваля Берлинале: мультикультурность, политика и секси-бабушки

Андрій Білецький

Дві історії до роковин розстрілу Майдану

24
Ольга Богомолець

20 лютого... Фрагмент книги ''Майдан. Не за них''

Олеся Яхно

Время собирать ''Большой пазл''

20
Ярослав Юрчишин

ProzorroПродажі та історія однієї квартири

1
Юрій Мірошниченко

ПРИКЛАДИ ПОРУШЕНЬ, ВСТАНОВЛЕНІ НАШОЮ КОМАНДОЮ, ПІД ЧАС ПОТОЧНОЇ ВИБОРЧОЇ КАМПАНІЇ

2
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter