Сергій Одарич Екс-міський голова Черкас

''Справа Кучми'' і довкола...

28 березня 2011, 08:30

Всупереч своїм правилам, переглянув останнього Шустера (я принципово відмовляюся від участі в цьому шоу вже два роки і не дивлюся його). Не можу промовчати. Бо Гія був близьким другом нашої родини, бо в 91 році я мав честь очолювати президентську виборчу кампанію В'ячеслава Чорновола (хто займався виборами, розуміє рівень стосунків кандидата і керівника його штабу), бо, врешті-решт, в ефірі кілька разів згадувалося моє прізвище...

Мушу висловити кілька тез.

1. Випадок із Гонгадзе чи випадок із Подольським НЕ ВИПАДКОВІ. Це – СИСТЕМА роботи влади з опозицією. Її корені сягають радянських часів. Говорю тільки про близьких мені людей.

Кількаразові вивезення "в ліс" у 1989 році Сергія Набоки (одного з лідерів Української гельсинської спілки, на жаль, покійного нині).

Вивезення "в ліс" Дмитра Корчинського (якщо пам'ять не зраджує – 90-91 роки, активіста УНА-УНСО).

Далі був період "затишшя". Практика відновилася з приходом до влади міністра ВС Юрія Кравченка.

Липень 1998 – побиття і вивезення "в ліс" у Житомирському напрямку Сергія Каунова (активіста "Української перспективи", мого друга дитинства).

Серпень 1998 – замах (кульове поранення) на лідера "Української перспективи" Сергія Одарича біля під'їзду будинку.

Вересень 1998 – жорстоке побиття активіста "Української перспективи" і довіреної особи Сергія Головатого Леоніда Сафонова у під'їзді будинку.

Березень 1999 – загибель В"ячеслава Чорновола (з подальшою "дивною" смертю водія КАМазу...).

Червень 2000 – побиття і вивезення "в ліс" під Прилуки активіста і головного текстовика "Української перспективи" Олексія Подольського.

Вересень 2000 – вбивство засновника і головного редактора "Української правди" Георгія Гонгадзе.

Для молодого покоління поясню, що таке вивезення "в ліс".

Вас хапають при виході з дому. Запихують в авто, б"ють, одягають мішок на голову. Везуть годину-другу. Зупиняються в лісі. Забирають у вас гроші, знімають ремінь, обрізають гудзики на штанях. Якщо у вас проблеми із зором – забирають окуляри. Повідомляють, що зараз вас уб'ють. Дають лопату і примушують копати собі могилу. Б'ють і кидають напризволяще...

2. Піскун – майже герой. Мушу не погодитися зі своїм другом і людиною, яку я дуже шаную – Олексієм Подольським. Я знаю, які докази і яким чином отримав Піскун у справі Гонгадзе. Я знаю, що він зреагував блискавично. Буквально наступного дня Пукач був заарештований. Я знаю, що після перших же показів Пукача у Піскуна були підстави порушити кримінальну справу проти Кучми. У той день я і мої друзі радили Святославу порушити справу проти Леоніда Даниловича (зважте – ще діючого Президента України).

На моє переконання – це був єдиний спосіб і продовжити розслідування, і зробити Піскуна "недоторканим". Погодьтеся, Президенту було б важко пояснити суспільству і світові зняття з посади прокурора, який порушив справу проти Президента. Святославу Михайловичу в той момент забракло рішучості. Він вирішив подумати кілька годин... За ці години Кучма звільнив його з посади генпрокурора, а ще через два дні Пукач вийшов на свободу. Ще через кілька тижнів було скоєно замах на єдиного свідка, який вивів Піскуна на Пукача. Абсолютно випадково свідок лишився живим, хоча постраждало багато людей.

3. Я пишаюсь Тарасом Чорноволом. Готовий підписатися під кожним його сьогоднішнім словом. Я пригадую, як у далекому 91-му ми сиділи вдвох із В'ячеславом Максимовичем у його маленькому номері 1311 у готелі "Київ". Після важкого передвиборчого дня дістали пляшку "Закарпатського" коньяку (після інфаркту Чорновіл пив тільки коньяк і не більше 50 грамів)... Я пам'ятаю гіркоту, з якою Чорновіл говорив про своїх синів. Не пам'ятаю вже дослівно, але по суті десь таке: "Ну чому ТИ тут зі мною, але не має поруч МОЇХ синів – твоїх ровесників???!!!" Реально в кампанії дуже допомагала дружина – Атена Пашко, але сини жодного разу не з'явилися. Попри всю мою близькість із Чорноволом-старшим, я досі не знайомий ні з одним, ні з іншим його сином. Саме тому я високо оцінюю сьогоднішній виступ Тараса. Він справді постав понад політикою і виявився ЄДИНИМ, хто підняв ГОЛОВНУ тему – тему МОРАЛІ. Впевнений, що батько ним би пишався!

4. Власне по "справі Кучми". Відразу попереджаю, що я суб'єктивний у своїх оцінках. Я згадую про Кучму кожного дня. Іноді кілька разів на день. Кожного ранку, коли приймаю душ. Кожного разу, як виходжу на пляж. Кожного разу, як проходжу медогляд. Іноді отримую "привіти від Кучми" при різкій зміні погоди.

Я не наполягаю на тому, що Кучма має сидіти у в'язниці. Переконаний, що він спокутує свою провину кожного дня свого життя. Так, як мені нагадують про нього рубці на тілі, йому нагадують про Подольського, Чорновола, Гонгадзе та інших рубці на душі. Рубці на совісті.

Але має бути СУД. Суспільство вже винесло свій вирок. Цей вирок вже ЛЕГІТИМНИЙ, бо визнаний народом. Але він має ще стати ФОРМАЛЬНИМ. Можливо, це в першу чергу потрібно самому суду, правоохоронним органам. Пам'ятаєте ці крилаті фрази, які в різних народів звучать по-різному, але означають одне й теж. У росіян – "перейти черту", у римлян – "перейти Рубікон"...

Правоохоронці, суд повинні усвідомити, що не існує "недоторканих". Що можна і треба порушувати справи проти можновладців. І доводити їх до суду.

5. Про мотиви та інтереси, які призвели до порушення справи. Мене обурює позиція "опозиції" та окремих журналістів, які в "справі Кучми" зосередились на пошуку мотивів для порушення справи. Шановні, це – правда! Усім світом, усією політикою, усіма діями кожного з нас керують ІНТЕРЕСИ.

Ні в Кучми, ні в Ющенка, ні в Тимошенко-Турчинова не було інтересу викрити замовників вбивства Гонгадзе, побиття Подольського тощо.

Такий інтерес з'явився в Януковича. Треба вітати таке рішення! Шановні, це ж те, чого ми прагнули 11 років! Чи ви забули? Ми ж добивались притягнення Кучми і його "подєльників" до відповідальності. Чому ж ви тепер проти? Бо Янукович підніме свій рейтинг? Бо Юлю не помітять в Брюселі? Бо Пінчук втратить вкрадене майно?

То що для вас важливіше – рейтинги і майно, чи свобода і життя людини?

Якими б не були мотиви Януковича, важливий сам факт – проти найвищої посадової особи держави порушено кримінальну справу. Наше спільне завдання – щоб цю справу розглянув суд.

І останнє. Як ви думаєте, коли Віктор Федорович давав "добро" на порушення справи проти Кучми, він розумів, що колись сам стане "колишнім Президентом України"? Переконаний, що розумів.

Як ви думаєте, чи буде Віктор Федорович після цього "фільтрувати" свої дії, вказівки, висловлюваня через призму створеного власноруч прецеденту?

Саме тому я ще вірю в завершення "справи Кучми" і в краще майбутнє України.

powered by lun.ua
Коментарі — 98
Ostap Kryvdyk _ 30.03.2011 16:45
IP: 77.88.196.---
от саме тому, що Янукович не бачить себе екс-президентом (або, як мінімум, "доторканим"), він і розпочав цю справу. Не погоджуся з Вами: справа Кучми – просто пожирання дітьми батьків.
barbazuza _ 29.03.2011 08:46
IP: 78.137.17.---
Влод Черкаси:
Сергій начебто й досвідчений політик, а так клюнув на офіційну версію. Чи придурюється?
Скажите когда он не придуривался?
Влод Черкаси _ 28.03.2011 20:02
IP: 109.227.76.---
Сергій начебто й досвідчений політик, а так клюнув на офіційну версію. Чи придурюється?
Мыкола Козак _ 28.03.2011 19:54
IP: 109.122.11.---
Багато води спливло з того часу. Одарич наш став вумним. Не встиг Сергій Олегович в'їхав на Юлькиній спині у владу як хвацько зрадив своїх виборців. А сьогодні вже вступив в ПР-банду і разом з ПР-ворами заповзято грабує українців. Так безпечніше. Принаймні сьогодні ніхто вже в нього не стріляє. Ги-ги. Це добре. Життя налагодилось. От лише простим людям жити стало ще важче.
антивірус _ 28.03.2011 18:57
IP: 91.214.32.---
Ця справа відкрита, щоб бути закрита для того. що оббілити Кучму...Цього чомусь не розуміє Одарич і почав співати осанну Януковичу...Чомусь вирішив приліпити сюди Тимошенко і лишній раз кусьнути її...Очевидно, має на неї також "зуб"...Справа проти Кучми – це димова завіса і шоу, щоб показати світу, що, дивіться, тягають по ПРокуратурах не тільки Тимошенко...А й інших колишніх високопосадовців...Ця справа закінчиться пшиком і буде закрита із-за відсутності складу злочину і забута...Просто для того треба пройти процедуру...Це саме чекає і закриють аналогічно справу Чорновола...Чого не буде по справах проти Тимошенко...Скоро, напевно, під цей шумок проти неї ще буде витягнута нафталінова справу про ЄЕСУ 20-ти річної давності та іші забуті...Для цього і зроблене це шоу...
AllaZ _ 28.03.2011 18:52
IP: 93.73.75.---
Aresta:

Ви праві, всіх цих мерзотників треба притягати до кримінальної відповідальності, але ВСІХ, а не вибірково. Те, що відбувається зараз між ВФЯ і Кучмою – це бандитські розбірки, винесені на публіку. Правосуддям тут і не пахне. Правосуддя було б у тому випадку, якби на лаві підсудних сиділи Кучма, Янукович, Фірташ, Ахметов, гепи з добкіними, Ваш соратник Бродський, сотні і сотні гопників будь-якого кольору, будь-якої партії.
==============
Я абсолютно солидарна! Поскольку система продолжает жить и калечить людские судьбы, все эти судилища бессмысленны и играют роль страшилки для особо поднимающих головы. Да Кучма просто ребенок по сравнению с Виктором Федоровичем. А что до того, думает ли он о том времени, когда он будет "бывшим", то наверное думает в контексте усиленного грабежа "на черный день". Вам этого не понять.
neia _ 28.03.2011 18:24
IP: 195.24.145.---
Э, нет, уважаемый, мотивы Януковича очень важны. От того, каковы эти мотивы, зависит самое главное – итог всего этого дела.
Tristan _ 28.03.2011 17:13
IP: 217.117.76.---
ну зализав, зализав Піскунові сраку, молодець. Ще треба було про героя Моню Бродського розказати
ктн _ 28.03.2011 17:02
IP: 178.150.221.---
1. Навіщо робити з Піскуна героя, адже він був генеральним прокурором і після Кучми, але нічого не робив у цій справі?
2. І навіщо пишатися Тарасом Чорноволом? Адже цей пройдисвіт голосує так, як вимагають того олігархи, тобто проти широких мас населення і дрібних підприємців. І такої продажності Вячеслав Максимович ніколи б не простив.
3. І з якого це дива автор впевнений, що ніхто не хотів розкриття справи, а Янукович раптом захотів? Нічого він не буде розкривати! Це лише засіб відволікти увагу суспільства від провальної політики уряду. І рейтинги йому по барабану тому, що він впевнений, що надалі буде утримуватися при владі силою, яку він уже сконцентрував в своїх руках.
Якийсь, ну дуже наївний автор.
Олег Медведєв _ 28.03.2011 16:28
IP: 95.67.4.---
Сергію, твій голос – глас вопіющего в пустині. Залишилося в Черкасах поставити прижиттєвий пам ятник Януковичу. А ось жо кажуть в "Демініціативах": "Жоден експерт не вважає, що відкриття кримінальної справи проти Леоніда Кучми було спричинено бажанням влади встановити справедливість і покарати винних за вбивство Георгія Гонгадзе"
Лариса Ориана _ 28.03.2011 16:22
IP: 178.210.136.---
___ Я щось не второпала, це що написано в країні Задзеркаллі, де жаба це абаж?
Aresta _ 28.03.2011 16:18
IP: 62.80.175.---
(Закінчення)
А те, до чого зараз закликаєте Ви (принаймні, я сприйняла Вашу статтю, як заклик) – це підтримати одного бандита у його зведенні порахунків з іншим. І Піскун для мене не герой: думати, але не зробити – це не геройство, це боягузтво. Подальшим своїм життям він це довів.
З великою повагою до Сергія Одарича, котрого колись добре знала і шанувала, Ольга Гейко (колись Матусевич)
Olga_Heiko@ua.fm
Aresta _ 28.03.2011 16:17
IP: 62.80.175.---
(Продовження)
Ви праві, всіх цих мерзотників треба притягати до кримінальної відповідальності, але ВСІХ, а не вибірково. Те, що відбувається зараз між ВФЯ і Кучмою – це бандитські розбірки, винесені на публіку. Правосуддям тут і не пахне. Правосуддя було б у тому випадку, якби на лаві підсудних сиділи Кучма, Янукович, Фірташ, Ахметов, гепи з добкіними, Ваш соратник Бродський, сотні і сотні гопників будь-якого кольору, будь-якої партії.
Aresta _ 28.03.2011 16:17
IP: 62.80.175.---
Пане Сергію, я можу навести приклади з мого досидентського життя, але найяскравіший з них – це вивезення до лісу тендітного інтеліґента Григорія Токаюка. А далі сценарій, що Ви описали (тільки могилу собі він не копав). А били його гебісти Радченко і його напарник "просто Вася". Той самий Радченко, котрий згодом був міністром в уряді Кучми. Ви праві, побиття, ламання ніг, підпали, стрілянина, залякування – це все з практики КДБ часів СРСР.
Прищ _ 28.03.2011 15:46
IP: 24.13.162.---
Ви, одаричі, страшні не тим, що пошановуєте перевертня тарасика, а поранені совковою кулею у голову на колчаковських фронтах. Де і в якій демократичній країні президент дає чи не дає "добро" на притягнення до кримінальної відповідальності? Хіба для цього вибирають президентів?
Одоробло захопило усю владу, пошту, телеграф, пресу, телебачення в країні. А ви ще хвалите його.
Ви, одаричі, і перемогли демократію в Україні.
Жрица _ 28.03.2011 15:27
IP: 77.52.92.---
Статья вызывает впечатление какой-то скрытой манипуляции (особенно п.п. про Черновола мл. и Пискуна).
Дело Кучмы в свете поездок Мельниченко в Москву и др. новых обстоятельств начало представляться мне как отражение борьбы двух фсб-шных (выросших еще из кгб-шных) кланов проПутинского и проМедведевского. Конкуренция между этими кланами в плоскости Украины вылилась в обострение дела об убийстве Гонгадзе, а также других резонансных политических дел.
zoryana_555 _ 28.03.2011 15:27
IP: 95.132.158.---
а я не вірю, що справа кучму закінчиться судом та справедливим вироком. принаймні не за цього президента. мені це все більше нагадує фарс та помпезну браваду. наробили шуму, а далі тихенько все замнуть. не вперше.
Huala _ 28.03.2011 15:10
IP: 95.111.228.---
Neuron:
Цікаво, чи є межа лідській підлості? Здається, що Одарич довів факт відсутності такої межі.
Не. Межа это ганька герман
ЯРОСЛАВЧИК _ 28.03.2011 14:57
IP: 195.60.174.---
ГОНГАДЗЕ НЕ ЗНАВ ЩО СЕЛЮК ІЗ ЧАЙКІНО БЕЗБОЖНИК,ХОЧ ВІН ТАМ І ЦЕРКВУ ЗА РАХУНОК ГОЛОВИ ГОНГАДЗЕ ПОБУДУВАВ.
Yanukovich-zek _ 28.03.2011 14:46
IP: 193.200.22.---
Ты Гнида, Лучше найди жителям Черкасс гречку по 8 г. как было при Юле.
А Жопу Хаму лизать будешь и на том свете?
Yanukovich-zek _ 28.03.2011 14:44
IP: 193.200.22.---
barbazuza:
Сырожа.Ты брехуном был,есть и помрёшь им же.Падонок.
-----------------------------------------------------------------------------
+10000000
+1000000000
+100000000000000000
ЯРОСЛАВЧИК _ 28.03.2011 14:38
IP: 195.60.174.---
Visavi:
...2. Піскун – майже герой... У той день я і мої друзі радили Святославу порушити
справу проти Леоніда Даниловича...

Сырожа. Селюче. Яке блюзнiрство, яка гидота!!! Як можна так жити рахуючи всiх
iнших людей недоумками?
ти мудра людина
barbazuza _ 28.03.2011 14:24
IP: 78.137.17.---
Сырожа.Ты брехуном был,есть и помрёшь им же.Падонок.
Борисович _ 28.03.2011 14:01
IP: 92.49.252.---
Что-то Пискун активизировался.:)

Даже граждан со специальным "демократическим" американским и немецким образованием "подключает"...

Откуда у действующего Генерального прокурора Украины в 2003-м была прямая связь с действующим существующим на заграничные гранты оппозиционером? Хотел разложить яички во все корзиночки?

Сейчас Пшонка свои действия согласовывает с Турчиновым или Яценюком?
yuralito _ 28.03.2011 14:00
IP: 109.201.226.---
Влод Черкаси:
не варто читати Горобця – це людина без совісті. Спочатку він швиденько "состряпал" статтю "Хто ви, пане Гонгадзе?", де цинічно майже переконував, що Георгій відпочиває десь на Канарах. Стаття чомусь швиденько зникла – переборщив. Тепер читайте знову його слова "начебто вбиство"...??? – 'начебто журналіст" і "начебто правдивий"
Порошенко2 Свобода слова568 Aтака Путіна1224 Україна та Європа1085 Корупція1335
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter