Владислав Синяговський

Повернення субмарини

01 липня 2008, 14:27

"Будьте реалістами – вимагайте неможливого!"

Французькі студенти в травні 1968 року.

"Знак питання – це герб свободи!"

Станіслав Єжи Лец

Україна – велика морська держава бодай з огляду на те, що наші морські кордони становлять більше тисячі кілометрів. Питання про те, чи потрібно мати Україні свій підводний флот, давно вийшло з розряду військово-політичних та фахових дискусій в сферу народного фольклору. Єдиний військовий підводний човен "Запоріжжя", який вже декілька років чекає на заміну акумуляторів, став символом безпорадності і предметом побутового гумору. А серед людей часто можна почути такий іронічний вислів на адресу людини, яка щось власноруч намагається зробити: "Куме, а ви часом не підводний човен робите? А акумулятори де братимете?" Добре, що іронія живе в українцях. Головне, щоб вона не перетворилася на хронічний сарказм.

Коли я вперше дізнався про те, що в Україні є маленька субмарина, і до того ж, вона є не бутафорською, а робочою, я не повірив. Потім минув певний час на пошуки самого автора, на збирання коштів і от, ми вже в Донецький області в селі Євгенівка. Тут й народилося це диво. Протягом 15 років одна людина, без будь-якої офіційної підтримки чи державного замовлення робила свою справу, втілюючи в реальність мрію всього свого життя. Так, руками звичайного, але фантастично відданого справі підводника, з'явився малогабаритний підводний апарат.



Володимир Пилипенко, 67-річний юнак і мрійник, автор унікального підводного човна розповів нам історію його створення і поділився своїм новим захопленням – зробити "тарілочки, що занурюються", як у команди відомого підводника та вченого Ж.-І. Кусто. З огляду на те, що першій саморобний підводний човен стояв у дворі, а німецьке телебачення вже вкотре крутило в ефірі фільм про унікального українця і його субмарину в степах Донеччини, ми змушені були визнати, що межі людських можливостей нами явно недооцінені.



Човен перейшов до моєї власності. Усі формальності були дотримані. Ми поспішали до концерту Пола Маккартні: встигнути відремонтувати субмарину до дня виступу. Більше тижня напруженої роботи, день і ніч перебирали усі вузли, чистили від іржі і, нарешті, пофарбували човен у яскраво-сонячний колір – колір вічності, молодості і 60-х. За день до концерту підводний човен був готовий до презентації. Справа залишилася за малим, привезти англійського гостя на базу й познайомити його з українською "Yellow Submarine". Нажаль, насичений графік співака й відсутність у репертуарі Пола пісні про "Жовту субмарину" (авт. Рінго Стар) не дозволили їх познайомити особисто. Але, про жовту субмарину Маккартні все ж таки дізнався через своїх продюсерів, принаймні вони мені таке розповіли наступного дня після концерту. Музикант поїхав, а ми від постановочних фотосесій прийшли до реальних випробувань.







І от – перші випробування підводного човна "Redcrocy" на воді. Занурення без дозаправки повітряних балонів було неможливе. Тому вирішили опустити човен на воду, відкрити баласти і перевірити його плавучість в умовах підстраховки зовнішніми витяжними тросами. Перші хвилини виявили значну розгерметизацію системи подачі стиснутого повітря. Нічого дивного – субмарина більше року стояла без належного догляду на відкритому повітрі під дощем, сонцем і снігом. В балонах було близько 20 ат. Вирішили, що продути баласт повноцінно не вдасться, а відтак – занурення на перископну глибину відклали до наступного разу. Головний висновок тестування: човен має гарну плавучість. Деференти і крен долаються легко. Головні вузли управління в нормі. Передній нижній ілюмінатор пропускає воду. Ліва передня цистерна баласту потребує зварювальних робіт. Всі проблеми зафіксовані в бортовому журналі. Цілі і завдання сформульовані.





Субмарина змінила місце швартування з донецького подвір'я на водну базу Київського моря, змінила власника, змінила колір і, очевидно, – змінила своє ім'я. Тепер човен звати "Червоний крокодил" (Redcrocy). Назва походить від міфу про те, як зелений крокодил відкусив шматочок Сонця і почав сяяти жовтогарячим, майже червоним кольором. Воно так і сталося: зелений старий човен отримав нове, і сподіваюсь, яскраве життя.



Попереду ще багато роботи. Про це – в наступних матеріалах.



P.S.

Коли в нас запитують: "Для чого Вам це створіння?", ми відповідаємо: "А Ви знали про те, що в Україні є підводні човни?", бо запитання – це відгук свободи і часто відповідь немає значення.

powered by lun.ua
Коментарі — 11
BBKing _ 30.10.2008 22:23
IP: 195.5.35.---
INFO _ 10.07.2008 11:49
IP: 89.162.255.---
Респект и уважуха!
Хархама _ 03.07.2008 10:10
IP: 194.63.142.---
"А Ви знали про те, що в Україні є підводні човни?"

Украина достойна упоминания в данном случае только в контексте бескрайности степей. В остальном она имеет отношение к данной подводной лодке не более, чем Швейцария.

Приятно осознавать, что где-то живут люди, подобные этому самоделкину. Человеческая жизнь вещь вообще иррациональная.
МаратСправедливий _ 02.07.2008 00:08
IP: 77.121.166.---
01.07.2008 16:25___ Владислав Синяговський
Цей човен не є єдиним. В Україні діє цілий департамент підводної спадщини, який проводить чимало цікавої роботи – http://searchaeology.kiev.ua/news/

Владе, шось я не допетрав: фото на сайті департаменту містять різні вражеські човни. Так шо з національних твій мабуть єдиний діючий
val_lav _ 01.07.2008 22:13
IP: 81.30.165.---
Підводний човен дуже дорога і у обслуговування і ремонті. Якщо Україні і потрібний човен, то глибоководний дослідницький.
димко _ 01.07.2008 18:31
IP: 92.112.6.---
Питання про те, чи потрібно мати Україні свій підводний флот, давно вийшло з розряду військово-політичних та фахових дискусій в сферу народного фольклору.
Неплохо бы тут на военных аналитиков сослаться. Вполне может выясниться, что подводный флот в Черном море нам нужен как собаке пятая нога.
Victorio _ 01.07.2008 16:26
IP: 70.53.191.---
Дякую за репортаж, завдяки таким людям і жити легше – ще не все втрачено.
Владислав Синяговський _ 01.07.2008 16:25
IP: 77.122.72.---
to pugacz
Цей човен не є єдиним. В Україні діє цілий департамент підводної спадщини, який проводить чимало цікавої роботи – http://searchaeology.kiev.ua/news/
nvgator _ 01.07.2008 16:19
IP: 81.30.169.---
Настоящий Главком народного подводного флота Украины...
DON_VOVAN_ _ 01.07.2008 15:39
IP: 89.21.76.---
Кльово!!!)))
pugacz _ 01.07.2008 15:03
IP: 213.227.217.---
І смішно, і сумно – єдиний працюючий підводний човен в Україні виготовив за власні кошти симпатичний дивак з села у степу...
Україна та Європа1133 Aтака Путіна1291 Корупція1443 Зеленський75 Мовне питання189
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter