Тарас Шевченко Співголова Ради Реанімаційного пакету реформ, співініціатор громадського руху "ЧЕСНО", ініціатор Кампанії "За безпечні дороги", директор Центру демократії та верховенства права.

Врятувати життя водіїв та пасажирів

17 вересня 2018, 17:28

Ми знаємо, що наші дороги є найнебезпечнішими в Європі. І звично лаємо через це владу за погану якість доріг. А ще п'яниць та мажорів, які скоюють ДТП. Але ми маємо визнати також і власну відповідальність за це. Ми нехтуємо безпекою – лише 15% водіїв користуються ременями безпеки. Лише 1% просить пасажирів позаду пристебнутися.

Щодня на українських дорогах гине 9-10 людей. Це майже як футбольна команда щодня. Вдумайтеся, щороку понад 3 500 смертей. Десятки тисяч травмованих. Це жертви, яких можна уникнути почавши з найпростішого – ременів безпеки.

Ми діємо проактивно, тож запропонували законопроект, безпосередньо спрямований на зменшення смертності на дорогах. Вже у вівторок, 18 вересня, у Верховній Раді він буде стояти на порядку денному і може бути ухвалений у першому читанні чи одразу в цілому. Це законопроект N8492 "Про внесення змін до статті 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо зниження смертності та травматизму на дорогах України шляхом збільшення рівня користування ременями безпеки та мотошоломами) ". Він простий і пропонує підвищити штраф за ігнорування ременів безпеки та мотошоломів до 850 гривень.

Сьогодні штраф за ігнорування ременя безпеки в Україні становить лише 51 гривню. Ця мізерна сума подає вкрай хибний сигнал: "ремені це неважливо", якби було важливо, – відповідальність була б більшою. Хоча закон лише підвищує штраф, однак він не для того, щоб карати. Він для того, щоб змінити поведінку. Щоб сформувати нову звичку – пристібатися, у тому числі на задніх місцях в авто.

Запропоновані законопроектом зміни вплинуть на безпеку водіїв та пасажирів. За даними ВООЗ, ремені безпеки могли б урятувати 50% учасників смертельних ДТП та захистити потерпілих від тяжких травм. Аналогічний ефект дають і мотошоломи: їх використання знижує ризик загибелі до 40%, а важких травм – приблизно на 70%.

Законопроект ініціював Центр демократії та верховенства права в рамках Кампанії "За безпечні дороги" з метою зниження рівня смертності на дорогах України. Детальніше про законопроект та його обґрунтування – за посиланням.

Ми закликаємо народних депутатів проголосувати за цей законопроект. Одне натискання на кнопку голосування може врятувати понад півтисячі життів щороку.

Коментарі — 20
Александр Зубр _ 18.09.2018 16:59
IP: 93.74.171.---
Anatol Zubenko:
Александр Зубр:
Anatol Zubenko:
Коли я не пристебнутий, то ризикую тільки своїм життям, а небезпеку іншим не створюю, – скоріше навпаки...Тому такий закон в топку!
При гипотетической аварии если пострадавший не пристегнут, он действительно рискует только свой жизнью, хотя и тут есть исключения – летящий с заднего сиденья пассажир бьет своей головой голову водителя или переднего пассажира. Но дело даже не в этом. При такой гипотетической аварии если пострадавший не пристегнут, то шансы у наго попасть на тот свет намного выше, чем если был бы пристегнут. Соответственно, шансы виновника аварии сесть за решетку намного выше, чем отделаться штрафом. Поэтому ваше мнение – в топку.
Это как? Если не пристегнутый-то бьет в голову, а если пристегнутый-то куда?
Пристегнутый не летит вперед.
Anatol Zubenko _ 18.09.2018 15:34
IP: 94.153.158.---
Александр Зубр:
Anatol Zubenko:
Коли я не пристебнутий, то ризикую тільки своїм життям, а небезпеку іншим не створюю, – скоріше навпаки...Тому такий закон в топку!
При гипотетической аварии если пострадавший не пристегнут, он действительно рискует только свой жизнью, хотя и тут есть исключения – летящий с заднего сиденья пассажир бьет своей головой голову водителя или переднего пассажира. Но дело даже не в этом. При такой гипотетической аварии если пострадавший не пристегнут, то шансы у наго попасть на тот свет намного выше, чем если был бы пристегнут. Соответственно, шансы виновника аварии сесть за решетку намного выше, чем отделаться штрафом. Поэтому ваше мнение – в топку.
Это как? Если не пристегнутый-то бьет в голову, а если пристегнутый-то куда?
Olexiij Babenko _ 18.09.2018 11:51
IP: 35.235.226.---
Anatol Zubenko:
А статистика про те, скільки людей загинули через ремінь, бо не змогли покинути авто вчасно є? Отож!
Александр Зубр _ 18.09.2018 09:45
IP: 93.74.171.---
Anatol Zubenko:
Коли я не пристебнутий, то ризикую тільки своїм життям, а небезпеку іншим не створюю, – скоріше навпаки...Тому такий закон в топку!
При гипотетической аварии если пострадавший не пристегнут, он действительно рискует только свой жизнью, хотя и тут есть исключения – летящий с заднего сиденья пассажир бьет своей головой голову водителя или переднего пассажира. Но дело даже не в этом. При такой гипотетической аварии если пострадавший не пристегнут, то шансы у наго попасть на тот свет намного выше, чем если был бы пристегнут. Соответственно, шансы виновника аварии сесть за решетку намного выше, чем отделаться штрафом. Поэтому ваше мнение – в топку.
Anatol Zubenko _ 18.09.2018 08:58
IP: 35.235.227.---
Коли я не пристебнутий, то ризикую тільки своїм життям, а небезпеку іншим не створюю, - скоріше навпаки...Тому такий закон в топку!
Шлакоблок _ 18.09.2018 08:47
IP: 37.54.83.---
Віктор Козоріз:
Підтримую. Бо йдеться тут не тільки про ремені безпеки, а про масове нехтування водіями Правил дорожнього руху, в т.ч. таких елементарних, як використання ременів безпеки. Справа в тому, що такі водії готові з легкістю порушувати й інші закони та загальновизнані правила поведінки, а отже становлять серйозну небезпеку для суспільства.
-*А ви аналізували ці Правила? Ви знаєте скільки там недолугостей? Це по перше.
По друге. Якщо ви такий велелюбний до Закону, то як ви будете ставитися до того, що завтра будет закон, щоб по понеділках всі носили чорне взуття, по вівторках і т.і. Це ж Закон. Так по вашому, якщо хтось не буде носити таке взуття за Законом, то вони будуть порушувати і інші Закони. Дуже недолуга логіка.
Olexiij Babenko _ 18.09.2018 08:21
IP: 35.235.226.---
Вам мабуть більше робити нема чого. Що ще мають мусять робити люди по розумінню вашої законотворчості?
А дурнем бути це законно чи ні? Скільки взагалі людей гине по дурості?
Дайте законопроект що всі були розумні і вставали з правильної ноги.
Автору – йти в армію, отримати погони і служити. Раз-два.
kvp1940 _ 18.09.2018 04:34
IP: 93.74.74.---
Пане Тарасе! Те, що пропонується, дуже добре
Але разом з тим.йде мало не зомбування населення кільікстю ДТП

статистика говорить

кількість смертей у ДТП на 100 000 населення в Україні становить
2007 20,5 осіб
2013 10, .5
2018 буде десь 6, 9 падіння за 12 років в3 рази
Віктор Козоріз _ 18.09.2018 00:39
IP: 77.122.0.---
Підтримую. Бо йдеться тут не тільки про ремені безпеки, а про масове нехтування водіями Правил дорожнього руху, в т.ч. таких елементарних, як використання ременів безпеки. Справа в тому, що такі водії готові з легкістю порушувати й інші закони та загальновизнані правила поведінки, а отже становлять серйозну небезпеку для суспільства.
Александр Зубр _ 17.09.2018 22:29
IP: 93.74.171.---
Олександр Рогуцький:
"...Знову будете піклуватись про мене залазячи в мою кишеню?..." – так Ви та пасажири користуєтесь пасками, чтого хвилюватись?
Алёна Столяренко _ 17.09.2018 22:26
IP: 130.180.209.---
А коли будуть штрафи за ями на дорогах? Замість того, щоб слідкувати тим, що відбувається навколо, водій повинен весь час дивитись, щоб не вскочити в яму. А звідси і втомлюється швидше, й увага розпорошується. Впевнена, що добрі дороги врятують більше людей, ніж ремені безпеки.
Elena Dykun _ 17.09.2018 21:44
IP: 35.235.226.---
Elena Dykun:
І аккаунт у Фейсбуці не відкривається.
Олександр Рогуцький _ 17.09.2018 21:44
IP: 95.158.13.---
Пане Тарасе. Вибачте, але це не вирішить мої проблеми. Коли я не хочу надіти пасок безпеки, то штраф не є тою причиною, що змусить мене пристебнути пасок. Я дивився багато відео та маю життєвий досвід, що примушує мене берегти себе. В моїй машині ніхто не сидить без паска безпеки. Те, що Ви пропонуєте, то є классика локального феодалізму. Мало того, що смертність не знизиться, так ще й держава грошей заробить на смертях громадян. Що, слабо, зробити відповідну рекламу, пояснювальні та розумні ролики в Ютубі, профілактику у вигляді роз'яснювальної роботи серед водіїв? Підняти страхові виплати та внески?Та згенерувати ще багато креативних ідей... Знову повертаєтесь до ординського методу заробітку? Знову будете піклуватись про мене залазячи в мою кишеню?
Elena Dykun _ 17.09.2018 21:43
IP: 35.235.226.---
Elena Dykun:
Опа, і мій коментар чомусь під цим ай пі. Що за фігня?
Шлакоблок _ 17.09.2018 21:38
IP: 37.54.83.---
Це теж реформи? Було 144 реформи. Теперь вже 145 реформ?
Шлакоблок _ 17.09.2018 21:36
IP: 37.54.83.---
Leonid Hrabovsky:
Я б запропонував навіть 1000 гривень кари за це порушення.
-* А як вас, панове, зачепає те, що хтось не бажає користуватися ременями НЕБЕЗПЕКИ? Де порушені ваші права і свободи, коли саме ви наказуєте іншим свою волю, тобто щоб інші обов"язково користувались ременями НЕБЕЗПЕКИ?
Шановний, це не має відношення до смертей на дорогах України, це просто наповнення бюджету.
Elena Dykun _ 17.09.2018 21:36
IP: 35.235.226.---
Прикольно, половина коментарів від ботів мінстеця. Зверніть увагу на айпішник – 35.235, а далі і 226 і 227 і 230 Їх там бригада, вірніше, три гада.
Mikhail Bass _ 17.09.2018 18:31
IP: 134.249.174.---
Здорово ощущать себя в 1% здравомыслящих людей, но никакие драконовские штрафы не помогут если нет надлежащего контроля и работающего принципа неотвратимости наказания.
Ihor Pavlovych _ 17.09.2018 17:41
IP: 91.244.6.---
Непогано було б також стимулювати формування звички не втикати в смартфони, перебуваючи за кермом.
Leonid Hrabovsky _ 17.09.2018 17:40
IP: 35.235.230.---
Я б запропонував навіть 1000 гривень кари за це порушення.
Корупція1204 Уряд реформ357 Aтака Путіна1145 Україна та Європа982 Річниця Майдану74
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter