Віктор Уколов Політолог, колишній журналіст, екс-народний депутат ВР 6 скликання, співпрацює з Адміністрацією президента

Голодомор – чому ж не повстали?!

19 листопада 2008, 13:32

Українці мають право на повстання і бувають ситуації, коли цим правом потрібно скористатися.

Про голодомор мені вперше розповіла прабабуся. Моя родина по мамі в 1933 ому жила у Поліському, яке тоді звалося Кагановичі-перші, і мабуть завдяки цьому, земляки Лазаря Кагановича від голоду врятувалися. Незалежно від національності.

Я не маю точних свідчень, чи допомагав Каганович своїй малій батьківщині, але мої діди-прадіди, нащадки вільних козаків Кирпенки-Германчуки, голоду не знали. Власне як і євреї Фельдмани, поляки Свинцицькі, які жили поруч і нашому містечку.

Кожного дня до Кагановичів-перших приходили з Півдня України сотні голодних людей. Вони намагалися дійти до лісового кордону і вирватись в Білорусь, де хліб ніхто не забирав. Невеличкий кагановицький район тоді прогодувати усіх не міг.

Людям виносили все, що могли відірвати від власних дітей. Бабця Василина казала, що тільки біля нашої хати годувалося кілька десятків нещасних, але ще більше помирало просто не вулицях, просячи хліба.

Крім полегшеного плану хлібозаготовок, поліщуків рятував тоді багатий ліс. Вже в наш час біля Поліського за ранок можна було взяти до 600 боровиків, або набрати кілька відер чорниці. Тоді лісового добра було на порядок більше. В'юнів копали на болоті просто руками, вигрібаючи з мулу. Раків прадід приносив з річки Уж цілі коші.

Але найголовніше було те, що у Кагановичах влада не відібрала весь хліб.

Протилежна картина була на батьківщині деяких тодішніх наркомів. Виконуючи завдання ВКП (б) вони особисто поїхали у рідні села очолювати план хлібозаготовок, викликавши найлютіший голод. Чи варто казати, що cеред них були і етнічні українці?

Чому не повстали? Я задавав це питання десяткам свідків, яких вдавалося розпитати про той геноцид? Багато відмовчувались, дехто відводив очі – лише один прямо відповів. "А проти кого було повставати? Проти Петра, комсомольця-сусіда, з яким на колодках щовечора ловили дівчат?", – справа в тому, що хліб відбирали не люті воріженьки-зайди, а "свої".

Ці покидьки жили на сусідній вулиці, у сусідньому домі і добре знали де в сусіда комора і що у ній може лежати. Не чорнороті вузькоокі чужинці, а добре знайомі українські ясноокі русяві хлопці – витягували на заклик партії і комсомолу останнє збіжжя у багатодітних сімей. Багато з них пізніше сконало, бо хліб забрали навіть у них, але дехто отримував бідненькі, але продовольчі пайки.

Так Голодомор був геноцидом проти українців. Так ВКП (б) злочинна і нелюдська організація, яка заслуговує на новий Нюрнбергський процес.

Але чому українці знищували українців? Чому високоморальне керівництво УРСР, яке ще вчора так затято проводило українізацію цього разу мовчало? Чому русяві сільські хлопці забирали останній хліб у голодних земляків, прирікаючи їх на голодну смерть?

Чому населення країни, яка ще 10 років тому повставало від найменшої іскри, затято змінюючи політичний режим УНР на Скоропадського, Гетьманат та Директорію, Директорію на комуністів, комуністів на Холодноярську республіку – чому не спробували взяти в руки вила і врятувати своє життя?

Тому на мою думку, Голодомор – це ще й урок для сучасних українців.

Не можна у всьому слухатися владу, якщо вона є злочинна.

А владоможцям та військовим – не можна виконувати злочинні накази.

Українці мають право на повстання і бувають ситуації, коли цим правом потрібно скористатися.

powered by lun.ua
Коментарі — 42
клопідогрель _ 23.11.2008 08:45
IP: 194.6.197.---
Єдине, що я хотів би додати дуже суттєвого – жидів в газові камери спроваджували самі жиди. Печі крематоріїв також обслуговували жиди. В кожній нації завжди знайдеться необхідна критична маса покидьків, найбільша їх серед москалів. Ніхто не здатен так знищувати своїяк вони, хіба, що камбоджійці, чи кампучійці, як їх там називають, можуть потягатись з москалями.
клопідогрель _ 23.11.2008 08:39
IP: 194.6.197.---
Та все вірно Уколов пише. Я продовжив би тему. Як можна було в 1941 виступити на боці СРСР українцям. Що це за нація? Я б і сам приєднався др Гітлера допоки не прозрів, але на боці Сталіна, як можна було виступити?
Ярослав_Журибіда _ 21.11.2008 14:09
IP: 212.1.98.---
Дивна у Вас логіка, Уколов – "Чому не повстали?... справа в тому, що хліб відбирали не люті воріженьки-зайди, а "свої".

Тобто нищити своїх – це миле діло, а от повстати проти "своїх" – рука не піднялася. Це Ви самі таке придумали, чи завдання від партії отримали?
elektoralna-bydlota _ 20.11.2008 22:31
IP: 213.186.111.---
Пане Уколов! Ви мали мужність поставити питання, на які "незручно" відповідати. Звісно, деякі Ваші акценти, ймовірно, суперечливі, але диву даєшся, як деякі "мудреці" мають готову відповідь (чи то з власного досвіду, чи то з наукових книг іноземців (?). Інші ж кожного, хто здатен задавати аналітичні питання, стерли б в порошок, але не варто звертати увагу на остервенілість вузьколобих. Я теж з родини жертв голодомору, теж перечитувала численні спогади, що дає мені право бачити часткову відповідальність за трагедію своїх – дурних, байдужих,обережних... І це чому??? – актуальне питання і нині.
командор _ 20.11.2008 22:30
IP: 193.41.62.---
___Віктор Уколов
"...Зовсім інший приклад ми бачимо на Західній Україні, де ще у 20 роках група офіцерів УСС на чолі з Євгеном Коновальцем організувала Українську Військову Організацію (УВО), що пізніше трансформувалася в ОУН – Організацію Українських Націоналістів. Наявність потужного підпілля з чіткою військовою організацією дозволило ОУН підняти повстання проти польської, німецької, а пізніше радянської окупації у значно спокійніших умовах..."

К 1932 году крестьянство центральных районов Украины,пержило активную часть военных действий первой мировой войны,лихую братоубийственную рубку гражданской войны,насильственное насаждение советской власти в селе,коллективизацию.К 1932 году крестьяне пережили 15 беспощадных лет чисто физического уничтожения, действий власти,стремящейся подавить волю крестьян к сопротивлению.И последней акцией был искусственый голод.
На западной Украине таких действий власти до 1939 года небыло. Сумев организоваться, население как могло сопротивлялось действиям властей,но хочу заметить,что к 1952 году (через 13 лет сопротивления) от ОУН осталась только пыль,а наследники бандеровцев,даже без угроз физического уничтожения, справно служили правящему коммунистическому режиму.
NELLI _ 20.11.2008 20:15
IP: 77.123.111.---
Бачу закрив рота Уколов багатьом дописувачам. Так ви боєтесь, пане Уколов? Мабуть тому саме БЮТ пропонує контролювати все в інеті. До речі оцю думку щодо звертання до низменних почуттів вперше висловила, коли дали доступ на ОБОЗ, бо рік був бан. А гороші, то платять вам. Бо ви паплюжили на УП весь час усіх, та саме заце вас взяли до верховної ради. Працюючи по темникам, ви вважаєте, що і інші не мають своєї думки. Людина завжди підозрює та звинувачує інших в тих гріхах, які має сама. Наочний прилад. А прийшли до вас тому, що брехня та палюжіння норма для вас. Тому і боїтесь дописувачів, закривши їм рота. Так що там з демократією, ЯКУ бют НАМАГАЄТЬСЯ ЗНИЩИТИ? Не вийде, як би ви не брехалию
ABYRVLAG _ 20.11.2008 18:32
IP: 69.49.114.---
Дублирую свой комментарий здесь потому как здесь он и должен был быть с самого начала. К тому же, судя по последней теме "Колаборація – кар''єризм – Голодомор", автора принял его во внимание:

19.11.2008 18:36___ ABYRVLAG
Пишу здесь, а не в теме "Голодомор – чому ж не повстали?!"
которую автор почему то закрыл для комментариев.

Интересно, а как автор предстваляет себе восстание в 1933 году? Безоружные неорганизованные селяне должны были бросаться на вооруженные до зубов части НКВД? Во время гражданской войны в Украине было и оружие и организаторы. А потом они были уничтожены, оружие изьяли, НКВД проводило кампанию реперессий и террора и уничтожения любых инакомыслящих (даже потенциальных). О каком восстаниии может идти речь?
SEMENN _ 20.11.2008 17:46
IP: 92.112.69.---
Вікторе, це ти щось сплутав, це Тимошенко з сектантами втікла з ВР 5-го скликання, розхитувати Україну і як бачимо сьогодні – розхитала.
БЮТ залишився в складі 15-ти бійців у коаліції "Національної Єдності"!
Андрі _ 19.11.2008 15:30
IP: 195.42.130.---
А ти, Уколов, виявляється з жидівського села походиш. Тому то, такі як ти, підєврейчики, і вижили під час голодомору. Можливо вихідці з твого жидівського села і допомагали жидівському ВКП (б) виконувати план продзаготовок??? А ти говориш про українців. Хоча і серед українців були слабкі люди.
Не всі можуть і здатні бути героями!

А стаття спрямована на приниження українців як нації. Буцім-то, українці – суцільні покидьки. Самі в своїх хліб забирають.
На каво работаєм ТАВАРИЩ Уколов???
Можлмво, такі як ти, Уколов, і є тими самими укр. ПОКИДЬКАМИ, які намагаються всіляко принизити нашу націю.
Але чи ти є українцем? Прізвище в тебе зовсім неукраїнське.
Не ображайся за "ти".

19.11.2008 14:24___ sima_sim
Підтримую.
california _ 19.11.2008 15:30
IP: 85.90.211.---
Да что тут говорить!!!!!
Не может истинный гражданин своей страны попирать и ставить под вопрос историю своей страны! Это делают только неразумные и далекие от здравия люди, а также субъекты напрвленые на подрыв общественного мнения и государства.
Коммунистическая партия миллион раз доказала, что она преступная организация которую надо судить, а ее членов высылать в сибирь на Соловки, как она это делала с миллионами людей без всякого суда и следствия, как с украинцами так и с другими национальностями "могучего СССР".
Россия, в лице ее руководства, бывших и существующих агентов КГБ добровольно приняла на себя приемственность СССР и всячески оправдывает Сталина, как национального героя! О чем можно говорить дальше?
Думаю не стоит приводить пример с другими европейскими странами.
Слава Украине! Да поможет нам БОГ!
Віктор Уколов _ 19.11.2008 15:28
IP: 194.30.168.---
І наостанок. Я не розумію чому Генпрокуратура ще не порушила кримінальних справ проти виконавців голодомору. Як проти замовників, так і проти організаторів та рядових виконавців. Я впевнений, що десь існують точні списки цих гнид. Не буває абстрактних злочинців – вони завжди конкретні. І хай більшість з них вже передохли, люди мають знати їх імена. ЦЕ убде краще будьяких помпезних пам"ятників на дніпрових схилах. Хоч і вони також потрібні.
_Netko_ _ 19.11.2008 15:28
IP: 195.42.130.---
Питання щодо опору народу України у 32-33 роках залишається відкритим:
1.або вони були, а про них ніде не писали – так є ж архіви, давно могли б відповідні матеріали виплисти на поверхню
2.або їх не було, і тоді виникає цілком зрозуміле наступне питання: людей доводили до канібалізму, відомо хто, людям втрачати в такій ситуації було нічого, ще 10 років перед тим Україна була джерелом та осередком моря повстань – великих та малих, а тут така тиша й спокій, як у смертника в камері-одиночці
3.а ще через 8 років, у 41-му,нащадки тих хто залишився хоробро захищали-боронили цю владу
Нелогічність ситуації – кричуща
Віктор Уколов _ 19.11.2008 15:22
IP: 194.30.168.---
19.11.2008 15:19___ _Netko_

Ви прекрасно описали чому не було повстань – було психологічно важко повставати проти сусідів. Я ж про це і пишу. Інше – то у Вас від надмірного занурення у політичний процес.
Историчка _ 19.11.2008 15:21
IP: 193.239.180.---
19.11.2008 14:57___ Mariy ------Или, например, вживить в сознание/подсознание определённые штампы/стереотипы/поведенческие программы.

Уважаемый Mariy, Вы правы – очень многим вживили мозги на Майдане.
Віктор Уколов _ 19.11.2008 15:20
IP: 194.30.168.---
19.11.2008 15:14___ Лицар

Майже 9 мільйонів чоловік вимерло через відсутність організованого опору. Я закликаю людей не миритися зі злочинною владою. А Ви мене "чмом" обізвали?
Спочатку підпишіться, як це роблю я, своїм прізвищем і тоді ми будемо говорити на рівних. Бо поки-що Ви мені нагадуєте одну поліську примовку: "Сміливий Йось – за клямку держиться, а в хату сцить".
_Netko_ _ 19.11.2008 15:19
IP: 195.42.130.---
Теза про те, що не було повстань, бо то потрібно було повставати проти знайомого з сусідньої хати чи вулиці, не витримує жодної критики. Аж дивно й прикро, що Віктор Уколов верзе таку маячню.
Я би радив авторові про тестувати на своїй особі цю відверто брехливо-дурнувату теорію.
Спробуйте вломитися до хати свого доброго сусіда, з яким ніколи не сварилися й приміром, забрати в його дитини цяцьку, у старшого сина комп'ютер, а в дружини пару найліпших суконок. Хтів би-м глянути, чи вйде автор цілим з хати сусіда. І то врахуйте, що все, що я Вам пропоную, аж ніяк не впливає на МЕНЮ родини сусіда – а виключно на настрій:).

Отож, волів би почути від пана Уколова: на біса було цю маразматичну жуйку писати? Це такий внесок у скарбницю "дружби народів" чи як? Чи Ви досі не збагнули чи не усвідомили, що є членом фракції БЮТ у ВР? 24 години на добу Юродивий Ледар разом зі своїм санвузлом та дИбілом-Біляпарашником намагаються як не вкусити то гавкнути, а як не гавкнути, то перднути вбік Ю.Тимошенко, так ще свої невігласи бозна-що кукурікають.

"Мовчання – золото", чи "не так тії вороги як..."
Віктор Уколов _ 19.11.2008 15:16
IP: 194.30.168.---
19.11.2008 14:24___ sima_sim

Не буває дурних запитань – бувають не розумні відповіді. У Вас з хронологією не все гаразд. Куркулів вивозили до Сибіру якраз 1933 року, а не раніше, бо саме тоді колективізацію і проводили. І вивозили свої ж комнезами. Тобто голод і терор відбувалися одночасно. Відповідно існували всі передумови для повстання.

Як за 10 років радянська влада змогла виростити стільки ублюдків, що вони радо пішли проти власного народу виконувати накази тов. Сталіна?

В цьому є урок для сучасних українців – не спішіть виконувати злочинні накази. Умійте послати владу кудись подалі, якщо бачите, що вона не права. Насправді влада – це ви.
Пересмешник _ 19.11.2008 15:16
IP: 91.189.129.---
партійна українська номенклатура могла б хоча б НЕ СТАРАТИСЯ. Ви розумієте про що я кажу чи будете і далі вар"ята грати?
А кто Вам сказал, что она старалась? Очень большая ее часть и не старалась, за что и была благополучно расстреляна... А на ее место ставились другие – но уже приезжие...
Vlad_iz_Kharkova _ 19.11.2008 15:12
IP: 195.26.93.---
Наблюдения замечательные, но вывод абсолютно неверен.
Хлеб забирали в хлебных районах, Полесье к ним не относится.
Голодомор был направлен против самостоятельных крестьян-собственников. Именно поэтому комсомольцы и беднота так активно участвовала в хлебозаготовках. Именно поэтому он был в районах, где таких собственников было большинство. Именно поэтому украинские коммунисты, тот же Любченко, проводили хлебозаготовки с таким рвением.
Это была уничтожжение собственника тоталитарным режимом с помощью маргинала.
И в этом урок Голодомора. Власть, натравливающая на собственника, разжигающая низменные инстинкты у людей без собственности, обещающая им шару за поддержку, преступна.
Андрей-с-Востока _ 19.11.2008 15:12
IP: 92.112.219.---
19.11.2008 15:02___ Mariy
Проводиться активная алкоголизация и наркотизация населения.
Население само алкоголизируется (хотя разве есть куда больше?) и само наркотизируется. Сейчас, вы скажете, что им создали условия. Но народ – это же не маленькие дети, за которыми должно следить государство. Вы скажете, что государство должно бороться с возникшей ситуацией. Но почему среди самих людей не возникает активных инициатив по борьбе с этими явлениями?
Віктор Уколов _ 19.11.2008 15:09
IP: 194.30.168.---
19.11.2008 15:02___ обиватель_

Не гнівіть Бога. Поліщуки якраз в УПА і пішли. А хто не пішов – підтримували. І це після всіх втрат, які там були через різню 1943 та війну.

Існує припущення, що саме через діяльгність УПА там більшовики побоялися організувати голодомор. А далі вже, коли УПА подавили, то й Сталін здох.
Віктор Уколов _ 19.11.2008 15:05
IP: 194.30.168.---
19.11.2008 14:26___ Лицар

Інтелігенція – це люди, які мають нахабство не погоджуватися з панівною точкою зору. Так от, для того щоб виморити годом мільйони – потрібні сотні тисяч виконавців петрів, миколаїв, васьків та інших. Зрештою, якщо комсомольцям на селі ще можна було голову задурити, то партійна українська номенклатура могла б хоча б НЕ СТАРАТИСЯ. Ви розумієте про що я кажу чи будете і далі вар"ята грати?

На закиди, що, мовляв, було страшно під тиском повставати я маю вам сказати, що страшно завжди. І до УПА на Західній Україні також було страшно йти, але йшли. І в НРУ в 1989 році та УСС було страшно йти, але також йшли.

Урок голодомору в тому, що страх породжує злочини. Тепер от моїм колегам страшно говорити ПРАВДУ про голодомор. Але ТРЕБА.
обиватель_ _ 19.11.2008 15:02
IP: 77.121.220.---
ЗУСТРІЧНЕ ЗАПИТАННЯ ДО АВТОРА:
- ЧОМУ, НА ВАШУ ДУМКУ, НЕ ПОВСТАЛИ ВОЛИНСЬКІ ПОЛІЩУКИ В 1948-54 рр, КОЛИ МОСКОВСЬКА КОЛЕКТИВІЗАЦІЯ СПРИЧИНИЛА ГОЛОД І В НИХ? ТАК, ДІТЕЙ НЕ ЇЛИ АЛЕ З ГОЛОДУ ПУХЛИ, І ВІД ВИСНАЖЕННЯ ВМИРАЛИ ХВОРІ, ДІТИ Й ПРИСТАРІЛИ ЛЮДИ.
НА ВОЛИНІ, ЯКА ПЕРША ЗОРГАНІЗУВАЛА УПА, І ВЕЛА ЩЕ ПАРУ РОКІВ ТОМУ ВІЙНУ НА ТРИ ФРОНТИ (проти більшовиків, фашистів, і польських бойовиків), НЕ ЗАФІКСОВАНО ТЕЖ ВСЕНАРОДНОГО ПОВСТАННЯ В ТІ РОКИ ПРОТИ БІЛЬШОВИКІВ, ЯКЕ УПА ЗОРГАНІЗУВАЛО У 1943 р ПРОТИ ФАШИСТІВ?
Mariy _ 19.11.2008 15:02
IP: 217.27.155.---
Самый простой пример. Современный.
Проводиться активная алкоголизация и наркотизация населения. Плодится десоциализованный элемент. И, потом, эти люди сами чего угодно сделают, лишь бы получить очередную дозу.
Пересмешник _ 19.11.2008 14:57
IP: 91.189.129.---
Господин Уколов, наверное, спрашивал не тех свидетелей... Там, где я живу, на Запорожье, например, хлеб в те времена собирали так называемые "комбеды" – комитеты бедноты. Они состояли из местной "бедноты" – алкоголиков и бездельников – это правда. Но господин уколов не все рассказывает. А не рассказывает он то, что возглавляли эти "комбеды" – "питерские". И не рассказывает, что эти самые "питерские" опирались на отряды красноармейцев и очень часто держали в заложниках родственников этих самых членов комитетов бедноты, за что имели в "комбедах" большой "авторитет". В некоторых селах слово "питерский" долгое время было, как ругательство. Когда я спросил свою бабушку, почему – она мне рассказала все это шепотом!!!!!!!!!! И на полном серьезе приказала никому не говорить... было это в 70-е годы... Так, что, господин Уколов поинтересуйтесь и у других свидетелей, как это было, прежде чем делать такие выводы! Хотя я уверен, что на самом деле все это Вас мало интересует.
ONLINE
тітушки14 Aтака Путіна1166 Україна та Європа1020 Корупція1255 Уряд реформ371
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter