Свободівці першими пройдуть люстраційну перевірку і першими здійснять люстрацію в підпорядкованих їм відомствах
Змушений відреагувати на появу в ЗМІ публікацій, в яких стверджується, що представники "Свободи" в уряді продовжують тримати у своїх відомствах чиновників режиму Януковича, замість того, щоб люструвати їх.
Я вдячний журналістам за увагу до діяльності ВО "Свобода" і його представників. Але лише тоді, коли вони об'єктивно висвітлюють тему, а не вдаються до "інформаційного кілерства" на чиєсь передвиборче замовлення.
По-перше, автори публікацій навіть не поцікавилися, а що зробили свободівці в люстраційному напрямку за півроку в уряді.
Наведу лише приклад міністра екології Андрія Мохника, який із початку березня цього року ініціював звільнення всіх заступників міністра, трьох радників, чотирьох директорів департаментів та заступника директора департаменту, начальника управління та трьох керівників відділів. Також було повністю змінено керівництво трьох центральних органів виконавчої влади, діяльність яких координує Мінприроди: Державної служби геології та надр, Державної екологічної інспекції та Державного агентства екологічних інвестицій.
Загалом за півроку роботи в центральних та місцевих органах влади свободівці за результатами службових розслідувань ініціювали звільнення кілька сотень чиновників керівної ланки.
По-друге, згідно з частиною 7 статті 21 Закону України "Про Кабінет Міністрів України", керівників центральних органів виконавчої влади, які не входять до складу уряду, їхніх заступників, заступників міністра призначає та звільняє Кабінет Міністрів України за поданням Прем'єр-міністра України. Тобто названі кадрові призначення в уряді є результатом спільних рішень політичних сил, які після Революції гідності сформували коаліцію, а не однієї "Свободи".
По-третє, йдеться про кадрові зміни в органах влади, а не приватних підприємствах. І чинний Закон "Про державну службу" суттєво ускладнює процес кадрового очищення, надаючи "старим кадрам" 100 і 1 законний спосіб якомога довше утриматися на своїх посадах (наприклад, вигаданий "лікарняний"). До речі, один з останніх "винаходів" – похід чиновників у депутати, що дає можливість до кінця жовтня відтермінувати звільнення.
Головна обставина, яка ускладнює здійснення люстрації в органах виконавчої влади – досі не набув чинності закон "Про очищення влади", ухвалений парламентом 16 вересня.
Хочу поінформувати громадськість, що відразу після ухвалення закону "Про очищення влади" в парламенті я як голова партії дав доручення представникам "Свободи" в центральних та місцевих органах виконавчої влади розпочати здійснення люстраційної перевірки, як це передбачає Закон. Зокрема, я доручив найближчим часом звільнити усіх чиновників, які підпадають під люстраційні вимоги ухваленого закону, навіть якщо цей документ не підпише Президент.
Запевняю Вас, що свободівці першими пройдуть люстраційну перевірку та першими здійснять люстрацію в підпорядкованих їм відомствах. Запрошую громадських активістів і журналістів взяти активну участь у цьому суспільно важливому процесі.
Крім того, "Свобода" уже розпочала оприлюднювати декларації про доходи кандидатів від партії на дострокових парламентських виборах. Якщо громадськість надасть нам докази невідповідності котрогось із наших кандидатів вимогам закону "Про очищення влади" або іншим антикорупційним законодавчим нормам, такого кандидата буде відкликано.
Як один зі співавторів закону "Про очищення влади" хочу нагадати, що в його основу було покладено свободівський проект закону N4570 "Про проведення люстрації в Україні". Це був той проект, який я вперше 2005 року – 10 років тому – вносив на розгляд парламенту, однак тоді його навіть не включили до порядку денного. Цей законопроєкт було вдосконалено, і я повторно зареєстрував його 26 березня 2014 року – вже як вимогу Майдану.
В ухваленому законі "Про очищення влади" суттєво послаблено люстраційні вимоги, порівняно зі свободівським проектом. Але в наступному парламенті "Свобода" обов'язково внесе доповнення до цього Закону і зробить його більш наближеним до люстраційних законів Польщі, Чехії та країн Балтії.
Здійснення люстрації – заборони займати посади в органах влади агентам совєцьких та іноземних спецслужб, керівним чиновникам совєцького колоніального періоду та злочинного режиму Януковича, корупціонерам, майновий стан яких не узгоджується з офіційними доходами – одна з програмних вимог "Свободи", починаючи з 1991 року.
Саме завдяки послідовній позиції "Свободи" вимога здійснити люстрацію здобула підтримку мільйонів українців під час Революції гідності. І сьогодні з цією позицією змушені рахуватися всі політичні сили.
Відмова від люстрації – це одна з головних причин реваншу олігархічно-українофобських сил після Помаранчевої революції. Сьогодні ми не маємо права допустити помилок, які призведуть повторення такого реваншу.
Чекаємо від Президента підпису під законом "Про очищення влади" і набуття законом чинності.
P.S. Очевидно, що згадані публікації в ЗМІ про "Свободу" є відповіддю на оприлюднення громадською організацією "Всеукраїнська люстрація" результатів голосування в парламенті за закон "Про очищення влади" на інформаційних щитах.
Така небайдужа реакція підштовхує мене просити ГО "Всеукраїнська люстрація" підготувати такі ж таблиці про голосування за інші вкрай необхідні Україні проекти законів. Зокрема й ті, які так і не набрали потрібної кількості голосів у цьому парламенті. Впевнений, ми всі дізнаємося багато цікавого і корисного.
Закликаємо також інших громадських діячів і журналістів долучитися до цієї корисної справи. Адже ж найперше, що повинні знати виборці, – хто і як голосує. Чи не так? Вибори – справді ефективний спосіб люстрації. Але тільки за однієї умови: коли виборці мають повну і неупереджено інформацію про те, як їхні обранці виконують свої прямі трудові обов'язки. А просто чесно і сумлінно голосувати – це і є основна повинність кожного депутата. Власне, саме для цього їх і наймають громадяни. І вони мають повне право знати, хто як голосував/не голосував не тільки за диктаторські закони 16 січня, але й за всі інші ключові ініціативи: антикорупційні чи корупційні, антиолігархічні чи олігархічні, українські чи антиукраїнські.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.