Тарас Возняк Тарас Возняк — головний редактор Незалежного культурологічного журналу «Ї».

А, може, все ж Митрополит Шептицький?

07 листопада 2011, 12:50

Спостерігаючи за запеклими дискусіями щодо того, як назвати міжнародний аеропорт у Львові, ми з відомим галицьким інтелектуалом Юрком Прохаськом наштовхнулися на предивну думку – а чи не примирить галичан між собою, а також галичан і не галичан, така промінентна постать, як постать Слуги Божого Митрополита Андрея Шептицького.

Це людина, як впродовж 45 років була провідником усього західноукраїнського суспільства. Більш потужної особистості у нашій новітній історії просто не було. Не гоже нам було її забути. А так ніхто і не згадав...

Хтось може сказати, що немає традиції називати аеропорти іменами церковних достойників. На що маємо просте спростування – аеропорт у Кракові названий іменем великого Папи Івана Павла ІІ. Краків гордиться своїм кардиналом.

Гадаю, що найдостойнішим виходом з цієї нашої львівської та галицької дискусії було б саме таке рішення. Не думаю, щоб якась політична сила, окрім, хіба, комуністів, була проти.

Навіть нацисти розуміли, ким був Андрей Шептицький для українців – так і не відважились його арештувати і після особистого листа Гітлеру з осудом репресій, які вони чинили у Галичині.

Те саме стосується і комуністів – тодішній перший секретар Микита Хрущов тільки бездіяльно спостерігав за велелюдною похоронною процесією великого Митрополита з вікна другого поверху Картинної галереї – а вулицями Львова плила і плила ріка осиротілого народу. І був це, ой який не простий, 1944 рік.

Якщо хтось хотів би більш детально ознайомитися з життєвим шляхом Слуги Божого, то найпростіше це можна зробити тут.

Гадаю, що представлені у Львівській міській раді фракції політичних партій могли б прислухатися до цієї на загал найбільш розумної та вдячної щодо Великого Митрополита думки. Тим більше, що не одна з них признається до своїх християнських коренів.

Коментарі — 44
Dehto_ _ 11.11.2011 22:21
IP: 94.231.187.---
Шановні полемісти, ризикну запропонувати ще один варіант назви – іменем видатного львів'янина: "Аеропорт імені Станіслава Лема". Не надто сподіваюсь на сприйняття пропозиції більшістю нинішніх мешканців Львова. І все ж – імені, краще зрозумілого Європі і Світові у 21 столітті не бачу.
Тож власне – аеропорти повинні поєднувати людей і країни. Якщо комусь видасться, що ім'я "не наше", пораджу перечитати "Високий Замок". Чи хтось "з наших описав" це місто краще?
До речі, у мемуаристиці Лема (людини, котра втратила місто свого дитинства) немає жодної антиукраїнської фрази...
Nick_M _ 08.11.2011 21:46
IP: 80.239.242.---
Dovbush50:
Пане шановний Довбуш, я так і подумав, що тилько такими мусят бути ваші допетрування.
Dovbush50 _ 08.11.2011 19:33
IP: 188.230.41.---
Nick_M:
Dovbush50:
bobbox:
Найкраще, ніяк не називати.
====
А чого ж не називати по-людськи і по-європейськи – ім. Короля Данила Галицького – засновника міста Лева? То ж тільки Прдуни і ригАнали є по своїй суті приітивами і називають стадіони "аренами" (що є назвою цирку).
То Ви, пане шановний Довбуш, уже почули думку Борі Колєснікова, чи самі допетрали?
====
Ніхто мені не указ (навіть і Борух Калєснікав). Трохи вагався між назвами львівського аеротерміналу – ім. Леопольда фон Захер-Мазоха і Короля Данила. Данило Галицький у мене переміг з великим відривом!
_MOPEMAH_ _ 08.11.2011 11:18
IP: 124.170.31.---
Weimar:
ганна-ахметова _ 07.11.2011 15:01- Чего-ж ты ганна имя и фамилию великой поэтессы перепиндосила!?
++++++++++++++++++++
Такая её пиндосская суть... И это обсуждению не подлежит!

++++++++++++++++++
Я знаю что ныне лежит на весах и что совершается ныне!
Час мужества пробил на наших часах и мужество нас не покинет!...
Не страшно под пулями мертвыми лечь,
Не страшно остаться без крова!
И мы сохраним тебя Русский язык-Великое Русское слово,
Свободным и чистым тебя пронесем
И внукам дадим и от смерти спасем, Навеки!

А в Веймаре я родился. В семье победителей! Жалко вас укропапуасы у которых что ни поп-то расстрига, что ни герой-то бандит, насильник, предатель и убийца. История- сплошь высосаная из пальца басня. Папуасы! Большеь нечего сказать!
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

ну, так. на безрыбье и сам раком встанешь!
куда этой Нюрке-то деваться?
хочется ведь к кому-нибудь приткнуться...
кем-то ПЫШАТЫСЯ

убогие...: (
Chorniy _ 08.11.2011 09:51
IP: 46.30.167.---
Weimar,раз слово "дупа" тебя так заело,спрошу понятнее-из какой дремучей ж...пы ты вылез с такими бравыми идеями?Не нравится тебе твой русский президент-пиши ему.Какого хрэна ты здесь делаеш?Здесь люди с разными позициями обсуждают проблемы СВОЕЙ страны.Ты бы думал не о поводах для вмешательства во внутренние дела Украины,а об очевидных поводах для хирургического вмешательства в твой головной мозг,источник бредовых идей.
Nick_M _ 08.11.2011 07:59
IP: 217.212.230.---
Dovbush50:
bobbox:
Найкраще, ніяк не називати.
====
А чого ж не називати по-людськи і по-європейськи – ім. Короля Данила Галицького – засновника міста Лева? То ж тільки Прдуни і ригАнали є по своїй суті приітивами і називають стадіони "аренами" (що є назвою цирку).
То Ви, пане шановний Довбуш, уже почули думку Борі Колєснікова, чи самі допетрали?
bmi _ 08.11.2011 00:42
IP: 178.219.95.---
Weimar:
Игорь Радзиевский _ 07.11.2011 19:27 Как бы тебе полупольское чмо не оказаться вместе с Кресами всходными в составе Речи Посполитой. Львув-их историчесая земля... 7 бригад Войска польского готовы для броска на восток! Если Русская Армия вас не прикроет- так и будет, как уже было много раз!
Та ти шо?Ти гавкаєш і одночасно неконтрольовано ковиряєшся в дупі..., чи між пальцями немитої ноги...
Dovbush50 _ 08.11.2011 00:04
IP: 188.230.41.---
bobbox:
Найкраще, ніяк не називати.
====
А чого ж не називати по-людськи і по-європейськи – ім. Короля Данила Галицького – засновника міста Лева? То ж тільки Прдуни і ригАнали є по своїй суті приітивами і називають стадіони "аренами" (що є назвою цирку).
bobbox _ 08.11.2011 00:01
IP: 188.230.45.---
Найкраще, ніяк не називати.
Dovbush50 _ 07.11.2011 23:56
IP: 188.230.41.---
galychanyn2:
Найкращою назвою є "Галицький аеропорт" і крапка, а то що за назва "імені Данііла", якогось Даніла Месопотамського, то певно ще львівські євреї руку приложили. Адже Зімбабвійським неграм тепер точно буде приємно і навіть знайомо.
====
Ти такий "galychanyn2", як я "ніггер із Зімбабве"!. Йдеться про майбутню назву львівського терміналу – імені Короля Данила Галицького – засновника міста Лева.
Dovbush50 _ 07.11.2011 23:52
IP: 188.230.41.---
Того "дуже знаного" у Львові політо л о х а Возьняка вже реально обсміяли з його попередньою пропозицією назвати аеропорт"Львів" іменем скульптора Пінзеля. Так мовознавці німецької навели всі значення слова "пінзель" – пензель, йолоп або баламут, чоловічий член – піцик (на сленгу).
Так нє – він даля пхається зі своєю недолугою пропозицією клерикала і тільки мутить воду!
Khreschatyk _ 07.11.2011 23:35
IP: 195.68.203.---
А, може, все ж братів ЗИЗАНІЇВ?

Стефан та Лаврентій Зизанії стільки зробили для Львова та України.
І це зніме напругу щодо постатей ХХ століття.
galychanyn2 _ 07.11.2011 23:09
IP: 46.202.247.---
Найкращою назвою є "Галицький аеропорт" і крапка, а то що за назва "імені Данііла", якогось Даніла Месопотамського, то певно ще львівські євреї руку приложили. Адже Зімбабвійським неграм тепер точно буде приємно і навіть знайомо.
bmi _ 07.11.2011 20:37
IP: 178.219.95.---
яцек:
предлагаю назвать именем Иосифа Виссарионовича, как человека, который присоединил все эти тер-рии
Прєдлагаю апі_дар_асіть тібья пасрі льотнава поля...
Игорь Радзиевский _ 07.11.2011 19:27
IP: 212.26.136.---
Аэропорт им. Шептицкого.
Звучит благородно, красиво, духовно.

А такие смешные русские нацыки, как Weimar, пусть
уносят поскорее Великое Русское слово
на историческую родину – Ордынскую Московию.
Пожелаем им доброго пути.
meestny _ 07.11.2011 17:08
IP: 80.239.242.---
Олеандр:
предлагаю назвать это летовыще именем известного лембержца Леопоольда фон Заахера-Мазоха!
Уже подали заявку на Данилу-короля. Будут путать с Давидом-королём, как пить дать.
Олеандр _ 07.11.2011 16:58
IP: 176.14.49.---
предлагаю назвать это летовыще именем известного лембержца Леопоольда фон Заахера-Мазоха!
Олеандр _ 07.11.2011 16:58
IP: 176.14.49.---
предлагаю назвать это летовыще именем известного лембержца Леопоольда фон Заахера-Мазоха!
meestny _ 07.11.2011 16:09
IP: 95.81.29.---
Weimar:
ганна-ахметова _ 07.11.2011 15:01- Чего-ж ты ганна имя и фамилию великой поэтессы перепиндосила! Во первых Анна, а не ганна. Ганна нверное от гуннов, от которых т.н. украинцы произошли, а во вторых Ахматова, а не ахметова. Я те сейчас на память стихи почитаю...
Я знаю что ныне лежит на весах и что совершается ныне!
Час мужества пробил на наших часах мужество нас не покинет!...
Не страшно под пулями мертвыми лечь,
Не страшно остаться без крова!
И мы сохраним тебя Русский язык-Великое Русское слово,
Свободным и чистым тебя пронесем
И внукам дадим и от смерти спасем, Навеки!
А в Веймаре я родился. В семье победителей! Жалко вас укропапуасы у которых что ни поп-то расстрига, что ни герой-то бандит, насильник, предатель и убийца. История- сплошь высосаная из пальца басня. Папуасы! Большеьнечего сказать!
Ты знаешь много, но не всё. О папуасах лучше к Pixel. Тоже знающий, но по географической части)))
meestny _ 07.11.2011 15:33
IP: 95.81.29.---
Gleb 27:
1941 "Его Высокопревосходительству, фиреру Великонемецкой империи Адольфу Гитлеру Берлин Рейхсканцелярия. Ваша Экселенция! Как глава Украинской греко-католической церкви, я передаю Вашей Экселенции мои сердечные поздравления по поводу овладения столицей Украины, златоглавым городом на Днепре – Киевом!." – 1944 "Правителю СССР, главнокомандующему и великому маршалу непобедимой Красной Армии Иосифу Виссарионовичу Сталину привет и поклон"
Эта переписка Митрополита показывает его человеком с динамичными взгядами, незаскорузлым и некостным. Называйте.
Действительно удивляет простота общения. Это – Привет – к Сталину.
neabyyakedyvo _ 07.11.2011 15:30
IP: 195.138.71.---
Цитую: "Більш потужної особистості у нашій новітній історії просто не було. Не гоже нам було її забути. А так ніхто і не згадав..."

Перепрошую, пане Тарасе, Ви мабуть не побачили, але я вже пропонував цю ідею у Вашій статті "Аеропорт Короля Данила, Бандери чи Пінзеля?"

neabyyakedyvo _ 02.11.2011 10:43IP: 195.138.71.--
імені митрополита Шептицького
Відповісти | З цитатою

Більш того у італійському місті Барі аеропорт названо на честь Кароля Войтили, а Міжнародний аеропорт Тірани (Албанія) на честь Матері Терези.

Підтримую Вас!!!
AndrAndr _ 07.11.2011 15:12
IP: 80.92.230.---
гарна ідея, підтримую
Gleb 27 _ 07.11.2011 15:04
IP: 212.92.241.---
1941 "Его Высокопревосходительству, фиреру Великонемецкой империи Адольфу Гитлеру Берлин Рейхсканцелярия. Ваша Экселенция! Как глава Украинской греко-католической церкви, я передаю Вашей Экселенции мои сердечные поздравления по поводу овладения столицей Украины, златоглавым городом на Днепре – Киевом!." -- 1944 "Правителю СССР, главнокомандующему и великому маршалу непобедимой Красной Армии Иосифу Виссарионовичу Сталину привет и поклон"
Эта переписка Митрополита показывает его человеком с динамичными взгядами, незаскорузлым и некостным. Называйте.
ганна-ахметова _ 07.11.2011 15:02
IP: 93.74.85.---
meestny:
Andrey-from-East:
Ну вот, Шептицкий уже намного лучше, чем Пензлик, или как там его...
Пинзеник...
+100!
ганна-ахметова _ 07.11.2011 15:01
IP: 93.74.85.---
meestny:
Weimar:
А белорусского? Или она враг белорусского народа- Белорусский народ в отличии от укропиндосов, себя от Великого Русского народа не отделяет... Сейчас Белорусский народ -есть часть Вселенской Великорусской цивилизации!
Weimar – ты чё, не русский ты.
Веймар – це єврей
Вибори-2014153 Корупція1143 Україна та Європа947 Уряд реформ328 Aтака Путіна1120
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter   Вконтакте