11 квітня 2011, 14:43

Львівщина передала Януковичу пакет вимог

Сьогодні, 11 квітня 2011 року голова Львівської обласної ради, свободівець Олег Панькевич вручив Вікторові Януковичу листа із зверненнями Львівської обласної ради, на які центральна влада досі не відреагувала. Це відбулося під час візиту президента на Львівщину.

Текст листа подаю повністю.

Президентові України

п. Віктору ЯНУКОВИЧУ

Щодо проблемних питань територіальних громад Львівської області

Шановний Вікторе Федоровичу!

На виконання розділу ХІ Конституції України та Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" Львівська обласна рада докладає максимум зусиль, аби задовольнити інтереси територіальних громад Львівщини та розв'язати основні питання соціально-економічного і культурного розвитку області.

Проте нині в регіоні окреслилася ціла низка проблем економічного, соціального та політичного характеру, розв'язати які можливо лише на центральному рівні і які потребують Вашого особистого втручання як Президента України.



Перше. Аналіз формування та виконання місцевих бюджетів у 2011 році засвідчив, що запроваджена з 1 січня 2011 року бюджетна реформа, яка начебто ставила за мету децентралізацію доходів і видатків, збільшення ресурсу місцевих бюджетів, а відповідно, й розширення функцій місцевого самоврядування, насправді сприяла посиленню централізації державної влади і послабленню можливості впливу місцевих громад на вирішення соціально-економічних проблем регіонів.

Про це яскраво свідчить той факт, що доходи місцевих бюджетів області за І квартал 2011 року збільшилися у порівнянні з доходами за відповідний період минулого року лише на 10 відсотків, у той час як доходи, що надходять із Львівської області до Державного бюджету, зросли на 40 відсотків.

Місцевим бюджетам бракує коштів на виплату заробітної плати працівникам лікарень, шкіл, дитячих садків, будинків культури, на оплату соціально захищених видатків – загалом в області не вистачає понад 130 млн грн ¬- і це також наслідок набуття чинності нового Бюджетного кодексу України. Ситуацію ускладнює й можливе невиконання дохідної частини обласного та місцевих бюджетів, яке, за попередніми розрахунками, становитиме приблизно 100 млн грн.

Одним із наслідків бюджетної "реформи" є і так звана "оптимізація", яку активно пропагує виконавча влада і яка насправді означає необґрунтоване скорочення мережі закладів соціально-культурної сфери та звільнення або переведення на неповну зайнятість працівників бюджетних установ. Незрозумілою не лише для жителів Львівщини, але й, мабуть, для всіх українців є ситуація, коли зменшується державне фінансування соціально-культурної сфери, проте зростають видатки на утримання центральних органів влади, прокуратури та органів внутрішніх справ.

Львівська обласна рада рішенням від 29 березня 2011 року N97 "Про скорочення закладів соціально-культурної сфери" заборонила обласній державній адміністрації, районним державним адміністраціям, виконкомам міських рад здійснювати таку оптимізацію без погодження відповідних місцевих рад. Але очевидно, що остаточне вирішення зазначеної проблеми потребує перегляду бюджетної політики країни і повернення частини фінансового ресурсу органам місцевого самоврядування.

1. Слід зазначити, що внаслідок проведеної бюджетної "реформи" в Україні левова частина фінансового ресурсу опинилася на центральному рівні. Тож, аби забезпечити місцеві бюджети області коштами для виплати заробітної плати працівникам бюджетних установ, оплати спожитих енергоносіїв та інших соціально захищених видатків, необхідно у 2011 році виділити області додаткову дотацію з державного бюджету в сумі 188,1 млн грн.

2. Вважаємо за необхідне доручити Кабінетові Міністрів України створити робочу групу за участю представників органів місцевого самоврядування всіх рівнів з метою розробки нової концепції бюджетної реформи в Україні, яка передбачала б реальне посилення ролі місцевого самоврядування в Україні у вирішенні соціально-економічних проблем територіальних громад.

Друге. Упродовж кількох десятиліть унаслідок бездіяльності органів влади всіх рівнів склалася надзвичайно критична ситуація навколо Львівського сміттєзвалища. Найбільшою екологічною небезпекою для довкілля є три озера-накопичувачі кислих гудронів загальною площею 4,2 га, об'єм яких становить приблизно 350,000 т. Озера перебувають на території сміттєзвалища неподалік від населених пунктів: відстань до міста Львова – 1760 м, до сіл Малехів – 1250 м, Великі Грибовичі – 450 м.

З метою вирішення нагальної екологічної проблеми Львівщини обласна рада просить доручити Державному агентству з інвестицій та управління національними проектами України внести питання рекультивації Львівського сміттєзвалища та утилізації кислих гудронів як небезпечних відходів у національний проект "Чисте місто" в рамках пріоритету "Нова якість життя".

Третє. Львівська обласна рада стурбована ситуацією, що склалася на Львівській митниці. Це питання депутати неодноразово розглядали під час сесій та скеровували відповідні звернення до центральних органів влади.

Пане Президенте!!!

У своєму виступі із щорічним посланням до Верховної Ради України 7 квітня 2011 року Ви зазначили, що ліквідація корупційних схем є Вашою категоричною вимогою і що Ви підтримаєте всі ініціативи, пов'язані з моніторингом та виявленням корупціонерів.

5 березня 2011 року працівники ДАІ та депутати Львівської обласної ради затримали на території Львова контрабандний вантаж приблизною вартістю близько 1 млн дол., який безперешкодно пройшов митний пост у Раві-Руській. При цьому працівники митниці прибули на місце затримання лише через 10 годин після того, як їм повідомили про цей факт. Це непоодинокий приклад, коли великі партії контрабанди безперешкодно потрапляють в Україну.

Як бачите, пане Президенте, депутати Львівської обласної ради, крім виконання своїх безпосередніх обов'язків, дбають і про наповнення Державного бюджету України, чого, на жаль, не роблять окремі керівники органів виконавчої влади, на яких виконання зазначених функцій покладено Законом. Так, керівництво Державної митної служби України не лише не вжило заходів, щоб припинити контрабанду і корупцію, але й спробувало виправдати дії корупціонерів та організувати інформаційну атаку на депутатів Львівської обласної ради.

9 березня 2011 року Львівська обласна рада ухвалила рішення N89 "Про ситуацію, що склалася на Львівській митниці" та звернулася до Президента України, Прем'єр-міністра України, Секретаря Ради національної безпеки і оборони України з проханням звільнити голову Державної митної служби України І. Калєтніка.

Зважаючи на те, що діяльність керівництва Державної митної служби України не забезпечує належних надходжень до Державного бюджету України та не вживає заходів з розкриття контрабандних схем і боротьби з корупцією, Львівська обласна рада вимагає звільнити голову Державної митної служби України Ігоря Калєтніка з посади як такого, який, щонайменше, не справляється зі своїми посадовими обов'язками.

Четверте. Усе частіше на Львівщині трапляються випадки жахливого свавілля міліції. Зокрема, наприкінці минулого року в місті Стрию родичі посадовця МВС убили 16-річного хлопця. Мати юнака й досі не може домогтися, аби вбивць покарали. У місті Великі Мости міліція примусово вивезла дев'ятикласника за межі міста, де катувала його і змусила підписатися під тим, що він начебто облив єврейський пам'ятник фарбою. Проте подальша експертиза встановила, що учень цілком не причетний до зазначених протиправних дій.

Правоохоронні органи 25 лютого 2011 року в місті Львові не забезпечили охорони громадського порядку та особистої безпеки громадян під час телемосту "Розмова з Президентом", спокійно спостерігали, як невідомі особи вчинили напад на депутатів місцевих рад. Робота міліції під час розслідування інциденту, зокрема, співпраця з тимчасовою контрольною комісією, створеною за рішенням обласної ради, була незадовільною. Варто підкреслити, що депутати обласної ради надали правоохоронним органам необхідні фото- і відеоматеріали та інші речові докази, а також інформацію щодо конкретних прізвищ осіб, які вчинили напад, міліція так і не спромоглася встановити і покарати нападників.

На черговій сесії обласної ради 5 квітня 2011 року 78 депутатів із присутніх 98 проголосували за ухвалення рішення "Про звіт тимчасової контрольної комісії з вивчення подій, які відбулися 25 лютого 2011 року біля Оперного театру в м. Львові під час телемосту "Розмова з Президентом". У вказаному рішенні визнано незадовільною роботу заступника начальника Головного управління МВС України у Львівській області Михайла Курочки щодо забезпечення охорони громадського порядку під час телемосту "Розмова з Президентом", а також контролю за належним службовим розслідуванням та співпраці з тимчасовою контрольною комісією. Окрім того, ухвалено рішення звернутися до начальника Головного управління МВС України у Львівській області Богдана Щура та міністра внутрішніх справ України Анатолія Могильова з проханням звільнити із займаної посади Михайла Курочку.

Вищезазначений інцидент є яскравим свідченням нової хвилі політичних утисків, які мають місце не лише на Львівщині. Мусимо констатувати, що останнім часом правоохоронні органи України перетворилися на знаряддя політичних репресій. Працівники міліції фабрикують кримінальні справи проти учасників мирних протестів, незаконно затримують і арештовують політичних опонентів режиму, чинять тиск на опозиційні політичні партії, під надуманими приводами намагаються незаконно отримувати приватну інформацію про патріотично налаштованих активістів, брати відбитки пальців. Особливе обурення викликає інформація, що до затриманих осіб у так званій справі "підриву пам'ятника Сталінові" застосовують тортури, щоб отримати зізнання в злочині, якого ці громадяни не вчиняли.

Шановний пане Президенте!!!

24 січня 2011 року після завершення засідання Ради регіонів я особисто разом із головами Івано-Франківської та Тернопільської обласних рад передав Вам звернення трьох обласних рад (попередньо звернення Львівської обласної ради ухвалено під N14 на черговій сесії 4 січня 2011 року) із вимогами: припинити відновлення політики сталінізму в Україні; переслідування в Україні за політичними ознаками; вжити заходів щодо негайного звільнення політичних в'язнів; звільнити із займаної посади міністра внутрішніх справ Анатолія Могильова за здійснювані цим відомством політичні репресії. Аналогічні звернення скеровано Прем'єр-міністрові України, Голові Верховної Ради України, Генеральному прокуророві України, Уповноваженому Верховної Ради України з прав людини.

Львівська обласна рада вимагає припинити політичні репресії і терор, які застосовують до патріотично налаштованих громадян правоохоронні органи, звільнити із займаної посади міністра внутрішніх справ Анатолія Могильова, який безпосередньо відповідає за ці протиправні й антиукраїнські дії.

П'яте. Громадськість Львівщини і міста занепокоєна провокативними намірами політичної партії "Русское единство" приїхати 9 травня з Криму до Львова і провести ходу вулицями міста. Львів'яни з належною повагою ставляться до всіх безвинних жертв Другої світової війни, однак треба пам'ятати, що під час цієї війни мільйони українців загинули також з вини бездарного командування Червоної армії та через репресії радянських карних органів. Тому нахабне використання "Русским миром" чергової річниці Перемоги Радянського Союзу над націонал-соціалістичною Німеччиною для демонстрації своїх антиукраїнських ідей у Львові є неприйнятним для населення регіону.

Вимагаємо доручити Службі безпеки України та Міністерству внутрішніх справ України не допустити проникнення до Львова провокаційно налаштованих осіб та порушення ними громадського порядку.

Шосте. Одним з питань, яке турбує громадськість Львівщини, є збереження історико-культурної спадщини. На жаль, робота місцевої виконавчої влади в цьому напрямі є більш ніж недостатньою. Маємо численні приклади того, як замовники і виконавці відновлювальних робіт, що здійснюються за бюджетні кошти, виявляють повну безгосподарність і безвідповідальність. Кричущим є приклад роботи "реставраторів", коли 5 лютого завалилося встановлене ними риштування на будівлі дзвіниці колишнього монастиря домініканів у селищі Підкамінь Бродівського району – пам'ятці архітектури національного значення. Унаслідок обвалу було знищено унікальні скульптури учнів Іоана Пінзеля XVIII століття.

Рішенням від 1 березня 2011 року N56 "Про звіт за 2010 рік щодо виконання рішення від 05.12.2006 р. N155 "Про стан збереження та використання пам'яток культурної спадщини Львівської області та затвердження Регіональної програми розбудови сфери охорони культурної спадщини Львівської області на 2007 – 2012 роки" депутати Львівської обласної ради визнали незадовільною роботу управління охорони культурної спадщини облдержадміністрації щодо збереження та використання пам'яток культурної спадщини Львівської області.

Просимо Вас взяти під особистий контроль питання збереження історико-культурної спадщини країни та визначення його одним з пріоритетних при формуванні Державного бюджету України на 2012 рік та уточненні бюджету у 2011 році.

Львівська обласна рада змушена звернути Вашу увагу й на інші проблемні питання соціального, економічного та політичного характеру, які актуальні не лише для Львівської області, а й усіх регіонів України.

Сьоме. 26 квітня цього року виповнюється 25 років з дня одної з найстрашніших аварій на атомних електростанціях – катастрофи на Чорнобильській АЕС, яка вважається найбільшою за всю історію ядерної енергетики як за кількістю загиблих та потерпілих від її наслідків людей, так і за економічними збитками.

На офіційному сайті Президента України розміщено Ваше звернення, де зазначено вражаюче правдиві слова: "Кажуть, час стирає біль, і до "чорнобильців" ми почали ставитись якось дуже звично. Та й допомога через інфляцію та інші процеси перетворюється все більше на символічну. Але ми це змінимо. Наша економіка поступово одужує, і ми знайдемо фінансові ресурси для оптимізації комплексу заходів системи соціального захисту "чорнобильців". 14 грудня 2010 року Ви знову зазначили, що питання соціального захисту ліквідаторів аварії, інвалідів-"чорнобильців", постраждалого населення, яке мешкає в забруднених районах, перебуватимуть під Вашим особистим контролем.

Сьогодні, у 2011 році, очевидно, що нинішній Уряд "реформаторів" пішов далі своїх попередників: додавши до існуючих проблем нові. Замість вирішення наболілих питань влада "готує подарунок" постраждалим від аварії на Чорнобильській АЕС у вигляді проекту Закону України "Про гарантії держави щодо виконання рішень суду" N7562, який 14 січня 2011 року внесено Кабінетом Міністрів України на розгляд Верховної Ради України.

Цей законопроект викликав значний резонанс у суспільстві, адже більшість запропонованих змін до законів (передбачає внесення змін до 17 чинних законів) мають на меті обмеження або скасування соціальних гарантій, встановлених для певних категорій населення, зокрема для громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. Прикінцеві та перехідні положення законопроекту містять норми, які не дають можливості судам ухвалювати рішення про стягнення соціальних виплат, пільг та компенсацій, котрі передбачені законами України.

Такий законопроект – це спроба звузити права, гарантовані Законом України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", що прямо суперечить Конституції України, частина 3 статті 22 якої передбачає: "При ухваленні нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод".

Зазначені дії влади викликали хвилю справедливого обурення, саме тому громадські організації "чорнобильців" забили на сполох та організовують акції протесту.

Львівська обласна рада рішенням від 9 березня N76 ухвалила звернення до Президента України та Прем'єр-міністра України щодо забезпечення належного рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

Львівська обласна рада напередодні відзначення 25-ої річниці Чорнобильської катастрофи вимагає від Вас особисто здійснити обіцяні зміни, взяти на належний контроль питання реального забезпечення належного рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та відкликати ганебний законопроект N7562 з Верховної Ради України".

Восьме. Депутати Львівської обласної ради стурбовані демонстративним усуненням української гуманітарної складової з навчального процесу. Це виявляється у низці резонансних рішень, що підривають духовні основи незалежності нашої держави та порушують основне право Української нації на утвердження власної мови, культури, традицій. Йдеться про зменшення прохідного балу з української мови під час вступу до ВНЗ, скасування іспиту з української мови при завершенні бакалаврату та під час вступу до аспірантури, можливість тестуватися мовами національних меншин, переведення на навчання іноземців з державної української мови на російську.

Особливе несприйняття викликає проект "Концепції мовної освіти в Україні", основна засада якого "вільний вибір мови навчання", що виразно асоціюється з добровільно-примусовим правом відмовлятися від вивчення української мови. Зазначена Концепція має однозначне антиукраїнське спрямування. Хибним є констатування багатонаціональності нашої держави, коли, на основі перепису, серед її населення абсолютна більшість, а саме – 77,8% є українцями, а дві третини населення вважають рідною мовою українську.

Елементом знищення цієї складової є перетворення шкільного курсу зарубіжної літератури в курс російської літератури, що сповна має переорієнтувати українських школярів на російські духовні цінності та моделі поведінки. Виняткову роль у цьому відведено переписуванню підручників з історії України, звідки брутально вилучають історичні факти протиборчого змагання нашої нації за право мати незалежну державу. Зокрема, з підручника історії для 5 класу вилучено "помаранчеві" події, факт союзництва СРСР з нацистською Німеччиною, боротьбу УПА з нацистами та портрет Героя України Романа Шухевича, Голодомор як геноцид нації, масштабну повоєнну русифікацію українських шкіл у 50-тих роках, масові репресії українців у 30 – 80-тих роках, вбивчу більшовицьку колективізацію та атеїстичну чуму ХХ століття.

Викликає стурбованість повернення освіти у відверто корупційне русло. Міністерство змінило умови вступу до вишів, запровадивши врахування разом із результатами ЗНО бала шкільного атестата, балів із підготовчих курсів вибраного абітурієнтом вишу, балів вищого навчального закладу. Окрім того, міністерство незаконно звільнило досвідченого керівника Українського центру оцінювання якості освіти Ігоря Лікарчука й призначило на цю посаду п. Зайцеву – заступницю Табачника, уродженку Мурманської області, одного з керівників "Луганського обласного російського центру", російського філолога, відомого своїми українофобськими та непрофесійними висловлюваннями про українську та російську мови.

Ще один напрям нищення української освіти, відповідно до проекту закону "Про вищу освіту", – безглузда прив'язаність класифікації вишів до чисельності студентів, намагання обмежити права студентів через відсутність фінансування на студентське самоврядування, запровадження індексування плати за навчання та його перегляд в односторонньому порядку керівництвом вишу, зменшення бюджетних місць навчання удвічі – і загалом централізація керівництва вишами з метою повного усунення їхньої самостійності.

Слід окремо зазначити, що громадськість Львівщини обурена ідеєю Табачника провести на офіційному рівні Всеукраїнську військово-спортивну гру "Зарніца". Зазначена гра є частиною радянського виховання школярів; до українського патріотизму цей захід не може мати анінайменшого стосунку, а спрямований на те, щоб відновити в Україні радянську систему. Тисячолітня історія української нації має безліч прикладів, на яких потрібно виховувати наше молоде покоління. Як приклад, можемо навести військово-спортивний вишкіл української молоді в організаціях "Пласт", "Сокіл", "Січ".

На черговій сесії Львівська обласна рада ухвалила рішення "Про звернення до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України з приводу нищення української освіти" (рішення від 9 березня 2011 року N79).

З огляду на зазначене, Львівська обласна рада вимагає відставки міністра освіти і науки, молоді та спорту України Дмитра Табачника і призначення на цю посаду людини з адекватною стратегією розвитку української освіти.

Дев'яте. Напередодні річниці ратифікації харківських угод щодо продовження терміну перебування Чорноморського флоту Російської Федерації на території України Львівська обласна рада вкотре вимушена звернути Вашу увагу на порушення при укладанні цих угод статті 17 Конституції України, в якій сказано, що на території України забороняється створення і функціонування будь-яких озброєних формувань, не передбачених законом, та не допускається розміщення іноземних військових баз.

Крім зрадницького характеру зазначених угод, мусимо констатувати, що замість зменшення ціни на російський природний газ для України, його вартість і далі зростає. З серпня 2010 року за рішенням Національної комісії регулювання електроенергетики України на 50 відсотків збільшено тариф на природний газ для населення та підприємств комунальної теплоенергетики. Як наслідок, протягом останнього часу спостерігається шалене зростання тарифів на теплову енергію для населення, що призведе до подальшого зубожіння українців. Таким чином, маємо факт цинічного обдурення населення з боку центральної влади.

Оскільки це питання зачіпає основи національної безпеки, вимагаємо від Вас – як від гаранта Незалежності і територіальної цілісності держави – терміново денонсувати угоди щодо продовження терміну перебування Чорноморського флоту Російської Федерації на території України та вжити заходів щодо притягнення до кримінальної відповідальності злочинного угрупування у Верховній Раді України, що організувало та здійснило з особливим цинізмом брутальне порушення Конституції України, державну зраду, посягання на національний суверенітет та державну незалежність, фальсифікацію документів, а також сприяти виявленню організаторів, замовників та співучасників цього злочину проти держави.

Десяте. 27 січня 2011 року Львівська обласна рада провела громадське обговорення на тему: "Законодавче забезпечення та соціально-економічні наслідки пенсійної реформи", в якому взяли участь голови постійних комісій обласної ради, керівники і представники управління Пенсійного фонду України, головного управління праці та соціального захисту населення, головного управління економіки та інвестицій обласної державної адміністрації, Комітету підприємців Львівщини, Асоціації роботодавців Львівщини, профспілкових і громадських організацій.

Результати проведених Львівською обласною радою спільно з громадськими організаціями та науковцями громадських обговорень, соціологічних та наукових досліджень на тему реформування пенсійної системи України свідчать про те, що здійснення пенсійної реформи негативно вплине на рівень пенсійного забезпечення і рівень життя в Україні.

Львівська обласна рада вважає, що:

- підвищення пенсійного віку для жінок є негативним в умовах економічної кризи та переважанні пропозиції над попитом робочої сили, що призведе до зменшення рівня зайнятості та відповідного зростання реального безробіття (приблизно 0,8% щороку);

- встановлення максимального розміру пенсій на рівні 12 мінімальних прожиткових мінімумів є завищеним та призведе до значної диференціації розмірів пенсій і зростання частки пенсіонерів, що проживають за "межею малозабезпеченості";

- збільшення нормативного стажу роботи на 10 років та запровадження нового порядку нарахування пенсії за віком у мінімальному розмірі є недопустимим в умовах низької тривалості життя і призведе до зниження рівня пенсійного забезпечення та рівня життя в цілому;

- впровадження солідарної системи фінансування пенсійних виплат призведе до зростання заборгованості перед Пенсійним фондом (поточний період терміном 1 рік) та різкого зростання дефіциту Пенсійного фонду (стратегічний період терміном більше 10 років);

- проект Закону не об'єднує та вносить суперечності в норми права, що регулюють виплати пенсій з державного бюджету;

- збільшення податкового тиску на фонд оплати праці призведе до подальшої тінізації заробітної плати та зменшення попиту на діяльність недержавних пенсійних фондів;

- не передбачено диференціацію пенсійного забезпечення для працівників, що виконують роботу в шкідливих і особливо важких умовах праці або на роботах, що дають право на пенсію за вислугу років, через професійні та корпоративні фонди;

- не узгодженим є питання можливості застрахованих осіб, старших 35 років, за особистим бажанням брати участь у накопичувальній системі пенсійного страхування;

- перерахунок пенсії пропонують здійснювати із застосуванням показника середньої заробітної плати (доходу), який враховувався під час призначення (попереднього перерахунку) пенсії. Однак з кожним роком середня заробітна плата зростає і, відповідно, за два роки після призначення пенсії, коли здійснюється перерахунок, зміна середньої заробітної плати може підвищити рівень пенсії застрахованих осіб, що не взято до уваги;

- необґрунтованим є використання для розрахунку розміру пенсії середньої заробітної плати (доходу) в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, що не враховує територіальних та особистих показників оплати праці.

Відповідно до результатів громадських обговорень, рішення Асоціації рад Львівщини, пропозицій кафедри трудового, аграрного та екологічного права Львівського національного університету імені Івана Франка, Львівська обласна рада вважає, що громадське та соціальне сприйняття пенсійної реформи є негативним і вимагає перегляду проекту Закону України "Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи".

Одинадцяте. Очевидно, що сільське господарство країни перебуває у стані глибокої економічної кризи, наслідком якої є низька продовольча безпека держави та різке зростання цін на сільськогосподарську продукцію і сировину в Україні. Значна частина сільського населення не може самостійно обробляти землю, отриману внаслідок паювання відповідно до Державних актів на землю. Процес розмежування і розподілу землі не завершено, необхідно внести зміни до Закону України "Про державний земельний кадастр". У таких умовах ведеться інтенсивна підготовка до скасування мораторію на продаж земель сільськогосподарського призначення, підтвердженням якого може стати ухвалення Закону України "Про ринок земель", інших нормативно-правових актів земельної реформи.

Для сільських територій характерною є глибока демографічна криза, низька зайнятість сільського населення працездатного віку, занепад соціальної інфраструктури, відсутність державної фінансової підтримки.

Результати громадського обговорення основних проблем землекористування та можливих соціально-економічних наслідків скасування мораторію на продаж земель сільськогосподарського призначення, яке відбулося 10 березня у Львівській обласній раді за участю голів органів місцевого самоврядування Львівщини, свідчать про те, що соціальні й економічні наслідки земельної реформи сприймаються з недовірою та викликають супротив сільського населення Львівщини. Ухвалення Закону України "Про ринок земель" залишить основну частину сільського населення без власності на землю, можливості працювати на землі та проживати в сільській території.

Громада Львівщини вважає, що на сьогодні земля не може стати об'єктом купівлі-продажу, оскільки земельні відносини є корумпованими і нерегульованими.

Окреслені питання є лише невеликою частиною проблем, які накопичилися на Львівщині внаслідок неспроможності чинної та попередньої влади керувати державою, порядкувати в економіці, захищати національні інтереси, забезпечувати гідне соціально-економічне становище народу, і є характерними для всіх без винятку регіонів України.

Громада Львівщини вимагає від Вас, пане Президенте – як від гаранта Конституції – термінового особистого втручання у розв'язання зазначених у зверненні проблемних питань економічного, соціального, культурного і політичного характеру.

З повагою

голова обласної ради Олег ПАНЬКЕВИЧ

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

ДЕСЯТІ БАНДЕРІВСЬКІ ЧИТАННЯ: "Філософія української перемоги. Візія Великої України"

Така вже, очевидно, планида Бандерівських Читань – проходити на тлі визвольної боротьби, пожеж війни і полум'я вогнів, – цілком відповідно до життя того, кому вони присвячені...

Вимоги очільників органів місцевого самоврядування щодо відсічі агресії РФ

Заява очільників органів місцевого самоврядування, обраних від ВО "Свобода", про відсіч вторгненню московського агресора. Восьмий рік триває московська агресія проти України...

Де Україні шукати союзників на міжнародній арені?

Де на міжнародній арені є українські союзники? І головне – що слід зробити, щоб виграти дипломатичну війну проти Москви? Восьмий рік поспіль влада веде цю політику, м'яко кажучи, провально...

Закон про особливий статус Донбасу: як і хто веде Україну до капітуляції?

Що об'єднало у спільному голосуванні здавалося б непримиренних опонентів з "Європейської солідарності", "Слуг народу" та ОПЗЖ? Путінські хотілки з федералізації України...

Вагнергейт: скандал з Єрмаком та Зеленським

Журналісти із Bellingcat опублікували першу частину свого розслідування. І воно миттю стало топ-темою всіх українських ЗМІ. З'явилися тисячі коментарів – і від аналітиків, і від політиків, і від свідомих громадян...

Бандера – наш Герой! Покрова – наше свято!

14 жовтня – День створення Української Повстанської Армії. Про УПА я знаю не з підручників. Рідний брат моєї бабусі – лікар-хірург Петро Скобельський – боровся за Незалежність у лавах УПА...