Пакет МВФ: допомагаймо собі самі
На жаль чергове виконання зобов'язань України перед Міжнародним Валютним Фондом відбувається в традиціях, успадкованих діючою владою від "папєрєдніков" – за закритими дверима урядових будівель. Тактичною перемогою можна вважати більш ширше включення народних депутатів, ніж при підготовці програми уряду чи бюджету на 2015 рік, що вже принесло позитивні результати щодо розширення пропонованого раніше порядку денного. Але знову ж таки, влада намагається організувати невеличкий міжсобойчик, фактично не залучаючи експертів для доопрацювання законопроектів. Навіть не зважаючи на те, що частина з них власне громадськими експертами і була розроблена.
Тому оцінити весь "пакет МВФ" немає ні змоги, ні часу – остаточні версії законопроектів навіть депутати побачать лише о 13.00 на зборах Коаліції, що вже говорити про громадян. Має всі шанси на повторення сценарій прийняття бюджету 2015 року, коли Прем'єр-міністр України сам визнав, що проект бюджету та супроводжуючих його прийняття ініціатив лише частково були готові і не вирішували проблем економіки в комплексі та пообіцяв до 15 лютого подати зміни до пропонованих ініціатив.
Та є і ложка меду в бочці дьогтю. Доопрацьовуючи порядок денний, народні депутати включили до Порядку денного законопроекти, які посилюють ефективність запропонованого пакету і серед них два, які розроблялися за участі експертів Реанімаційного Пакету Реформ, а саме:
N1863 Проект Закону України "Про внесення змін до розділу VIІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (щодо зменшення навантаження на фонд оплати праці) ", авторства народних депутатів Андрія Журжія, Ніни Южаніної, Олега Ляшка, Віктора Галасюка, Остапа Семерака, Тетяни Острікової, Віктора Кривенка та громадських експертів, серед яких головний експерт групи "Податкова реформа" РПР Ілля Несходовський.
Законопроектом пропонується суттєво вдосконалити процедуру адмініструвати ЄСВ, зокрема:
- запровадити коефіцієнт 0,4 до розміру єдиного внеску у 2015 році, та коефіцієнт 0,6 до розміру єдиного внеску у 2016 році. Таким чином роботодавець отримає змогу легально сплачувати заробітну плату, винагороду за цивільно-правовими договорами, оплату допомоги по тимчасовій непрацездатності та допомоги у зв'язку з вагітністю та пологам.
- передбачає скасування додаткових умов, передбаченим чинними нормами законодавства (700 грн. розміру ЄСВ, 3 розміри мінімальних заробітних плат тощо).
N2085 Проект Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відповідальності пов'язаних із банком осіб", поданий з ініціативи Президента України. Метою законопроекту є посилення відповідальності пов'язаних із банком осіб, насамперед керівників банків, контролерів та інших власників істотної участі у банку, під час прийняття ними рішень, що впливають на фінансовий стан банку. Також пропонується підвищити ефективність банківського нагляду, посилити забезпечення стабільності банківської системи та захисту інтересів вкладників та інших кредиторів банку.
Власне наявність законопроектів, які спрошують податкову сферу та посилюють відповідальність керівництва банків перед вкладниками спрямована на те, чим не займається МВФ. Мета Фонду – втримати проблемні економіки від занепаду. А згадуванні законопроекти мають на меті стимулювати економічний розвиток. Бо ніхто за нас не створить правил, які б сприяли відновленню української економіки, які б стимулювали бізнес в такий складний час виводити зарплату з тіні, а керівників банків дбати за якість наданих послуг населенню. Це завдання української влади і потреба проведення таких реформ гостра як ніколи.
Звісно, ми не можемо не наголосити, що реформування пенсійної, податкової чи паливно-енергетичної сфери не можуть відбуватися ефективно за закритими урядовими дверима та з постійним порушенням регламенту. Але якість законодавчої роботи явно не в пріоритетах влади, тому позитивом є вже те, що хоча б частина ініціатив є реформами не лише за назвою, а й по суті. Бо ніякий МВФ чи інша міжнародна структура за нас з вами реформи не зробить. Мусимо давати собі раду самі.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.