Сергій Таран Політолог, співзасновник та голова Правління Центру соціологічних та політологічних досліджень "Соціовимір", директор Міжнародного інституту демократій (Україна)

Інвентаризація опозицій

14 квітня 2016, 21:48

Влада – одна. Опозицій – сім.

1) БАТЬКІВЩИНА. Теми – соціалка, тарифи, ціни. Цільова аудиторія – соціально вразливі верстви, села.

Тактика – участь у телеефірах лідера політпроекту, звернення до народу, робота в регіонах, де існують міцні партійні структури.

Курс – на перевибори!

2) САМОПОМІЧ – антикорупція, прозорість влади, нові обличчя. Цільова аудиторія – "креативний клас", міста.

Тактика – дистанціонування від влади і взагалі будь-яких кінцевих рішень, круглі столи, заходи, робота з західним аудиторіями.

Курс – на президентські вибори!

3) РПЛ – імпічмент президента, критика "всього поганого". Цільова аудиторія – протестний електорат, села, невеликі міста.

Тактика – гучні телезаяви, епатажні акції протесту.

Курс – на перевибори АБО переформатування уряду восени.

4) ВНУТРІШНЯ ОПОЗИЦІЯ У ВЛАДІ (ті, хто не голосував за уряд). Тема – антикорупція. Цільова аудиторія – "креативний клас", міста.

Тактика – розслідування, короткотривалі поїздки по регіонах, робота у соціальних мережах.

Курс – на перевибори у складі "проекту Саакашвілі"!

5) ОЛІГАРХІЧНА ОПОЗИЦІЯ ("Воля народу", "Відродження"). Тема – "за все хороше". Цільова аудиторія – власні мажоритарні округи.

Тактика – робота в округах, візуальна готовність до компромісів, але прагматичне відстоювання власних бізнес інтересів.

Курс – постійний торг і з владою, і з опозиціями за збереження "схем".

6) ОПОЗИЦІЙНИЙ БЛОК – соціалка, тарифи, ціни + "порушення" прав громадян сходу країни.

Тактика – участь у рейтингових телепрограмах, спроби запуску "опозиційного уряду", робота у східних та південних регіонах. Цільова аудиторія – протестний електорат, мешканці "сходу".

Курс – на перевибори!

7) ПОЗАПАРЛАМЕНТСЬКА ОПОЗИЦІЯ – оновлення політикуму, новий закон про вибори. Цільова аудиторія – протестний електорат, міста.

Тактика – сама широка, зважаючи на строкатий склад позапарламентської опозиції, – від форматних круглих столів до акцій громадського протесту. Курс – перевибори вже, або після нового виборчого закону.

Парадокс у тому, що після зміни уряду для всіх перелічених опозиційних політпроектів мало що зміниться. Навіть ті політпроекти, які зараз опинилися "в опозиції", а ще вчора були "у владі" будуть повторювати ту саму риторику і ті самі дії, які робили у парламентській більшості. Тому що опозиційність нині модна, зрозуміла і легка.

А ще треба щоби була результативна і конструктивна. Зможуть?

.

Обговорення підтримую на сторінці в фейсбуці

powered by lun.ua
Коментарі — 51
grom2468 _ 17.04.2016 20:40
IP: 146.148.5.---
plita:
grom2468 _ Вертухай вчера прыгал с вертолета!Ну а сегодня будет ездить в танке!

Ребе, мій військовий фах та посади за 22 роки служби визначають, що хіба що тільки в танку я і не їздив. На танку – було таке. Навіть на ЮАРівській "Рателі" і то ганяв...

Але, бачу служба в ЗС США Вас успішно оминула... на щастя до США.:))
Жалко 22 года и прапорщик!Вижу вертухай ностальгия гложет!Попробуй еще на воздушном шаре!
grom2468 _ 17.04.2016 11:58
IP: 130.211.84.---
plita:
grom2468:
Что-то тормозите товарищ!Надо было меньше прыгать с вертолета!
Ребе, даремно ти не узяв в мене кілька уроків перш ніж впасти з даху сінагоги...
Вертухай вчера прыгал с вертолета!Ну а сегодня будет ездить в танке!
grom2468 _ 16.04.2016 19:57
IP: 130.211.84.---
Что-то тормозите товарищ!Надо было меньше прыгать с вертолета!
Тетяна Шкуріна _ 16.04.2016 03:15
IP: 176.38.89.---
Александр 1:
Ну подумайте сам, який з Рабіновича опозиціонер? З олігарха такий же "опозиціонер", як з мене балерина. А в опоблоці всі вони такі. Який з вишко-бойка опозиціонер? Йому народ потрібен? Вони всю свою політичну кар'єру маніпулювали свідомістю, в першу чергу, свого електорату. Стравлювали людей різних областей, спекулювали на мові, на тому, хто кого годує, – разом з комуністами. А самі грабували своїх же земляків, вбивали, в шахти кидали, в асфальт закатували. Ви ж зверніть увагу, коли той Рабінович розпинається – це гра на публіку, придивіться до міміки. Поки Юля не сказала про здирницькі тарифи ще рік тому, про штучний обвал гривні, всі мовчали. Я відповідаю за свої слова, бо слідкую дуже уважно.
Александр 1 _ 15.04.2016 22:53
IP: 188.163.12.---
Тетяна Шкуріна:
Не плутайте Божий дар з яєчнею. Опоблок і всі щепки регіоналів ніколи не були опозицією ні до якої влади... Слава Богу, вона тепер з'явилась, бо знайшлися державники, котрим не байдужа доля людей і країни!
Ви хіба не чули, як Рабіновіч (від ОППОблоку) "топтав ногами" цю владу? Не гірші Юлії Тимошенко. Тож зараз вони будуть між собою конкурувати, хто з них найбільший опонент владі. Лихо у тому, що цим опозиціонерам начхати не лише на людей, але ї на державу в цілому. Головне для них дорватися до влади, не беручи на себе жодної відповідальності.
Тетяна Шкуріна _ 15.04.2016 20:38
IP: 176.38.89.---
Александр 1:
Так много кричали, что ОППОблок по некоторым голосованиям поддерживает власть. А теперь отколовшаяся от коалиции часть (Батькивщина, Самопомощь, РП) поддерживает ОППОблок полностью в противостоянии к нынешней "злочинной" власти. Сначала сами были этой "злочинной властью", а теперь слились в экстазе с ОППОблоком. Зачем было рвать на себе тельняшку?
Не плутайте Божий дар з яєчнею. Опоблок і всі щепки регіоналів ніколи не були опозицією ні до якої влади. Це пристосуванці, які діють так, як вигідно цим пристосуванцям. Договорняк – єдиний метод їхньої діяльності. На людей їм завжди було плювати, як і тепер. Курс валют стрімко ріс – вони мовчали; тарифи – непомірні – мовчали. Не було опозиції у ВР. Слава Богу, вона тепер з'явилась, бо знайшлися державники, котрим не байдужа доля людей і країни!
Тетяна Шкуріна _ 15.04.2016 20:28
IP: 176.38.89.---
Андрій Павловський:
За Гройсмана з БПП і НФ проголосували тільки 206 депутатів, тобто коаліції дефакто і де юре не існує, а ми стали свідками олігархічного договорняка!

Уряд утворено в антиконституційний спосіб!!
Я це твердження підтримую 100%. Саме тому, що багато небайдужих людей бачать і добре розуміють фальш, яка йде від можновладців (не всіх – є винятки), спостерігається постійне нехтування Конституцією і законами, починаючи від президента, закінчуючи депутатами, міністрами і іншими урядовцями і держслужбовцями різних рівнів, – тому й немає довіри до влади – всіх її гілок. А ще дуже обурює кругова порука – зверху до низу. Не можливо притягнути до відповідальності навіть директора ЖЕО за несумлінне ставлення до своїх обов'язків, тому що його покривають: в РДА, КМДА. Так у нас ніколи не буде ні законності, ні порядку, нічого путнього. Треба, щоб були розроблені чіткі критерії якості роботи кожного посадовця і міра відповідальності за неякісну роботу.
Александр 1 _ 15.04.2016 19:12
IP: 188.163.12.---
Так много кричали, что ОППОблок по некоторым голосованиям поддерживает власть. А теперь отколовшаяся от коалиции часть (Батькивщина, Самопомощь, РП) поддерживает ОППОблок полностью в противостоянии к нынешней "злочинной" власти. Сначала сами были этой "злочинной властью", а теперь слились в экстазе с ОППОблоком. Зачем было рвать на себе тельняшку?
Volodymyr Tonkoshkur _ 15.04.2016 17:57
IP: 94.244.37.---
Ну ти пане Таран і твій мабуть батько ніколи не були в опозиції.Навіщо.Вам завжди було добре.А як людям жити.Подонкі правлять.а тарани інвентаризують. чорноволи прислуговують.
Андрей Крахин _ 15.04.2016 16:53
IP: 87.244.162.---
Ну вроде разложили по полочкам, ну, попытались, – АНАЛИТИКОЙ заняться. ЧТО -ДАЛЬШЕ?????????? Будем ещё два года ждать "ПОКРАЩЕННЯ"??????? Да – попытались, да – НЕ ПОЛУЧИЛОСЬ. КАКОГО УПЁРЛИСЬ И ДВА ГОДА ГОЛОВОЙ СТЕНУ ВЫНОСИЛИ???????? Хвирточку искать – НЕ ПРОБОВАЛИ?
дунга _ 15.04.2016 16:36
IP: 95.135.110.---
Два запитання:
1. Чи не цей "незаангажований" політолог має за дружину заступника голови фракції НФ В. Сюмар?
2.Чому Відродження і Воля Народу віднесені до опозиції, коли в ПОВНОМУ складі (виключення Литвин) проголосували дебільну постанову про обрання Гройсмана, звільнення Яценюка?
Светлана Ахова _ 15.04.2016 15:30
IP: 130.211.67.---
Владлен Теребинов:
Владлен Теребинов:
Очень толковая статья (не для абдурахманов, для них – "кисель тв"), попозиция такая попозиционная, как ватюля, которой хочется снова к кормушке, аж зубы сводит
Владік, ти кончений, секта аби не Юля в дії. Такі як ти привели до влади у 2010 році Янека, так, що заткнись.
grom2468 _ 15.04.2016 14:43
IP: 130.211.64.---
plita:
grom2468:
kulya:
Kovaljov:
фєдя, ти навчи своїх мокшан мочу з вікон не виливати. Навчи лад наводити у своїх домівках.
Чи тобі теж Обама у штани насрав?
А ти навчи своїх підляшків з полонин кіз більше не кохати, бо ваших жінок вже давно ляхи "користують"...
Стекловатой смердить!
Козячим гибридом – значно сільніше...
Вертухай был на лечении?
sidor _ 15.04.2016 14:00
IP: 77.52.46.---
руслан49:
Скоро за те, що ти в опозиції, почнуть видавати медалі.
точна. "За велопробег" от "Солидарности" уже выдали.
grom2468 _ 15.04.2016 12:30
IP: 130.211.64.---
kulya:
Kovaljov:
фєдя, ти навчи своїх мокшан мочу з вікон не виливати. Навчи лад наводити у своїх домівках.
Чи тобі теж Обама у штани насрав?
А ти навчи своїх підляшків з полонин кіз більше не кохати, бо ваших жінок вже давно ляхи "користують"...
Стекловатой смердить!
spitfire _ 15.04.2016 12:16
IP: 130.211.64.---
"А ще треба щоби була результативна і конструктивна. Зможуть?"

пан Порошенко розпочинає конструювання зручної фальшивої опозиції.
такими були комуністи за часів Януковича.

кандидати мусять відмовитись від гасел про дострокові перевибори і синхронно коливатись разом із провладною "лінією партії" (можна не завжди, щоб не було надто помітно).
інакше їх позиція буде проголошена "неконструктивною" або навіть "антидержавною".
переможці отримають крихти із барського столу.

"розділяй та володарюй", як казали в давні часи.
valsh01 _ 15.04.2016 11:51
IP: 146.148.5.---
руслан49:
Скоро за те, що ти в опозиції, почнуть видавати медалі.
А те, кто вступит в провластную коалицию, просто возьмут деньгами)). Бюджетными
руслан49 _ 15.04.2016 11:48
IP: 37.52.21.---
Скоро за те, що ти в опозиції, почнуть видавати медалі.
valsh01 _ 15.04.2016 11:39
IP: 130.211.67.---
Смысловой посыл статьи Тарана, много партий в оппозиции – это плохо. А может мне кто-то объяснить – почему это плохо? Исходя чисто из логики, это вроде совершенно нормально, когда при многопартийной системе все политические силы, не попавшие в провластную коалицию, начинают вести самостоятельную политическую игру. Они высказывают свое видение (отличное от взгляда власти) про положение в стране, с чем-то, может, соглашаются и поддерживают, больше критикуют власть и даже иногда борются с ней политическими методами, готовятся к следующим выборам. В чем тут несоответствие или нелогичность? Разве не так происходит в других странах?
valsh01 _ 15.04.2016 11:16
IP: 130.211.75.---
Анатолий Парненко:
Андрій Павловський:
Зараз 90% населення не має довіри до олігархічної влади...
Маячня! Ці 90% населення, про які ви пишете, взагалі не цікавляться політичними клоунами і піарщиками! Населенню вони просто противні і вести розмови про них ніхто не бажає. Суспільству потрібен спокій, а бризкання слюнями! Це просто вже гидко!
Вы в какой-то степени озвучиваете мечту профессиональных кидал-преступников – их деятельностью люди не должны интересоваться. И аргументы тоже ваши – 90% обычных людей это не затрагивает, борцы с преступностью сами пиарщики, обществу, в первую очередь, необходимы покой и согласие, а не какая-то борьба с чем-то)).
Неужели непонятно, что пока в стране не будут построены демократичные (зависящие от народа, а не фирташа или ахметова) политические институты, пока общество не поумнеет настолько, что не будет продаваться за гречку или пустые обещания, политикой просто необходимо интересоваться ВСЕМ?
Valery Bobrikov _ 15.04.2016 11:02
IP: 5.248.89.---
Таран – подписной Митрофан власти
Анатолий Парненко _ 15.04.2016 11:02
IP: 176.37.198.---
Андрій Павловський:
Зараз 90% населення не має довіри до олігархічної влади...
Маячня! Ці 90% населення, про які ви пишете, взагалі не цікавляться політичними клоунами і піарщиками! Населенню вони просто противні і вести розмови про них ніхто не бажає. Суспільству потрібен спокій, а не бризкання слюнями! Це просто вже гидко!
Анатолий Парненко _ 15.04.2016 11:01
IP: 176.37.198.---
Андрій Павловський:
Зараз 90% населення не має довіри до олігархічної влади...
Маячня! Ці 90% населення, про які ви пишете, взагалі не цікавляться політичними клоунами і піарщиками! Населенню вони просто противні і вести розмови про них ніхто не бажає. Суспільству потрібен спокій, а бризкання слюнями! Це просто вже гидко!
valsh01 _ 15.04.2016 10:45
IP: 146.148.5.---
Vova Lutsenko:
valsh01:
=========
а где власть народа?
В Конституции, вестимо, где же ей еще быть)) В документе, на который все ссылаются, все уважают (по крайней мере, на словах), но мало кто реально соблюдает
Сергей Папков _ 15.04.2016 10:41
IP: 93.73.27.---
Для розуміння принципу формування нового уряду дуже красномовною є ситуація з призначенням – не призначенням Шимківа. Коли він відмовився від посади в уряді, то на одного віце-прем'єра стало менше. Тобто не спочатку визначилися з необхідними міністерствами і потім почали шукати достойних претендентів на посади міністрів, а зробили все навпаки: спочатку отримали список людей, яких треба прилаштувати, а потім почали думати, як це зробити. І це дуже погано, бо такий підхід компрометує уряд з самого початку.
тітушки14 Aтака Путіна1166 Україна та Європа1020 Корупція1255 Уряд реформ371
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter