13 жовтня 2010, 23:37

Рефлексії "заангажованої" з приводу "революції інформпростору"

Щойно прочитала про власну "ангажованість", оскільки написала не один лист на Банкову з приводу порушення прав журналістів та ЗМІ в Україні, за що заслужила от такий епітет від гаранта. Та все ж не втримаюся від ще однієї рефлксії на тему інформполітики в Україні...

Мене не перестають дивувати особливості світу постмодерну, який дуже легко оперує цілком віртуальними поняттями. От сказала Ганна Герман – ми робимо "революцію в інформаційному просторі", розробивши доволі банальну концепцію (ще навіть не проект закону) суспільного мовлення, значить справді типу щось відбувається...

От сказав сьогодні на конференції щодо розвитку ЗМІ в Україні Єгор Бенкендорф, що інформація про узгодження редакційної політики Першого Національного з Інтером – "это не правда", і свідчення журналістів та моніторинги, які демонструють замовчування одних і тих же тем в ефірі обох каналів, вже можна записати до категорії "вигадки".

Натомість рейтинг, мовляв, найкращий доказ успішності нинішньої редакційної політики, спрямованої "на реформування". "Главное – чтобы канал хотели смотреть" – це теза номер один.



У зв"язку з цим можу порадити – транслюйте в ефірі частіше конкурси краси. Чому б і ні, якщо пріоритет на рейтинг? Валід Арфуш дуже добре вміє організовувати такі заходи. В нього це вийде значно краще, аніж публічно пояснювати завдання для державного телеканалу...

Так справді можна непогано розігнати рейтинг, але від того канал не стане суспільним. Хочу знову підкреслити: реформування державного каналу в суспільний не потребує законопроектів та законів. Цей процес значно більше потребує політичної волі та розуміння: що таке суспільне мовлення, якими пріоритетами воно керується і як забезпечує баланс суспільних інтересів.

Коли я чую від пана Бенкендорфа, що на його каналі вже зараз багато прямих ефірів, то мушу наголосити: не йдеться про прямоефірну трансляцію інавгурації Президента чи засідання Конституційного суду. Або не лише про це. В прямому ефірі на суспільному каналі на першому плані має бути суспільство, прості люди, їх реальні потреби та проблеми. І прямі ефіри мають забезпечити присутність саме цих компонентів та саме цих простих людей, забезпечивши баланс різних поглядів та груп. В цьому суть редакційної політики суспільного мовника.

Але про це в концепції, чомусь, не йдеться. Та й для втілення цього в життя та концепція і не потрібна.

Зате вона потрібна, аби була хоча б якась підстава говорити про "революцію в інформаційному просторі" та створювати позитивний імідж для влади. А те, що насправді "революція" може виявитися лише зміною вивіски, – то вже проблеми сприйняття інформації в світі постмодерну... Адже в ньому можна легко біле називати чорним, а кожного критика вписувати в категорію "ангажованих"...

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Про ''переговори вночі'', перспективи Ради та спроможність до відповідальності

Більше місяця країна живе з "підвішеним урядом". Сьогодні лідер фракції БПП знову чітко заявив: президентська політична сила не може працювати з Яценюком...

Інформаційні виборчі війни. Russian style

Російська школа пропаганди претендує називатися класикою, залишивши Йосипа Гебельса далеко позаду. Міфотворчість, відверта брехня, постановочне відео та абсурдні месиджі – це стандарт перетворення ЗМІ в пропагандистську машину для інформаційної війни...

Хочете реформ? Почніть згори, і зараз

"Новий парламент країні потрібен, аби провести реформи, без яких вже ніяк далі не можна, а нинішний склад на це неспроможний". Це, здається, основна теза прихильників негайних перевиборів? Тоді треба розібратися: чи означає новий парламент негайні і потрібні реформи? Так, державі з парламентською формою правління, справді потрібен парламент, спроможний дати відповіді на ключові сьогодні для країни питання – як сформувати сучасну та ефективну армію та спецслужби у ситуації перманентної військової та терористичної загрози; як стимулювати економіку, охолоджену кризою та війною, провести її демонополізацію та деолігархізацію; як забезпечити обіцяну децентралізацію та ефективне самоврядування; як запроваджувати страхову медицину та реофрмувати освіту; як реформувати державну службу, забезпечити дерегуляцію та прозорість, гарантувати право власності та незалежний суд; як стати енергоефективними тощо...

''Как страшно жить''...

...Це просто окремі цитати, якими російська пропаганда "інформує" росіян та світ про Україну та українців. Ще недавно все це активно дивилися і українці, особливо – в Криму, на Сході та Півдні...

Дестабілізація на Сході: ключові питання і відповіді

Що відбувається в східних регіонах? - Це ні що інше, як Другий етап російської агресії проти України. Фактично, проти України системно ведеться війна з боку Російської Федерації, спрямована на ослаблення та розчленування країни...

То хто "здавав території"?

Пропаганда завжди тримається на розкручуванні простих і примітивних кліше, які "підлягають розповсюдженню". Класика жанру від російського ТБ – "екстремізм та радикалізм у Києві на Майдані"...