4 травня 2015, 09:32

Паркінги у аеропорту Бориспіль майже неприбуткові?

Найкращий бізнес в подібних до нашої країнах – класти видатки на державу, а прибутки собі в кишеню. Є ще підвиди – тирити на держзакупівлях, не платити податків, нав'язувати додаткові платні послуги при отриманні державних довідок і ліцензій. Україна могла би удвічі збільшити розмір держбюджету та вімовитися від міжнародних кредитів, закривши хоча би половину таких схем – від митної та бензинової і закінчуючи незаконними МАФами.

В цьому блозі – лише один приклад: паркінги в аеропорту Бориспіль. На моє офіційне депутатське звернення ДП "Міжнародний аеропорт Бориспіль" повідомило, що від експлуатації 1896 машиномісць державний аеропорт отримав аж 5218793 грн. 50 коп. протягом 2014 року. Організацією забезпечення паркування займається, звичайно, ТОВ, причому за договором ще 2010 року. Умови договору передбачають розподіл зібраних коштів приблизно пополам між державним аеропортом і приватною структурою. Нехитра калькуляція показує, що одне паркомісце в аеропорту заробляло протягом 2014 року аж 15 (!!!) гривень на день. Це при тарифі 20 грн./годину і повністю заповнених паркінгах як мінімум біля терміналу "Д" протягом мінімум 12 годин на день за візуальними оцінками, на напівзаповнених вночі. Втрачений дохід 40 мільйонів? Хто порахує? Хтось втрачає, хтось отримує?



Які ж механізми боротьби з круговою порукою? З боку парламенту – це лише кадровий контроль. Або керівник аеропорту і міністр інфраструктури організують роботу "по-білому", або звільнення. І так по кожній із схем.

Минулого тижня провела кілька засідань робоча група по перевірці фактів корупції на державних підприємствах, до якої включений і автор. Ситуація сумна і схема класична: керівником держпідприємства ставиться висуванець політичної групи із серйозним депутатським "дахом", заключаються договори на фіктивні послуги за завищеними цінами, державні кошти зникають у "ямах", тендери виграють фірми колег по клану. Перший крок до вирішення проблеми – відкриті конкурси на посади керівників державних підприємств. Їх загрозу показали успішні дії корупціонерів по зриву конкурсу на призначення керівника "Укрзалізниці", де кадрове питання тепер зависло на невизначений час.

Уже і західні партнери відкрито критикують нас за корупцію, і народ чекати далі не буде. Або реальне закриття схем – або радикальні акції із застосуванням вил та сміттєвих баків.

powered by lun.ua

Кадрові зміни у Кабміні повинні посилити провалені напрямки

Цього тижня правляча більшість анонсувала дискусії щодо можливих кадрових змін у складі Кабінету міністрів. Початок нового політичного сезону – правильний час згадати про контрольну функцію парламенту і про відповідальність нардепів за результати роботи уряду...

Чи буде влада перезавантажувати відносини із Заходом після Вільнюсу

На конференції у Вільнюсі відбулися досить цікаві дебати щодо вступу України до НАТО. Українська сторона почала вимагати від НАТО надати чіткий перелік вимог і критеріїв, після яких буде надано План дій членства, і потім власне саме членство...

Боротьба з "чорним ринком" сигарет – звідки вони з'являються

Одним із основних контрабандних товарів на наших кордонах є цигарки. Значну частина тютюнових виробів, що реалізуються на "чорному ринку" та вилучається працівниками податкової міліції, походить з-за меж України...

Для Бюро економічної безпеки потрібен досвідчений керівник і доброчесні співробітники

25 вересня цього року розпочне свою роботу Бюро економічної безпеки (БЕБ). Це буде центральний орган виконавчої влади з правоохоронними функціями...

Вороги та союзники для "Зеленського 2.0."

Плани та позиціонування політика визначають багато в чому по масштабу та списку його ворогів. На початку третього року перебування на посаді Президент В...

Нова індустріалізація як драйвер економічного розвитку

Зараз основними доходами української економіки є експорт зернових та продукції металургії, а також надходження від трудових мігрантів. Лише це дозволяє підтримувати платіжний баланс та постачати широкий асортимент імпортної продукції...