Донбаський виборчий фарс – наслідок поступок Москві
Так звані вибори на окупованих територіях Донбасу – це черговий крок до легітимізації московської окупації частини Української держави та утворення на цій території маріонеткового терористичного режиму на зразок Придністров'я.
Реалізація цього сценарію стала можливою внаслідок політики поступок влади перед вимогами агресора. Початком цього було підписання Урядом меморандуму з посібниками окупантів замість блискавичного здійснення антитерористичної операції в квітні-травні цього року. Недавнім етапом – підписання 5 вересня Мінського протоколу, що передбачав проведення місцевих виборів на територіях контрольованих терористами.
Ще тоді "Свобода" застерігала, що політику "умиротворення" Кремля, підписання Мінського протоколу і наступне ухвалення Парламентом антиконституційних законів про особливий режим самоврядування в окупованих районах Донецької та Луганської областей та про амністію терористів Путін використає для закріплення окупаційного режиму на Донбасі і продовження агресії.
Свободівці були єдиною фракцією Парламенту, яка була категорично проти і повним складом не голосувала за ці принизливі закони 16 вересня. Будь-які місцеві вибори та розширення повноважень місцевого самоврядування на Донбасі мають відбуватися виключно після звільнення окупованих територій від терористів та відновлення там Українських законів.
Як попереджала "Свобода", Мінські домовленості про "перемир'я" і ухвалені закони щодо Донбасу не зупинили війни Росії проти України. Терористи не виконують цих законів та не визнають українського суверенітету. Ба більше, терористи підсилені російськими регулярними підрозділами готуються до подальшого наступу.
Саме тому "Свобода" вимагає від влади невідкладно вжити рішучих заходів для протидії окупанту в усіх царинах внутрішньої і зовнішньої політики:
1. Парламент повинен офіційно визнати російську військову агресію та розірвати дипломатичні стосунки з державою-окупантом.
2. Президент, згідно з вимогами чинного законодавства, повинен невідкладно внести на розгляд Парламенту закон про запровадження воєнного стану на окупованих територіях Донецької та Луганської областей.
3. Парламент має скасувати капітулянтські закони про особливий порядок самоврядування на Донбасі та амністію терористів. Натомість – ухвалити закон про тимчасово окуповані території Донбасу, яким, зокрема, заборонити передачу бюджетних коштів та інших ресурсів на окуповану територію.
Одночасно треба створити умови для переміщення з окупованих територій людей, які лояльні до України і хочуть залишитися українськими громадянами, оскільки сьогодні влада не може гарантувати їхніх прав і безпеки на окупованих територіях.
4. Керівництво держави повинне повторно звернутися до США та Великої Британії як держав-гарантів суверенітету України за Будапештським меморандумом, а також до країн-членів НАТО щодо надання військово-технічної допомоги Україні.
5. Поряд із цим, продовження і посилення західних санкцій проти путінської Росії має бути пріоритетом української зовнішньої політики.
6. РНБО має нарешті запровадити санкції проти російських громадян та кампаній, причетних до злочинної агресії проти України путінського режиму.
7. Уряд нарешті повинен подати до міжнародного суду ООН та міжнародного кримінального суду в Гаазі позови проти Росії стосовно анексії Криму, військової агресії і воєнних злочинів проти України та її громадян.
8. Підвищення боєздатності української армії, її належне бюджетне фінансування і забезпечення, а також вступ України в НАТО мають стати пріоритетами для нового Парламенту, Президента та Уряду в царині національної безпеки.
9. Необхідно нарешті подолати енергетичну залежність, а також будь-яку іншу економічну чи інформаційну залежність України від Москви.
Усі ці заходи ВО "Свобода" неодноразово пропонувала реалізувати Президенту, Уряду й Парламенту впродовж останніх півроку. Ми внесли понад 40 законопроектів на виконання цих заходів, однак більшість із них було проігноровано.
У новому Парламенті свободівці продовжать вимагати, а також організовуватимуть тиск громади на владу з вимогою ухвалити ці закони.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.