8 січня 2014, 21:27

Б'юджет-2014: що пропонує "Свобода"

8 січня народні депутати фракції Всеукраїнського об'єднання "Свобода" у Верховній Раді України подали до парламентського Комітету з питань бюджету розроблені спільно з Урядом національної альтернативи ВО "Свобода" пропозиції до проекту Державного бюджету України на 2014 рік. В матеріалах обсягом у 61 сторінку містяться як пропозиції до тексту бюджету, так і пропозиції щодо перерозподілу доходів і видатків державного бюджету на загальну суму 8,4 млрд. грн.

Зокрема, свободівці пропонують за рахунок зменшення необґрунтовано збільшених видатків на утримання силових органів, центральних і місцевих органів влади, ЄВРО-2012, обслуговування державних гарантів та інших не першочергових статей збільшити видатки на оборону і національну безпеку, соціальний захист населення, освіту, науку, культуру, регіональний розвиток і житлово-комунальне господарство, промисловість та енергетику, сільське господарство, підприємництво та правовий захист населення.

Ґрунтовний аналіз поданого урядом Януковича-Азарова проекту Державного бюджету на 2014 рік показує, що влада використовує бюджет, сформований за рахунок сплачених підприємствами, підприємцями і простими громадянами податків, для утримання влади будь-якою ціною. В умовах значного дефіциту державного бюджету зменшення численності населення, падіння ВВП та промислового виробництва правлячий режим пропонує збільшити передусім фінансування "поліційних" функцій держави.

Зокрема, на 78,5 млн. грн. (або 6%) збільшується фінансування внутрішніх військ, на 78,5 млн. грн. (або на 6 %) – Ради національної безпеки й оборони України на чолі з Клюєвим, на 46,5 млн. грн. (або на 1,6%) – утримання Служби безпеки, на 22,3 млн. грн. (або на 7,1%) – державна охорона органів державної влади та посадових осіб, на 302,1 млн. грн. – утримання судів, на 490,1 млн. грн. (або 8,3%) – Міністерства доходів і зборів, на 552 млн. грн. (або на 19,1%) – обласних державних адміністрацій.

Отже, ми бачимо величезне збільшення фінансування усіх структур, які здійснюють політичні репресії, переслідування, вибіркове правосуддя. І це свідчення того, що нинішній режим вважає головними завданнями не боротьбу із зовнішніми загрозами, не захист Української держави та її суверенітету, а боротьбу з українським народом і продовження політичних репресій.

Водночас влада пропонує зменшити видатки на Збройні Сили України – на 755,3 млн. грн. (або на 5 %), агропромисловий комплекс – на 1 млрд. грн. (або на 12 %), на будівництво, ремонт та реконструкцію автомобільних доріг – на 621,7 млн. грн. (або на 4,6 %), на охорону здоров'я – на 127,9 млн. грн. (або на 1,3 %), українське кіно – на 31,3 млн. грн. (або на 21,3 %), на Міністерство закордонних справ – на 145,3 млн. грн. (або на 13 %).

Удвічі зменшено передбачені кошти на відшкодування збитків, завданих громадянинові незаконними діями органів дізнання, досудового слідства, прокуратури і суду, відшкодування збитків, завданих фізичній чи юридичній особі незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органів державної влади, їхніх посадових і службових осіб. Так само вдвічі скорочено кошти на забезпечення виконання рішень суду, що гарантовані державою. Одночасно влада зменшила на 5,8 млн. грн. (або на 26,3 %) видатки на забезпечення формування та функціювання системи безоплатної правової допомоги.

Практично по всіх галузях зменшено видатки на прикладні наукові та науково-технічні розробки, виконання робіт за державними цільовими програмами і державним замовленням, тобто на наукову складову діяльності центральних органів виконавчої влади.

На здійснення природоохоронних заходів видатки зменшено на 188,9 млн. грн. (або на 19,3 %). Замість цього втричі збільшено фінансове забезпечення цільових проектів екологічної модернізації підприємств – до 1,23 млрд. грн. Швидше за все, ці кошти в ручному режими буде розподіляти між окремим підприємствами олігархів спеціальна міжвідомча група, створена при уряді. Не надано жодної копійки субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт систем централізованого водопостачання та водовідведення (2013 року передбачалося 440 млн. грн.) та субвенції на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій (торік було передбачено 1337 млн. грн.).

Але особливо вражає цинічність влади у ставленні до чорнобильців, афганців, інвалідів та військовослужбовців. Взагалі не надано коштів на забезпечення житлом інвалідів війни (2013 року передбачалося 95,6 млн. грн.), воїнів-інтернаціоналістів (2013 року – 95,6 млн. грн.), громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (2013 року – 157,5 млн. грн.) та на забезпечення відселення з віддалених населених пунктів військовослужбовців, звільнених у запас (2013 року – 20 млн. грн.). На 1,3 млн. грн. (або 10,6%) зменшено кошти на будівництво (придбання) житла для військовослужбовців, вдвічі (на 60,8 млн. грн.) – на часткову компенсацію відсоткової ставки кредитів молодим сім'ям та одиноким молодим громадянам на будівництво та придбання житла. Замість цього влада передбачили 80 млн. грн. для пайової участи в будівництві та придбання житла для чиновників.

Докладно про інші "подарунки", які приготував режим Януковича-Азарова приготував до Нового Року і Різдва українцям, "Свобода" вже раніше було написано в статті "Бюджет-2014 – голосувати не можна! (попередній аналіз) ".

Відповідно, фракція націоналістів для того, щоби хоч якимось чином зробити державний бюджет таким, який у сьогоднішніх умовах враховував би мінімальні потреби всіх царин державної політики України, запропонувала низку змін до головного фінансового документа країни. Таку пропозицію свободівці скерували голові бюджетного парламентського комітету Є.Гєллєра. Детально з пропозиціями ВО "Свобода" щодо змін у проекті Держбюджету-2014 можна ознайомитися за посиланням: http://www.svoboda.org.ua/dokumenty/inshi/046247/

Окрім того, до пропозицій було надіслано таблиці додатків, які деталізують ініціативи свободівців.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

ДЕСЯТІ БАНДЕРІВСЬКІ ЧИТАННЯ: "Філософія української перемоги. Візія Великої України"

Така вже, очевидно, планида Бандерівських Читань – проходити на тлі визвольної боротьби, пожеж війни і полум'я вогнів, – цілком відповідно до життя того, кому вони присвячені...

Вимоги очільників органів місцевого самоврядування щодо відсічі агресії РФ

Заява очільників органів місцевого самоврядування, обраних від ВО "Свобода", про відсіч вторгненню московського агресора. Восьмий рік триває московська агресія проти України...

Де Україні шукати союзників на міжнародній арені?

Де на міжнародній арені є українські союзники? І головне – що слід зробити, щоб виграти дипломатичну війну проти Москви? Восьмий рік поспіль влада веде цю політику, м'яко кажучи, провально...

Закон про особливий статус Донбасу: як і хто веде Україну до капітуляції?

Що об'єднало у спільному голосуванні здавалося б непримиренних опонентів з "Європейської солідарності", "Слуг народу" та ОПЗЖ? Путінські хотілки з федералізації України...

Вагнергейт: скандал з Єрмаком та Зеленським

Журналісти із Bellingcat опублікували першу частину свого розслідування. І воно миттю стало топ-темою всіх українських ЗМІ. З'явилися тисячі коментарів – і від аналітиків, і від політиків, і від свідомих громадян...

Бандера – наш Герой! Покрова – наше свято!

14 жовтня – День створення Української Повстанської Армії. Про УПА я знаю не з підручників. Рідний брат моєї бабусі – лікар-хірург Петро Скобельський – боровся за Незалежність у лавах УПА...