1 квітня 2021, 13:00

Законопроект #3822 – чому ''Укроборонпрому'' потрібна корпоратизація

Сьогодні в управлінні "Укроборонпрому" – 99 державних унітарних комерційних та 7 казенних підприємств. Це і заводи, і конструкторські бюро, і компанії-спецекспортери. Також Концерн управляє державними пакетами акцій 12 акціонерних товариств.

❓Ви запитаєте, навіщо державну оборонку корпоратизувати, іншими словами, перетворювати державні та казенні підприємства на господарські товариства?

❗️Та тому що в управлінні державними підприємствами їх нерідко "безпечніше" занапастити, аніж розвинути їхній науково-виробничий потенціал. Це багатошарова система суцільних заборон та обмежень.

🤷А якщо ти – Ілон Маск, тобто прогресивний керівник компанії, який мислить категоріями квантових стрибків у розвитку свого бізнесу, чекай повістки на допит. Щонайменше, коли мова йде про Україну.

У чому полягають ці заборони та обмеження?

1️⃣ Державні підприємства позбавлені можливості залучати будь-які інвестиції. Погодьтеся, якщо такої змоги немає, підприємство не буде працювати над своєю інвестиційною привабливістю в очах інвесторів, в тому числі міжнародних. Прозорість, відкритість, підзвітність та належне врядування – ніколи не стануть пріоритетами для топ-менеджменту цих підприємств.

2️⃣ Державним підприємствам дуже важко взяти банківський кредит на, приміром, дослідно-конструкторську розробку новітніх зразків озброєння та військової техніки (ОВТ).

3️⃣ Державні підприємства (за винятком підприємств авіабудування) не можуть створювати спільні підприємства з іноземними компаніями. Якщо ж такі підприємства постають, іноземний партнер за будь-яких обставин, незалежно від обсягів інвестицій, матиме меншу частку.

4️⃣ Державним підприємствам важко об'єднувати своє майно, ресурси, технології. Ви лише уявіть: оборонні підприємства, які входять до складу одного Концерну – Укроборонпрому, – позбавлені можливості досягати синергії та кращих результатів у виробництві ОВТ шляхом обміну, приміром, своїми технологіями. При цьому ці підприємства працюють на обороноздатність однієї країни – України.

І це далеко не вичерпний список.

Взагалі такі організаційно-правові форми не притаманні успішним оборонно-промисловим компаніям світу. Шлях корпоратизації вони пройшли ще 20-30 років тому. Так, італійська компанія Leonardo, яка торік очолила рейтинг прозорості оборонних компаній світу, запровадила корпоративну модель управління ще у 2003 році.

☝️Корпоратизація на сьогодні - це можливість оздоровити підприємства і фінансово, і економічно; зробити виробництво технологічнішим; залучити інвестиції; підвищити конкурентоспроможність; і, насамкінець, впровадити ефективну модель управління в державній оборонці.

👉Усе це передбачає законопроєкт N3822, який чекає на друге читання у Верховній раді.

Про Евроинтеграцию – прагматично

К сожалению, политика и экономика не всегда идут в ногу. Особенно когда это касается конкуренции. Пять лет назад вступило в силу Соглашение об ассоциации между Украиной и Европейским Союзом...

Евромайдан. Год восьмой

Каждый год в этот день кто-нибудь обязательно спрашивает, написал бы я тот самый пост. Революции точно не начинаются с одного поста в Facebook, за ней всегда стоят боль и не услышанное отчаяние миллионов...

Результат транспортних обмежень: +10% вакцинованих

Сьогодні п'ята доба карантинних обмежень на громадському транспорті. Попри всі побоювання та критику нові заходи виявились результативними. 🚑 У перший день набрання чинності нових обмежень була зроблена рекордна кількість щеплень за день - 269 тис...

Українські перевізники відрізані від ринків у балтійському та скандинавському напрямку

Дочитайте цей текст уважно, до кінця. Це важливо. Сьогодні у Верховній раді розглядатиметься законопроект N0060 щодо ратифікації протоколу про лібералізацію автомобільних перевезень з Білорусією...

Укртрансбезпека оновлює штат інспекторів

Ми запускаємо перезавантаження Укртрансбезпека. Хто забув, це та сама служба, яка має уберегти вас від зруйнуваних доріг, наші міста – від нелегальних маршруток, а наших перевізників від незаконного обігу міжнародних дозволів на вантажні перевезення...

Укртрансбезпека: Перезавантаження

Нарешті. Запускаємо перезавантаження Укртрансбезпека. Наші пріоритети: повна відкритість, нова команда та максимальна автоматизація процесів...