16 березня 2015, 11:34

Чи зможуть депутати об'єднатися заради реформ без тиску МВФ?

Наступний пленарний тиждень у Верховні Раді України відбудеться в дещо іншій атмосфері, ніж попередні. Тепер вже немає ажіотажу навколо надання МВФ чергового траншу допомоги. Відповідь на це питання вже є. Незрозумілі події в Москві таки хвилюють, але, думаю, нас з вами має куди більше хвилювати не питання життя та здоров'я ПТН, а стан здоров'я Надії Савченко. Та навряд-чи парламент може чимось ще допомогти Надії, то ж вартує зосередитися на ключовому завданні – просуванні реформ. Адже, аналізуючи 100 днів роботи нового парламенту, так мало можна було сказати про здобутки, хоча й рух в потрібному напрямку був. Та має бути куди енергійніший та ефективніший.



Щоб допомогти парламенту на законодавчому фронті реформ, експерти РПР пропонують наступні законодавчі ініціативи, які, на нашу думку, потребують дуже пильної уваги, а саме:

1357, який завершить формування законодавчої бази для запуску Суспільного мовлення, а саме в частині визначення механізму створення НСТУ, його організаційно-правової форми, джерел фінансування, умов оплати праці працівників, захисту майнових прав НСТУ та інтересів трудового колективу, удосконалення діяльності органів управління, порядку формування і засад діяльності наглядової та редакційної рад. Суспільне мовлення є один з найпотужніших механізмів деолігархізації телебачення та радіо, то ж не дивно що його ініціаторами є експерти медіа групи РПР та депутати Вікторія Сюмар, Ольга Червакова, Олександр Опанасенко, Сергій Висоцький, Ольга Кондратюк та інші. Ініціатива готова до другого читання та прийняття в цілому.

1892, який повертає статус неприбутковості для ОСББ, забраний у них змінами до Податкового кодексу з ініціативи уряду. Якщо до кінця кварталу це не буде зроблено, то є великий ризик зупинки реформ у сфері ЖКГ. Власне тому експерти ініціативи реформ в сфері ЖКГ групи Реформа енергетичної сфери РПР, спільно з активістами ОСББ-руху та депутатами на чолі з Альоною Бабак ініціюють прийняття цього законопроекту якнайшвидше і вийдуть до стін парламенту 17 березня з метою підтримати його прийняття.

2049, який повертає статус неприбутковості для всіх НГО. Він дещо ширший за попередній, бо стосується не лише ОСББ, а тому робота над ним триватиме довше і точно не завершиться до кінця кварталу. Але тим не менше, експерти групи Податкова реформа на чолі з головним експертом Іллею Несходовським та віце-президентом Українського союзу промисловців та підприємців Юлею Дроговоз спільно з депутатами-ініціаторами на чолі з Оксаною Продан, Світалною Заліщук та Оксаною Юринець пропонують почати роботу на відновленням можливості громадських організацій займатися розвиток громадянського суспільства та допомозі українцям, без тягаря податкових стягнень.

У і вже традиційного – 1069, "регуляторна гільйотина", яка дає змогу переглянути потребу понад 80 регуляторних функцій. Дану ініціативу пропонуємо підтримати у першому читанні та оперативно доопрацювати для втілення з залученням максимальної кількості зацікавлених сторін, оскільки знаємо що даний стратегічний напрямок підтримує і уряд, і парламент, і більшість експертів, які працюють в напрямку реформи взаємовідносин держави та бізнесу.

Також просимо звернути увагу на два законопроекти, які, на думку наших експертів, суттєво заважають проведенню реформ. У антикорупційній сфері це 2339, який під приводом зняття верхньої вікової планки для кандидата на голову Національного антикорупційного бюро, створює передумови для тиску на комісію по його обранню та затягуванню самого процесу обрання.

1888, який посилаючись на потреби національної безпеки та оборони, запроваджує непотрібні додаткові регуляторні функції щодо радіочастотного ресурсу та створює цим самим корупційні загрози.

Також хочемо привітати наших партнерів з громадської організації "Пацієнти України", активних учасників нашої групи Медичної реформи та партнерів-народних депутатів Ольгу Богомолець, Ганну Гопко та Оксану Корчинську з тим, що Президент запропонував ВРУ визнати невідкладними та пріоритетними для розгляду законопроекти 2150 та 2151, які передають тендерні закупівлі ліків міжнародним організаціям, які діють в сфері охорони здоров'я. Вирішення цього питання, внесеного в Коаліційну угоду, не лише зробить закупівлі більш прозорими, а й дозволить Міністерству охорони здоров'я перестати бути маріонеткою в руках фарммафії, а зосередитися на реформуванні систему охорони здоров'я в України.

Звісно, ВРУ розглядає куди більше законопроектів з дуже важливих сфер. Ми, як громадські експерти можемо і будемо допомагати обирати з них найактуальніші, щоб спільні дії парламенту, уряду, Президента та найголовніше громадянського суспільства, яке діє через громадські організації та експертів, були максимально ефективними. Для напрацювання таких механізмів ми вже у вівторок ініціюватимемо в Верховній Раді зустріч депутатів-реформаторів, які будемо робити систематичними, а в п'ятницю 20 березня проведемо спільно з нашими партнерами з "Democracy Reporting International" громадсько-політичний форум "100 днів реформ. Контрольна проба: Коаліційна угода і Програма діяльності Уряду" куди запрошуємо представників усіх гілок влади, міжнародних експертів та представників преси. Захід відкритий – приходьте, будете мати можливість подивитися хто з влади готовий до відкритого діалогу про реформи.

Ми віримо в те що реформи мають об'єднувати, а не роз'єднувати. Спільними зусиллями маємо викувати нову Україну, яка стане найкращою зброєю для реінтеграції окупованих частин Луганської та Донецької областей та Криму. Але роботи багато і час розкачування вже давно пройшов.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Операція "Тоталітаризація". Як влада намагається стежити за українцями

Спроба українського уряду використати сучасні технології для боротьби з поширенням COVID-19 перетворилася на небезпечну й невдалу пародію на досвід розвинених країн Українська влада не втомлюється щодня доводити свою некомпетентність та приймає дедалі більш абсурдні рішення...

Запобігати чи карати. Яку тактику обирає уряд?

У сюрреалістичному серіалі "Українська влада проти коронавірусу" новий епізод – "Кара без злочину" В чому ключова помилка уряду при введенні карантинних заходів? В тому що він намагається за свої недопрацювання карати громадян...

Коронавірус та адекватність заходів запобігання епідемії

Як вже відомо, зараз міжфракційна група на базі Комітету ВРУ з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування напрацьовує пакет рішень щодо запобігання епідемії коронавірусу...

Про Сивохо, Данілова та "приватну позицію" радника Секретаря РНБОУ

Радник офіційної особи чи то на державних, чи то на громадських засадах ніколи не буде сприйматися як приватна особа. Просто подивіться інформаційні повідомлення – проросійську мірну платформу створює не громадянин Сивохо, а саме радник Секретаря РНБОУ Сивохо (співпадіння прізвищ не випадкове, це одна людина)...

Правда і маніпуляції щодо відставки генпрокурора або хто зупиняє реформу ГПУ

Ініціатори висувають претензію, що генпрокурор провалив роботу щодо посадки топ-корупціонерів і навіть називають конкретні справи: справа Садового, справа короля контрабанди Альперіна, справа Мангера, тобто не активий у намаганні знайти відповідь на питання "Хто замовив Катю Гандзюк?" Упустимо що справи по топ-корупції веде Спеціалізована антикорупційна прокуратура, а рішення про посадки приймає суд...

Гра в довгу: сценарію швидкого миру немає. Його блокує Росія.

12 пунктів мюнхенської змови, "формула Штайнмаєра", Мінськ-2,3 та іже з ними – плани написані для України без України. Але це на нас напала Росія, це у нас окуповано Крим та окремі райони Донбасу...