Б'юджет-2014: що пропонує "Свобода"
8 січня народні депутати фракції Всеукраїнського об'єднання "Свобода" у Верховній Раді України подали до парламентського Комітету з питань бюджету розроблені спільно з Урядом національної альтернативи ВО "Свобода" пропозиції до проекту Державного бюджету України на 2014 рік. В матеріалах обсягом у 61 сторінку містяться як пропозиції до тексту бюджету, так і пропозиції щодо перерозподілу доходів і видатків державного бюджету на загальну суму 8,4 млрд. грн.
Зокрема, свободівці пропонують за рахунок зменшення необґрунтовано збільшених видатків на утримання силових органів, центральних і місцевих органів влади, ЄВРО-2012, обслуговування державних гарантів та інших не першочергових статей збільшити видатки на оборону і національну безпеку, соціальний захист населення, освіту, науку, культуру, регіональний розвиток і житлово-комунальне господарство, промисловість та енергетику, сільське господарство, підприємництво та правовий захист населення.
Ґрунтовний аналіз поданого урядом Януковича-Азарова проекту Державного бюджету на 2014 рік показує, що влада використовує бюджет, сформований за рахунок сплачених підприємствами, підприємцями і простими громадянами податків, для утримання влади будь-якою ціною. В умовах значного дефіциту державного бюджету зменшення численності населення, падіння ВВП та промислового виробництва правлячий режим пропонує збільшити передусім фінансування "поліційних" функцій держави.
Зокрема, на 78,5 млн. грн. (або 6%) збільшується фінансування внутрішніх військ, на 78,5 млн. грн. (або на 6 %) – Ради національної безпеки й оборони України на чолі з Клюєвим, на 46,5 млн. грн. (або на 1,6%) – утримання Служби безпеки, на 22,3 млн. грн. (або на 7,1%) – державна охорона органів державної влади та посадових осіб, на 302,1 млн. грн. – утримання судів, на 490,1 млн. грн. (або 8,3%) – Міністерства доходів і зборів, на 552 млн. грн. (або на 19,1%) – обласних державних адміністрацій.
Отже, ми бачимо величезне збільшення фінансування усіх структур, які здійснюють політичні репресії, переслідування, вибіркове правосуддя. І це свідчення того, що нинішній режим вважає головними завданнями не боротьбу із зовнішніми загрозами, не захист Української держави та її суверенітету, а боротьбу з українським народом і продовження політичних репресій.
Водночас влада пропонує зменшити видатки на Збройні Сили України – на 755,3 млн. грн. (або на 5 %), агропромисловий комплекс – на 1 млрд. грн. (або на 12 %), на будівництво, ремонт та реконструкцію автомобільних доріг – на 621,7 млн. грн. (або на 4,6 %), на охорону здоров'я – на 127,9 млн. грн. (або на 1,3 %), українське кіно – на 31,3 млн. грн. (або на 21,3 %), на Міністерство закордонних справ – на 145,3 млн. грн. (або на 13 %).
Удвічі зменшено передбачені кошти на відшкодування збитків, завданих громадянинові незаконними діями органів дізнання, досудового слідства, прокуратури і суду, відшкодування збитків, завданих фізичній чи юридичній особі незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органів державної влади, їхніх посадових і службових осіб. Так само вдвічі скорочено кошти на забезпечення виконання рішень суду, що гарантовані державою. Одночасно влада зменшила на 5,8 млн. грн. (або на 26,3 %) видатки на забезпечення формування та функціювання системи безоплатної правової допомоги.
Практично по всіх галузях зменшено видатки на прикладні наукові та науково-технічні розробки, виконання робіт за державними цільовими програмами і державним замовленням, тобто на наукову складову діяльності центральних органів виконавчої влади.
На здійснення природоохоронних заходів видатки зменшено на 188,9 млн. грн. (або на 19,3 %). Замість цього втричі збільшено фінансове забезпечення цільових проектів екологічної модернізації підприємств – до 1,23 млрд. грн. Швидше за все, ці кошти в ручному режими буде розподіляти між окремим підприємствами олігархів спеціальна міжвідомча група, створена при уряді. Не надано жодної копійки субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт систем централізованого водопостачання та водовідведення (2013 року передбачалося 440 млн. грн.) та субвенції на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій (торік було передбачено 1337 млн. грн.).
Але особливо вражає цинічність влади у ставленні до чорнобильців, афганців, інвалідів та військовослужбовців. Взагалі не надано коштів на забезпечення житлом інвалідів війни (2013 року передбачалося 95,6 млн. грн.), воїнів-інтернаціоналістів (2013 року – 95,6 млн. грн.), громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (2013 року – 157,5 млн. грн.) та на забезпечення відселення з віддалених населених пунктів військовослужбовців, звільнених у запас (2013 року – 20 млн. грн.). На 1,3 млн. грн. (або 10,6%) зменшено кошти на будівництво (придбання) житла для військовослужбовців, вдвічі (на 60,8 млн. грн.) – на часткову компенсацію відсоткової ставки кредитів молодим сім'ям та одиноким молодим громадянам на будівництво та придбання житла. Замість цього влада передбачили 80 млн. грн. для пайової участи в будівництві та придбання житла для чиновників.
Докладно про інші "подарунки", які приготував режим Януковича-Азарова приготував до Нового Року і Різдва українцям, "Свобода" вже раніше було написано в статті "Бюджет-2014 – голосувати не можна! (попередній аналіз) ".
Відповідно, фракція націоналістів для того, щоби хоч якимось чином зробити державний бюджет таким, який у сьогоднішніх умовах враховував би мінімальні потреби всіх царин державної політики України, запропонувала низку змін до головного фінансового документа країни. Таку пропозицію свободівці скерували голові бюджетного парламентського комітету Є.Гєллєра. Детально з пропозиціями ВО "Свобода" щодо змін у проекті Держбюджету-2014 можна ознайомитися за посиланням: http://www.svoboda.org.ua/dokumenty/inshi/046247/
Окрім того, до пропозицій було надіслано таблиці додатків, які деталізують ініціативи свободівців.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.