16 листопада 2015, 13:18

Аналіз пленарного тижня: можуть, коли хочуть/під контролем/адекватно планують?

Минулий тиждень в парламенті, особливо традиційний "день реформ" четвер порадував і вкотре продемонстрував, що діючий парламент може працювати ефективно. Спробуємо проаналізувати складові цієї ефективності на прикладі прийняття законопроектів з рекомендованих експертами Реанімаційного Пакету Реформ, які пріоритетними до розгляду.



Розпочався робочий тиждень з символічного відзначення Всесвітнього дня науки в ім'я миру і розвитку з прийняття 290 голосами урядового законопроекту 2244а "Про наукову та науково-технічну діяльність". Узгодженість голосування пояснюється тим, що комітет на чолі з Лілією Гриневич зумів зробити майже неможливе (узгодити 4 альтернативі ініціативи, авторства Івана Кириленка, Сергія Тарути, Олексія Скрипника) та спільно з представниками міністерства (Максимом Стріхою) і громадськості (Наталія Шульга, керівник профільної групи РПР та Українського наукового клубу) напрацювати до першого читання фактично повністю узгоджений проект з усіма позитивами з усіх проектів. Тому зал підтримав і скорочену процедуру підготовки до другого читання з тим, щоб провести його 26 листопада.

Далі був розгляд візового пакету. Драматично, під тиском вулиці, депутати таки прийняли всі заплановані законопроекти, окрім внесення недискримінаційної правки до Трудового кодексу. Правда, законопроекти дуже суттєво поправили вже в комітетах і тому частина експертів дуже критично оцінюють ефективність процедур конфіскації та спецконфіскації (2540а та 2541а), а також створення Нацагенства управляння конфіскованими активами (3040). Депутати гарантують, що ці ініціативи цілком відповідають параметрам, які вимагає ЄС. Чекаємо оцінки європейських партнерів.



А от справді ефективна робота почалася в четвер. Перш за все тому, що ще місяць тому був анонсований Володимиром Гройсманом, а з вересня готувався Міністерством економічного розвитку та торгівлі, профільним комітетом на чолі з Віктором Галасюком та громадськими експертами з РПР, ініціативи "Сильніші разом" та багатьма іншими День економічного розвитку та дерегуляції. На жаль, гальмування прийняття пакету візових законопроектів та також питання тарифів перетворило його на півдня економічного розвитку, дозволивши розглянути лише два комплекси з п'яти запланованих міністерством та комітетом, але успіх був таки значний. По-друге, нарешті було змістовно опрацьовано і правку щодо недискримінації і такий необхідний для завершення законодавчого забезпечення реформи прокуратури та виконання знову ж таки вимог Плану візової лібералізації з.п. 2114 "Про Державне бюро розслідування". Ця ініціатива, авторства Андрія Кожем'якіна, Миколи Паламарчука, Віктора Короля, Володимира Мисика, Павла Костенка, Віталій Купрія, Владислава Бухарєва, Володимира Соляра, Романа Мацоли, Віктора Развадовського, Олени Сотник та Віктора Чумака, а напрацьована експертами групи "Реформа правоохоронної системи" та Центру політико-правових реформ пройшла складний процес узгодження під модерацією Юрія Луценка. Новостворювана структура, перебере на себе слідчі функції непритаманні прокуратурі і при цьому матиме статус незалежного правоохоронного органу без політичного впливу, який на даний момент є в ГПУ. З прийняттям цих двох правок законодавчий горизонт виконання Плану візової лібералізації фактично виконаний (є ще ряд вимог, але вони не настільки критичні в часі) та є на зустрічі в Брюсселі 26 листопада у нас є шанс почути попереднє так щодо скасування короткотермінових віз.

Але повернемося до Дня економічного розвитку. Попереднє якісне планування дозволило не лише розглянути законопроекти які по 7! раз потрапляли до порядку денного, але ніяк до них руки не доходили, а підвищити ефективність роботи в четвер на 30% (з 15 до 20 розглянутих в день законопроектів по суті). Отже, були прийняті:



- в цілому законопроект 2102 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення прозорості діяльності Антимонопольного комітету України", розроблений за ініціативи і під керівництвом Вікторії Пташник, у співпраці з експертами Центру протидії корупції та юристами фірми "Арцінгер", внесений, окрім Вікторії ще депутатами Наталією Кацер-Бучковською, Альоною Шкрум, Іванною Климпуш-Цинцадзе, Владиславом Голубом, Ганною Гопко та Тетяною Остріковою. Від дозволить отримати всі рішення АМКУ у публічному доступі, а відтак посилить контроль з боку громадськості над цією дуже закритою структурою

- за основу з.п. 2431 "Про внесення змін до законодавства про захист економічної конкуренції щодо визначення органами Антимонопольного комітету України розміру штрафів за порушення законодавства про захист економічної конкуренції", того ж колективу ініціаторів, внесений Вікторією Пташник, Ольгою Бєльковою, Віктором Галасюком, Тетяною Остріковою, Наталією Кацер-Бучковською, Оксаною Юринець, Іванною Климпуш-Цинцадзе, Дмитром Добродомовим, Іриною Сусловою, Іваном Крульком та Ганною Гопко. Дана ініціатива не лише дозволить встановити європейські процедури визначення та накладання штрафів з боку АМКУ, а й дозволить виконати завдання Угоди про асоціацію з ЄС.

- аналогічно і щодо прийнятого за основу 2168а "Про внесення змін до Закону України "Про захист економічної конкуренції" (щодо підвищення ефективності системи контролю за економічними концентраціями) ", лише у встановлення європейських норм контролю за економічними концентраціями, який внесли так ж Вікторія Пташник, Олексанрда Кужель, Андрій Журжій, Наталія Кацер-Бучоквська, Іванна Климпуш-Цинцадзе, Владислав Голуб та Ігор Алексеєв.

- почато роботу над комплекс законопреоктів щодо державного контролю та нагляду, а саме:

а) урядовим 2531а "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства у сфері державного нагляду (контролю) ", який впроваджує Інтегровану автоматизовану систему державного нагляду (контролю) з інформацією про всі проведені заходи;

б) 2418а "Про внесення змін до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" щодо лібералізації системи державного нагляду", авторства Сергія Кіраля, Віктора Галасюка, Юрія Соловія та Олександри Кужель, який спрямований на формування партнерських відносин, взамін на стосунки підпорядкування між державою та бізнесом;

в) 3153 "Про особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", авторства Віктора Галасюка, Сергія Кіраля, Максима Єфімова, Борислава Розенблата, Михайла Хміля, Геннадія Кривошеї, Олександри Кужель та Олександра Дубініна. Це продовження мораторію на перевірки бізнесу, але з компонентом, який дозволить захищати права споживачів.

Загалом вдалося повністю розглянути антимонопольний та компонент щодо державного нагляду та контролю з Дня економічного розвитку та дерегуляції. На жаль не вистачило часу ні на унормування питань управління держвласністю, ні на інвестиційні законопроекти, ні на багато інших важливих питань. Тому скоро таки доведеться повертатися до тематичного економічного дня. Добре що ця ініціатива довела свою ефективність.

Отож якісна підготовка, тематичність засідань, наявність громадського та міжнародного тиску сприяє ефективності роботи парламенту. Наші експерти підтримують проведення тематичних днів і пропонують парламенту вже в кінці листопада провести день державної служби та децентралізації (законопроекти 2490, 2982-2984, 1248, 2016а), медіа-реформи та розширення вільного доступу (1123, 2913 та 2043), медичної реформи (2309а), екології (2009а), тощо. Тем багато, от би ще працювала рада в пленарний тиждень не лише два дня (вівторок/четвер) по суті, а весь тиждень...Ото була б ефективність.

powered by lun.ua

Операція "Тоталітаризація". Як влада намагається стежити за українцями

Спроба українського уряду використати сучасні технології для боротьби з поширенням COVID-19 перетворилася на небезпечну й невдалу пародію на досвід розвинених країн Українська влада не втомлюється щодня доводити свою некомпетентність та приймає дедалі більш абсурдні рішення...

Запобігати чи карати. Яку тактику обирає уряд?

У сюрреалістичному серіалі "Українська влада проти коронавірусу" новий епізод – "Кара без злочину" В чому ключова помилка уряду при введенні карантинних заходів? В тому що він намагається за свої недопрацювання карати громадян...

Коронавірус та адекватність заходів запобігання епідемії

Як вже відомо, зараз міжфракційна група на базі Комітету ВРУ з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування напрацьовує пакет рішень щодо запобігання епідемії коронавірусу...

Про Сивохо, Данілова та "приватну позицію" радника Секретаря РНБОУ

Радник офіційної особи чи то на державних, чи то на громадських засадах ніколи не буде сприйматися як приватна особа. Просто подивіться інформаційні повідомлення – проросійську мірну платформу створює не громадянин Сивохо, а саме радник Секретаря РНБОУ Сивохо (співпадіння прізвищ не випадкове, це одна людина)...

Правда і маніпуляції щодо відставки генпрокурора або хто зупиняє реформу ГПУ

Ініціатори висувають претензію, що генпрокурор провалив роботу щодо посадки топ-корупціонерів і навіть називають конкретні справи: справа Садового, справа короля контрабанди Альперіна, справа Мангера, тобто не активий у намаганні знайти відповідь на питання "Хто замовив Катю Гандзюк?" Упустимо що справи по топ-корупції веде Спеціалізована антикорупційна прокуратура, а рішення про посадки приймає суд...

Гра в довгу: сценарію швидкого миру немає. Його блокує Росія.

12 пунктів мюнхенської змови, "формула Штайнмаєра", Мінськ-2,3 та іже з ними – плани написані для України без України. Але це на нас напала Росія, це у нас окуповано Крим та окремі райони Донбасу...