27 квітня 2015, 20:06

Реформи. Гра в імітацію

Минулий парламентський тиждень приніс відверті розчарування щодо реформаторської спроможності/націленості владної команди. Замість підтримки темпу законодавчого забезпечення реформ на рівні Чистого Четверга ми з вами отримали повну імітацію роботи і, як результат, відкладення реформи прокуратури з одного боку та дуже млявий початок законодавчої роботи над реформою державної служби з іншого.

Реанімаційний Пакет Реформ традиційно на початку минулого тижня надав парламенту свої пропозиції щодо тих законопроектів, зосередження над якими просуватиме модернізацію тієї чи іншої сфери життя країни. Ключовою серед вимог було запустити таки реформу прокуратури, перший (організаційний) етап якої мав би відбутися до 25 квітня 2015 року. Прийняття цієї реформи в жовтні 2014 року було оголошено постреволюційною владою ледь не головним гарантом зміни країни. Та й не дивно, бо в результаті реформи ми мали отримати не сталінського монстра з загальним наглядом, величезною кількістю прокуратур та прокурорів по всій країні, а європейську службу представлення інтересів держави в суді. Звісно, система противилася і в результаті саботажу з боку Віталія Яреми, реформа не була втілена в життя. Це покликало не лише розмороження частини активів представників колишнього режиму, але й потребу переглянути терміни втілення реформи.



Ще на початку квітня, експерти групи РПР "Реформа правоохоронних органів" спільно з народними депутатами від 4 фракцій більшості (Олена Сотник, Павло Костенко та Єгор Соболєв від Самопомочі, Леонід Ємець від Народного Фронту, Віктор Чумак від Блоку Петра Порошенка, Ігор Луценко від Батьківщини та позафракційна Оксана Сироїд) зареєстрували законопроект 2404-1, який чітко регламентував що має бути зроблено у випадку перенесення кінцевого терміну реформи: процедуру конкурсного призначення керівників спеціалізованих прокуратур, перш за все Антикорупційної, скорочення кількості прокурорів та інші моменти, які б не дали реформі заморозитися. Але представники прокуратури за згоди з Адміністрацією Президента вирішили просто перенести реформу на три місяці, без чіткого завдання для себе коханих, а що ж мають вони за це час зробити (законопроект 2665). А іншими ініціативами (2667, 2668) взагалі вихолостити реформу, повернувши стару добру ГПУ до її сталінських празразків. Не будемо вже й говорити про те, що внесення цих законопроектів відбулося з порушенням регламенту, комітет профільних їх не розглядав (а коли розглянув 2667 та 2668 у вівторок ввечері то рекомендував відхилити), але в зал вони потрапили і реформа була відкладена.

Звісно, ні суспільство, ні міжнародні партнери не могли оцінити такий крок позитивно. Тому влада вирішила присолодити пігулку імітації і пришвидшила розгляд законодавчого забезпечення іншої важливої реформи – державної служби на національному (2490) та місцевому (2489) рівнях. Та навіть тут не змогла забезпечити адекватного супроводу початку реформи – законопроект у четвер довелося 18! Раз ставити на переголосування, щоб набрати мінімальних 226 голосів. Тут треба сказати величезну подяку спікеру Володимиру Гройсману, який проявив стійкість та вмотивованість гідну подяки. Ключовими ж голосами стали голоси позафракційних свободівців на чолі з Юрієм Левченком, який погодився проголосувати за законопроект за умови доопрацювання його до другого читання з пропозиціями його однопартійців. Таким чином з'явився шанс, що відбір на ключові посади на основі відкритого конкурсу, посилення незалежності державної служби від партійних інтересів, адекватна оплата праці на фоні скорочення кількості чиновників стане реальністю.

Також у цей тиждень почалася робота над законопроектом 1861 метою якого є унормування трансферного ціноутворення, а також було не підтримано законопроект 1882 "Про військову поліцію", який експерти РПР визнали негативним для проведення реформи МВС, як такий що дублює функції та поширює свої положення не лише на працівників міліції (як би це мало бути), а й на цивільних громадян. Натомість шкідливий для системи Зовнішнього незалежного оцінювання при вступі до вищих закладів освіти законопроект 2335 був включений до порядку денного і має шанс бути розглянутий найближчим часом.

З огляду на все вище сказане минулий тиждень був не роботою по законодавчому забезпеченню реформ, а, скоріше, її імітацією. Нас чекає дуже гостра дискусія щодо завдань прокуратури до середини липня та реформування правоохоронних органів. До речі, Реанімаційний Пакет реформ планує 7 травня провести публічне експертне обговорення ініціатив у цій сфері, оскільки від влади таких обговорень чекати не доводиться. Попереду дискусія щодо законів про державну службу, власність ОСББ, відкритість видобувних галузей, впровадження європейських стандартів у антимонопольне законодавство...

Роботи дуже багато, а імітація веде лише до відсутності результату та розчарування у владі і подальшої втрати довіри до її представників. Тому дуже рекомендуємо владі завершувати з імітацією і таки зайнятися реалізацією Дорожньої карти реформ.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Операція "Тоталітаризація". Як влада намагається стежити за українцями

Спроба українського уряду використати сучасні технології для боротьби з поширенням COVID-19 перетворилася на небезпечну й невдалу пародію на досвід розвинених країн Українська влада не втомлюється щодня доводити свою некомпетентність та приймає дедалі більш абсурдні рішення...

Запобігати чи карати. Яку тактику обирає уряд?

У сюрреалістичному серіалі "Українська влада проти коронавірусу" новий епізод – "Кара без злочину" В чому ключова помилка уряду при введенні карантинних заходів? В тому що він намагається за свої недопрацювання карати громадян...

Коронавірус та адекватність заходів запобігання епідемії

Як вже відомо, зараз міжфракційна група на базі Комітету ВРУ з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування напрацьовує пакет рішень щодо запобігання епідемії коронавірусу...

Про Сивохо, Данілова та "приватну позицію" радника Секретаря РНБОУ

Радник офіційної особи чи то на державних, чи то на громадських засадах ніколи не буде сприйматися як приватна особа. Просто подивіться інформаційні повідомлення – проросійську мірну платформу створює не громадянин Сивохо, а саме радник Секретаря РНБОУ Сивохо (співпадіння прізвищ не випадкове, це одна людина)...

Правда і маніпуляції щодо відставки генпрокурора або хто зупиняє реформу ГПУ

Ініціатори висувають претензію, що генпрокурор провалив роботу щодо посадки топ-корупціонерів і навіть називають конкретні справи: справа Садового, справа короля контрабанди Альперіна, справа Мангера, тобто не активий у намаганні знайти відповідь на питання "Хто замовив Катю Гандзюк?" Упустимо що справи по топ-корупції веде Спеціалізована антикорупційна прокуратура, а рішення про посадки приймає суд...

Гра в довгу: сценарію швидкого миру немає. Його блокує Росія.

12 пунктів мюнхенської змови, "формула Штайнмаєра", Мінськ-2,3 та іже з ними – плани написані для України без України. Але це на нас напала Росія, це у нас окуповано Крим та окремі райони Донбасу...