9 листопада 2015, 18:06

Безвізовий забіг, проба номер два: завершальна чи остання?

Минулого тижня парламент так і не зміг виконати домашнього завдання, поставленого перед ним Планом з питань лібералізації візового режиму з Європейським Союзом. Спочатку ретроградство (страх перед фіксацією відсутності дискримінації за ознакою статі), а потім страх перед втратою корупційна нажитих статків, ледь не позбавив всіх понад 40 млн. українців можливості мандрувати Європою протягом 90-та днів без віз вже у 2016 році. Домовилися на спробу номер 2 цього тижня і почнуть вже завтра, з вівторка 10 листопада.

Експерти Реанімаційного Пакету Реформ традиційно надали парламенту свої пропозиції, які стосуються не лише безвізового режиму, а й запланованого ще місяць тому Дня економічного розвитку та дерегуляції, спільної ініціативи Міністерства економічного розвитку та торгівлі, керівництва Верховної ради України ат громадських експертів.



По Плану дій щодо лібералізації ЄС візового режиму, наші експерти "Антикорупційної групи" рекомендують завершити законодавче вирішення ключової проблемної сторони його виконання – боротьби з корупцією. В цьому розділі пріоритетами номер один є урядовий комплекс законопроектів щодо конфіскації 2540а, 2541а (а не маніпулятивний 3025, який створить проблеми для повернення активів корупціонерів режиму Януковича), 3040 та 3041 підготований за участі експертів групи РПР Антикорупційна реформа, перша з а все Центру протидії корупції. Окрім візової лібералізації ці ініціативи на даний момент є ключовими у законодавчому забезпеченні антикорупційної реформи і тому визначені пріоритетами. На превеликий жаль профільні комітети (антикорупційний на чолі з Єгором Соболєвим та правоохоронний на чолі з Андрієм Кожем'якіним) не змогли зібратися і якісно доопрацювати законопроекти.Таким чином, 3040 цілком можна і треба приймати, а 2540а та 2541а має шанс надійти до зали настільки вихолощеним правками Сергія Власенка, що чи зарахують його європейці які виконання Плану – велике питання. Дієвими ці ініціативи на даний момент точно не є, але про їх ризиковість вже зараз заявляються практики. .

Поза візовим пакетом, бажано до нього, зважаючи на Всесвітній день науки, дуже важливо розглянути в першому читання урядовий законопроект 2244а "Про наукову і науково-технічну діяльність", ініційований командою Міністра освіти та науки Сергія Квіта, перш за все заступником міністра Максимом Стріхою, суттєво доопрацьований експертами профільної групи РПР на чолі з Наталією Шульгою, керівником "Українського наукового клубу" у комітеті Лілії Гриневич. Є шанс покласти початок переходу від пострадянської науки, яка мінімально інтегрована у життя суспільства та бізнесу до сучасних світових стандартів. Планується створити фонд, який на грантовій основі підтримуватиме як індивідуальні так і групові дослідження на основі прозорого та відкритого конкурсу пропозицій. Щоб система запрацювала на повну, потрібно приймати в першому читанні 10.11 та за скороченою процедурою до 26.11 готувати до другого читання. Попередні домовленості в цьому напрямку є.

Вже після візового пакету (а тому з мінімальними гарантіями та все ж є шанс) на розгляді мають бути ініціативи у сфері медіа та вільного доступу. По-перше, роздержавлення ЗМІ 1123, підготований групою РПР "Медіа-реформа", Інституту Медіа Права та народних депутатів Миколи Томенка та Олександра Абдулліна. Держава неефективний власник і всіляко намагається використати підпорядковані їй медіа як рупори виправдування, а не джерела інформації. По-друге, законопроекти 2913 та 2043а авторства Вікторії Сюмар, Сергія Лещенка, Мустафи Наєма, Світлани Заліщук, Єгора Соболєва, Ганни Гопко, Віктора Кривенка та експертів групи РПР "Антикорупційна" та "Медіа-реформа" спрямовані на посилення відповідальності за приховування інформації, яка має бути надана відповідно до закону про доступ до публічної інформації. Влада часто намагається його обійти то ж мета ініціативи обмежити їй такі можливості. мають працювати прозоро.

А в четвер НАРЕШТІ є шанс, що парламент зайдеться створенням бази для економічного зростання. Загалом День економічного розвитку та дерегуляції передбачає розгляд понад 15 законопроектів (детальніше в інфографіці нижче), але наші експерти перш за все ініціатив "Дерегуляція" та "Захист прав споживачів" хотіли б зосередити увагу на двох блоках.



Перш за все стимулювання конкуренції через приведення діяльності Антимонопольного комітету України до міжнародних стандартів відкритості та передбачуваності для бізнесу. На це спрямовані:

- законопроект 2102 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення прозорості діяльності Антимонопольного комітету України", авторства Вікторії Пташник, Наталії Кацер-Бучковської, Альони Шкрум, Іванни Климпуш-Цинцадзе, Владислава Голуба, Ганни Гопко та Тетяни Острікової.

- законопроект 2431 "Про внесення змін до законодавства про захист економічної конкуренції щодо визначення органами Антимонопольного комітету України розміру штрафів за порушення законодавства про захист економічної конкуренції", авторства Вікторії Пташник, Ольги Бєлькової, Віктора Галасюка, Тетяни Острікової, Наталії кацер-Бучковської, Оксани Юринець, Іванни Климпуш-Цинцадзе, Димтра Добродомова, Ірини Суслової, Івана Крулька та Ганни Гопко.

- законопроект 2168а "Про внесення змін до Закону України "Про захист економічної конкуренції" (щодо підвищення ефективності системи контролю за економічними концентраціями) ", авторства тої ж таки Вікторії Пташник (добре коли є депутати, які професійно ведуть тему), Олександри Кужель, Андрія Журжія, Наталії Кацер-Бучковської, Іванни Климпуш-Цинцадзе, Владислава Голуба, Ігоря Алексеєва.

По-друге – впровадження цивілізованого контролю з боку держави, щоб і захистити споживачів (чого не дозволяє ефективно робити діюча до червня непродумана система мораторію на перевірки), і реформувати контролюючі органи за європейськими зразками. Серед цих законопроектів звертаємо увагу на наступні:

- 3153 "Про особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", співавторства громадських експертів, представників МЕРТ та депутатів Віктора Галасюка, Сергія Кіраля, Максима Єфімова, Борислава Розенблата, Михайла Хміля, Геннадія Кривошеї, Олександр Кужель та Олександра Дубініна

- 2418а "Про внесення змін до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" щодо лібералізації системи державного нагляду" авторства Сергія Кіраля, Віктора Галасюка та Юрія Солов'я

- урядовий 2531а "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства у сфері державного нагляду (контролю) "

Звісно, в порядку денному є вже вкотре і законопроект 2292 щодо заміни довічного позбавлення волі більш м'яким покаранням, унормування процедури страхування законопроектом 1797-1, навіть законопроект про Державне бюро розслідувань (2114) та про оцінку впливу на довкілля (2009а). Але, як показує практика, на таких місцях порядку денного, до яких добратися нашій ВРУ вище власних спроможностей. А це все пункти Коаліційної угоди, виконати які політики мали вже давно. При нагоді – 21 листопада річниця не лише початку Революції гідності, а й Коаліційної угоди. Ми, експерти РПР, точно відзначимо всіх на нашому форумі 25 листопада: і хто доклався до виконання, і хто всіляко гальмував.

Хороша влада – влада контрольована суспільством, яка діє в його інтересах.

powered by lun.ua

Операція "Тоталітаризація". Як влада намагається стежити за українцями

Спроба українського уряду використати сучасні технології для боротьби з поширенням COVID-19 перетворилася на небезпечну й невдалу пародію на досвід розвинених країн Українська влада не втомлюється щодня доводити свою некомпетентність та приймає дедалі більш абсурдні рішення...

Запобігати чи карати. Яку тактику обирає уряд?

У сюрреалістичному серіалі "Українська влада проти коронавірусу" новий епізод – "Кара без злочину" В чому ключова помилка уряду при введенні карантинних заходів? В тому що він намагається за свої недопрацювання карати громадян...

Коронавірус та адекватність заходів запобігання епідемії

Як вже відомо, зараз міжфракційна група на базі Комітету ВРУ з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування напрацьовує пакет рішень щодо запобігання епідемії коронавірусу...

Про Сивохо, Данілова та "приватну позицію" радника Секретаря РНБОУ

Радник офіційної особи чи то на державних, чи то на громадських засадах ніколи не буде сприйматися як приватна особа. Просто подивіться інформаційні повідомлення – проросійську мірну платформу створює не громадянин Сивохо, а саме радник Секретаря РНБОУ Сивохо (співпадіння прізвищ не випадкове, це одна людина)...

Правда і маніпуляції щодо відставки генпрокурора або хто зупиняє реформу ГПУ

Ініціатори висувають претензію, що генпрокурор провалив роботу щодо посадки топ-корупціонерів і навіть називають конкретні справи: справа Садового, справа короля контрабанди Альперіна, справа Мангера, тобто не активий у намаганні знайти відповідь на питання "Хто замовив Катю Гандзюк?" Упустимо що справи по топ-корупції веде Спеціалізована антикорупційна прокуратура, а рішення про посадки приймає суд...

Гра в довгу: сценарію швидкого миру немає. Його блокує Росія.

12 пунктів мюнхенської змови, "формула Штайнмаєра", Мінськ-2,3 та іже з ними – плани написані для України без України. Але це на нас напала Росія, це у нас окуповано Крим та окремі райони Донбасу...