Ростислав Павленко Політичний аналітик

Новий формат опозиції

20 травня 2010, 16:31

На тлі чавунного поступу влади, яка розпочала торгівлю національними інтересами і дійшла до репресій проти опозиції; на тлі неефективності самої опозиції (у всіх її проявах), яка так і не домоглася виконання жодної із заявлених вимог і подекуди грає в піддавки з владою – маємо велике суспільне очікування на новий формат опозиції.

Валентин Наливайченко із ініціативою "Оновлення країни" може захопити цю нішу – коли реалізує те, що декларує.



Час для появи "адекватної" опозиції – найсприятливіший. З одного боку, нинішня влада в Україні робить усе для того, щоби викликати до себе стійку відразу людей. Тим самим створюється поживний ґрунт для результативної опозиції.

З іншого боку, нинішні опозиційні сили надто залежні від стереотипів, які склалися про них у виборців упродовж останнього часу (особливо в ході президентських виборів). Тим більше, вони бавляться – хто в націонал-радикалізм, хто в "конструктивізм", хто в "єдиного лідера опозиції" – таким чином ллючи воду на млин влади.

Відтак, існує чіткий суспільний запит на силу, спроможну дати адекватну відповідь владі і переконати людей об'єднуватись для захисту власних інтересів.

Адже влада "живе, під собою не чуючи країни". Вона так поспішає перекроїти країну під себе, що задешево сплавляє сусідам те, в чому не розуміє потреби, налаштовує проти себе дедалі більше громадян своєю політикою як на національному рівні, так і на місцях.

Стають дедалі частішими скарги на спроби "донецьких" перебрати під контроль чужий бізнес. Податкова і перевіряючі органи, прагнучи будь-що наповнити бюджет, вдаються до природних і неприродних засобів визиску.

На повний зріст постають примари України зразка до 2004 року – включно з цензурою і політичними репресіями.

У багатьох представників істеблішменту – особливо тих, хто сподівається на якісь милості нової влади – такі кроки викликають страх і бажання плазувати. Чимало громадян готові змиритись із тим, що виглядає невідворотним.

Але таке ставлення влади до країни породжує і протест – даючи шанси на стрімкий успіх тим, хто цей протест зуміє організувати і спрямувати.

Однак перевести цю "потенційну" енергію в дію буде спроможна лише сила, здатна організувати суспільство, допомогти людям подолати страх і знову відчути, що "разом нас багато".

Для цього треба перш за все, щоби люди повірили тим, хто до цього закликає. Над нинішніми політиками вищої ліги тяжіє їх власна історія, часопис стосунків між собою та ті стереотипи, які вони породили про себе чи старанно поширювали про інших.

Найцікавіше, що Наливайченко якраз виглядає таким, який має необхідні уміння. Справа лише за доведенням справою спроможності їх використати.

На посаді глави СБУ такі уміння він демонстрував. Затримані шпигуни (а скандал із затримкою групи офіцерів ФСБ – лише один із епізодів), відстежені і затримані Пукач і Зварич (а також інші, менш відомі загалу достойники); публікація документів, які відкривають правду про Голодомор і національну визвольну боротьбу – показують, що Наливайченко міг із цими завданнями справлятися. Принаймні, на тлі невиразних попередників Наливайченко може пред'явити суспільству результати роботи.

Зараз ці уміння стануть у пригоді – при підтримці місцевих ініціатив і захисті прав конкретних громадян; при налагодженні співпраці з іншими опозиційними силами щодо конкретних дій; при протидії незаконним вчинкам влади на різних рівнях.

Зрештою, появу нового формату опозиції варто лише вітати. Якщо він виявиться дієвим, і стане відповіддю сваволі влади і безсиллю опозиції – виграють усі.

powered by lun.ua
Коментарі — 22
Неюля _ 21.05.2010 11:01
IP: 77.52.250.---
Дещо про стан сьогоднішньої опозиції і чому Вони втратили довіру:
http://www.pravda.com.ua/columns/2010/05/20/5059279/
Советик _ 21.05.2010 08:06
IP: 77.120.195.---
Іванько:
не нада быть иваном-дурачком...нада быть иванушкой-интернэшенэл...нада слушаться умных...быть васприимчивым к их доказателствам...
suduslav _ 21.05.2010 04:40
IP: 173.68.41.---
Deutsch:
І лише на випробуванні зрадою – був блискучим.

Але i в тому занудним. А ще був жебраком файним-"Ой дачку подайте мене не минайте".
Deutsch _ 21.05.2010 03:37
IP: 109.41.96.---
Іванько:

З відомих патріотів лише Президент Віктор Ющенко пройшов випробування часом.
Може випробування часом і пройшов. Але на випробуванні розумом – зламався.А на випробуванні грошима – показав свою спритність. На випробуванні владою – показав повну безпорадність. І лише на випробуванні зрадою – був блискучим.
Критикан-2 _ 21.05.2010 00:03
IP: 82.193.99.---
Іванько:
Жрица:
По-моему Наливайченко честно до конца поддерживал Ющенко,
как порядочный человек.
Может быть в душе был с ним во многом не согласен.
И не замечала, чтобы поддерживал Тушобреше.
-----------------
ПР вижене Ташобреше з України.
І їй не допоможуть ні Меркель, ні європейські народники.
З відомих патріотів лише Президент Віктор Ющенко пройшов випробування часом.
До нього вже повертається збаламучений народ.
Люди починають розуміти, чому він постійно відміняв її закони і постанови -
бо вони були направлені на розкрадання нашого спільного добра.
Тому Ташобреше і запускає "Проект Налівайчєнка".
Крім наведених нижче аргументів, додам ще один:
В свому першому голосному інтерв'ю,
він багато говорив про отруєння Президента,
ніби (посередньо) декларуючи цим підтримку Віктора Ющенка.
Мета такого політтехнологічного ходу очевидна
- заручитись підтримкою його патріотичного електорату.
Повний маразмодибілоідіотизм!
Іванько _ 20.05.2010 22:34
IP: 178.92.36.---
Жрица:
По-моему Наливайченко честно до конца поддерживал Ющенко,
как порядочный человек.
Может быть в душе был с ним во многом не согласен.
И не замечала, чтобы поддерживал Тушобреше.
-----------------------
ПР вижене Ташобреше з України.
І їй не допоможуть ні Меркель, ні європейські народники.
З відомих патріотів лише Президент Віктор Ющенко пройшов випробування часом.
До нього вже повертається збаламучений народ.
Люди починають розуміти, чому він постійно відміняв її закони і постанови -
бо вони були направлені на розкрадання нашого спільного добра.
Тому Ташобреше і запускає "Проект Налівайчєнка".
Крім наведених нижче аргументів, додам ще один:
В свому першому голосному інтерв'ю,
він багато говорив про отруєння Президента,
ніби (посередньо) декларуючи цим підтримку Віктора Ющенка.
Мета такого політтехнологічного ходу очевидна
– заручитись підтримкою його патріотичного електорату.
Жрица _ 20.05.2010 20:45
IP: 77.52.110.---
Іванько:
По-моему Наливайченко честно до конца поддерживал Ющенко, как порядочный человек. Может быть в душе был с ним во многом не согласен. И не замечала, чтобы поддерживал Тушобреше.
379 _ 20.05.2010 19:26
IP: 93.183.251.---
А взагалі то нова опозиція потрібна. Можливо і Наливайченко. Хтось же повинен щось робити, а час покаже. А то при нашому "хахляцтві" скоро ніхто і не захоче іти в лідери. Людина ще тільки рота відкрила а її уже обгадили.Ну то хто ж ми тоді?
Іванько _ 20.05.2010 19:09
IP: 178.92.214.---
Забув сказати – цей Ростислав Павленко був активним політтехнолом Ташобреше.
Чого б це?
Іванько _ 20.05.2010 19:06
IP: 178.92.214.---
Не виключено, що Наливайченко це "запасний аеродродром" Ташобреше.
Пригадайте-но, як вона за півроку до виборів активно голосувала за затвердження його на посад.
Чого б це?і
Неюля _ 20.05.2010 18:42
IP: 77.52.7.---
Viktor1972:
Вообще, все больше убеждаюсь, что только массовые расстрелы спасут родину. Как вариант – тотальная люстрация, начиная от депутатов всех уровней и заканчивая продажными судьями и прокурорами. Если бы группа патриотично настроенных офицеров и сотрудников спецслужб организовали что-то вроде "хунты" и пересажали всю нашу прогнившую "элиту" (а лучше – перестреляли их на стадионе), а потом объявили новые выборы – народ бы их всецело поддержал. Жаль только, что у наших военных кишка тонка для таких поступков, нет среди них украинского Пиночета

Я думаю, что если бы Гомера
ударили разок мотыгой кхмера,
то он не написал бы ни черта!...
А впрочем, и из нашего компота,
пожалуй, можно выудить Пол Пота.
который Пиночету не чета.
Виктор Коркия
человек в шляпе _ 20.05.2010 18:32
IP: 93.73.43.---
Оппозиция в лице бывшего руководителя СБУ? Вы сами понимате, о чем камлаете?
Чур вас от таких оппозиций.
Viktor1972 _ 20.05.2010 18:15
IP: 80.77.84.---
potus:
Viktor1972:
Не гоните. Кислинский – это была креатура Ющенко. Как только всплыла история с дипломом, Наливайченко сразу подал его на увольнение без лишних разговоров и не защищал его.
Наливайченко не займатиметься фальшивим дипломом Кислинского
Наливайченко подав заяву на звільнення Кислинського – как только проверка подтвердила наличие отсутствия диплома.
potus _ 20.05.2010 18:07
IP: 95.132.67.---
Viktor1972:
Не гоните. Кислинский – это была креатура Ющенко. Как только всплыла история с дипломом, Наливайченко сразу подал его на увольнение без лишних разговоров и не защищал его.
Наливайченко не займатиметься фальшивим дипломом Кислинского
Жрица _ 20.05.2010 17:54
IP: 95.132.20.---
Скорее всего бедных политиков в нынешнем поколении украинцев просто не существует в природе. Я всегда до слез сочувствую семье честного гаишника из "Нашей Раши", который взяток не берет.
Не знаю, что там было в бумажнике у Наливайченко, но во всяком случае он не олигарх, не владелец предприятий, очень симпатичный человек, патриот. "Характер стойкий, в связях, порочащих его, замечен не был". Можно только приветствовать его инициативу создать новую политсилу. Надеюсь, туда войдут люди целеустремленные и, главное, вооруженные не только хорошо подвешенным языком.
Единственно, название "Обновление страны", на мой взгляд, не удачно. Хотя главное, конечно, не название.
Viktor1972 _ 20.05.2010 17:52
IP: 80.77.84.---
Не гоните. Кислинский – это была креатура Ющенко. Как только всплыла история с дипломом, Наливайченко сразу подал его на увольнение без лишних разговоров и не защищал его.
Наливайченко – не самый плохой вариант для оппозиции. Новое лицо, не сильно запятнанное и еще не дисредитировавшее себя. Тем более, что на посту начальника СБУ он действительно демонстрировал что-то похожее на защиту национальных интересов. По мере своих сил.
Вообще, все больше убеждаюсь, что только массовые расстрелы спасут родину. Как вариант – тотальная люстрация, начиная от депутатов всех уровней и заканчивая продажными судьями и прокурорами. Если бы группа патриотично настроенных офицеров и сотрудников спецслужб организовали что-то вроде "хунты" и пересажали всю нашу прогнившую "элиту" (а лучше – перестреляли их на стадионе), а потом объявили новые выборы – народ бы их всецело поддержал. Жаль только, что у наших военных кишка тонка для таких поступков, нет среди них украинского Пиночета.
Yuri_D _ 20.05.2010 17:42
IP: 95.135.144.---
І де тільки цей Павленко не вчився, ось тільки головою думати ніхто не навчив...
Критикан-2 _ 20.05.2010 17:40
IP: 82.193.99.---
О, ще один рятувальник нації! Чи то рятівник... Хоч в лоб, хоч по лбу – один хрін маячня.
Яйценюк, Бибибка... а зараз ще і Наливайка. Зовсім людина очманіла. Тоді вже краще пофігісти або дудєльщики. Або Гражданін Мишко Притула, що намагався ловити контрабас на Луганщині. Є ще один рятівник, що ставив у своєму кабінеті веб-камеру, мовляв дивиться люди, як я керую харківським транспортом. І хабарів не беру.
Все це вже було, хлопчики, було...
Ben_Hur _ 20.05.2010 17:27
IP: 94.179.148.---
о яценюкщина или локшина на вуха от "фронтального"павленка
Неюля _ 20.05.2010 17:21
IP: 77.52.7.---
potus:
А як же брехун і бездипломник Кислинський, якого Наливайченко захищав?
А як же гаманець, який у Наливайченка вкрали в фітнес-центрі готелю Редіссон? На зарплату держслужбовця в такі фітнес-центри не походиш. Звідки у Наливайченка гроші?

Наливайченко – нова опозиція? Не смішіть...
Класик би сказав,що "дуже далекі вони від народу".Хоча,якщо виходити з теорії"меншого зла", -Наливайченко не є найбільшим злом.А звідки гроші? Це питання можна задати кожному депутату чи високопосадовцю. Це питання неодноразово висвітлювалось у ЗМІ,в тому числі й на УП.
Біда опозиції в тому,що вона дуже хоче повернутися у владу без внутрішнього очищення,це стосується в першу чергу БЮТ,бо Ющенку навіть ампутація не допоможе.
almulla _ 20.05.2010 17:15
IP: 94.178.61.---
Скока Налива забашлял???

Похоже – маловато, поскольку абсолютно неубедительно...

А вот это пассаж просто убил:
Ростислав Павленко
Політолог, аналітик, політтехнолог.
Лідер однієї з найбільш ефективних, професійних і яскравих команд аналітиків.
potus _ 20.05.2010 16:44
IP: 95.132.67.---
А як же брехун і бездипломник Кислинський, якого Наливайченко захищав?
А як же гаманець, який у Наливайченка вкрали в фітнес-центрі готелю Редіссон? На зарплату держслужбовця в такі фітнес-центри не походиш. Звідки у Наливайченка гроші?

Наливайченко – нова опозиція? Не смішіть...
Україна та Європа1065 Aтака Путіна1187 Корупція1288 Уряд реформ392 тітушки18
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter