26 березня 2020, 10:11

Дистанційна демократія від "Слуги народу".

Спроби влади скористатися боротьбою з коронавірусом для скорочення демократії тривають. Українці вже чули про такі "ефективні" пропозиції як введення надзвичайного стану з комендантською годиною, з реквізиціями і дозволами поліції вломлюватися в житло без рішення суду. Нещодавно дізналися, що боротьба з українськ культурою теж важливий противірусний засіб. Тому за один тиждень стали свідками двох спроб змінити мовне законодавство. А потім ще й почули пропозицію забрати кошти з фінансування культури.

Об'єктом нової атаки влади став парламент. Місце, де за твердженням президента Зеленського "поки що можливі дискусії". Напевно аби усунути оце неприємне владі "поки що" перший віце-спікер Руслан Стефанчук і його рідний брат депутат Микола Стефанчук зареєстрували законопроєкт N3250, яким пропонують під час карантину проводити засідання Ради та її комітетів у режимі відеоконференції. Намір ніби й правильний- шукають вихід із ситуації, коли вже кілька депутатів хворі на коронавірус.

Але відкриваємо текст і бачимо, що йдеться не просто про голосування на відстані. Автори проєкту пропонують, по суті, скасувати дію регламенту ВР для таких засідань. А скликати їх буде одноосібно спікер за зверненням президента або 150 депутатів. Тобто, самі "слуги", формуючи без жодної опозиції й без жодних погоджувальних рад порядок денний.

Проєкт передбачає не просто дозвіл на віддалену участь, а пряму заборону на участь депутатів у сесії вживу. Ще раз: приходить народний депутат в приміщення, де спікер і ще кілька людей проводять "засідання в режимі відеоконференції", а йому кажуть – а ти не маєш право бути на засіданні. Ну і що ти депутат? Запускаємо лише по одній людині від фракції. І в обговоренні може брати участь лише ця одна людина. Хоча нічого не заважало б депутатам обговорювати закони в режимі відеоконференції. Але функція кожного депутата за цим законом – лише засвітитися на 15 секунд в кадрі під час голосування і сказати, як ти голосуєш.

Процедура голосування в режимі відеоконференції розтягнута в часі і виписана так, що дозволяє владі тиснути на тих, хто проголосував "неправильно" чи не проголосував узагалі і до кінця процедури "загітувати" їх додати свої голоси.

А якщо хтось захоче дізнатися, які саме депутати "присутні" на такому засіданні, доведеться повірити на слово спікеру, який озвучує відповідну інформацію зі слів апарата Ради, який "триматиме зв'язок".

Такий формат засідання – впевнений крок в бік до функціонуючої в Росії "керованої демократії". У такий спосіб зручно протягувати будь-які рішення – від дефолту до капітуляції. І все виключно заради боротьби з епідемією.

Я не голосуватиму за цей закон і закликатиму інших народних обранців цього не робити. У цей важкий для держави момент усі (влада, опозиція, громадськість) маю спрямовувати свої зусилля на те, аби після подолання епідемії українці залишались здоровими, а Україна – демократичною.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Про звернення до ЮНЕСКО проти деколонізації

Нерішучість у звільненні України від маркерів русского міра дається взнаки. Варто було українській владі порушити встановлені законом строки очищення публічного простору деяких міст від символів російської імперської політики, парламенту – безпідставно провалити перейменування окремих міст, а правоохоронним органам – заплющити очі на українофобські заяви мера Одеси Труханова, як вата всіх кольорів і відтінків почала піднімати голову...

Якби не було УПА

Історики однаково не люблять обидва питання: "що буде" і "що було б, якби". Історія має справу тільки з об'єктивною реальністю і тому намагається відповісти лише на питання "що було"...

Заборона консульського обслуговування українців за кордоном є відверто протиправним і винятково шкідницьким кроком.

Заборона консульського обслуговування українців і видачі паспортів за кордоном є відверто протиправним і винятково шкідницьким кроком. Оскільки багато хто сприйняв цю новину швидше на емоціях, не усвідомивши її змісту й реальних наслідків, поясню по пунктах чому нічого, крім шкоди, це рішення не принесе...

Про бюджет культури на 2024 рік

З одного боку, проєктом бюджету на наступний рік передбачене деяке зростання видатків на культуру порівняно з нинішнім, і це, безумовно добре...

Рішення комісії зі стандартів дежавної мови дискредитує процес деколонізації.

Kомісія зі стандартів дeржавної мови має пeрeглянути своє нeдолугe рішeння, а її члeнам час іти у відставку. Рішeння Національної комісії зі стандартів державної мови про пeрeймeнування півтори тисячі насeлeних пунктів (включно з містом Запоріжжя) викликало справeдливe обурeння...

Про українську реконкісту.

З початком війни із Росію в Україна активно зміцнює національну ідентичність. Зросла державна підтримка української мови, культури, формуються спільні погляди на наше минуле...